Translate

24 Şubat 2012 Cuma

548. bölüm..


teyzem ,annemle konuşup kapattı.. 
ben kahvemi içerken.. de.. güveci hazırlayıp.. 
ocağa koydu..ama mütemadiyen ağlıyor.. 
 
konuyu değiştiriyorum da.. hiç faydası yok.. 
her dediğimden ,bir pay çıkarıyor... 
 
kutuları buz dolabının üstüne koyayım mı teyze ,diyorum mesela.. 
yeniden başlıyor... 
 
ir--- teyzee.. yapma ya.. kızı da ,üzüyorsun.. bu kadar ağlamak iyi değil.. 
allah mutlu etsin diye ,teselli et kendini... bak, bende bizde çok ağlamıştık.. neler çektiğimizi  
biliyorsun... onlar  gülsünler bari.. 
 
zuhal de.. geldi .. mutfağa... 
saçlarını tepeden toplamış.. bir kot pantolon.. bir switşört geçirmiş üstüne.. 
 
zu--- anne.. iyimisin. 
se--- hımm.. 
zu--- ben kuaföre gideyim mi.. irem ondan geldi.. 
se--- kahveni içte..öyle gidin.. içime batar sonra... 
zu--- aman ya anne.. evden gitmiyorum ki.. 
se--- uhuuu.. ama gideceksin... 
zu--- e tamam.. arayayım.. gelmesinler.. öyleyse.. 
 
se--- de diyemiyorum.. nasip olunca.. susuyorsun.. 
zu--- ağlama öyleyse... annee.. birisi geldi.. babam konuşuyor... 
 
se--- kimmiş.. 
zu--- hafız abiyle, güldane abla... yukarı geliyorlar... canımm,sil yüzünü.... 
biz gittikten sonra ,gelselerdi ya.. 
se--- bekleyin... 
 
bende tanıyorum gelenleri.. eniştemin ,dayısının oğlu.. hemen hemen yaşıtlar... 
karı koca.. ikisi de hacıdır.. ve kafa dengi,çok tatlı insanlardır..
 çıkıp, hoşgeldiniz dedik.. hal hatır soruldu falan... eniştemde geldi tabi.. 
 
gü---sevim abla hayırdır,biraz telaşlısınız sanki....
ha--- bizde şu mesele için..cevap almaya gelmiştik.. hala oğlu..
os---nasip değilmiş ,hafız..
se--- güldaneciğim..zuhalin sözü kesilecek ,bu akşam.. 
gü--- ayy.. öyle miiii.. 
 
ha---- (bir ayet okudu) hayırlı uğurlu olsun.. allah tamamına erdirsin.. gözünüz aydın olsun... 
os--- sağol ,dayı oğlu.. darısı çocuklarınıza olsun... 
ha--- amin,bütün evlatlarımızın yüzü gülsün..
zu--- kahvenizi nasıl alırsınız...
gü--- fark etmez, zuhalim.. 
 
zuhal kahvelerle gelene kadar... ziyanın kim,olduğunu.. ne iş yaptığını falan sordular... 
çok şaşırdılar, sevindiler.. onlarda ,başkası için aracı olmuşlar..
kesin cevap almaya gelmişler ,meğerse.. 
kısmet değilmiş.. demek ki diyip... kahvelerini de..içtiler, bir güzel... 
 
hafız abi..yasin, okuyup.. dua etti.. zuhale..
 
ha--- allah utandırmasın.. biz kalkalım artık... 
gü--- tamam... ayyy... biz niyetliydikk.. kahve içtikk... aaaa... 
 
hafız abi bile güldü... unutmuş ikisi de.... 
 
onlar gidince... 
ir--- teyze.. gidelim mi.. 
se--- kimse kimsenin kısmetini alamazmış.. 
hafız gelip ,duasını etti.. oruç oruç..kahveyi de içtiler.. 
ağlamıyorum artık.. ziya da,senin kısmetinmiş ki.. ağzımız dilimiz bağlandı.. hadi güle güle
gidin gelin.. zuhal, eksik birşeyin varsa..al..kızım..
 
zu---  yok anne.. hadi hoşçakal.. 
ir--- teyzem.. tabak, çaydanlık.. bardak...işte gereken ne varsa ,söyle getireyim.. 
telefonumuz bağlı değil.. gül bahçesinin, karşısına taşındık.. 
 
se---- sağol kızım..eksiğimiz yok.. güle güle oturun.. 
ir--- sağol.. hadi zuhal... 
 
 
************
 
zuhalle arabaya binince... 
ir--- iyi eniştem birşey demedi.. 
zu--- diyecek hali kalmamıştır... 
 
hareket ettim.. saat 11 olmuş..
ir--- ee ,çok zamanım yok ama dolaştırayım mı seni.. yada ziyayı da alalım mı..ne dersin.. 
 
zu--- yok yok,istemem... 
 
çantasından sigara çıkarıp ..yaktı iki tane.. birisini bana verdi.. 
ir---- niyee.. 
zu--- işte öyle,gerekiyor... 
ir--- aradın mı dayımı... 
 
zu--- hımm, aradım.. ben  ,hiç anlayamayacağım herhalde babamı..
bir bakıyorum,melek.. bir bakıyorum,değişmiş.. dün,takip ediyordu bizi..
gelince.. dayını ara haber ver dedi.. ama çağır demedi.. niye arıyorum, öyleyse diyince de.. peki,arzu ederse buyursun dedi.. 
 
ir--- onları kim anlıyor ki.. bana da evleneceksin diye, dayatmadı mı babam... 
antrapoza girdiler herhalde... 
 
güldük ikimizde.....
zu--- dayım aradığıma ,çok çok sevindi.. beklemiyordu demek ki..mutluluklar diledi..
 
abdullaha giderken.. dün ziyayı gördüğümü söyledim...
zu--- haberim var..
gece de.. annemleri getirdi..
anneme anacığım.. babama da.. baba diyerek.. ellerini öptü.. korna çalıp.. gitti.. 
 
ir---- hah hah hah... vay(..........) vaayy... bu ne hız böyle... 
kız zuhal, bu sana da karıcığım der yakında... 
 
zu--- demek için çırpınacağı kesin.. ama... izin vermem.. 
gece.... 
bak,kimseye söylemeyeceğine söz ver önce..... 
 
ir---- söz söz... ne yaptı yine...
 
zu---- offffffffff of.. hepimiz yattık,gece.. ben uyumuşum bile.... 
saçımda ,bir el hissedince... babam sandım ,önce.. o sevgisini açıkça ..çok göstermez ya... 
gözümü açmadım... 
 
ir---- hiiiiiiiiiiiii.. ziyamıymış.. adam yolu da ,öğrendi tabi.. 
 
zu--- hıı, oymuş... gözümü açsam, bir türlü.. açmasam, bir türlü.. 
cesarete bak.. 
yakalanırsam diye düşünmüyor hiç,linç eder babam..daha söz bile yok.. ortada..
 
ir--- ee.. ne yaptın.. yada o ne yaptı... 
 
zu--- kimse görmeden..gitsin diye dua ediyorum..bayılacaktım neredeyse... 
saçımı okşamaktan başka,uyandırmak için..birşey yapmadı.. 
uyansam daha kötü olacak.. kovalayacağım,gitmem diyecek.. sesimize abimler uyansa..
al sana.. rezalet ..
neyse.. kısık sesle.. şey dedi.. "uykum ağır demeyeceğim, bundan sonra.. 
sen benim yanıma gelseydin.. çoktan uyanmıştım.. "
 
ir---- ayyyyyyy..kız ,uyanık olduğunu anlamışş.. 
 
zu--- ne anlarsa anlasın.. umurumda mı... odadan, çıkar çıkmaz..kalkıp ,kapımı kilitledim..
 o da ,duydu tabi.. pencereye, tık tık vurdu.. perdeyi araladım.. bana gülerek.. "korkak "dedi.. 
bende camı aralayıp... "meşrulaşınca..korkak olup olmadığımı anlarsın... 
o zamana kadar da, havanı alırsın..bir daha asla ,bu şekilde.. buraya gelme "dedim.. 
 elim ayağım ,titredi ya... sabahladım sayılır..
korkakmış.. buna namus denir ..diyecektim de..hadi dedim ,gece gece.. uzatmayım... 
 
ir--- hee, benimle dalga geçerken.. al işte ,ziya odana girmiş.. 
 
zu--- bir şeyi, gözden kaçırıyorsun canım...sen,tamam demiştin.. ben demem..
e dursana.. geçiyorsun abdullahı... 
 
ir--- biliyorum.. perde ısmarladım da, sabah.. dikilmiş mi..ona bakacağım.. 
zu--- beni bırak.. sen sonra gel.. eve gidip giyineceğim daha..
ir--- peki.. 
 
kenara çektim.. dörtlüyü yakıp.. bende indim arabadan.. 
zuhali ,abdullaha acil diyerek bıraktım.. 
 


Hiç yorum yok: