Translate

24 Şubat 2012 Cuma

542. bölüm..


zu--- buyrun.. hoşgeldiniz ... bunlar da ne... 
tu---(gülerek )  hoşbulduk... irem sana yedirmemiş ya.. özür için bunlar..
 
kasaları merdivene taşıdı... 
zu--- ya tuna dur.. ne gerek var.. kız irem,delirdin mi... kaç yıllık şeyi tunaya mı ,anlattın...
 
ir---- hı hıı.. sen nereye gidiyorsun... teyzem yok mu... 
zu--- teyzen yok... bende yeni geldim... tuna sağol, zahmet olmuş sana... iremin boşboğazlığı işte.. 
gel de..  börek ikram edeyim... 
 
tu---  çok isterdim de.. gecikiyorum...irem akşam gelirim,bekle beni.. tamam mı...
ir---- yaa.. teyzemde yokmuş.. biz gezerdik zuhalle... hem,giderim ben.. 
 
zu--- tuna git sen.. gezemeyiz,işim var... ben göndermem,iremi.. için rahat etsin... 
tu--- hah hah hah... sağol zuhal... kaçmasın sakın..
 
zu---hiçç şansı yok.. 
tu--- hoşçakalıınn... 
ir---- dikkatli giitt... 
 
arabayı aceleyle çalıştırdı... gitti.. 
zuhal de ,demir kapıyı örtüp... 
 
zu--- yürü len... 
ir--- aman be.. ne karışıyorsun sen.. 
 
zu--- sus konuşma... kocanın huyunu biliyorsun .. niye aklı burada kalsın.. 
o kadar yol gidecek, birde dikkatli ol diyorsun... çok düşüncesizsin,çok.. 
 
merdivenleri çıkıp...içeri girdik... 
koltuğa oturunca... 
 
ir---- ne dikiliyorsun ,karşımda yeni gelinler gibi.. 
 
zu--- ne alemsin kız..sen nereden geliyorsun..aç mısın,
 çayı koyayım mı..diye soracaktım... 
 
ir---- yok yok.. kahve yap bana.. yengemden geliyorum.. muayeneye gittim... 
 
zu--- vaayy.. başka doktor mu kalmadı..memlekette... gel,mutfağa..
 babaanneme yakalanmayalım... seni görürse,konuşturmaz bizi.. 
 
*****
 
mutfak masasında karşılıklı.. kahvelerimizi..sigaralarımızı içiyoruz... 
 
ir---- kendisi ameliyatımı yapmış ya..kontrol edeceğim diyince.. sesim çıkamadı... 
sen nereden geldin... teyzem nerede... nasıl yalnız göndermiş seni.. 
 
zu--- saadet teyzeme gitti.. hayal abla için.. çağırdılar.. 
benim gitmem ,yakışık almaz diye..azat etti beni.. çarşıyı dolaştım,bir gömlek aldım kendime..
teyzemler de, Manisaya gitmiş.. gözün aydın, nuri evlenmiştir şimdi..  
 
ir--- nerden duydun kız.. 
 
zu--- oohoo.. saadet,yıldız işbirliğini yabana atma..
... sabah annem arayıp,tebrik bile etti.. nermin teyzemi.. 
anneannemin tafrasını görmeliydin.. 
torunu evleniyormuş da.. haber verilmiyormuş... anlattık o kadar.. ama.. 
 
ir--- bazen, o kadar kızıyorum ki.. anneanneme.. 
dün duydum,bende ..resmen,film çevirdik evde.. 
annemle ağlarız,babam gitmem der... biz nelerle uğraşıyoruz,kimin haberi var ki.. 
o da ,tafra yapıyor.. 
normal şartlarda evlense de, çağırmasak..haklı... 
ben bile gitmemişim..ona ne oluyor... 
 
zu--- eee,yaşlılar böyle işte.. sen çok görmedin ya ,tuhaf geliyor sana.. ya biz ne yapalım... 
anneannem, babaannem.. dedem... 
hepimiz,pervaneyiz etraflarında.. birbirlerini kıskanıyorlar..iyi mi.. 
babaannem,çok saf ve merhametli.. anneannemin tavrını bildiği halde.. o olmadan sofraya oturmuyor... 
annem ikisine de.. çocuklarmış gibi.. yaklaşıyor.. ne seviyorlarsa ,alıp getiriyor...pişiriyor,elbise dikiyor..  
saçma isteklerine karşı..müthiş sabırlı..
dedem de, yukarı da.. o inemiyor ya... yemek taşıyoruz.. çayını meyvesini eksik etmiyoruz..
bir görsen halimizi.. 
kız,annemle babam var ya... melek valla..
 bir hürmet ediyorlar.. aklın durur.. 
 
ir--- allah sabır veriyor, demek ki.. gönüllerine göre versin inşallah..
dün nene serseme çevirdi ,beni.. 
nasıl konuşmaktır öyle, nefes almıyor.. 
 ben dayamamam..sende çok sabırlısın valla.. 
 
zu--- (güldü )sabırlıyım da.. başka bir seçeneğimiz de,yok..  onlar ata.. nokta.
bak sana ne anlatacağım.. 
bir hafta önceydi sanırım.. sabah uyandım.. aşağıya ineceğim... onlarda yukarıdalar ya ,işte... 
kapının önünden geçerken..
dedeme, günaydın  dedim.. babaannem inmiş..o yoktu..
elini salladı, gel gel diyerek... 
girdim, buyur dede ..bir arzun mu var dedim... 
varmış,meğerse.. babaannemle 60 yıldan fazla süredir.. evlilermiş.. artık,o yaşlanmış.. 
sanki kendisi genç..yatalak değilmiş gibi....
18 yaşında bir taze, gerekiyormuş kendisine... 
babanı çağır ,annesinden boşanmak istediğimi söyleyeceğim ..dedi.. 
 
ir---- neeee.. hah hah hah... 
 
zu--- yaa.. ben gülemedim bile.. 
çok ciddiydi çünkü.. tazeyi,takmış kafasına.. boş ol ,diyecekmiş.. babaanneme.. 
indim, babama anlatırken
babaannem duydu mu.. ay kız,irem ne kadar üzülüp ..ağladı o kadıncağız.. bir bilsen.
.içim parçalandı...
 annem, babam teselli ediyor..kahvaltı burnumuzdan geldi.. 
babam çıktı yukarıya.. 
geldiğinde,  sinirinden tansiyonu fırlamış adamcağızın.... 
 babasına.. kimbilir neler dediyse artık.. 
anneme anlatıyordu,duydum.. 
"sen benim kızıma, bunu nasıl söyleyebildin.. ... torunun zuhal ,o yaşta..hiç utanmadın mı "demiş.. 
"iyi canım.. hadi yirmi yaşında olsun..öyleyse.. " diyormuş... 
 
ya bacım..işte biz bunlarla uğraşıyoruz... şekeri yükselmiştir,düşünemiyor diye de.. babaannemi avutuyoruz... küstü kocasına.. hiç konuşmuyor ama her hizmetini de yapıyor... hala..
 
ir---- ayy içim daraldı kız... ali dedeye , babamın tüfeklerinden birisi getireyim de oynasın... 
unutur belki 18 liği.. 
babam getirirdi ya.. avcı arkadaşına.. 
 
zu---  olur da.. dolu ,fişek getirme sakın.. babaannemi vurmasın birde...
zu-- ir--- hah hah hah... 
 
o çayı doldururken.. böreklerden koydum, bende tabaklara.. 
 
zu--- sen,iç irem.. ben  ,önce çorbayı pişireceğim.. sevim hanıma sürpriz olsun..
gelince telaş etmesin... analı kızlı, yaptılar sabah sabah.. seversin sen... yersin..
 
ir---- yardım edeyim mi.. 
zu--- yok, otur sen... 
 
ir--- ziya nerelerde.. sen,söyledin mi.. 
zu--- .............. söyledim.. iskenderun da.. 
 
arkası dönük.. çorba, harcını hazırlıyor ..çabuk çabuk... 
yüzünü görmeliyim..
gittim yanına.. eğilip yüzüne baktım.. yanakları kızarmış.. 
sormadım artık.. ne dedi, ne yaptı diye.... 
 
bana doğru çevirip... sarıldım,sıkıca... 
 
ir--- hakkında hayırlı olsun, zuhalim... allah ayırmasın.. hep mutlu olun, inşallah... 
 
zu--- amin .. . ağlatacaksın len .. git yanımdan.. 
ir--- gelin,hem ağlarım ..hem giderim dermiş.. gerçek ağıtlar olmasın da... 
 
zu---- off of..efkarlandırdın beni.. annem on gündür.. bana bakıp bakıp ,ağlıyor zaten.. 
babam desen.. zuhal demesi bile ,değişti adamın... abimler ona keza... 
ne yapacağım bilmiyorum.. 
 
çorbayı ateşe koyup.. oturduk.. 
ir--- bence biliyorsun..  şimdi,isteme mi olacak.. yani, hazırlıklı mı gelecekler.. 
 
zu--- hımm.. söz yüzüğü almış,kendi kendine.. o gece yanındaymış..gösterip,fikrimi sordu..
 beğendiğimi duyunca da..
şimdiden taksam olmaz mı ,dedi .. 
 
ir---- hah hah hah... ayyy çok hoş kız... taksaydı ne var.. heves etmiş işte... 
 
zu---yaa.. ben abimlerle sinemaya gitmişim ,eve yüzükle dönmemde ne sakınca olur ..dimi... 
ir--- hııı, unuttum ben onu... e nişan ,düğün ne zaman.. 
 
zu--- birde o var... beklemenin, ne manası varmış.. yıldırım nikah, kıyıverirmişiz.. 
hemen olsunmuş..
o kiralık evi bile bulmuş .. bana gösterecekmiş.. bir yatak,bir yemek odası alsak ..bize yetermiş şimdilik.. 
 
ir---- eyvaahh.. bu da ,tuna gibi desene..
zu--- ir--- hah hah hah.... 
 
ay ne çok güldük ..anlatamam.. 
 
laf arasında.. dayımın ,onu sorduğunu söyledim.. sadece...  
gözleri doldu... o da ,çok sever dayımı... çünkü.. 
 
zu---- ben yarın arayacaktım zaten...  ziyayı söylemek için... 
belki nişana çağırırız... kimbilir,kısmet bu.. bak nerminim olmayacak, yıldızım.. gelemez zaten.. 
ziyanın ailesi,neşe ablalar.. biz,siz.. saadet teyzemler olacak... halamları nişana çağıracakmış babam..
yarın , temizlikle beraber..pasta yapımına başlayacağım..
cuma gününü de.. kendime ayırdım..
 
ir--- pastayı sen yapma... ben yapar getiririm.. 
zu--- sağol da,olmaz .. irem..
ir--- eee, çok konuşma bakalım.. ablana itiraz etme... 
zu--- oy ablama bak.. 
ir--- sen çorbaya bak... köfteleri at hadi..
 
zamanın nasıl geçtiğini anlamadım bile... 
 
önce teyzem,ardından eniştem geldi.. anneannem ,
saadet teyzemde kalmış... 
bana merhaba diyip.. kasaları sordular.. zuhale... 
irem getirmiş diyince,eniştem parasını vermeye kalktı.. ne adam yaa... zor ikna ettim... 
teyzem.. yemeğe kalacaksınız.. sakın kaybolma bir yere dedi.. 
 
ikisi de.. yukarı çıktılar .. yaşlıların gönlü olacak ya... 
zuhal de salata yaptı... yemekleri ısıtırken.. masa hazırladık.. 
 
ir--- bizim,için..tabak koyma.. zuhal.. yemeğim var... 
 
zu--- bana bak, bakayım... kes sesini.. abla falan dinlemem .. annemi duymadın mı..
 sen,gaz sobasını yakıver ..
biliyorsun dimi kız... 
 
ir--- git len,işine.. biliyorum tabi.. annemlerde de vardı bundan... vezüv işte.. 
 
zu--- iyi.. yalnız bizim ki ,biraz antikadır.. gaz ayarını, çok az açacaksın.. yakmadan kontrol et de.. kaşını kirpiğini yakma..  
 
ir---- tamaamm.. 
 
açtım gaz vanasını ,azıcık.. 
o sırada zil çaldı... zuhal bak diyince.. ben unuttum sobayı falan... 
tunam gelmiş... hadi gidelim dedi...
 bende olmaz,gel yemek yiyeceğiz dedim... 
 
o park edip.. yukarı gelene kadar da.. bekledim merdivenlerde... 
 
tunayla beraber,içeri girdiğimizde soba da ateş görünce şaşırdım tabi... 
 
zu--- hoşgeldin tuna... 
tu--- hoşbulduk zuhal... biz gitsek,ayıp olur mu... 
zu--- evet,olur... oturun lütfen... allah ne verdiyse yiyelim..
 
ir--- zuhal, bu nasıl yandı ki.. 
zu--- ben yaktım... sen sevdalısın ya.. uyarmadım mı, ben.. seni.. 
 
ir---- ama  tuna geldi.. 
zu--- mazarete bak.. tunaa ,sakın ireme soba yaktırma.. havaya uçurur sizi.. 
tu--- hah hah hah.. 

Hiç yorum yok: