Translate

24 Şubat 2012 Cuma

539.bölüm


elimde tabakla.. salona girdiğimde.. 
ir--- tuna,ertanı alır mısın.. 
 
tuna ,ertanı alırken .. elimdeki tabağa, bakıp.. göz kırptı ,bu ne der gibi..
 
ir--- babamın bu... 
 
o gülerek,oturunca... 
tabağı, sehpanın üstüne koyup.. babama yaklaştırdım... 
 
ah---- .......................... bu ne,irem.. sabah ,reçeli yedirmemiştin.. 
iki tane çikolata parçası ,biraz da.. krem çikolata koymuşsun tabağa.. 
şimdi de,şeker yüklemesi mi yapacaksın... komaya mı 
gireyim..
 
yanına oturup... omuzuna attım kolumu... 
ir---- onlar yemelik değil.. başka ne görüyorsun.. baba.. 
 
ah--- hepsi değişik.. büyüklükte.. farklılar.. tatları da,değişik.. tunaya,annene niye getirmedin..
ağız tadı mı ,yoksa bu..
 
ir--- (güldüm..) bak,şimdi.. bunları senin çocukların.. olduğunu farz et.. 
hepimiz farklıyız.. huyumuz,yüzümüz.. tadımız..duruşumuz.. 
senin..bizden beklentilerin de,değişik..
 
şu,krem çikolata ertan..o henüz şekilsiz.. istediğin şekli verebilirsin ona... 
 
hepimizin var da..bu bensem.. tabaktan,dışarı çıktım..
iki oğlun kaldı.. sana daha çok, ihtiyaçları var... her ne olursa olsun.. yanlarında olmalısın.. 
yani babacığım..  aslında, sen anladın demek istediğimi.. 
 
ah--- hımm,anladım... nuri onu savunduğunu duysa, çok şaşırırdı  herhalde... 
 
ir---- ben onu savunmuyorum,tasvip de etmiyorum... aynı sizin  gibi.. 
biz kardeşiz ama sen babasın,affedersin..
 e bu çikolatalar da ,ikinizin olduğuna göre.. annemi ,tek gönderme.. 
 
ah---- (öptü yanağımı..) uçak kaçtaydı.. 
 
 sarıldım boynuna... 
ir---- babaamm.. sağol.. 
 
********
tunamı gönderdikten sonra... 
akşama kadar.. koşturduk... evin içinde.. 
 
ben annemlerin valizini hazırladım,annemde ertanın
eşyalarını... 
babam ilaçlarını getirdi.. onları da koydum..setle,bilezik kutusunun yanına...
ertan banyo yapıp.. mamasını yedikten sonra uyudu allahtan..
 
 annem banyo yaptı.. babamla bizde..
yemek pişirdik.. yediler onlar.. ben biraz uzandım ,o arada... 
 
saat beşte.. çaylarla salona girdim... 
annem sigara içiyordu...
 
ah--- irem, otur artık.. yoruldun.. 
ir---- yorgunluk düşünülecek, zaman mı baba..bitti işte.. 
 
ne--- sağol kızım.. gözüme büyüyordu.. hazırlanmak... külçe gibiyim ,hala.. 
 
ir--- annemm sende sağol.. lafı bile olmaz.. sizin yaptıklarınızın yanında... ne zaman dönersiniz..
cuma günü,zuhal için çağırmıştı ya teyzem... 
 
ah--- kısmet ama.. gelemeyiz kızım..  özcan da kalmak için, gelin dedi.. bekleyenimiz de yok..
kalırız yani.. 
ne--- . çok da ,isterdik bulunmayı.. anlat teyzene,durumumuzu.. 
nasip değilmiş..sen,diyordun beklesinler diye.. bak, ben olmayacağım gördün mü.. 
 
ir--- evet.. haklısın.. neyse, nişanını düğününü görüsün ..inşallah..
şeyy ,telefon ettiniz ya.... nuriyle konuştunuz mu... 
eniştem halledebilmiş mi.. nuriyi ,ikna etmiş mi yani.. 
 
ah--- hımm,sağolsun..geri götürüp,birliğine teslim etmiş..ceza almaması için, çok dil dökmüş..
allahtan anlayışlı adammış...
komutanı.. bir de,on gün evlilik izni almış.. 
kız onlardaymış hala.. 
 
yıldız konuşmuş önce ,kızın ailesiyle.. 
 biz nasıl,istemiyorsak..onlarda ..kızıp,söylenmişler.. yıldız telefonu verip, çıkmış odadan.. 
başlık parası almadan...nikaha, razı olmuşlar niyeyse.. 
 
kız, tamam sorun yok.. demiş yıldıza... 
nermin hala ,gelinin adını bilmiyoruz.. farkında mısın..  
 
ne--- şaziyeymiş ,adı.. sen banyodayken,ben konuştum nuriyle.. daha doğrusu.. (............ ............... )
hiç sesini çıkaramadı.. 
 
ah--- nasıl kaçırmış.. yani nasıl olmuş ,sordun mu.. bugün mü,kaçırmış mesela.. 
yoksa yeni mi çıktı ortaya.. 
 
ne---- (içini çekerek) bence sen.. bilme ahmet.... 
ah---   nasıl razı oldukları ,anlaşıldı.. 
 
konu tatsızlaşınca... ben çayları doldurayım bahanesiyle, mutfağa gittim.. 
kapıyı kapayıp..bir sigara içtim.. 
 
hiç duymamıştım ,babamın böyle küfrettiğini.. bugün,coştu..adam.. 
ama kızamıyorum..
 
saat altı gibi.. tuna geldi... 
babamla beraber,eşyaları arabaya aldılar.. portakalı kolisini de yerleştirmiş
 
eniştemi arayıp,uçak saatini bildirdi tuna ..İzmirden ,o alacak annemleri.. 
 
sofradan kalktık,ben bulaşıkları yıkıyorum acele acele.. yemekleri dolaba koydum... sonra gelip,temizliyeceğim artık.. 
annemle babam giyindiler.. ertanım hala uyuyor, kuzum... 
 
tu--- saat yaklaştı.. gidelim mi ,abi.. 
ah--- gidelim tuna... 
 
 
**********
 
ayy ne zormuş.. onların gitmesi.. 
hiç arkada kalan, ben olmadığımdan.. bilmiyor muşum.. 
uçakları havalanınca... kendimi yapayalnız hissettim,yabancı bir yerdeyim sanki..
 
 yarım saattir ,sesini çıkarmadan ..arabada..beni bekliyor
tuna.. 
ıslandın bile demedi, allah var.. 
derse ona patlayacağımı,biliyor tabi.. 
 
yanına oturup, kapıyı kapatınca...
uzattığı peçeteleri aldım.. saçımı yüzümü.. siliyorum..... 
 
hareket ederken..
tu--- allah kavuştursun..
ir--- amiinn.. bu kadar zor olduğunu bilsem.. babamı göndermek için, hiç uğraşmazdım.. 
tu--- hah hah hah... 
 
tu---- nereye gidiyoruz.. 
ir---- çiftlik yakın.. oraya gidelim..  offff, içim bomboş oldu..sanki.. 
hergün görmesem de,konuşmasam da..
 onlar hep oradaydı.. hiç alışık değilim ,gitmelerine.. 
 
tu--- allah ayırmasın.. tatile gittiler,gelecekler diye düşün.. 
 
ir--- tunaa.. vazgeçtim.. eve gidelim.  bugün hiçbirşey yapamadım.. 
herşey,yarına kaldı..arabam da orada..
tu--- peki.. canım... 
 
ir---- portakalların kısmetlisi,zuhalim değilmiş.. Manisaya nasip olacak..işe bak... 
 
tu--- yarın da, ona getiririm hayatım..
 
ir---- ayyy.. her yerim ağrıyor...
  annemi babamı,öyle görmek mahvetti beni..huzurum  bozuldu... 
 
tu--- ne yaparsın,sonu tatlıya bağlandı neyse ki.. 
nikahlanıyor,ev tutulur..evci çıktığında 
karısının yanına gider... 
kaçırmış dedin,ne zaman olmuş bu olay...
kızın ailesi ,iyi ihbar etmemiş.. teyzenler de,mi kalmışlar..
 
ir---- yok,yeni gelmişler.. bugün yani.. 
ama kaçırma daha önce olmuş sanırım... babam da sordu da..
annem sen bilme dedi..
 kızlarının adı lekelenmesin ,istemişlerdir..
nikahlanacaklarını ,
kız söyleyince..
razı olmuşlar... 
 
tu----hııı..durum daha farklı demek ki.. 
 
ir---- herhalde.. beynim durdu,biriside doğru dürüst anlatamadı ki..
teyzem,çocukla yüzük almaya gitti..
eniştem nuriyi teslim etti.. kız, erkanla evde yalnız kaldı..
teyzemin,komşuları düğün yemeği için.. evi istila etmişler.. curcunaydı yani.. 
gelinlik bakacaklardı,daha.. 
yarın nuriyi alacaklar,birliğinden.. 
damatlık için ... kiralık ev aranmaya başlandı... bile..
on günlük izinleri varmış.. teyzem yazlığa göndereceğim dedi.. 
 
 
tu---- iremim.. hepsi olur.. artık düşünme.. bırak.. 
 
omuzuna dayadım başımı... 
ir---- tunaa..iyi ve güzel birşey söyle bana.. içim daraldı.. inan ki..
 
tu---- irem desem.. 
ir---- ah tunam..ahh.. şu an hiç kendimi öyle hissetmiyorum.. 
 
tu--- hımm,tuna diyeyim bari.. 
ir--- hah hah hah... çok tatlısın, çookk... 
tu--- sen daha tatlısın.. bir tanem... 
 
**********
 

Hiç yorum yok: