Translate

24 Şubat 2012 Cuma

547.bölüm..


bir saat kadar daha oturduk.. 
 
tunam ,gidip.. hesabı ödedi.. 
kahveleri de içince... kalkalım denildi.. yarın ,okul var çünkü..
mustafa beye iyi dileklerini sunan.. gitti.. 
 
 
neyse.. 
vedalaşmamız  hüzünlüydü.. 
galip beyle ,saliha hanım ..bizim arabamıza geldiler...
onları evlerine götürdük... 
teşekkür edip.. buyur ettiler evlerine... bizde, başka zaman, rahatsız ederiz dedik... 
 
 
bizim işimiz var çünkü.. 
 
***
 
 eski evdeyiz..
-- artık eski oldu, birkaç saat önce -- ... dolaptaki.. giysilerimizi ,hurçlara koyduk.. askıları çarşafa sardık.. tunam indirdi..
 
bende.. çamaşırlarımızı valize doldurdum.. 
ayakkabılarımızı aldık.. kasayı boşalttı tuna... 
 
ir--- tuna.. kalsaydı bunlar.. kasa daha güvenli değil mi.. 
tu--- orada da var ,aşkım.. 
ir---- hadi ya.. 
 
şifonyerdeki takılarımı,makyaj malzemelerimi de... çantaya doldurdum.. 
banyodan alacaklarımı aldım... 
 
ir--- tuna.. ocak için,tüp yok orada dimi.. kahvaltı için dedim.. 
tu--- var da.. kahvaltıyı boşver şimdi.. yarın dışarıda yaparız.. hadi gidelim.. 
ir--- dur dur... madem var... cezvemle, kahveyi..şekeri alayım.. belki yaparım..
 
tu--- bunları da ,indiriyorum ben.. senin arabada doldu.. anahtarı unutma.. 
ir---- tamam... geliyorum... 
 
 
****
 
 yeni evde...
 
gecenin bir vakti.. getirdiğimiz herşeyi.. yerine yerleştirdik.. 
ikimizde.. yorgunluktan bitap bir halde.. 
iki saat sonra yatabildik ,nihayet.. 
 
ir--- tunamm.. 
tu--- canımm.. 
ir--- buranın telefonu yok ya.. şimdiden söyleyim de... yarın,abdullaha gideceğiz zuhalle... 
pastasını  alıp, onu da evine  bırakırım..gecikirsem, merak etme yani.. 
 
tu--- tamam.. istersen.. sen önce gidebilirsin.. yardımın olur .. 
ir---- yok yok.. seni beklerim ben... iyi uykular .. canım.. 
tu--- sana da... 
 
**********
 
ertesi gün.. çok telaşlıydım.. 
tunam, sütle poaça alıp bıraktı bana.. gecikiyordu.. 
gitti hemen...
kasanın şifresini geceden.. söylemişti.. 
para alacağım ya.. 
 
yatağımı kapayıp.. saatin sekizinde.. çıktım evden... 
mine hanıma gittim.. 
perdeler için kumaş   ve modelleri beğendim.. "acil dikilmesi gerekiyor.. 
eğer ,iki üç saate kadar.. yetişmeyecekse, başka yere bakacağımı "söyledim.. 
 
yetiştirebileceğini söyleyince... gelip ölçü alın ,dedim..telefon da yok ya.. arayıp söyleyemem... 
 
hatice alır dedi.. 
mutfak için.. iki tencere ve altı kişilik.. tabak çatal aldım.. oradan... hepsinin parasını verip... 
haticeyle,eve geldik.. 
 
ölçüleri aldı hatice.. 
ir--- hatice ,öğlen evde olacağım.. yeri öğrendin. bekliyorum tamam mı... sonra çıkmam lazım...
kapıda kalırsınız.. ona göre.. 
---- tamam,irem hanım.. 
 
bende onunla.. indim aşağıya... 
 
arabayla, pastaneye gittim..  yeteri kadar.. pasta aldıktan sonra.. 
kutulara konulurken..iki bardak çay içtim.. 
 
sonra teyzemlere gittim... 
osman eniştem açtı kapıyı... elimdeki ,koca kutuları görünce... 
 
os--- hayırdır kızım.. sabah sabah.. birşey mi oldu... 
ir---- yok yok.. enişte.. iyiyim.. zuhal yukarıda mı.. 
os--- evet.. buyur.. geç.. 
 
ben pıtır pıtır... merdivenlerden çıktım... 
 
ir---- teyzeeeeeeee.. ben geldim.. 
 
mutfaktan baktı... 
se--- hoşgeldin.. bunlar ne.. 
ir--- birşey değil canım... akşam için.. 
zuhale sen yapma demiştim de... 
se--- (gülerek )allah iyiliğini versin emi.. delimisin sen.. zuhal yaptı bile... 
 
masanın üstüne koydum.. 
öpüştük.. teyzemle... 
ir--- teyze, zuhal gidiyor ha... 
 
gözleri doldu,birden... 
 
ir--- aman aman.. teyzem,dur.. birşey demedim ben.. nerede o.. inat... 
se--- banyoda.. 
 
ir----heh heh.. dalayım banyoya dimi ,teyzee.. 
se--- hah hah hah... 
 
 
banyonun kapısını tıklattım...
zu--- burada rahat verin bari.. 
 
tekrar tıklattım... kıkırdayarak.. 
zu--- ne vaarr..
ir--- aç kapıyı.... keseye geldim... 
 
zu--- hah hah hah... 
 
açtı kapıyı... bornozunu giymiş.. yanaklar ,kırmızı kırmızı.. mis gibi bir koku geliyor burnuma... 
 
zu--- şişş ben zuhal,tuna mı sandın ... ne bakıyorsun.. 
ir--- kız sus, teyzem .. duyacak.. 
zu---- anneeee.. anneee.. 
 
 
ir--- ziyayla, sana da.. laf yetişmiyor ha..nerede giyineceksin.. 
zu--- niyee,yardım mı edeceksin (fısıltıyla ) 
kendine gell,ben zuhalimm..
 
ir--- hah hah hah.. 
 
salona geldik.. 
zu--- annee,yiğenin niyeti bozmuş.. tut şunu da.. giyineyim ben.. 
se--- irem gel, kızım.. kahve yaptım sana... 
 
ir--- geldim teyze.. kızın fesat asıl.. odaya çıkma, getireyim diyecektim ama.. nankör iştee.. 
zu--- hah hah hah... anne bana da, var mı kahve.. 
 
sesi titreyerek... 
se--- olmaz mı,var.. sen çok seversin kahveyi.. uhuu.. uhuu... 
 
ir--- teyzee.. ne oldu ya.. 
 
zuhalin de ,gözleri doldu.. ana kız,sarıldılar... ağlıyorlar.. e ben , hazırım zaten... 
üçümüz koyverdik... makaraları..
 
telefon çalınca... 
ben açtım.. 
ir--- aloo.. 
ne--- irem, sen ne arıyorsun ..orada... 
ir--- uhuuuuuuuuuuuu.. anneee... 
ne--- bildin, ben annen.. niye ağlıyorsun kız.. 
 
ir--- zuhalle,teyzem ağlıyorlar... ben de duygulandım işte.. 
ne--- delimisiniz, anam.. yüreğime indirecektin... ablam da, hiç ağlamaz zaten.. 
ver de.. tebrik edeyim...
 
ir--- teyzee.. annem istiyor..


Hiç yorum yok: