Translate

24 Şubat 2012 Cuma

557.bölüm..


ir--- hiii,allah korusun.. niye beni üzüyorsun baba.. aşkolsun.. 
ah--- pardon.. tuna yok mu.. 
 
ir---- sizin portakallar toplanmış,bizimkiler toplanıyor.. dışarıda..çağırayım dur... 
ah--- gelince arar.. bırak,şimdi.. annen istiyor.. öpüyorum seni.. 
ir--- tamam.. bende seni öpüyorum.. 
 
ne--- kuzumm.. 
annemin sesini duymak bile ,gözlerimin dolmasına yetti.. 
ir---- annemm.. nasılsınız,ertanım sen.. babama ne oldu.. tatil yapın dedik.. adam sinir olmuş..
nesi var... 
ne--- hepimiz iyiyiz,kuzum.. yıldızla özcanın da selamı var.. 
ertanda,serhatla boğuşuyor.. bir görsen hallerini.. 
 
ir--- as ... rahat konuşamıyorsun sanırım.. abimin sıkıntısı ne.. 
ne--- onlarda,iyiler ... geldiler,yazlıktan el öpmeye... sonra.. güney sahillerine,
 balayına gittiler ..  özcan,kulağını kapasana sen... 
 
öz--- hah hah hah... gidelim de, rahat konuş...gel, ahmet... kovulduk.. 
 
ne--- irem, orda mısın... 
ir--- burdayım.. 
ne--- iyi dinle,beni.. benim bileziğimi al, çekmeceden... bozdur.. parasını gönder bana..
nuri beyin(........... ............) anladın mı.. 
 
ir---- hımm...babam ,tunayla ne konuşacaktı... 
ne--- paranın tamamını, isteyecekti..sıkıntıya soktular adamı.. kiralık istemediler.. aceleyle ev aldık,içini ..dayadık ,döşedik.. 
burada yaşayacaklarmış, efendim.. 
askersin daha.. paran ,pulun yok.. balayında işin ne... dimi.. ama karısı istemiş.. 
olurmuymuş.. kaçarken bilmiyordu sanki.. 
şimdi, annesi babası.. kardeşleri ..eve yerleştiler.. nuri,yokken.. kızları tek kalmasınmış.. 
kör öldü,badem gözlü oldu... 
damadımız diye ,pofpofluyorlar nuriyi.. bizim salak da,inanıyor.. 
bir dünya borç yapmışlar... sağa sola.. 
onları ödeyeceğiz...cebine harçlığını koyacağız.. beyin..
bir huzurlu oturmadık,şurada... hafta sonuna dönelim diyoruz.. 
 
ir---- anladım anne...gönderirim.. ben.. tunaya ,aramasını ..söyleyim mi yine de... 
ne--- yok söyleme.. bileziğin,parası.. işimizi görür..aldığı alacağı da, bu olacak zaten.. 
daha kuruş göndermem..
 
ir----  cuma gecesi,zuhalin nişanı var... yetişir misiniz... 
ne---- bilmiyorum kızım.. moralimiz mi kaldı.. hadi kapatıyorum.. yıldız da,öpüyor.. bende.. 
selam söyle tunaya.. 
 
ir--- bende sizi ,öptüm... nereye göndereceğim.. hangi,bankaya yani..
ne--- tuna göndermişti..aynı bankaya gönder... 
 
ir---- peki anne... pazartesi sabah yollarım.. babamın şekeri çıkmasın.. sakinleştir onu..
hoşçakalın... 
ne--- tamam.. 
 
kapatınca.. bende ,ahizeyi bıraktım yerine.. nuriye öyle çok kızdım ki.. söylene söylene..
 
mutfakta birşeyler atıştırıp... kahvemi sigaramı içtim.. saat beş oldu.. 
hala tuna gelmedi.. diyordum ki.. 
 
kapı zili çaldı.. 
ir--- kim oo..
tu--- benim.. 
açtım kapıyı... 
çamurlu ve sırılsıklam .. 
 
çıkardı ayakkabılarını ve montunu... 
ir--- bitti mi,tunam... 
tu--- hımm.. 
ir---- hemen, duş al da.. üşütme.. 
tu---  alacağım zaten.. 
ir----çay ,yapayım mı..yemekte  var... 
tu---hiç canım istemiyor,irem..ama çorba yaparsan içerim.. 
ir---- tamam... ne çorbası olsun..
tu--- sana bıraktım... 
 
.. merdiveni çıkınca seslendi.. 
tu--- iremm.. çok yoruldum.. yardımın lazım..
ir---- hah hah hah.. çorbadan sonra.. geliriim.. 
tu--- (gülerek)nerden istedim ya.. 
 
*******
 
nefis arpa şehriye çorbasını ,kaseye koydum... marul salatasıyla ,ikisini masaya yerleştirdim..
ısıttığım yemeğin altını da,kapadım... 
ir---- tunaa.. gel hadii... 
tu--- tamaam..
 
misler gibi olmuş..giyinmiş.. öptüm yanağını.. oturduk karşılıklı.. o yerken..ben onu seyrettim.. 
tu--- sen niye yemiyorsun.. irem.. eline sağlık..çorba, çok güzel olmuş.. 
ir--- afiyet olsun..atıştırdım ben.. 
tu--- bu gece ,burada kalalım mı..
ir--- olur,kalalım.. ama sabah beni götürmen lazım.. necla abla gelecekmiş ya... 
tu--- götürürüm.. canım.. hüseyinler gidecekler diye.. çiftlik..boş kalsın istemedim..
 
ir--- ee yarın ne olacak.. hayvanlara kim bakacak.. yani.. 
tu---- sizin kahya bakacak.. onlara.. hüseyinin akrabalarından..  on kişi de.. arkadaki evde kalıp, etrafı kolaçan edecekler... 
ir--- yemek de ısıttım,tuna... ye biraz... 
tu---- az olsun öyleyse... 
 
yemeği de yedirdim... 
ir--- kahve mi,çay mı.. 
tu--- şimdi birşey yapma..sonra kahve içeriz... 
masadakileri kaldırdım...
tu---- yıkama gel.. dizine, yatmak istiyorum... 
 
salonda, elektirikli sobayı yakıp oturdum ,üçlü koltuğa... 
tunayı dizlerime yatırdım... saçlarını okşarken..
ir---- kapa gözlerini... 
tu--- hayıırr.. sana bakarak, biraz dinlensem yeter.. 
 
ir--- peki..babamın,annemin teyzemlerin selamı var..sana... hafta sonuna döneceklermiş.. 
tu--- as.. niye.. ters birşey mi olmuş.. kalacağız diyordu da.. baban.. 
anlattım,
tu--- bilezik falan bozdurma.. sen gönder.. hesap numarasını ,veririm sana.. 
ir---- sağol da.. ne annem.. ne de babam ,kabul etmez..
tu---- bileziği al,yine sen gönder.. bozdurdun sansınlar.. 
sonra geri verirsin.. 
ir---- (gülümseyerek...)  bak, bu benim hiç aklıma gelmemişti... ama anlarlar.. 
 
tu--- bu acil çözüm,bahaneyi sonra düşünürüz... üzülme.. sen.. 
ir---- tamam ama babamı gönderdiğime pişman oldum... adamın dedikleri çıkıyor,birer birer.. 
 
tu--- burada kalsa... annen yalnız uğraşacaktı.. .hem,ne değişecekti ki.. yine para gönderecekti..
 
ir--- ne kadar düşüncesiz ya.. ev aldırmış..orada oturacaklarmış.. 
teyzemin başına kalacak,niyeti o...
tu--- birşey diyemiyorum,irem... sen bana,hatırlatacaktın... hani..neydi o... 
ir---- boşver tunam... hevesim kalmadı zaten.. sen de,bana birşey daha gösterecektin hani.. 
 
tu--- benim de.. heyecanım kalmadı... sonraya bırakalım olur mu...
ir---- olur.... 
 
kapının zili çalınca... kalktı hemen... gidip,kapıyı açtı... 


Hiç yorum yok: