Translate

24 Şubat 2012 Cuma

546.bölüm..


  aşağıya indiğimizde...
fevzi bey ve oya hanımla karşılaştık..
 
fe--- iyi akşamlar.. irem hanım...tuna bey.. 
tu---ir--- size de... 
fe--- irem hanım, sizi böyle sağlıklı görmek çok güzel... 
ir---- teşekkür ederim, fevzi bey... 
 
oya --- eve bakmaya mı ,geldiniz... taşınmak niyetinde, değil misiniz daha...
tu---- evet,oya hanım.. komşu olacağız.. kısmetse.. 
fe--- bizde,umudu kesmiştik.. ne zaman taşınıyorsunuz.. bir ihtiyacınız olursa..
 çekinmeyin lütfen..
 
tu--- sağolun.. yarın düşünüyoruz 
fe--- oh oh.. çok sevindim.. 
tu--- bizde fevzi bey.. yemeğe geliyorsunuz değil mi.. 
 
fe---- geleceğiz tabi.. oyayı almaya gitmiştim, bende.. 
tu---- bekleyelim,isterseniz..beraber gidelim..
fe---- yok yok...siz gidin, geliriz biz.. 
tu--- peki, görüşürüz öyleyse...
 
oya hanımla selamlaşıp.. arabaya oturduk, onlar da apartmana girdiler... 
hareket etti tuna... 
 
ir---- ooff  of.. taşınmanın zamanı mıydı ya.. 
tu--- ne oldu..
 
ir--- zuhale, ısrarla pastanı ben yapacağım demiştim de...yarın için..
 nasıl yetiştireceğim ,onu düşünüyorum..
 
tu--- zamansız olduğunu biliyorum da.. ben daha kalmam orada.. yemekten döndüğümüzde.. 
kıyafetlerimizi getiririz buraya.... 
yarın da... pastaları, hazır al..
bir de,perde beğen..getirip taksınlar... cumartesi ,eşya alırız.
pazar günü de yerleştiririz.. olmaz mı.. 
 
ir---- olur da... kalan mobilyalar,mutfaktaki eşyalar ne olacak... 
tu--- çok istediklerini ,ayırırsın.. ama gerisini görmek istemiyorum .. konuyu kapatalım mı..
 
ir---- hıh.. bugün kedi besleyen ,komşumuzla karşılaştım.. ne suratsız kocan var,dedi.. 
 
tu--- hah hah hah... 
ir---- bana eziyet ettiğin belliymiş..eriyip akmışım.. ahh ah, ben neler çekiyorum teyze dedim... 
 
tu--- (gülerek...) doğru söze ne denir... 
çiçek için,teşekkür ederim.. 
kaktüs görünce şaşırdığımı itiraf ediyorum ama yazdıkların süperdi.. 
 
ir---- rica ederim..hayatım.. amacım oydu.. dikenlerin arasında ki,güzelliksin sen.. 
 
tu--- sağol,sen güzel baktığın için öyle görüyorsun canım..
 ne aldın,mustafa beye... bugün, çok duygulandı o da.. tören sırasında...
 
ir---- eminim.. gömlekle, kol düğmesi aldım...ikimiz adına veririz dedim.. 
tu---- iyi düşünmüşsün.. 
 
ir---- mağazada ziyayla karşılaştık..takım elbise almış kendine..beklersen evine bırakayım seni dedi.. 
yürümek istiyorum sağol dedim,selamı var sana...
 
tu--- as.o da ,zuhal de..bu gece uyuyamaz.. 
ir---- herhalde.. yemek nerede,tuna..
tu---- xxxx da..
ir---- sen mi,okul mu karşılıyor... 
 
tu---- ben ama o bilmiyor... okulun kısıtlı ödeneğini ,ona kullanmak istemedim.. işte geldiikk..
ir---- kaç kişi olacak..
 
tu--- bütün hocalar,çağırıldı... sekreteri de ,gelecekti.. 
ir---- sekreterin,  proğramını değiştirdi mi. bana zaman kaldı mı yani.. 
tu--- (gülerek) sana hep zamanım olacak.. onu sekreter düzenleyemez.. 
 
park yerinde,diğer araçların yanına park edip.. elimi tuttu.. 
 
tu--- aşkım.. endişelenme.. 
ir---- hangi konuda.. 
tu--- hangisi olacak,ev için.. dedim.. sekreter için ..endişe edecek değilsin, herhalde.. 
 
ir--- yok, canım..o şakaydı.... kitaptaki yazıyı gördüğümde bile.. şüphe etmedim senden..
 
tu---  etsen,üzülürdüm doğrusu.. 
 
cekedinin yakasını düzelttim.. elimi yanağına koyarak...
 gülümsedim.. 
ir--- sen benim tunam, benim sevgilimsin.. bir başkasının ,bunu yazabilmesine..düşünmesine 
 çıldırdım,sadece..
 
tu--- tahmin ederim.. 
ir--- galip beyler ,geldiler.. hadi inelim ,bizde... 
 
indik arabadan... 
galip bey de, taksi parasını veriyordu... saliha hanımın yanına yaklaştık.. tunayla.. 
 
ir--- iyi akşamlar,saliha hanım... 
sa--- iremm.. merhaba.. çok iyi görünüyorsun.. 
tokalaştık.. sağolun dedim.. 
tuna da merhaba dedi.. 
 
galip bey yanımıza gelince... 
ga--- irem kızım.. nasılsın.. 
ir--- iyiyim hocam.. siz nasılsınız... 
ga--- iyiyim.. tuna için de ,tebrik ederim.. 
ir--- sağolun hocam... 
 
tu--- içeri geçelim mi.. buyrun.. 
 
galip ve saliha çiftinin arkasından ..bizde girdik içeriye... çok kalabalık. bir yer.. 
bizimkilerin masası nerede diye ,bakıyorum.. 
galip bey,arkasını dönerek... 
 
ga--- hıı..tuna.. ben, varol beyi de çağırdım.. yani öyle gerekti.. haberin olsun .
 
tu--- tamam galip bey.. iyi yapmışsınız..   mustafa beyin de,sizin de arkadaşınız.. 
bende,tanıyorum nasılsa.
 
ir--- sen nereden tanıyorsun ,tuna... 
tu---- üniversiteye gitmiştim de.. orada tanıştık... 
sa--- herkes gelmiş.. bizi de gördüler.. yürü galip.. dikkat çektik.. 
 
ga---- böyle ,iki güzel bayan varken yanımızda.. çekmesek,şaşarım.
 
ay ay ay ,saliha hanımın kıkırdayacağını da mı görecektim... çıtırım benim.. cilveni sevsinler..
galip beyle ,el ele
yürüdüler.. 
 
tunaya baktım, gülerek...
tu--- susss..gel.. 
 
bizde masaya gittik.. onlar oturmuşlardı.. herkesle, tokalaşıyoruz.... 
fevzi beyler hariç ,kadro tamam.. 
 
mustafa beyin eşi de,çok zarif bir bayan.. benim birinci olduğumda tanışmıştık... 
sürpriz,yemeğe gitmiştik ya.. tokalaştık onunla da... 
 
mustafa beyle,önce göz göze geldik.. sonra tebrik edip, hediyesini verdim..
 
ir--- tuna ve bana gösterdiğiniz anlayışı ..hiç unutmayacağız.. mustafa bey... 
yeni görevinizde.. çok başarılı olacağınıza da,eminim.. 
 
mu--- çok teşekkür ederim.. mahçup ediyorsunuz, irem hanım.. 
tuna da,çok duygulandırdı beni.. sen de.. kararımın doğruluğunu ,ikinizde de görmek..
en büyük hediye benim için.. 
 
ir--- rica ederiz..sağolun... 
 
tunayla da..tokalaşırlarken.. 
ir--- varol bey.. ben irem kara.. galip bey tanıştırmıştı.. bizi..hoşgeldiniz.. 
 
ayağa kalkıp.. elini uzattı.. 
va--- evet, hatırlıyorum.. bekledik ama gelmediniz.. 
ir---- öyle oldu, malesef.. 
eşiyle de tokalaştım... 
 
tu--- merhaba varol bey... 
va--- merhaba,ertuna bey... tebrik ederim.. 
tu--- sağolun.. 
 
yerimize oturduk bizde... 
 
gecemiz, şen şakrak.. kahkahalar atılarak geçiyor..
. fevzi beylerde geldiler tabi.. 
herkes birbirini tanıyor.. 
varol bey ve mustafa bey.. kırdı geçirdi herkesi.. diğer hocalar da öyle.. 
yemekler yendi ,içkiler içildi.. sekreter kız,tek gelmiş.. ona takıldılar.. 
 
tunanın,ters olduğunu söyledi galip bey.. kız korktu garibim.. 
bana da.. hayatım diyip durdu..... pazartesi mutlaka büromuza uğra dedi.. 
tamam dedim bende.. çeviriler varmış.. unuturmuşum.. yoksa... 
güldüm.. hevesine.. 
asistanı olmasam da,iş verecek bana.. ne adam ya...
 
varol bey de.. kurslardan, sertifikadan bahsetti.. ona da başvurabilirmişim.. 
 
saliha hanımla çok konuşamadık da.. bir ara.. hayal kırıklığına uğrattın beni dedi.. 
bende.. üzgün olduğumu,söyledim.. 
 
mustafa bey,önce gidecekmiş.. Ankaraya..
lojmanı ayarlayıp.. eşini çağıracakmış..
gece ilerledikçe.. hüzünlendik biraz.. 
tunayla mustafa bey.. birbirlerine.. şans dilediler.. varol bey de.. tunaya,ihtiyaç duyduğunda.. 
arayabileceğini söyledi.. 
fevzi bey.. mustafa beye.. ibranız için ,kutlarım sizi .. mükemmel kayıt tutmuşsunuz.. dedi..
 
yani çok güzeldi.. herşey..
mustafa bey,herkesle ilgili bir anısını anlatıyor.. 
bende, ilk karşılaşmamızı düşününce.. 
içimin düğüm düğüm olduğunu hissettim.. 
 
mu--- tunanın,okula  gelişini.. de unutamıyorum... başvurusunun, kabul edildiğini söyleyip..
çağırmıştım... 
ir--- unutamamanızın sebebi nedir..
 
tu--- anlatmayın,mustafa bey.. 
mu--- hah hah hah.. niye, bence çok hoştu.. 
ir--- lütfen,anlatın.. 
 
mu---  ağustos ayındaydık herhalde...çok sıcak bir gündü.. tunanın hasat yaptığını,bilmiyorum tabi.. 
telefonda acil gel ,imzan lazım.. dedim.. o da.. dolu buğday kamyonuyla gelmiş... 
tipik adanalı ..bir görüntüsü var.. . şalvarını giymiş.. başında kasketi.. odama girdi.. 
ben tanıyamadım... tabi..
evraklarını bırakırken.. çok şıktı çünkü.. "ben ertuna kara.. ,imza atacaktım mustafa bey "dedi.. 
tamam dedim.. 
"işte,emeğini esirgemeyen .. birisi.. ileride yerimi ,ona gönül rahatlığıyla bırakabilirim".... 
nitekim ... hiç yanıltmadı beni.. 
 
tu--- sağolun.. 
 
mustafa beyin eşi..  jale hanım.. o da,ilk okul öğretmeni...
ja--- biz meslekdaşlar.. çok öğrenci yetiştirdik.. 
hepsi için.. hala,elimizden gelen ne varsa yaparız.. kimisi az, kimisi çok iz bırakır bizde... 
mustafayı.. en çok,etkileyen.. senin okuma azmin olmuş.. iremciğim.. anlatmaz pek.. ama..
senin sınava girişini ,anlatmıştı bana... 
 
gülümseyerek baktım,ikisine de... 
ir--- ölüm kalım meselesi, dimi..
 
mu--- evet, aynen öyle ... kağıdına göz gezdirdiğimde.. tunanın gayretini anlamıştım ama
nereden tanıdığını ,bilmiyordum tabi.. meğerse ,iş çok ciddiymiş.. 
 
ga--- hayatııımmm.. daktilomuz var mıı... 
 
allahım ne kadar güldük.. anlatamam... 
 
sa--- asi kızımız.. meğerse uysal da olabiliyormuş... hatta.. teselli bile edebiliyormuş.. 
ir--- o sizin bakışınız.. sağolun, hocam... ama 
 
tuna çaktırmadan.. dizimi tutunca... ben sustum, devam etmedim.. 
 
sa--- ben de.. bunu demek istemiştim işte... 
 
kahkahalar arasında.. 
tunaya baktım... o da gülüyor...
 
kısık sesle... 
 
ir--- uysalı görürsün sen..şimdi.. 
tu--- amannn.. kalsın.. evde göster.. 
ir---- hah hah hah... 
 
fe--- bende,irem hanımı kızdırmıştım.. 
ga--- iyi ki, bana söylememiş.. müfettiş falan dinlemezdim.. 
tuna duysa.. kesin morarırdınız .. gibime geliyor.. fevzi bey...
 
fe--- hah hah hah... irem hanım,kendisi yaptı canım... morartmadı da.. 
gerçeği,tokat gibi.. çarptı yüzüme..çok mahçup olmuştum.. 
 
tu--- iyi kötü, çok şeyler yaşadık... bizde size minnettarız.. desteklerinizden dolayı.. 
şerefinize kaldırıyorum kadehimi.. iyi ki varsınız... 

Hiç yorum yok: