Translate

24 Şubat 2012 Cuma

553.bölüm..


masasına geçti, bizde önündeki koltuklara oturduk... 
birkaç kişi ,hummalı bir çalışma içine girip.. 
mobilyaları sökmeye başladı,bir yandan da sarıyorlar..
 
ya--- ne ikram edeyim size... 
tu--- ben,çay içerim ..irem?
ir--- çay olsun.. 
yasin görevliden ,üç çay istedi.. 
 
tu--- borcumuz nedir ,yasin.. 
ya--- ne ayıp,ertuna.. acelemiz mi var.. eşinin yanında.. 
 
tu--- yok da.. benim de, başka zamanım yok yasin..
geldiğini, burayı açtığını .. halam söylemişti ama yeni fırsat bulabildim,
baksana... 
 
ya---  sonra verirsin... muazzez hanım,sağolsun.. hiç detayları atlamaz..
sizin başınıza da.. kötü şeyler ,geldiğini söyledi bana... umarım,iyisinizdir..
 
tuna içini çekerek... 
tu--- iyiyiz yasin.. 
 
çaylarımız gelince..
 
ya--- sen okutmanlık , yapıyormuşsun değil mi.. 
tu--- evet.. sende, mühendis olmuşsun sanırım..
ya---hımm, ...dört sene.. yaptım,mesleğimi.. 
yurt dışında, tek özlediğim Adana ve ana kokusuydu..
dönüp.. geldim işte... 
burada da,iş imkanları sınırlı.. 
hasbelkader ,mobilyacı olduk yani.. 
üç aydır çalışıyorum,çok şükür..iyi gidiyor..şimdilik..
 
tuna sigara verdi, hepimize.. yaktı... 
tu--- daha iyi olur,inşallah... nerede oturuyorsun.. 
 
ya--- annemle beraber ,tepebağda ki  eski evde..oturuyoruz.. bilirsin sen de.. 
 beni de,bırakmıyor..  evini  de,değiştirmiyor... 
hatıralarıyla,mutluymuş .. 
evine dokunmayacakmışım... rahat ettirmek istiyorum ama o , düzeninden kopamıyor... 
 
 
tu--- e halam da.. öyle ya.. ... acı da,olsa... eskiler daha bağlılar..hatıralarına.. nasıl firuze hanım.. 
 
ya---haklısın.. eh işte ,yaşlılığın verdiği şikayetleri var... 
tu--- selam söyle,belki hatırlar beni.. 
 
ya--- hatırlamaz olur mu..  muazzez hanımla bir araya gelince, hep sorar seni.. 
 
ir---- o hatıralar onları ,hayata bağlıyor...sanırım... yada sizleri gördükçe.. acıları hafifliyordur.. 
kimbilir... 
 
ya--- doğru.. irem hanım... dönüyorum dediğimde.. annemin ilk defa güldüğünü duydum,diyebilirim... 
babamı,hiç tanımadım ben.. 
muazzez hanımla, amca bey.. sahip çıkmışlar bize... 
anneme o evi,almışlar.. muazzez hanımların bahçesinde.. 
küçükken top oynardım,hiç unutmuyorum... 
babasızlığımı.. hissettirmemeye çalışırlardı bana.. 
ilk okuldan sonra, hep yatılı okudum.. 
yazın da,çalıştım...yarı Ankaralı
oldum diyebilirim.. 
amca beyin, vefat ettiğini üç ay sonra duydum.. iletişim yoktu, şimdiki gibi..
baş sağlığı dilemek için,geldiğimde... 
muazzez hanım.. "hiç üzülme,oğlum.. oku okuyabildiğin kadar.. ben senin arkandayım "dedi.. 
çok emeği vardır,bende..ikinci annem gibidir.. allah uzun ömürler versin,ikisine de... 
 
tu--ir--- amin... 
 
ya--- senin abilerin vardı,ertuna... onlar nasıllar.. neredeler.. 
 
tu--- ikisi de,istanbuldalar... onlar dönmeyenlerden.. 
ya--- ir-- tu--- hah hah hah.... 
 
yasin beyin ,yanına gelen görevli.. mobilyalar kamyona konuldu efendim ,dedi.. 
 
ya--- ertuna adresi verirsen.. 
tu--- tabi , gülbahçesinin oraya gideceğiz.. irem,sen arabamızı göster şöföre.. adresi de söyle.. biz yetişiriz onlara.. 
 
ayağa kalktım ama tuna niye beni gönderiyor diye de, düşünüyorum... 
 
yasin beye elimi uzattım..
ir--- çok memnun oldum, yasin bey... bize de bekleriz... annenizle de ,tanışmak isterim.. 
ya---bizde mutlu oluruz,irem hanım.. güle güle kullanın...
ir--- sağolun...  
 
ben, görevliyle mağazadan çıkarken.. 
tunanın sesini duydum.. 
tu--- yasiinn.. konuş çabuk.. irem yanımızda değil.. 
ya--- ne konuşayım ertuna... 
tu--- borcumu söylee.. 
 
kendi kendime ,güldüm ..kapıdan çıkarken..
 
şöföre gösterdim,arabamızı.. adresi söyledim.. 
kamyonun 
plakasını aldım, bende... onlar hareket ettiler.. 
 
 arabaya oturdum.. tunayı bekliyorum.... 
 
biraz sonra,yasinle beraber..çıktılar mağazadan... tokalaştılar... 
tuna ,gelip yanıma oturunca.. 
korna çalıp, hareket ettim... 
 
tu--- irem, sevim teyzenlere gidelim.. 
ir--- hıı,niye.. 
 
tu--- ben,arabayı alıp... eve gideceğim... adamlar,kuracaklar ..taşıyacaklar mobilyayı.. 
sen otur,iki saat sonra gelirsin.... yedek anahtar yanında mı..
 
ir--- yanımda da.. sen nerede olacaksın... 
tu---  masa sandalye ..ve birkaç şey daha...alacağım..
 
ir---- evden de.. tv yi alalım.. 
tu--- yeni alacağım,irem... bugün sabah, hüseyin.. evdeki koltuklar, masa ..sandalye, büfe ..halı perde..tv..
vs.. alıp..kızların kaldığı yurda  götürecekti... 
yatak odasıyla.. mutfağa dokunma dedim... büfedekileri de bırakacaktı.. 
sen bak,ondan sonra kalanları da.. götürecek... 
ir---- peki.. yatak odasını ne yapacaksın.. dolapları verme de.. bari ,alan kullansın.. 
 
tu--- bakarız... 
 
teyzemlerin sokağına girdik... 
tu--- bak, bakalım evdelermiymiş...

Hiç yorum yok: