Translate

24 Şubat 2012 Cuma

543.bölüm..


tuna koltuğa oturunca.. 
ir---- . söylerim bak.. 
 
zu--- neyi.. bana  şantaj mı,yapıyorsun.. yüreğin varsa söylersin.. 
ve o her neyse,mutlaka cevabını alırsın.. dikkat et yani.. hodri meydan.. 
 
ir---- (yüzümü buruşturdum )  ziyanın dediklerini diyecektim de.. vazgeçtim aniden.. 
zu--- hah hah hah... ne oldu, gülüm.. bende senin dediğini söylerim ,diye mi korktun... 
 
ir--- zuhallll... 
zu---- tuna , irem..dedi kiii.... 
 
tu--- hah hah hah.. 
ir---- off ya,offf..  
 
teyzemle, eniştem yukarı kattan indiler ... 
 
os---- allah neşenizi artırsın... hoşgeldin tuna... 
tu--- hoşbulduk enişte... amin... 
se--- otur oğlum.. ayakta kalma... zuhal hazır mı..yemekler..
zu--- hazır anne... 
se--- beş dakika, müsade edin bana... zuhal, gel kızım... 
 
hal hatır sorduk birbirimize... 
os--- irem,kızım gözünüz aydın..teyzen şimdi söyledi... nuri evlenmiş.. 
 
ir---- evet eniştem.. sağol.. aniden evleneceğim diye, tutturmuş.. 
os--- hayırlısı olsun kızım... mutlu olsunlar da,önemli olan o... 
 
ir---- haklısın.. eniştem,ali dedeye... babamın tüfeklerinden birisini getirsem... oyalanırdı.. 
ne dersin...
canı sıkılıyordur onun... eski avcı,özlemiştir... 
 
os--- ah kızım.. öyle iyi olur ki.. çok makbule geçer... üçüncü dünya savaşı ,yaşanıyor yukarıda... 
 
tu--- niye.. enişte.. yapabileceğimiz birşey varsa... söyle lütfen... 
 
os--- hiç sorma tuna... babam neredeyse 90 yaşında.. şekerden dolayı felçli... yatıyor yani.. 77  yaşında da..
çilekeş bir anam var.. 60 küsür yıllık da evliler.. babam, anamı boşayıp.. bir taze almak istiyormuş... 
 
tu---ir--- os--- hah hah hah... 
os--- bizim yanımızda susuyor da... biz yokken.. söyleniyormuş,birde ... ne yapacağımızı şaşırdık...
 
tu--- zor tabi... madem amca da avcıymış.. yarın akşama,ben tüfek getiririm... sevinir.. 
 
os--- ooo sevinmek de laf mı, bayılır.. ahmeti çağır bana diyordu.. zaten... 
ahmet de ,nabzına göre şerbet veriyordu.. onun.. 
av maceralarını anlatıyorlardı birbirlerine...
 kendisinin 50 yıllık tüfeği ,köydeki evde.. 
onu istiyor da..
ruhsatsız , nasıl getireyim diyorum anlamıyor...   ama belki yarın kardeşime götüreceğim.. 
 
tu--- tamam enişte.. merak etme sen.. ben getiririm... burada kalsın,ruhsatlı sorun olmaz.
os--- sağol.. tuna..
 
ergün ve ali abim geldiler biraz sonra... 
teyzem de...hadi sofraya oturun dedi.. 
osman eniştem de.. annesiyle babasına.. kocaman tepsiyle, yemek çıkardı..
 
**********
 
yemekten sonra.. zuhal bulaşıkları yıkarken... ben de ,kahveleri pişirip getirdim... 
..
os---  içmeyeceğim,irem... benim biraz işim var..
 tuna.. aşağıdayım.. siz ,rahat rahat oturun..
tu--- peki enişte... 
 
eniştem.. gidince... 
ir---- anlayışlı, aslan eniştem... 
er--- ali, sigara getir.. 
tu---- buradan al, ergün... 
 
neyse yaktık sigaraları... 
er--- zuhalll... gel, sonra yıkarsın... 
al--- annee.. gönder zuhali.. 
 
ir--- abii,teyzem gelmez dimi.. 
er--- gelmez..
zuhal ,çıktı mutfaktan... ergünün ,yanına oturdu... 
 
zu--- ne oldu, canlarım..içinize sinmedi mi.. bensiz.. babam nerede... 
 
sigarasını yaktı...
er--- sinmedi, bacım.. ne de olsa..misafirsin sen.. osman bey ,jest yaptı...
 
zu--- ooo.. ne hatırlatıp ,duruyorsun abi.. beni üzüyorsun....
al--- zuhal, üzülüyorsan.. gel vazgeç.. 
 
tu--ir-- er-- al--- hah hah hah... 
 
zu--- çok geç,aliciğim.. vazgeçmem... 
 
ben alkışlayıp,ıslık çaldım... 
tu--- yaşa zuhal.. 
 
al--- bizi, nasıl bırakacaksın ya.. 
ir--- yapma abi.. aranıza kızlarda,erkek de girecekti zaten.. 
 
al--- doğru da.. gerçekleşeceğini ,hiç düşünmemişim demek ki.. 
ben...son dakikada,arıza çıkarayım diyorum... 
 
güldük... 
 
tu--- ben senden ,değil de.. ergünden beklerdim... doğrusu... 
al--- yok abi ,yok..ziya, ergünü ele geçirdi..
 
tu-- ir-- zu-- er--- hah hah hah...
 
er--- ne yapayım oğlum... zuhal vazgeçmem diyor ,baksana.. onu, evlendirelim de... 
sıra bize gelsin.. 
 
ir---- hımm,bak senn.. var mı, aday.. 
er--- henüz yok,bacım.. 
 
zu--- sizin evleneceğinizi de ..ben düşünemiyorum... 
al--- düşünme zaten... daha çok zaman var.. bizim evlenmemize.... 
 
ir--- niye ,abimin kısmetine mani oluyorsun ali ..
er--- hee.. 
 
tu-- ir-- zu-- er-- hah hah hah... 
 
zu--- babam öksürdü.. ergün ver,sigaranı..1.basamak alarmı geldi.... 
 
tu--- hah hah hah... 
 
zuhal kül tablasını ,hemen kaldırdı..
 
baktım ki,teyzem  çayları getiriyor.. kalkıp, aldım elinden... 
eniştem de girdi içeri.. ona da ikram ettim.. oturup,zuhalin kekiyle beraber ..yedik,içtik.. 
 
meyve,tatlı   derken ,epeyce zaman geçmiş.. tabi.. 
 
neyse teşekkür edip.. vedalaşırken.. 
 
daha önce versem,ne gerek var diyeceklerini bildiğim için... aşağıya indiğimizde.. 
çam sakızı, çoban armağanı diyerek... 
arabada bıraktığım hediyelerini verdim.. zuhale
 
... harika bir geceydi.. yani,moralim düzeldi..
 
****
evimize geldiğimizde.. 
 
tu--- canım.. Manisayı aradın mı ,sen.. 
ir--- sabah aradım da..yoklardı,konuşamadım... 
 
tu--- saat 12 ama arayıp ,tebrik edelim diyorum... 
ir---- iyi sen ara... şu pantolonu çıkarayım bende.. çok yedim, beli sıktı... 
 
tu--- tamam.. ilaçlarını mutfağa bıraktım.. içmeyi unutma... 
ir---- sağol.. 
 
ben üstümdekileri çıkarırken,tuna da... koltuğa oturup aradı.. 
 
tu--- iyi geceler, yıldız teyze..  geç,oldu ama...  kusura bakmayın... ......... 
 
tunanın yanına gidip.eğilerek... kulağıma tutmasını sağladım... 
ir---- teyzee..herşey yolunda mıydı... 
 
tuna kucağına ,çekti beni... oturdum... dinliyoruz..
 
yı--- evet ,çok şükür.. bir tatsızlık çıkmadan nikah kıyıldı..kızın ailesiyle beraber,buraya geldik sonra. yemekler yenildi.. tanışsınlar dedik,yani.. 
neyse, memnun oldular.. 
onlar kalkınca..özcan ,yeni evlileri yazlığa götürdü.. az önce geldi,daha.. 
bitik durumdayız... 
baba -oğul mahvettiler bizi.. fotoğraflarını görürsün... inşallah.. 
sen neden gelmedin... böyle günde küslük mü,olur... kızım..
 
ir---- oluyor teyzem...  tuna git dedi ama istemedim..
yine de ,sevindim onun adına..
sende eniştem de.. çok yoruldunuz.. sağolun.. annemle babamın arası ,nasıl.. 
 
yı--- mutlu olurlarsa.. yorgunluğumuz kalmaz ...
annen sen evlendiğinde bile, bu kadar ağlamadı.. baban da,öyle.. 
araları iyi.. merak etme... 
çağırayım mı...
 
ir---- yarın ararım,teyzem.. dinlenin sizde. öpüyorum ellerinizden... çok selam söyle... 
 

Hiç yorum yok: