Translate

24 Şubat 2012 Cuma

544. bölüm..


yı--- as ... sende tunaya selam söyle.. portakallar için ,teşekkür ederiz... 
konuşuyorduk,  ..girdin araya... alınmasın  sonra... 
 
ir---- rica ederiz.. alınmaz teyzem.. as.. 
 
tunaya konuşsana diye baktım... hayır diye, başını salladı... 
yı--- iyi geceler kızım.. 
ir--- size de..görüşürüz... 
 
kapatıp.. tunaya baktım... 
ir--- niye konuşmadın.. 
tu--- dinlediğimi anlardı ,o zaman.. hoş olmazdı... 
 
yanaklarımı ,ellerinin arasına alıp... 
tu---- bak, gördün mü.. boşuna endişelendin... 
ir--- hımm.. gerdiler beni... 
tu---- ben de, rahatlatayım bari.. 
 
sarılıp.. boynuna sokuldum...
ir--- sağol tunam... sen olmasan, ben ne yapardım... 
tu--- olduğuma göre.. 
 
gülümseyerek ,başımı kaldırıp yüzüne baktım... 
ir--- ben burada uyuyayım ,diyorum... ne dersin... 
tu--- uyuu.. ben ,yarın buraya rahat birde koltuk alırım... 
ir---- hah hah hah... ooo.. aşkıımm.. gel hadi... gell.. sana kıyarmıyım ben... 
 
ellerinden tutup kaldırdım... 
tu--- iyiydik ya... 
ir---- yine oluruz... 
 
*****************
 
 
ertesi gün... 
 
kahvaltıdan sonra, tunamı gönderdim.. ben de .. evi derleyip topladım.. çamaşırları yıkandı, astım.. 
yemeğe gerek yok nasılsa...toz aldım, paspası bitirip.... bir kahve içtim.. 
balkonu yıkarken havanın güzelliğine ,imrendim.. aralık ayına gireceğiz neredeyse..bahardan kalma günler yaşıyoruz.. 
 
perşembe günü , bizim yaptırdığımız okulun resmi açılışı varmış.. 
meb.bakanı gelecekmiş.. bugün tuna onun için..yapılacakları kontrol edeceğinden,
.. öğlen gelmeyecek ..
evler de satılmış.. döner sermaye,faaliyete geçmiş... lojmanlarda da
oturuluyormuş.. artık.. 
tuna anlattı sabah.. 
 
biraz ütüm vardı.. onları da,bitirip.. akşam için ,giyeceklerimizi kontrol ettim.. 
 duşumu aldığımda  
öğlen olmuştu zaten.. 
giyindim,spor birşeyler.. 
az ilerimizde ki..çiçekçiye kadar gittim.. 
 
tunama, çiçeği açmış.. kaktüs beğendim.. karta yazdıklarımı,görünce.. gözleri dolacak eminim.. 
yemeğe çiftliğe gidecekti.. 
 
bari, çıkmışken mustafa beye de.. hediyesini alayım dedim.. dolaştım biraz..ne alabilirim diye..
tunayla benim hediyem, deriz.. bir gömlekle..kol düğmesi seçtim.. 
 
parasını verip,ambalajı yapılıncaya kadar beklerken.. 
mağazanın üst katından.. ziya inmez mi.. 
 
arkasında ki, tezgahtarın elinde takım elbiseler var... ziya almış herhalde... 
o da, beni gördü tabi... 
 
zi--- oo.. irem hanım.. merhaba... 
 
tokalaştık.. 
ir--- merhaba .. bana artık ,irem de lütfen.. 
zi--- peki,irem.. nasılsın.. 
ir--- iyiyim,sen nasılsın... 
zi--- (gülerek) iyiyim ... arabanı  göremiyorum.. yürüyerek mi geldin..
ir--- evet ziya.. hava çok güzeldi.. yürüdüm... 
 
benim paketin, hazır olduğunu söyledi kasiyer bayan...
ir---- sağolun.. 
elime aldım ,poşeti..
 
ir--- hoşçakal, ziya.. selam söyle, annenlere... 
zi--- as.. iki dakika beklersen.. evine bırakırım,seni.. epeyce uzaktasın.. 
 
ir---  teşekkür ederim ama... yürümeyi  çok,özledim..ben giderim.. 
zi--- peki,eşine selam söyle..
ir-- as... 
 
mağazadan çıktım...
ağır ağır vitrinlere bakarak ilerliyorum... gülenin ,mağazasına birileri taşınmış.. 
çeyiz eşyası
satılıyor...a dan,z ye..
girdim içeriye... yerli ve yabancı markalı ürünlerin..  halıdan, perdeye.. mutfak
eşyasından,yatak takımlarına kadar..aklınıza gelen herşeyi var işte... 
tezgahtar kıza fiyatlarını sordum... bazılarının.. işleten bayanla tanıştık.. çok hoş bir bayan.. tekrar uğrarım diyerek..çıktım,mağazadan...
eve doğru yürüyorum...saat de,üç olmuş bu arada... eve gitmeden,kuaföre uğrayayım dedim ama
vazgeçtim sonradan... ben yaparım saçımı.. ne var.. kısa zaten.. 
 
neyse.. bakkaldan, sigarayla kola aldım... apartmanın kapısını açıyordum ki.. 
 
bizim meraklı ,kedi besleyen teyzemiz.. eli kolu  dolu olarak, yaklaştı... yardım ettim taşımasına.. yukarı evine çıkardık..
 
--- sağol.. ne zamandır yoktunuz.. gel,bir kahve içelim.. 
ir--- (gülümsedim... ) benim midem rahatsız,teyzeciğim..çay kahve.. meyve suyu,
soğuk bir şeyler içemiyorum.. eşim gelecek birazdan.. 
 evde olmam lazım.. 
 
---- peki git,kızım git.. kusura bakma da..çok suratsız kocan var.. 
eziyetli olduğu.. belli zaten,erimiş akmışsın... 
 
ir---- hı hı.. hoşçakalın...
 
*******
bizim evin kapısını .. açıp... kıkırdayarak girdim ,içeriye... 
 
kolamı,sigaramı alıp... balkona çıktım..
ilk kez evimde.. bu vakitte tek oturuyorum..çok değişik geldi.. 
bana.. 
gelip, geçenlere bakıyorum... öylesine... karşı kaldırımda.. zuhalle,teyzemi görünce.. 
seslendim, gelsenize diye.. teyzem, bakmadı bile.. 
zuhal de.. eliyle.. arkasında bir yeri işaret ediyor da.. ben anlamadım..
aa, yürüyüp gittiler... 
 
eğildim bakıyorum hala.. ne oldu şimdi bunlara yaa... 
osman eniştemi,bisikletle.. karşıdan geçtiğini görünce.. tamam dedim.. eniştem yine takipte.. 
 
bu erkeklerin hepsi deli ... hadi istisnalar da var, diyeyim bari.. 
teyzemle,zuhalin takip edilecek ..nesi var ,allah aşkına.. 
ama bu osman enişteyi durduramıyor işte.. 
bu yaşta, bunca yıllık evlilikten sonra bile.. dönem dönem,kıskançlık krizleri  olduğundan.. alıştık artık.. 
onlarda biliyorlar da ,yapılacak birşey yok.. 
 
kadıncağızın..güneş batmadan gelin demesinin,zuhali tek göndermemesinin .
.çekindiğinin ,sebepleri de yok değil yani.. ayy ne zor ya.. ne mantıksız bir kıskançlık bu... 
 
içimi çekerek.. oturdum tekrar.... elimi çeneme koyup.. 
hem bu kadar..iyi ve mantıklı konuş.. 
hem de bu kadar mantıksız davran.. olacak şey mi ... 
zuhal,nişanlanırsa ziyayla hiç bir yere de.. göndermez eniştem...
 zaten,yemeğe falan gittiklerini..
 ergünün konuşsunlar diye ,yaptıklarını duysa hepsini reddeder.. hemde ,böyle evlatları varken..
ya biz ne yapalım, bak.. babam kuzu kuzu gitti.. nuri beyin,nikahına.. 
kıymet bilmiyor,bence... eniştem.. 
 
kalkıp, içeri girdim.. hava serinledi biraz.. saat dört..yavaş yavaş.. hazırlanayım bari.. 
 
duşumu yaptım, saçlarıma şekil verdim... arkaya doğru tarayıp, perçem bıraktım... spreyle sabitledim..iyi oldu... 
 
giyindiğimde saat altı yı geçiyordu.. daha zaman var... tuna biraz gecikirim demişti.. 
 
oturma odasında ki, masa gözüme batıyor... ama yapacak birşey yok ..
 
tunanın ingilizce romanlarından ..en üstte duranı aldım....
 salona geçtim.. okuyorum.. 
 
sürükleyiciymiş.. telefon çalınca bile.. elimden bırakmadan gittim.. 
 
ir--- aloo.
zu---irem, benim.. tuna evde mi.. 
anında kapattım ,kitabı... 
 
ir--- yok gelmedi daha.. canım, neredesin sen.. 
zu--- evdeyim.. 
kusura bakma, akşam üstü için.. neşe ablaya gidiyorduk.. 
 
ir---- tamam tamam.. eniştemi  görünce..anladım durumu, dert etme.. 
 
zu--- offf of.. gördün dimi, nasıl geliyordu arkamızdan.. 
 
ir--- hımm, gördüm.. ya zuhal.. boşversene.. kızım..babanın huyu bu.. daha alışamadın mı..
 babam ,daimi evde.. 
özcanın içkisi,arifin ..mızmızlığı,hastalığı meşhur.. bu düzen böyle kurulmuş.. sürüyor işte.. 
nedeni, ne olursa olsun..beni de, takip ediyor...ettiriyordu tuna.. biliyorsun.. 
onun için.. bırak,artık bunları... 
eniştem, neşe ablaya gitmeyin ..falan mı dedi,yoksa..
hani ziya gelirse diye mi ,düşündü ki.... 
 
zu--- yok, gülüm..yok..  
bir yere denilmişse.. oraya gidilir,kuralımız bu.. 
ondan uğrayamadık.. 
neşe abla, çağırmış bizi..
ziyanın annesi babası da..gelecekmiş.. işte,ne yapılır.. ne alınacak diye, konuşalım demişler... 
ben dedim ki, gelmeyim.. siz konuşun.. bana,münasip gelmedi yani..  
babam hayır .. tek kalma evde, dedi.. 
bugün, dedemle nenem.. halamlara gittiler de.. 
derdi,tasası benim ..
yanımızda oturmazsın,olur biter dedi.. 
 ya ziya bize gelirse..dimi..
sinirimi bozuyorlar.. yani.. 
abimler olmasa ,yanmıştım ben.. 
seninle alakası olmadığını ,bil istedim..
 
ir--- canını sıkmaaa.. bunlarda geçecek.. seni bırakmak istememiş.. nasıl,evdesin öyleyse.
 rahat rahat konuşuyorsun...... 
hıı,tüfeğe gerek kalmadı mı yani.. 
 
zu--- hah hah hah...kalmadı.. canım..   
şimdi, biz neşe ablaya..geldiğimizde.. hepsi,oradaydı... babam da ,arkamızdan girdi sayılır..
bisikleti bir yere, bırakmış.. herhalde.. 
 iki dakika sonra, lütfü abi.. -akıllı adam ,hakkını yememek lazım- ziya ve ergünle beraber geldi...
ergüne ne dediyse artık.. benim,orada olmamı istemediği çok açık...
" bize.. arkadaşlarımız gelecekler ..kusura bakmayın ama zuhali götürmem lazım " dedi.. 
sesleri çıkamadı, tabi.. gidin dediler.. 
ben emniyetteyim yani.. ziya gözlerinin önünde ya... 
durum bundan ibaret hayatım...  
 
ir--- tamam canım.. üzülme sen.. bence..ziyaya söyle,bir an önce siz evlenin ..
eniştem ,nişanlı falan dinlemeyecek gibi görülüyor.. ziya,gezelim diyecek... 
eniştem göndermeyecek.. arada sen kalacaksın.. 
 
zu--- bilmediğimi mi sanıyorsun,irem..
 e o dünden razı.. 
hemen olsun diyor ama benim bazı konularda .. emin olmam gerekiyor... 
 
ir--- daha ne kaldı ki.. 
zu--- sen,tunayla evlendiğinde.. ne kadar tanıyordun..onu..
ir--- fırsatım olmadı ama  hiç tanımıyor muşum.. 
 
zu--- işte,nişanlılık da gerekli bence.. biraz daha yakından.. 
daha gerçekçi ,değerlendirebilmek için.. 
 
ir--- belki,haklısın ama..şuna inan ki.. eğer o sana.. gerçek yüzünü göstermek,istemezse.. 
10 yıl ..nişanlı da kalsan.. anlayamıyorsun... 
 
zu--- bilmiyorum,irem.. bilmiyorum.. aklım durdu,çalışmıyor... 
ir--- abimler nerede..
 
zu--- ali yukarıda, ders çalışıyor... ergün de.. bir bilgisayar getirmiş.. onunla uğraşıyor... aşağıda
bende sıkıntıdan şal işliyordum.. yarısına geldim sayılır... ev temizliğini de yaptım,herşeyim hazır.. 
yarın da.. kuaföre giderim.. sende gelsene.. 
 
ir--- abdullaha geleceksen.. belki uğrarım..
zu--- iyi gel, ona giderim... hadi kapatıyorum, kafanı şişirdim.. seninde..
 
ir---- estafurullah canım... öyle düşünme... pastalarını ben getireceğim..
sakın yapmaya kalkma anladın mı.. öpüyorum seni.. 
 
zu--- (içini çekerek.. ) tamam,ablacığım... bende öptüm.. ..iremm..tuna duymasın ,olur mu.. 
ir--- söz.. zuhalim.. duymaz.. 
zu--- canımm.. sağol.. by.. 
ir--- byy.. 
 
kapatıp... derinn bir nefes aldım... şaşkınım ,bu olanlardan.. 
eniştem ne yapmak istiyor, anlayamıyorum.. bu kadar da olmaz ,dedirtiyor insana..
 tuna da ,nerede kaldı ki.. 
 
salonun perdelerini kapattım... hava karardı.. 
mutfakta oturup,balkon kapısını araladım..
 
sigaramı içerken kitabın kapağına bakıyorum,öylesine... 
adı  "love"
bir kadın,başka kadından hoşlanan.. erkeği elde edebilmek için..entrikalar çeviriyor.. konu bu..
kenarında ki.. minicik yazılar dikkatimi çekince.. eğilip..inceledim.. 
"tunama, sevgilime yazıyor" ama o kadar minik ki.. yalnış görüyorum bile, dedim ilk etapta..  
 
 

Hiç yorum yok: