Translate

24 Şubat 2012 Cuma

558.bölüm..


hü--- beyim.. akrabalarım geldiler...
tu---- tamam, hüseyin... geliyorum.. 
 
kuru çizmeleri ve yağmurluğunu  giyerken.. hüseyine güle güle gidin ,fatmaya selam söyle dedim.. memnun oldu,garibim.. 
 
tu---- irem.. gelirim birazdan.. 
ir----- hımm.. tamam.. 
 
****************************
 
 
saat sekizde..tuna gelinceye kadar... yukarıdaydım.. 
çıkardığımız giysileri ,yıkadım..astım.. ütülenecek bir ikişey vardı..onları ütüledim..
duş aldım.. saçlarımı kurutuyordum...zil çaldı...
 
indim koşa koşa... 
ir--- kim o..
tu--- beenn.. 
 
bornozumun eteğini tutarak.. araladım,kapıyı... 
ir---- geç geç.. 
içeri girince... 
ir--- bir gidiyorsun,gelmiyorsun.. tuna.. yine mi,ıslandın.. sen.. 
 
tu--- adamlara nerelerde ,bekleyeceklerini gösterdik.. tüfeklerini ,fişeklerini verdim.. köpeklerle
tanıştırdık... 
fatmayla,hüseyini ..yola kadar götürdüm.. selamları var sana..
 köy otobüsüne ,bindirdim.. bu kadar ıslanmak normal yani.. 
 
 
montunu astı.. 
ir--- as, gel yukarı önce senin saçını kurutalım.. 
 
belime koydu kolunu.. merdivenleri çıkarken... 
tu---- kurutmasak... 
ir--- (güldüm ) pekiii.. 
 
***********
ertesi sabah.. 
ikimizde..erkenden kalktık... 
saat altı da.. ayrıldık,çiftlikten... göl kıyısından, gitti tuna.. sıkmayla bir güzel kahvaltı yaptık.. 
yağmur yağmıyor.. mis gibi..bir hava var.. 
güneş ,pırıl pırıl doğdu..manzara seyrettik,yani.. 
 
ir---- hadi, gidelim.. sen geri döneceksin.. gecikme... 
tu--- tamam.. bak,şimdi.. parayı yatıracağın numarayı, buraya yazdım.. bankadan,havale gönder..
 
(aldım kağıdı,cüzdanımın içine koydum) 
tu--- bende telefon için.. başvuracağım ama..öğlen yetişemem herhalde...
 
ir--- ben başvurayım.. öyleyse.. gezeceğiz ya..büyük postaneden mi oluyor... 
tu---(gülerek... )evet,oraya giderseniz..olur tabi.. kimlik ve tapu fotokopisini istiyorlar.. 
adres de , yazıyor..nasılsa.. acil diye belirt ama... 
 
ir--- hımm.. 
tu--- iremm.. zuhal istemese ,göndermezdim seni..  dikkatli ol..tamam mı.. 
gülerek.. elini tuttum.. 
ir---- bende gitmezdim ,zaten.. 
 
********
 
apartmanın önünde bıraktı beni.. gitti..tuna.. 
 
merdivenlerde fevzi bey ve oya hanımla karşılaştık.... taşındığımızı öğrenince geliriz bir akşam dediler,ben de bekleriz dedim.. girdim içeriye..  
 
 
kasadan.. banka cüzdanımı.. tapuyu alıp,çantama koydum... bankalar açılmadı daha.. 
makyajımı yapıp.. saçıma şekil verdim.. pantolon ceket takımımı giyince.. dağınıklığımı kaldırdım..
 
  balkonda bir sigara içerken.. 
necla ablanın geldiğini görünce de.. 
 
kapıyı açıp, onu bekledim.. 
 
ne--- günaydınn..
ir--- hoşgeldin necla abla.. buyur. 
girdi içeriye... 
ne--- hayırlı olsun kızım.. nereye gidiyorsun sen... 
ir--- sağol,necla abla.. işim var da.. gideceğim..seni bekledim..bu sefer böyle oldu..
 bak, paran burada.. 
mutfak,dolap  emrinde.. karşıda market var.. ev senin evin.. ne zaman gelirim bilmiyorum.. 
kapıyı çek ,işin bitince..
birde yarın annemlerin, evini de temizlersen sevinirim.. hafta sonu gelebiliriz dediler.. 
 
ne--- tamam kızım.. yaparım.. hadi git,sen.. burası,öğlene biter zaten.. 
ir--- hoşçakal.. 
 
 
****
bankada epeyce bekledim ama gönderdim sonunda.. 
oradan, mine hanıma gittim.. salon için,süslü örtüler..
iki nevresim takımı seçtim..
adresi biliyorlar zaten.. gönderecek.. parasını verip..
postaneye gitmek üzere,hareket ettim.. 
 
 çarşı içinde büyük postane.. etrafında park yeri bulmak da,işkence.. 
ağır ağır gidiyorum, bir yer bulabilir miyim diye.. 
 
giriş kapısının karşısındaki ,dükkanın önünde tanıdık birisini gördüm sanki.. 
ziyanın arabasını görünce.. emin oldum.. 
mefruşat dükkanına girdi, arkadaşım var diyordu ya... 
arabasının arkasına,itina ile  park ettim.. mümkün değil,çıkamaz.. sıkıştırdım iyice... 
 
çantamı alıp,bende girdim.. mağazaya..
 
epeyce geniş..  ziya iç kısımda oturuyor, iki bey var yanında 
o.. beni görmedi henüz.. 
 
iri yarı,sarışın bir bey.. karşıladı beni.. tezgahtar herhalde.. 
 
--- buyrun hanım efendi.. arzularınız, bizim için emirdir... 
ilk müşterimizsiniz.. kafadan % 50 indirim yapacağım size... 
 
birşey demeden.. yanından yürüyüp.. geçtim ... 
--- bir dakika.. nereye.. 
ir--- kes sesini,yılışık... müşteri değilim.. 
 
ziya sesimi duyunca döndü... 
zi--- ooo.. merhaba.. 
ir--- merhaba ziya..
 
ayağa kalktı,tokalaştık... 
---- bende , şans mı var.. zaten.. ziyadan,bize sıra mı gelir.. 
 
zi--- mürselll.. kendine gel,oğlum.. irem hanım,evli.. kocası duyarsa ,lime lime eder seni...
---- pardon.. 
ir--- her hanıma.. % 50 indirimle,asılıyormusunuz siz.. 
 
zi---- vayy  % 50 ha...seni,babana şikayet edeceğim.. bu erkek milleti ,böyle işte... 
 
güldük... 
 
---- buyrun, çay ikram edeyim size... 
 
ir--- sağolun..istemem.. ziya,postanede işim var.. park yeri bulamayınca,hemen arkana park ettim de.. haber vermeye geldim..
 gideceksen.. 
 
 
zi--- yok yok, daha buradayım ... ver ben yapayım.. ne işin var.. fatura mı ödenecek.. 
ir--- hayır.. başka yere taşındık .. telefon başvurusu yapacağım... tuna çalışıyor , o gelemedi..
 
---- irem hanım.. verin evraklarınızı.. müdür,hemşerim..  
telefonunuz akşama bağlanır.. sizde beni affedersiniz belki.. 
 
ziyaya baktım... 
diğer beylerde.. gittiler... 
 
zi--- ver,irem.. bir işe yarasın.. mürsel bey.. 
 
çıkarıp verdim, tapuyla kimliği.. 
 
---- hemen gelirim.. ziya.. çay ver..irem hanıma... 
koşarak gitti.. karşıya.. 
zi--- buyur,otur ...
 
oturdum... 
ir--- çay içmem,ziya.. kim bu.. 
zi--- mürsel, asker arkadaşım... kahve söyleyim mi.. 
ir--- olur.. 
 
telefon edip.. iki kahve istedi.. 
sigara ikram etti.. oturdu karşıma... 
 

Hiç yorum yok: