Translate

24 Şubat 2012 Cuma

541.bölüm..


tunanın bürosunun yakınlarında ,park yeri buldum nihayet...
 
indik arabadan... anahtarı verdim.. 
ir----  işim bitince, gelirim... 
 
birşey demeden,elimi tuttu... beraber geçtik karşıya..
biraz ileride zaten.. yürüdük..
yengemin  muayenehanesinin...zilini çaldığında.. 
 
ben derin derin nefes alıyordum..
 
tu--- sakin olsana.. irem,getirdim sadece.. 
 
apartmanın kapısı açılınca. birinci kata çıktık.. 
yengem karşıladı bizi.. yüzü pek gülmez normalde ama..hamilelik iyi mi,gelmiş ne.. gülüyor..
 
sev--- buyruunn.. hoşgeldiniz... 
ir--- hoşbulduk yenge... 
tu--- nasılsınız, sevinç hanım.. 
 
sev--- sağolun,iyiyim.. sizlerde iyisiniz gördüğüm kadarıyla... 
tu---- iyiyiz.. ben..ne zaman alayım,iremi.. diye sormak için ,geldim.. 
 
sev---  işin varsa..sen git.. bir saat sonra, erol gelecek.. iremi ,o  da götürebilir.. 
tu--- benim de ,işim o kadar sürer zaten... gelirim.. 
 
ir--- gecikecek olursan.. git..tuna.. 
tu--- tamam.. görüşürüz.. 
 
tuna indi merdivenleri... 
yengemde beni içeri alıp, kapıyı örttü... yardımcı kadın da ,yok.. ikimiz varız.. 
 
sev--- kimse yokken.. hemen,muayeneni yapayım irem.. gel.. 
ir--- yengee.. 
 
sev--- kusura bakma.. bu sefer,böyle olmak zorunda... 
bir daha ki, sefere nevale yada başkasına gidebilirsin.. ben yaptıklarımı ,kontrol edeceğim..
 
kaçacak yer de yok,mecburen.. girdik..
 
ama var ya.. muayene ederken... o soğuk kadın gitti ..yerine cıvıl cıvıl şakıyan.. birisi... geldi ..
dayımı da, böyle mi tavladı ki.. diye düşünmeden edemedim.. 
 
beni rahatlatmak adına... dediklerini kolay anlayabilmem için.. tıbbi terimleri bırakarak.. fıkralarla
örneklendirerek ,anlattı.. 
eli de ne hafifmiş..hiç anlamadım bile.. 
bitti ,dediğinde... boşuna prof.olmamış.. demek ki, diyordum.. kadının karakteri değişiyor.. 
mesleğini yaparken.. 
 
**********
iç içe ,iki oda düşünün... 
giyinip.. diğer odaya geçtim.. 
 
masasının önündeki koltuğa oturduğumda.. reçeteyi uzattı bana... 
 
ir--- neyim var,yenge.. bir terslik mi gördün.. ilaç,yazmışsın.. ne için bunlar... 
 
sev---  ameliyatından sonra.. ilk defa geliyorsun.. uygulamam başarılı mı ,
benim görmem gerekiyordu.. herşey istediğim gibi.. merak edecek bir durumun yok..irem.. 
onlarda gerekli, anlatırım şimdi.. 
 
masasında ki, kadın  maketini aldı eline..tüm iç organları çıkardı... sonra tek tek yerleştirirken.. 
bana yapılanları anlattı... nereyi almışlar.. neresi hasar görmüş.. onarılmış..
neden çocuğumun olamayacağını..gösterirken.. gözlerim doldu.. 
 
sev--- bu çok acı bir olay..
 ben geldiğimde.. ..acildeki,nöbetçi doktor ..sana müdahaleyi yapmış..cevap vermediğini söyleyerek.. ex raporu düzenliyordu..
 
imza karşılığı ,sorumluluk benimdir diyerek.. seni ameliyata alabildim.. 
hayatını normal devam ettirebilmen ,yeniden hamile kalabilmen için.. 
kendi adıma.. ne gerekiyorsa , yaptığımdan emin olabilirsin.. 
  çok çabaladım ama.. mümkün değildi. 
 
 bülent bey de..çok iyi bir cerrahmış..
diğer cerrahlarla beraber, iğneyle kuyu kazar gibi.. senin kemiklerini onardılar..
eşinin durumu da,feciydi.. detaya gerek yok da, yaşamanız mucize..
sen estetik ve sağlık 
açısından mükemmelsin, şu anda..  
bundan sonrasında.. dikkat edeceğin birkaç konu var... 
 
anlattı bana,açıklayarak.. 
ilaçlar .. hormon dengesini düzenleyeceklermiş.. 
yılda bir , tepeden tırnağa kontrol olmamın.. gerekliliğini açıkladı.. 
yumurtalık , rahim yada meme kanseri görülebilme riski varmış... 
 
epeyce konuştuk.. bende sorular sordum.. 
gözünüz aydın dedim, bebek için... 
 
sev--- teşekkür ederim,irem.. geç yaşta ,hamile olmanın bütün endişesini yaşıyorum.. 
ama riskleri,dayına anlatamadım bir türlü.. 
 
zil çaldığında saate baktı... 
sev--- eşin çok dakik .. 
ir---- ya da, dayımdır.. 
sev---- doğru..o da, olabilir..
 
kapıyı açtı... 
sev--- buyrun.. 
ero--- geç ,tuna.. 
tu--- girmesem,sevinç hanım..bitti mi işiniz.. 
ero--- yiğenimi görmeden, göndermem.. gel içeri.. 
 
bekleme salonuna,girdiklerinde... 
bende odanın kapısına geldim.... 
 
tuna ve dayım ne tezat görünüyorlar.. biri bembeyaz.. 
diğeri, içime işleyen bir esmerlikte.. 
ikisi de bana bakıyorlar.. 
ero--- sevinç ne yaptın ,ireme.. sesi soluğu çıkmıyor ,kızın... 
 
yengem güldü... 
sev--- gayet iyi.. birazdan açılır.. bana itiraz edemedi de..
 
gülümseyerek.. geldim,yanlarına... tokalaştım ikisiyle de... hoşgeldiniz dedim.. 
dayım sarılıp,öptü.. 
 
ero--- iroşumm.. özledim seni.. 
ir--- bende dayı.. bende.. gözünüz aydın.. 
ero--- (gülerek..)  sağol, senin de gözün aydın... 
ir--- hıı, sağol.. 
 
oturduk koltuklara... 
ero--- niye hıı,dedin ki.. tuna ,yoksa bilmiyor muydu..irem.. 
ir--- tuna için mi dedin ,sen... biliyorum canım.. çok da sevindim.. ayrıca... 
 
ero--- sen ne sanmıştın ki.. 
ir---- nurinin şimdi, nikahı kıyılıyor.. saat iki olmuş.. 
ero---neee.. niye haberimiz yok.. 
 
anlattım kısaca.. 
 
ero--- bak sen.. nuri efendiye.. askerliği biter mi, onun.. hah hah hah.. 
sev--- akşam arayıp ,tebrik edelim.. 
ero--- tamam.. 
ir--- biz müsade istesek.. tuna okula dönecek.. 
 
sev--- dediklerimi unutma.. bundan sonra istersen ,nevale gidebilirsin.. 
ir--- tamam yenge..sağol... 
 
ben içeri gidip, çantamı.. reçeteyi  alırken parasını bıraktım masaya... 
 
ir--- tuna.. 
 
kalktılar ayağa.. öpüştük.. tokalaştık.. 
ero--- zuhalde durum nedir..irem.. 
ir--- çok iyi bilmiyorum ,dayı.. 
ero--- peki.. 
 
arabayı tuna kullanıyor... 
teyzemlere bırakacak beni.. 
 
tu--- niye suskunsun,irem.. yengen ne dedi..
 
ir---- (içimi çektim..) yaptıklarımı, kontrol edeceğim diye .. muayene etti beni.. iyiymişim..
epeyce konuştuk... maket üstünde gösterdi.. bana olanları.. 
hatırladıklarım,duyduklarım..
dün olanlar... 
offfffffffff,içim karmakarışık tuna... 
 
tu----......... neden ,zuhali bilmiyorum dedin... dayın kırılmaz mı.. 
 
ir--- osman eniştemle ,aralarında bir sorun var.. çağırırlar mı ,bilemediğim için.. 
öyle dedim... 
 
tu---- kim haklı,peki.. barıştıramaz mıyız.. sevim teyzen,dayına çok düşkün gibi geliyor bana... 
 
ir---- eniştem de, teyzem de çok severler.. dayımı..
okurken,büro açarken ..evlenirken hep  desteklemişlerdir ikisi de..  ama bir şekilde üzdü onları..kırıldılar.. 
teyzem kardeşini affeder de, eniştem etmiyor.
 çok dil döktüler ,ondan biliyorum.
barıştırmak , bizi aşar yani... 
vahide hanım nasıl.. 
 
tu---iyi.. selamı var.. işler birikmiş.. onlara baktım biraz... nedim bey geldi.. 
abimin boşanması işini konuştuk.. durum umutsuz gibi.. 
dayınla da, merdivende karşılaştık.. 
dekan olmuşsun ,tebrik ederim dedi.. 
ir----  nereden duymuş ki.. 
 
tu--- soramadım,irem... teşekkür ettim..  abime yardımından dolayı..
 ne oldu.. nerede.. dedim.. 
 
ir--- söylememiştir ...
tu--- evet, söylemedi.. çok uzun zaman ,rahatsız edemeyecekmiş abimi.. 
bu kadar bilsek,yetermiş.. 
boşanmayı gerçekleştirsek,diyecek oldum... 
" şartlar değişirse ,haber veririm. tuğrulun en az zaiyatla ,boşanmasını istiyorum.
şimdilik hiç dokunmayın,o her şartta hissedar olacaktır..
hemen komşu mu,olmak istiyorsun .."dedi bana... 
 
 
ir--- hiii,allah korusun.. doğru ya.. gelir oturur... her dakika burnumuzun ucunda..olacak şey mi..
abim kurtulacak diye..biz mahvoluruz... 
 
tu--- bende ,tamam dedim zaten... yine de... tuğrulun hisselerini satacağım... 
ir---- nee, kimee.. 
tu--- yabancıya değil,canım... babana.. 
ir---- babamın, o kadar parası var mı..ki..
 
tu---- kağıt üstünde ,irem.. parayla işimiz yok.. 
 
 
teyzemlerin evinin önüne geldik... inip.. 
zile bastım.. 
tuna da ,kasaları indiriyor.... 
 
zuhal,giyinmiş.. bir yere gidecek herhalde... otomata basmadı da..
iniyor merdivenden.. 
bizi gördüğü halde.. 
 
zu--- kim ooooooooo..  
ir---- portakalcı geldi ,hanııımmmm.. 
 
zu---- hah hah hah... 
kapıyı açtı... 


Hiç yorum yok: