Translate

24 Şubat 2012 Cuma

555.bölüm..


zuhal gülümsedi.. bana bakarak.. 
zu--- iyi, sadece irem gelecek.. desene.. tuna sormadım ama.. sorun olur mu..?
tu--- yok canım...tabi gelebilir.... 
 
güldüm,bu kız çok uyanık..direk tunaya soruyor..ben biliyormuşum gibi.. 
ir--- tamam.. ben ,üçte ..gelirim de..eniştemm ?
zu--- sağol,sordum.. haberi var,gidin dedi..
 
 
saat sekize geliyordu..biz kalktığımızda.. ziya yı,yemeğe kalması için.. ikna etti ergün abi..
sanki gerek varmış gibi.. kör istemiş bir göz.. ziya dünden razı.. 
 
vedalaştık..
 
evimize gelirken..karnımızı doyurduk.. 
ben öyle merak ediyorum ki..mobilyalar nasıl durdu diye..
çabuk gidelim,istiyorum..
tuna da,oyalanıyor... niyeyse... 
sebze meyve alalım dedi.. 
yarın,çiftlikten getirirsin diyorum... ben aç kalırmışım..allahım ya... 
 
neyse.. elimiz kolumuz..dolu..tüm gerekli alışverişimizi de.. yaptık.. 
 
arabaları park edip...yukarı çıktık... 
 
 
kapıyı,açtım... adım atacağım içeriye.. 
tu--- dur.. 
ir--- niye.. 
tu--- ayakkabını paspasa sil.. 
ir--- hah hah hah... halı mı var ki..
 
elektrik düğmesine uzanıp, bastım... 
koridor, ışıl ışıl oldu bir anda.. 
avize de..almış..halı da... her yer pırıl pırıl...tertemiz..
 
ir---... tunaa.. ne yaptın senn..
tu--- heh heh heh... hadi gir, girebiliyorsan.. 
 
ayakkabılarımı çıkarıp, girdim.. içeri.. poşetleri mutfağa bıraktım.. 
 
tuna da girip.. mutfağın..ışığını yaktı... 
ben etrafıma bakıyorum... nasıl da zevkli.. almış.. 
döndüm arkamı... 
 
ir--- tunam.. çok güzel olmuş..eline sağlık.. harikasın valla.. bunun için mi oyalanıyordun...
tu--- evet..necla hanım vardı.. temizledi biraz..pazartesi de, gelecek.. 
o nu getirdikten sonra bende, diğer taraftan mutfak eşyalarını getirdim.. yeni gitmiş herhalde... 
 
ir---- kapıyı kapadın mı.. 
tu--- yok.. niye sordun.. kapatacağım şimdi..poşetleri alayım da..
ir----( güldüm) sen kapat da.. anlarsın..
tu--- kapattımm.. 
 
sonrasını tahmin edersiniz nasılsa:))
 
********
 
salonu gezdik ,ben bıcır bıcırım tabi.. koltuklara oturdum... 
 
denemek maksatlı... 
yemek masasına hemen ..örtü getirmem lazım..
oturma odası da.. çok hoş..olmuş.. . 
halılar,avizeler.. tv..masa sandalye.. sehpalar alınmış..... 
"evim evim..güzel evim" diyerek.. 
çaylarımızı  koltukların arasındaki ..sehpaya koyup..bende oturdum.. berjer koltuğa.. 
 
tu---sağol..  diğer eksikleri  getirip,alırsak ,telefon da bağlanınca.. bitecek...
 
ir--- hımm..asıl sen sağol..ben iki ay da.., zor alırdım .bunları..avizeler de..çok güzel,halılar da..
inanamıyorum.. hala.. 
 
tu---- (gülerek..) kalk bir daha gez..istersen... 
ir---- ya dalga geçmesene,tunaa.. bu çok çok değişik birşey.. 
sanki,yeni evlenmişiz gibi..hissediyorum.. 
 
yanağıma ,elinin tersini sürerek.... 
tu---- geçmiyorum..bana da öyle geliyor....sana ,birde gelinlik alalım..ne dersin..
ir--- hah hah hah... 
 
gülerek.. 
tu--- her gün, beni öyle karşıla...diğerini , kullanılamaz yaptık ya.. 
ir---  ah tunam.. ne alemsin..sen.. pazartesi..,bak ben seni nasıl karşılayacağım.. 
tu--- nasıl.. 
ir--- söylemeyim de.. sürpriz olsun... 
tu--- iyi.. olsun... 
ir---- zuhalle işimiz kaçta biter,bilmiyorum.. ben şimdiden..yemeğimi yapsam..nasıl olur.. 
 
tu--- daha yarın var,irem.. unuttun mu.. 
ir--- yok unutmadım da.. sarma sarmak istiyorum..
..yarın da.. seni kaçıracağım için..,zamanım olmaz..
çay içermisin.. 
tu--- içerim...
(ayağa kalktım,bardakları alıyordum ki..elimden,tutup.. kucağına çekti beni..)
"çay"diyecek oldum... "içmeyeceğim..aniden vazgeçtim"dedi... 
 
saçlarımı, eliyle arkadan toplayıp... 
tu--- nereye kaçıracaksın ,beni..
ir--- e sorma ama..
 
tu--- erken mi,gitmemiz lazım..uzak mı,yani..iki saatlik işim var da...
ir--- yoo..öğlenden sonra..düşünüyorum..
tu--- hımm,daha önce gittik mi.. 
ir--- aa, bulmaya çalışıyorsun sen..söylemiyeceğim işte.. sı........
elimi ağzıma kapattım...
 
tuna gülerek... 
elimi indirdi... 
 
tu--- ben sana,bayılıyorum..biliyormusun.. 
 
başımı salladım.. biliyorum dercesine...
 
*******
 
 ben,mutfağa girip.. aldıklarımızı dolaba yerleştirirken.... 
 tuna da.. meyve soydu bize.. televizyon seyrederken... yedirdi zorla.. . 
 
aniden başlayan yağmurun sesini duyunca.. fırladım koltuktan.. perdeyi araladım... 
 
ir--- ayy çok güzel yağıyor... ben balkondayıımm..
diyerek... koşturdum.. 
tu--- iremm... 
 
salon balkonuna çıkıp, sigaramı yaktım.. 
bardaktan boşanırcasına yağan, yağmuru seyrediyorum..duvarın kenarında... 
 
tuna,.. omuzuma hırka getirdi... 
tu--- hani kendine dikkat edecektin sen...
ir--- canım,soğuk değil ki.. ıslanmıyorum da... 
tu---- olsun.. rüzgar esiyor... 
 
biraz sonra... salona girip.. balkon,kapısını  örttüm.. koltuğa oturduk... 
 
ir---- perşembe günü,yağmasa bari... 
tu--- yağmasa iyi olur,tabi... ama... sinema yada yemek salonunda 
 toplanılacak zaten.. 
çocuklara engel olmayacağız.. 
irem bir görsen, hallerini.. muhteşemler.. 
müdür gezdirdi,laboratuarı.. spor salonunu..herşey güzel olmuş.. 
 
ir---- heyecanlandım bak.. maruf gelecek mi..
tu--- konuşmadım da.. çağıracağım.. 
ir---- tuna abimler,arıyorlarsa diğer evi.. merak etmişlerdir...açılmıyor diye...
 
tu---- hımm,çiftliği arayıp.. sormuşlar... fatmaya..
 hüseyin.. sabah buraya gelip,söyledi..bana..
 haberleri olmuş yani..
ir---- iyi bari.. hadi yatalım.. uykum geldi..
 
****
 
 
ertesi gün.. 
 
yağmur hiç dinmedi denilebilir.. hala yağıyor.. 
kahvaltı ederken.. 
 
tu--- canım.. beni kaçıracaktın ya.. o "sı" yı ertele bence.. atla gideceğimiz için.. 
hava uygun değil.. 
 
ir--- yaa.. anlamak zorundamıydın... 
tu--- (gülerek.. )  anlamadım ki.. tahmin sadece,başka yere götür.. diyorum.. 
 
ir--- ben de.. vazgeçmiştim zaten.. evden çıkmasak,nasıl olur.. 
yatmak istiyorum.. sende,dinlenirsin hem.. 
 
tu--- hımm, çok cazip ama..  çiftliğe gitmem gerekiyor.. sizin çiftliğe de.. uğrayacağım.. 
portakallar toplanacaktı.. bugün.. iki saat işim var demiştim ya... 
seni de,özlemişler sorup duruyorlardı...  beraber gidelim.. hem sana iki şey göstereceğim... 
 
ir--- iki mi.. ne olduğunu söyle.. itirazsız geleyim.. 
tu--- valla sen bilirsin.. istemiyorsan,gelme.. 
ir---- aaa,strateji mi değiştirdin... 
 
tu--- hah hah hah... hep sen değiştirecek değilsin ya.... hadi,giyin de..gidelim.. 
baban,her işimize
koşuyor.. aklı burada kalmasın adamcağızın... gitmem lazım..
 
ir--- öyle desene.. hemen giyinirim.. şimdi.. halbuki ,ne planlarım vardı benim.. 
tu--- (gülerek.. )iremmm.. kışkırtma benii.. koş koş.. 
 
***********
 
evden çıktık,aceleyle... 
arabaya binerken bile ıslandık.. gök delindi sanki..tuna kullanıyor,ben gerildim biraz..
 radyoyu açtım... 
deniz ve mehtap çalıyor.. eşlik ederek.. yola koyulduk.. 
 
tu--- irem.. hani,yanıma geldiğinde..bir kız için konuşmuştuk ya.. 
ir--- hıı, çiçekdi adı da..yerleşti mi.. yerine..
tu--- (içini çekerek) yerleşti.. yardım et , ona.. çok yetenekli..ve istekli.. 
desteklersen,bu yılın birincisi o olur.. 
hiç birşey bilmiyor.. 
yani, öğretilmemiş.. ne verirsen alacak kapasitede.. 
 
ir---- ayy,sahi mi.. kendime yakın hissetmiştim,ondan mıydı ..acaba...
tamam..  yurda giderim..ben..
tu--- şimdi gitme,soru hazırla.. kitaplarını ver..çalışsın..
 kendini kaybetmeden..hafta içi.. iki ,üç saatini ayırırsan... o kadarı ,ona yeter ..
ir---- tamam..tunam.. ailesine nasıl ulaşacağız...
 
tu--- ulaşıldı bile, yapılacaklar yapıldı.. bundan sonra.. rahat edecekler.. 
ir--- tunamm.. canım..çok sevindim,inan ki.. hesap numarasını 
 ver..parayı ben yatırayım bankaya..
 
tu--- yok ..o olmaz,işte.. kadın gidip ,bankadan para çekemez..
kocası ,kumarbazmış..
para için
kadını rezil eder..kötülük yapmış oluruz.. 
her ihtiyaçları karşılandı... giyecek,yiyecek..yakacak..
onları da,satamasın diye.. muhtara , haber verildi.. sen,kızlarıyla ilgilen..meslek sahibi olsun.. 
 
ir--- anladım.. peki.. 
 
çiftlik yoluna döndük.. silecekler ,hipnotize edecek beni 
 
neredeyse..o kadar hızlı çalışıyor ki.. 
 
tu--- önce,sizin çiftliğe bakalım.. 
verdim nefesimi... 
 
ir---- ya,ürün toplanmışsa bile.. kime satacağız ... babam nasıl yapıyordu, bilmiyorum ki..
tu--- giderken,sen sat demişti bana.. bende.. sattım .. 
ir--- hadi ya.. ne kolay söylüyorsun.. 
 
gülerek.. 
tu--- parasının bir kısmını.. babana gönderdim,bile.. 
ir---- muhteşemsin,tunam.. diyecek şey bulamıyorum... 
 

Hiç yorum yok: