Translate

24 Şubat 2012 Cuma

551. bölüm..



 
zuhal ilk partiyi getirdi... suat beye verirken... 
zu--- buyrun.. bu tarsus-i sizin... 
su--- ah.. yavrum, sağol.. çok,makbule geçti.. 
zu--- afiyet olsun..
 
sırayla gitti sonra... herkese verdi,ziya hariç... 
sonra onun filcanını ve suyunu da tek olarak getirdi... 
 
zu--- buyrun.. 
 
ziya zuhale bakmaktan mı,heyecandan mı.. 
eli titriyor... 
zuhal,fark edince.. 
 filcanı kendisi koydu, sehpaya... 
suyu da bıraktı... acı biberi ,doldurmuş meğerse... 
 
 
üç demliği ocağa koymuş... sigara içiyordu.. mutfağa gittiğimde... 
 
ir--- allah seni kahretmesin kız.. ziya,esmerliğine rağmen kızardı... biber mi attın.. 
zu--- başını salladı...hıh hıh hıh..ohh olsun..
ir--- isteyecek şimdi ,suat amca..gel filcanları al.. 
zu--- tamam... 
 
zuhal filcanları alıp.. afiyet olsun dedi.. herkese.. 
ziya bırakmamış filcanı..elinden... 
 
zu--- içemediyseniz..... 
zi---  yoo.. çok beğendim.. 
zu---( gülümseyerek..) memnun oldum... 
 
osman eniştemin kulağı, ağır işitir... 
suat amca.. biraz sesli olarak... zuhali allahın emri diyerek..istedi.. 
 
çıt çıkmıyor.. salonda.. osman eniştemin ağzına bakıyoruz... 
os---- suat bey.. sağır değilim ki, duyduum.. 
 
diyince.. kahkahalarla güldük.. gerginlik falan kalmadı ,ne adam yaa... 
 
os--- allah yazmış.. hep,hayırlısını diledik.... çocuklarımız, mutlu olsunlar... 
allah bozmasın inşallah... 
su--- aminn..
 
zi--- babaa.. 
allahım ne komediydi.. ziya eniştemin elini öpmeye çalışıyor.. o öptürmüyor.. bayıldık canım..
 
neşe abla, zuhali çağırdı... bir el öpme faslı daha yaşanıyor ki.. hiç sormayın.. 
ama zuhal ağlamıyor bu sefer... 
 
suat amca.. suzan teyze.. zehra hanım.. onlar da ağlıyorlar.. bizimkiler dünden hazırlar.. 
herkesle tokalaşılınca... 
ziya söz yüzüğünü taktı, zuhalin parmağına... 
sonra.. yanaklarından öperek.. tebrik ettiler birbirlerini... 
 
 
************
onlara,tatlı dondurma servisini yaptık....
offf anam bir rahatladım ki.. nasıl,gerilmişim... 
mutfağa topladım herkesi.. ziya gelemiyordu..belli halinden... 
tunaya gel dedim ,elimle..o da ,ziyayı kaldırmış oldu.. 
 
mutfak bir curcuna.. kahveye döndü bir anda... 
er--- zuhal, bacım.. 
zu--- efendim abi.. 
er--- gel bakalım, yanımıza... otur iki dakika...
 
zuhal dönüp...tezgaha dayandı... 
zu--- alim nerede.. 
ergün abim, kaşıyla.. yukarıyı işaret edince..
 
zuhal, telefonun ahizesini aldı eline... 
ziya, tuna.. ben.. hepimiz bakıyoruz... 
 
zu--- abim, gelirmisin.. aşağıya.. .............. (dudaklarını ısırıyor, gözleri doldu)............
 
yanağından yaş süzülünce...  
ziya kalkıverdi..oturduğu yerden... zuhalin elinden ,aldı telefonu..
 
zi--- ali,ne ağlatıyorsun zuhali.. yazık değil mi.. gel çabuk.. yarın kıyarım, bak nikahı.. 
daha burada oğlum.. kendine gel.. yoksa ben ,yukarı geleceğim.. 
 
ahizeyi yerine bırakıp.. zuhalin yanaklarını da.. sildi bir güzel... bizi taktığı bile yok... 
zi--- lütfen, ağlama.. 
zu--- hımm.. tamam... 
 
********************
 
çay , pasta servisini .. hayal abla,ben.. neşe abla..yaptık sayılır... 
erkekler de.. tabaklara pastaları koydu... mutfakta...
 
 zuhalin yaptıkları da harika olmuş..
zuhalim alinin yanına çıktı da...on dakikalığına.. 
 ziya da gitmek istedi ama... ergün.. gitme sen, dedi.. 
 
abimle..el ele,içeri girdiklerinde..ikisinin de gözleri kıpkırmızıydı... 
 
 
***********
 
bir mutfağa.. bir salona... gide gele hal olduk... sohbet ediyorlar.. kaynaşmışlar iyice... 
babaanne esir almış.. (cavidandı,zehra yaptım :))) zehra hanımı...anneannem dinliyor sadece..
 
 saadet,suzan..sevim.. baş başa vermişler... 
suat,lütfü..osman ayrı alem... 
ergün, ali,tuna ziya.. bir aradalar... 
 
zuhali çıkardım mutfaktan..
ir--- sen otur kızım.. 
 
neşe ablayla ,hayal ablada.. hadi dediler... onu gönderdik.. abimlerin yanına... 
 
bizde.. çay dolduruyoruz devamlı.. bir saadet teyzem.. bir suzan teyze.. açık olsun diyor..
delirttiler beni.. 
 
neyse mutfağı da... topladı hayal abla... 
 
o da gelip oturdu.. annesinin yanına... başka yere oturması mümkün mü.. 
neşe ablayla ben de.. oturduk eşlerimizin yanına.. konuşuldu işte.. havadan sudan... 
 
saat 12 yi geçerken.. meyve tabaklarını da kaldırdık..
 
bir hafta sonrası için, nişan yapalım demiş..iki baba.. uygunmudur diye.. açıkça sordular.. 
kimseden ses çıkmadı... 
gelecek hafta cuma olacak.. ve burada.. allahım nasıl sığılacak ki.. ama sustum tabi.. 
 
su--- herşey için,teşekkür ederiz.. bizede bekleriz.. ziya getirir sizi.. geç oldu... artık kalkalım..
os--- oturuyorduk ,suat bey.. ne yaptık ki.. gelmek ,isteriz tabi.. 
 
kalktılar hep beraber... 
lü--- gençler hadi hep beraber.. bir yerlere gidelim... 
tu--- tamam... 
er--- olur lütfü abi.. 
 
büyüklere hoşçakalın diyip...iniyoruz, merdivenleri.. ziyayla zuhali de ,duyuyoruz... önümüzdeler
çünkü...
 
zi--- zuhal, üstüne birşey alsaydın ya.... 
zu--- ziya,gitmesek.. 
zi--- nedeen.. ben ayarlamıştım,halbuki....
zu--- inan ki.. eğlenecek durumum yok.. tatsızım..
 
zi---................ 
zu--- nişandan sonra ,gidelim olur mu.. 
zi--- söz mü.. 
zu--- söz.. 
zi--- unutmam bak.. hatırlatırım.. 
zu--- tamam.. 
 
suzan teyzeler ,kendi arabalarına binip.. gittiler.. 
lü--- ee hadi... zuhal... 
zi--- zuhal çok yorgunmuş.. istemedi, lütfü abi.. 
lü--- zuhal?
zu--- lütfü abi.. organizasyonunuzu bozduğum için ,afedersin... ama gitmeyelim... 
 
lü--- peki.. iyi geceler öyleyse.. görüşürüz... 
güle güle dedik... 
biz de  zuhali, ziyayı tebrik ederek... binip,hareket ettik.. tunanın arabası kaldı.. 
yarın alacağız onu... 
 
***************
 
 
ayy ben alışıkmıyım ,misafir ağırlamaya... zuhalime feda olsun da.. ayaklarım mahvoldu.. 
kız vermişiz,onun hüznü de var üstümde.. içim, düğüm düğüm hala...
 
eve geldiğimizde.. üstümdekileri çıkarıp..  kendimi yatağa nasıl attığımı bilemedim.. 
 
tuna da perdelere bakıp... geldi yanıma...oturdu..
 yüzüme dokunarak...
tu--- canıımm.. çok mu yoruldun seenn.. 
ir--- hımm.. beğendin mi.. perdeleri.. 
 
tu--- çook.. yarın da.. mobilyaları aldık mı.. tamamm.. 
ir--- tunaa.. yaat.. sabah konuşalım.. acelemiz yook.. 
ben iptal olmuşum..zaten.. mobilya için gezecek halim mi var... 

Hiç yorum yok: