Translate

24 Şubat 2012 Cuma

538. bölüm..


gidip,yatak odasının kapısını tıklattım... 
ir--- babaa.. 
 
babam açtı, kapıyı... onun da ,gözlerini yaşlı görünce.. küfür ettim ,nuriye.. tabi içimden... 
annem yatağın.. kenarında oturuyordu.. 
 
ah---- efendim kızım... 
ir---- gelir misiniz dışarı.. yıldız teyzem aradı da.. 
ne--- ne olmuş,irem.. gerizekalı ,kaçırmış mı yoksa...
 
ir---- hımm.. teyzem öyle dedi.. 
ah---  kahretsin... 
ir---- yarın nikahı var.. yetişsinler de dedi.. 
 
ah--- nee... 
ir--- sinirlenme baba... arayacakmışsınız.. 
 
ah--- nermin gördün mü.. nikaha çağırmış,bizi.. sevgili oğlun.. 
ne--- ben babamın evinden mi ,getirdim onu... senin de,oğlun değil mi.. 
 
ir--- birbirinizi kırmayın... olan olmuş..ne yapacağınıza karar verin... 
ah--- ben,nikaha falan gitmem.. annen isterse.. gitsin.. 
 
 odadan,çıkıp... salona girerken... sendeledi bir.. koşup tuttum.. 
ir--- baba iyimisin.. 
ah---  tamam bırak.. 
ir--- koltuğa uzan biraz... ilacını içtin mi ,sen... 
ah--- içtim.. 
 
salonda babamı ,yatırıp.. su içirdim.
 renk kalmadı adamda..
annem içeri girince... 
 
ne--- ahmet.. doktor çağırayım mı.. 
ah--- gerek yok.. yıldızı ara da, konuşalım.. 
 
ne--- tamam... irem,bir kahve yapsana... 
ir--- baba sende içermisin.. 
 
ah--- ben,içki istiyorum.. 
ir--- aa.. daha neler.. neskafe yapayım sana... 
 
mutfağa girdik.. annem ertanı yatağına götürüp.. bıraktı.. 
oyuncaklarıyla oynuyormuş artık beyefendi... 
 
bende kahveleri yaptım... getirdim salona... 
telefonla konuşuyorlardı.. 
 
çantamdan,sigarayla çakmağımı alıp.. bahçeye çıktım..
yağmura bakarak.. kenarda içtim...
şu bahçede ,nuriyle neler yaşadık diye düşünüyorum.. dalgın dalgın... 
nasıl bu kadar değişti.. anlamıyorum ki.. yaptıklarını aklım almıyor..
 
annem seslenince.. söndürdüm hemen sigarayı... 
içeri girdim... 
 
ir--- efendim anne...
ne--- sana bir işim düştü.. 
 
ir--- nedir söyle .. elimden geleni yaparım.. 
ne--- Manisaya gidiyorum, baban ertana bakacak.. yolda hasta olmasın..şimdi.. 
gelip ikisine de.. gözkulak olmanı, istiyorum.. gelebilirmisin.. baban da ,çok iyi değil çünkü...
 
ir--- gelmem mi ,anne.. .. tabi ki.. seve seve.. ne ile gidiyorsun.. 
 
ne--- otobüsle.. 
ir--- babam.. 
ne--- gitmiyor o.. 
 
ir--- nuriyle kız neredelermiş.. 
 
ne--- teyzendelermiş, nerede olacaklar... gidecek başka yeri mi var...aptalın.. 
saklanıyorlar tabi..yakalanmamak için..
özcandan allah razı olsun.. 
almayabilirdi eve.. oğlu askeri lisede okuyor,babası evde kaçak asker saklıyor.. düşünsene... 
çocuğun da istikbaliyle oynuyor.. 
valiz kömürlükte mi ,ahmet.. elim ayağım titredi ha.. offffffffff
of..
 
ah--- nermin...uçakla göndereyim seni.. acele etme.. hazırlanırsın.. 
ne takacaksın gelinine,söyle de onu da alayım... 
 
ne---(.........................) ..... birde takı mı ,takacağım.. nuriye kaçarken,düşünseydi..
ah--- hah hah hah.. ne ayııııppp... gelininin adı neymiş... (.................)denir mi...hiç..
 
ne--- ahmeet ,sinirim tepemde zaten... adını mı sordum.. (.................) işte... 
onların yaptığı ayıp, asıl... 
öyle olmasa,bir kere gördüğü adama kaçar mı ..salak... 
allahtan reşitmiş.. 
onlar geleceklerini düşünmüyorlar sa.. ben mi düşüneceğim... 
nikah yapıyor,ona dua etsin o...
yıldız yüzük alacakmış.. kızcağız koşturuyor orada... 
 
ayağa kalktım... 
ir---- öyle yada böyle... oğlunuz evleniyor.. gözünüz aydın.. inşallah iyi olurlar... 
sinirlisin ama gelinine,kötü konuşma anne... torunlarını severken,unutursun bu günleri... 
takı,takmam da deme... götür ,abim için aldığın seti.. o senin şerefin, onun da kısmeti.. 
baba sen ..yat..,ben alırım uçak biletini.. hadi 
çıktım ben..
 
ah---- dur durr.. parasını al.. 
 
ir---- almam.. baba.. senin kızınım sonuçta... bir saate kadar gelirim.. 
teyzemlere tatlı, cezerye falan da alacağım.
anne ,istediğin başka birşey var mı.  
 
ne--- bilmiyorum ki.. aklıma gelmiyor.. ahmet,burada az kalmış..
 portakal da.. götürseydim keşke.. 
 
ir---- tuna getirecekti.. onu götürürsün... babamı yollama çiftliğe.. 
 
 
*********
 
 
offf off... 
annemi yalnız göndermeyi 
hem istemedim.. hemde babam niye gitmiyor ki..
orada eniştem çırpınıyor.
babam nuriye tavır yapacağım.. diye.. oğlunun nikahına gitmiyor ,olacak şey mi... 
arabaya binmeden, geri dönüp... zile bastım.. 
annem açınca da... 
 
kısık sesle..
ir--- anne,nasıl yaparsın bilemem ama babamı razı et.. beraber gidin.. 
enişteme karşı çok ayıp olur.. 
gidip oğluyla ,kendisi ilgilensin.. şimdi,tafra yapmanın sırası değil...
ikinize de alacağım bilet..ona göre.. 
 
ne--- ............ haklısın da.. yok diyor, ne desem boş.. beni dinlemiyor ki.. 
 
ir--- valla nerminim..ikna gücünü kullan.. acındırır mısın.. tehdit mi edersin.. başka yol  mu bulursun.. 
senin bileceğin şey... kocanın huyunu ,sen biliyorsun.. 
 
ah--- evet,iyi bilir de.. sen niye ilgilisin huyumla.. 
ir--- annem anlatır sana...
 
koştura koştura ,arabama bindim... 
babam "yok bilet alma" demesin diye.. aceleyle hareket ettim..
 
yağmur da,hiç hız kesmedi yaa.. silecekleri neredeydi bunun... hıh, buldum... 
 
öğlen oldu.. tuna da ararsa .. bulamayacak beni.. diye düşünürken.. sokağın başına geldim.. 
ana yola çıkacağım,tam.. baktım ki.. tuna geliyor... farlarını yakıp söndürdü.. bekledim artık... 
döndü sokağa.. 
camlarımızı açtık... yağmura rağmen... 
 
tu--- telefon hep meşguldü.. merak ettim..yeni mi ,gidiyorsun daha.. 
 .. yine mi, ağladın sen..
 
ir---- tunamm.. iremin kurban sana..   yanıma gel,aşkımmm.. 
tu--- (gülerek..) çağırmaya bak.. nasıl yok diyeyim ki.. bekle... 
 
hemen oraya park edip.. yanıma geldi... 
 
ir--- canımın içi..  bir saatin var ,dimi.. 
tu---  ilk dersim de,boş..
 
hareket ettim... yola çıktık... 
tu---- (saçımı okşayarak..) neyin var.. goncam.. nereye götürüyorsun beni.. 
 
gülerek..
ir--- kaçırıyorum... 
tu--- iyi de, ters tarafa kaçırıyorsun.. evlerimiz.. diğer tarafta ..
ir--- hah hah hah...  
 
anlattım durumu.. thy bürosuna gelinceye kadar... 
ir--- şimdi de.. bilet alacağım ikisine.. 
tu--- istersen,sende gidebilirsin..irem..
 
ir--- sağol,aşkım.. hiç niyetim yok.. 
tu--- sen bilirsin.. ben ,teklif etmekle yükümlüyüm.. gel,hadi.. alalım.. 
 
****
 
iki bilet aldım.. bu akşam için aktarmalı,İzmir uçağına.. ertandan ücret almıyorlarmış... 
ir--- önce yemek yedireyim sana.. tatlıyı sonra alırım... 
tu--- iştahım kalmadı.. ki..
ir--- gel geel..
 
**********
 
karnımızı doyurduk.. tatlıyı cezeryeyi de, aldım.. 
tu---   kuyumcuya da,gidelim..
ir--- (içimi çektim..) kararsızım aslında... 
tu--- alalım.. irem,adımıza taksınlar.. o senin abin.. 
 
***********
 
bileziği de alıp.. babamların evine,geldik... arabadan iniyordum tam..
 
 
tu--- irem.. 
ir---- hı.. 
tu--- tuna da sana kurban..
ir--- ( gülümsedim, gözlerim dolu dolu.. ) canımm.. içeride, beni destekle..babamı ikna etmene, ihtiyacım var..
tu--- merak etme.. gitmezse olmaz zaten.. 
 
 
*****
 
salonda oturuyorlarken.. kahveleri yaptım ben.. getirip, ikram ettim.. 
 
gergin hava biraz yumuşamış gibi.. 
ama annem "kesinlikle gitmem diyor "dedi bana... 
tuna ,ben oturunca konuya girdi.. 
 
tu--- gözünüz aydın , nuri evleniyormuş... 
 
ah--- sağol.. 
ne--- plansız,apar topar.. askerlikle beraber.. nasıl olacak diye ,onu düşünüyoruz tuna... 
tu--- kısmet bu.. iyi olur inşallah.. 
 
ah--- siz nerede karşılaştınız.. tunanın arabası , yok.. okula mı gittin ,irem.. 
 
tu--- telefonlarınız ,hep meşgul olunca merak ettim... sokağa dönerken.. karşılaştık..iremle..
 uçak bileti almaya ,beraber gittik.. yani..
 
(cebinden biletleri çıkarıp, uzattı..)
tu--- sen,gitmem demişsin sanırım.. ama.. 
böyle olmamalı diye ,düşündüm abi..
İzmir uçağında bu akşam  için, yeriniz hazır... yine de..gitmem dersen.. canın sağolsun..
 
babam aldı biletleri..dokunsan ,ağlıyacak neredeyse.. ertanda kucağından atılıyor.. biletlere.. 
 
ah--- dur oğlum.. dur.. 
biletleri sehpaya koydu.. 
 
ah--- ben,gitmek istemez miyim tuna.. ama herşeyi karıştırdı,çıkmaza soktu.. nuri.. 
 
tu--- sen diyorsan,mutlaka öyledir abi.. konuyu tam bilmiyorum ..akıl vermek, haddim değil.. 
bu benim düşüncem.. karar senin.. 
 
boş,filcanları alıp mutfağa götürdüm..
tuna ısrar edemiyor,benim birşey yapmam lazım.. gideceğim demeli.. 
annem ne kadar üzgün ,ağzını bıçak açmıyor...
 
aklıma gelen fikirle, kıkırdadım.. 
 

Hiç yorum yok: