Translate

24 Şubat 2012 Cuma

556.bölüm..


arabayı.. köpek kulübelerinin önünde durdurup... 
tu--- kapşonu geçir başına.. 
 
rüzgar geldi ,telin yanına... sevinç gösterisi yaparak... nasıl havlıyor..bir görseniz... 
 
ir--- bana in mi ,diyorsun.. 
tu--- inelim diyorum.. rüzgarın, yavruları olmuş.. göstereceklerimden birisi oydu.. 
 
arabadan indiğimizde, rüzgar çıldırdı..tabi.. 
 
tu--- oğlum.. çekil bakalım... 
ir--- sen geri de dur, biraz.. kıskanmasın.. 
tu--- ben seni getiriyorum da.. ne kıskanacakmış.. 
 
tuna,kulübenin kapısını açar açmaz...  rüzgar üstüme atladı... biraz çamurlandım ama..olsun..
oy canım benim.. sevdim,okşadım... 
tunaya biraz hırlıyor ama aldırmadık... 
 
ir--- yavrularını göster ,bana..
 
ayol anlıyor,vallahi.. 
gururlu gururlu.. yürüdü.. 
bizde peşinden.. kulübenin içine girdik.. kulübe dediğime bakmayın..
kocaman oda .. 
 
geride durduk.. 
anne yatmış..samanların üstüne...
yavrular.. meme emiyor.. allahım öyle güzeller ki..
 bir aylıklar, herhalde..
yuvarlanıyorlar.. birbirlerinin üstünden... 
 
anne tedirgin oldu... rüzgarı görmesine rağmen.. 
ir---  yavrularından birisini ,getir diyeceğim.. bakalım getirecek mi.. ... 
tu---bence isteme ,annesi izin vermeyecek gibi.. cuma günü geldiğimde,oynuyorlardı .. bahçede..
gör istemiştim ama.. bu günlük ,bu kadar olsun..sonra yine gelirsin... 
 
rüzgarı okşadım,
ir---- canımm..hoşçakal..
 
çıktık,kulübeden.. 
telli kapıyı da... arkamızdan çektik.. 
ir--- ben çamurlandım..ıslandım.. arabaya binmeyeyim. esma kadının yanına gidiyorum..
 tu---- burada iş bitmiş.. bizim bahçede ki duruma bakayım da,gelip seni alırım.. .. 
ir---- tamam... 
 
 
********
ben eve çıktıktan..
bir saat sonra korna çaldığında..
esma kadınla ,güllüyle konuşuyorduk... 
kalkıp,pencereyi açtım... 
tuna araba da..camdan yukarı bakıyor.. 
 
tu---- hadi, gel..irem.. 
ir---- geldim..
 
öpüştük.. hoşçakalın dedim... onlara..
montumu başımın üstünde tutarak..indim merdivenleri... 
hamza kahyayla selamlaştık... 
ir--- bir ihtiyacınız var mı..hamza amca... 
ha--- yok,kızım sağol.. 
ir--- babam burada değilse de.. biz varız.. tamam mı.. 
ha--- (gülerek.. )tamam.. 
ir---- hoşçakal.. 
ha---- güle güle... 
 
ben oturdum.. tuna da.. kornaya basıp,hareket etti.. 
 
yine rüzgar tele yapışmıştı.. biz yanından geçerken... 
ir--- tuna.. senin de..köpeklerin vardı...o kadar kişi geldi, aylarca kaldılar..
şenlikler yapıldı... . hiç havlama sesi duymadım ben..
ne oldu onlara... hani eşim demiştin ya... 
 
tu---o kadar kişi varken.. insana alışırlardı,birde tehlikeli olabilir diye.. gönderdim... 
 arazi geniş,başka yerdelerdi.. şimdi kimse kalmadığından... 
geldiler çiftliğe.. dört de,k9 umuz var artık.. 
ir--- ayy ben çok severim.. büyük mü onlarda.. 
 
tu-- yok küçükler de, eğitim alıyorlar .. iki ay sonra görürsün.. 
 fatmayla..hüseyin de.. köylerine gidecekler akşama.. 
bir ay izin verdim...
 iş kalmadı.. sayılır,dinlensinler ... 
 
ir---- iyi ,yapmışsın.........................
tu--- ne oldu,sanki söyleyeceğin.. birşey varmış gibi bakıyorsun... 
 
ir---- aynen öyle.. canım. burada yalnız kaldığımızda.. olur dediğin şeyi... hatırlamanı istiyorum...
kaşlarını çattı.. 
tu--- ben mi dedim.. aklıma gelmiyor.. neymiş söylesene... 
 
bahçenin arasındaki yoldan geçiyoruz... 
bizim, portakallar daha toplanıyor... 
çok işçi var.. kamyonlara kasalar yükleniyor falan... 
evin önüne geldiğimizde... park etti tuna.. 
 
ir--- ben yukarıdayım.. işin bitince.. gel, söylerim... 
 
tu---- dur.. bak  köpekler geliyorlar.. kokunu hatırlasınlar..önce.. 
ir--- off bunlar devasa olmuşlar yaa.. ürkütüyorlar, insanı..
tu---- ben de,onu istiyorum zaten... bekle.. 
 
tuna indi, o ürküten hayvanlar.. tuna sevsin diye.. deli oldular... 
okşadı onları...
 
tasmalarını tutunca ..
bende,inip ... başlarını okşadım..... 
 
tu--- hadi gidin.. yerinize... 
komut almaları,inanılmaz.. gittiler sahiden de.... 
 
tu---- bir saat sonra.. yanındayım.. tamam mı.. 
 
kaşlarımı indirip, kaldırdım... 
ir---- gel tabiii...
tu--- (gülerek) şişş.. sakin ol.. 
 
 
*****
 
 
çamurlu ayakkabılar ve montumu çıkartıp... 
alt kattaki banyoda temizledim,elimi  yüzümü.. 
 
yatak odasında... paçaları ıslanan pantolonumu değiştirdim.. 
 
merdivenlerdeyken.. telefon çaldı... aşağıya indim aceleyle... 
ir---buyrun.. 
ah--- merhaba kızım.. 
 
oturdum koltuğa... 
ir--- babaamm.. nasılsın.. özledim sizi..
ah---bizde,sizi özledik.. sen nasılsın.. 
 
ir---- iyiyiz de.. senin neyin var.. sorun ne.. burada olduğumu ne bildin... 
ah--- (içini çekerek...) tahmin ettim.. taşınmışsınız hayırlı olsun... hem benim neyim,olabilir ki.. 
 
ir--- sağol..abim mi,yine.. evlendi ya..daha ne istiyor... 
ah--- canımı..

Hiç yorum yok: