Translate

24 Şubat 2012 Cuma

537.bölüm..


ir---- başlık, başlık parasını ben veririm... onların adeti de öyle demek ki.. 
 
ah--- delimisin sen..ben niye vermiyorum ,sence..olmadığından mı..
 hem ben, tunadan para almayı kabul edeceğim öyle mi.. 
 
ir---- tunadan istemeyeceksin ki.. benim ... 
 
ah---- sussssss... hiç duymamış olayım, bu dediğini.. çok kızarım ,bilmiş ol..
baştan ,yanlış başlıyor.. sonu, doğru gider mi bu evliliğin.. 
annen gibi düşünme.. ... önce,askerliği bitmeli..bunun başka çaresi yok... 
asker adam ,kız  mı..kaçırır.. yakacak kendisini.. hapislerde çürüyecek.. sonra.. 
dinlemeyip, kaçırırsa da sürünsün (...................... ) yapacak birşeyim yok.. 
 
ir---- baba.. ya,sevmiştir belki.. 
 
ah--- ne ara sevecek kızım.. yirmi gün önce.. bir kere görmüş.. yüzünü bile hatırlamıyordur.. 
 sordum,adını bile bilmiyor.. düşün yani..konuşmamışlar.. sesini duymamış.. daha.. 
(.................) istiyor,evlenmeyi.. bana,bize eziyet edecek ya... ondan.. 
 
ir---- offffffffff of.. evladın mı var.. derdin var.. derlerdi de..inanmazdım..
oysa,ne kadar doğru bir lafmış.. kahvaltı için.. sağol..baba.. 
 
ah--- afiyet olsun...
ir--- ama nuriye kızıp, anneme bağırdığına üzüldüm.. rica ederim, gönlünü al.. 
çünkü,onun tek suçu.. anne olmak..  gitmeden,bakayım bir.. 
 
ah--- nereye gidiyorsun.. 
ir--- sorma baba.. tunanın haberi var.. 
 
kalkıp.. yatak odasına gittim.. 
 
annem sırtı dönük yatıyor.. uyanık olduğu da ,belli..  ağladığı da..
sarsılıyor vücudu, çünkü..
boğazım düğüm düğüm... yatağa uzanıp... arkasından sarıldım... 
ir--- anneemm... 
 
annem dönüp , bana sarılınca..
  ikimiz ..koyun koyuna...ne ağlaştık..allahım.. anlatamam..
 
 hıçkıra hıçkıra..koyvermişiz..kendimizi... 
yüzümü ,gözümü siliyor devamlı... 
 
ne--- irem,sen ağlamaa.. 
ir--- sende ağlama ,annee  ..
 
kıpkırmızı gözlerini.. silerek.. 
ne--- tamam.. ağlamıyorum... git git,yüzünü yıka... hadi.. kurbağaya döndün.. tuna tanımaz seni..
ir--- (gülümsedim..) senin de.. gözün görünmüyor ne haber... 
 
ne--- benim mazeretim var da.. sana ne oluyor.. abinin adını anmıyordun.. niye ağlıyorsun.. 
ertan uyandı, sesi geliyor... kalk hadi.. 
 
ir--- duymadım ben.. 
anne sen,abime ağladığımı mı sanıyorsun.. yoksa. 
ben sana ağlıyorum.. 
anne olarak ,üzüldüğün için..
babamın
dedikleri,çok mantıklı olduğu halde. 
başlık parasını vermeyi teklif ettim.. 
neden sence.. . nuriyi bile,korumaya çalıştım.. hak etmediği halde... 
babam ,hastalanmasın..şekeri çıkmasın.. parayı verince sarsılmasın diye.. 
bunlar, nuri için  gibi ..görünse de..değil anne,değil.. 
onun için..kılımı kıpırdatmam.. 
 
ne--- çok üzüyorsunuz, beni..çookk..  
et tırnaktan, ayrılmaz.. sende bunu ,hiç unutma... 
 böyle emek emek,büyüt yetiştir.. gözünün içine bak..
sonra seni dinlemesin.. 
öyle çok kızıyorum ki, nuriye... ama ana yüreği işte,yine de içim elvermiyor..
kalk hadi.. 
 
ir---- niye istanbuldayken söylemedin bana...
ne--- hastaneden yeni çıktın sayılır. moral bulmaya gitmişsiniz,birkaç günlük tatilini neden zehir edeyim yavrum... 
bilsen ne olacaktı ki..biz ne yapabildik,hiç..
 
babam ertanı alıp.. yatak odasına girmiş.. annemle konuşmalarımızı  da,duymuş.. belli... 
yataktan kalkarken... gördük tabi.. 
annem, babama bakmıyor hiç... 
barışmalılar derhal.. ben nasıl giderim yoksa.. 
yalnız kalmaları lazım... 
 
ir--- ertann ,ablacığımmm...
 babamın kucağından aldım.. 
 
ir--- biz mutfaktayız.. 
kapıyı kapattım ,arkamdan... 
 
*************
 
bir saat geçti, hala içerideler... ses de gelmiyor... 
 
elimizi yüzümüzü yıkadık,ertanı doyurdum.. üstünü değiştim..öpe koklaya.. 
sıkıştırdım iyice.. iki dişiyle ,gülüşünü görmeliydiniz.. 
 
mama sandalyesine oturtup..bulaşıklarımızı yıkadım.. çay içtim,kahve içtim.. saat 11 e geliyor..
benim işim vardı ,yaa.. 
tek barışarak çıksınlar da ,diye dua ediyorum artık.. 
 
yağmurda, hızla yağıyor hala... içim karardı.. tv yi açtım..ses olsun diye...
telefon çalınca,koştum ..hemen.. telefonu ,mutfağa alıp.. kapıyı da kapattım..
 ertanımda burada nasılsa... 
 
ir--- buyrun.. 
öz--- vay vay vaayyy... kimleri duyuyorum been..
ir--- eniştemm.. canım, nasılsın.. 
öz--- ehhhhhhhh işte.. sen nasılsın.. güvercin
 
ir--- ben iyiydim de.. duyduklarımdan sonra... moralim bozuldu... teyzem,çocuklar iyiler mi.. 
öz---  çocuklar iyi, de... bizim moral de,sıfır.. tuna nasıl.. 
ir--- iyi, okulda şimdi.. 
öz---  aman iyi olun... annen,baban yok mu... 
 
kısık sesle... 
ir--- varlar daa.. biraz meşguller... bende ertana bakıyorum... 
 
öz--- ne... hah hah hah.... yıldıızzz... koş koş... bunu duymalısın... 
ir--- eniştee.. dur ya.. yanlış anladın... annem babama ,kırılmış ta... konuşsunlar istedim... 
 
öz--- hıı, öyle mi.. ee,sonuç ne.. 
ir--- bilmiyorum ki.. daha çıkmadılar ,odadan... 
 
öz--- hah hah hah... oy  karnımm.. öhööö öhö.. irem kızım.. al kardeşini.. bahçeye çık sen...
hah hah hah... 
 
ir--- enişte... yağmur yağıyor, bahçeye çıkmak..ne alaka anlamadım ki.. 
sarhoşmusun ne.. hem,neden  gülüp duruyorsun sen.. 
 
öz--- yıldız durr.. keyfim yerine geldi.. iremle konuşunca..  telefonuu.. vermeemm..
hah hah hah....
 
yı--- irem.. merhaba kızım.. özcaann.. bırakk.. 
ir--- merhaba da,neler oluyor teyze.. 
 
yı--- bilmiyorum,ne dediysen.. enişten güleceğim diye.. yerlerde yuvarlanıyor... 
 
ir---- allah allah.. annemle babam biraz meşguller,odadan çıkamadılar dedim.. 
 
yı---(gülerek..)  oh,aferin.. iyi demişsin...bahçeye çık..dedi.. 
sen ne anladın bundan.. 
 
ir---- aaaaaaaaaaa.. aaaaaaaaaaaaaa... 
yı--- yaa.. şimdi.. dinle beni..haberin var mı ,abinden... 
ir--- duydum,teyze... sersem gibi oldum.. eniştem de.. bir anlamadı ki dediğimi... 
 
yı---- boşver, anlamadığından mı.. 
çok canımız ,sıkıldı da..sana takılmış o... 
iremciğim...  nuri,kızı kaçırmış...
 
ir---- neeeeeeeeee.. nasıl,nerdeler peki... 
yı--- buraya getirecekmiş birazdan..
 irem ,sesine daha çıkamadılar mı odadan... 
 
ir---- kapılar kapalı,ben de mutfakta konuşuyorum.. duymasınlar diye... 
 
yı--- anladım.. bir zahmet haber ver de.. yarın ki,nikaha yetişsinler bari.. . oğulları evleniyor... 
nuri bey, saat 2 de.. nikah saati aldım demiş.. eniştene...
 
ir--- sen..ne diyorsun teyzee..
yı--- ben kapatıyorum irem, geldiler.. mutlaka,arasınlar beni.. 
 
kapattı bile... ben şaşkınlıkla,kulağımda tutuyorum hala..
 
****
 

Hiç yorum yok: