Translate

24 Şubat 2012 Cuma

536. bölüm..


sabah , çorba pişirdim.. misler gibi, tereyağını da döktüm üstüne.. içi ısınsın kocacığımın.. 
üşütmesin... 
kaseyi.. tepsiye koyup götürdüm, yatak odasına... 
tuna kalkamamış daha.. uyandırmıştım da,  keyf yapıyor..
 
ir--- canıımm.. otur bakalım.. 
tu--- iremm.. masaya koy.. orada içerim.. dökülmesin şimdi... 
 
ir--- dökülürse dökülsün.. yıkanır... otur otur... şu örtüyü..tepsinin  altına... koyalıımm.. ben çorba da, yemek de yapabilirim.. tuna bey,dün pek imalı baktın da.. 
 
oturdu neyse... 
"eline sağlık, çok güzel olmuş.. beni yanlış anlamışsın "diye diye içti...
 
ir--- afiyet olsun...(gülerek )  kıvırma şimdi,ben gördüğümü biliyorum.. 
 
dolabımı açıp... siyah pantolonla.. beyaz gömleğimi çıkardım... 
 
tu--- daha erken, sen nereye gidiyorsun.. irem.. 
 
ir---- yağmur yağıyor,seni götüreceğim..arabanı alacaksın ya..
sonra da, birkaç işim var.. 
onları halledip.. yengeme giderim.. dönüşte de teyzemle,halana uğramayı düşünüyorum... 
 
tu---- nasılsa,evdesin. zamanın var..halama yarın git mesela.. yorulma.. yada beraber gideriz.. 
 
çoraplarımı giyerken...
ir--- niyetini anlıyorum tuna.. ama tek gideyim.. daha güçlü hissediyorum kendimi.. 
biz,kadın kadına..ağlar .. güler.. birbirimizi anlarız.. 
beraber gidersek,senin yanında........... ağlamak istemiyorum ,tamam mı..
 kendime söz verdim..
dünkü gibi bir durumda ,olmanı istemiyorum.. 
 
tu--- peki..ben sadece.. ne sen ,ne de ben.. artık üzülmeyelim.. istiyorum..
 
inşallah diyerek, kalkıp.. tepsiyi aldım.. 
 
*************
 
giyinip aşağıya indiğimizde.. yağmur, şakır şakır yağıyordu.... 
arabaya zor bindik.. 
 
hareket ettim.. 
tu--- irem,ben gelirken.. portakal, mandalina getiririm... akşam götürelim.. bu yağmurda..
sen gitme çiftliğe... 
 
ir---- yok, gitmeyecektim zaten...babamlardan götürürüm demiştim..  
 
tu--- ne ayıp.. bizim yok mu,sanki.. bırak alma..
ir--- ne fark eder canım..senin getirdiğini de ,onlara veririz... 
 
tu--- alır mı,peki.. onun için.. bekle diyorum.. buzdolabını doldurup, evi temizletmişler..
ben huzursuz oluyorum.. parasını da ,almıyor ki.. 
 
ir---- tamam beklerim.. hıı, bu arada.. akşam için ,ne yemek yapayım sana..
tu--- bilmem.. ne yaparsan,yerim.. 
 
annemlerin sokağına döndüm... 
ir--- sumaklı  salata yaparım, sumak ekşili sarımsaklı köfte.. birde kahve.. sumaklı olacak.. ama..
 
tu--- hah hah hah... yakışıır.. baban,gördü bizi.. pencerede bak.. hoşçakal aşkım.. sağol getirdiğin için.. 
 
ir--- ne demek efendim.. getirmem mi hiç... güle güle... öptüğümü farz et.. 
 
gülerek"sende" dedi ... 
tu--- inmeyecekmisin... 
ir---- inerim,sen çık  da.. oraya park edeyim... 
 
tu--- tamam.. ararım seni.. lütfen dikkatli ol... 
ir--- oluruumm... 
 
indi, babama el sallayıp... jipe bindi.. 
aceleyle  hareket etti... ileri gidip durdu... park etmemi görecek ya... 
 
park ettim... farları yakıp söndürdüm.. tuna ,kornaya basıp..gitti..
 
bende koşa koşa.. bahçeden geçip.. eve girdim... babam kapıdaydı...
 
ah--- günaydın.. 
ir--- sanada babacığım... uyuyorlar mı..
 
ah--- hımm.. annen ,uyumadı gece... ...ertana da..sütünü içirdim,geri uyudu.. 
gel  baba kız,kahvaltı yapalım...eski günlerdeki gibi...
 
terlikleri giyip.. montumu astım... 
ir---- pekii..ben ne isterdim... bil bakalım ..
 
omuzuma koydu kolunu...mutfağa girdik... 
 
gülerek masayı gösterdi.. 
ah---- bak bakalım,bilmişmiyim.. 
gelirsin diye,hazırlamıştım .. yufka ekmekle ..tulum peyniri.. 
çekirdeksiz ,kırma zeytin.. sucuklu yumurtan......çilek,turunç.. vişne..  incir reçelini ,unutmuşum bak.... şimdi koyarım..
 
..neşeyle,dönüp... yanaklarını sıkıştırdım... 
ir---- oy oy.. nasılda hatırlarmış.. kızının sevdiklerinii... canımm.. sağol.. 
 
ah--- ee.. bunca yıllık kızımı ,bilmesem ayıp... otur hadi.. 
ir---- sen otur ,bende çayları koyayım...
 
otururup yerken...kapıyı da ,aralık bıraktık...
 
ir--- baba,şekerin nasıl.. reçelleri yiyip duruyorsun da.. dikkatimi,çekti..
 
ah--- amaann... annen yedirmiyor..zaten, sende görmeyiver... 
ir--- yapma baba.. hastanelerde yattığını ,ne çabuk unuttun... yeme onu,ben yiyeceğimm.. 
ah--- hah hah hah.. 
 
ağzıma attım ,son inciri.. kaçırıyorum güya... 
 
ir--- ben anladım niye buradayken,zayıflayamadığımı.. sen yeme diye ,ben yiyormuşum...
meğerse... 
 
ah--- hah hah hah... sen hergün gelsene kahvaltıya, neşem yerine geldi.. 
 
çaylarımızı doldurup.. oturdum tekrar...
 
ir--- niye, neşesiz miydin.. sorun ne.. 
yine mi .. dere tepe gezmek istiyorsun... 
annemle ,kavga mı ettiniz yoksa..
seni de mi ,fırçaladı hıı... ama allah için.. bana iyi geldi.. 
 
ah--- (içini çekerek...) ne gezmesi ,kızım.. heves mi ,bırakıyorlar ki.. 
anneni abine gönderelim,onu da fırçalasın öyleyse... 
evleneceğim diye tutturdu... askerliğin var .. bitince evlen ,diyorum.. yok diyor.. 
 
ir--- demek bir aday var.. acele ettiğine göre.. 
 
ah--- varmış da... evlense ne olur, evlenmese ne olur.. göremiyecek ki kızı..
.o kız nerede kalacak, ev yok ,bark yok...işi yok,  adam asker.. 
beş ayı var, daha...  özcan da aradı.. oğlun niyeti bozmuş.. kaçırırım diyor ..
askerliğini yakacak haberin olsun..dedi.. 
 
ir--- nerde görmüş, tanımış ki.. kaçırmayı düşündüğüne göre ,vermediler mi..acaba...
 
ah--- kız  ailesiyle... Manisaya akrabalarına gitmişler ,oralı değilmiş yani..
 bizim bey de.. evci çıktığında.. teyzesine giderken... 
yolda,görmüş kızı... .. takip edip, nerede kaldıklarını öğrenmiş.. 
yıldıza ,git iste teyze demiş.. özcanla,yıldız
gitmişler evlerine... niyetlerini söylemişler,işte... kızın babası.. uçuk bir rakam söyleyip..
başlık parası istemiş.....
hemde mark olacakmış para birimi.. parayı verirsek.. takılacak altınların, listesini  de..
vereceklermiş.. 
satıyor sanki. (.................)
  nuri de,öğrenmiş ..tabi.. başlık istendiğini..
özcandan,duymuştum da.. o da.. aradı,işi düştü ya. (........................ )
tövbe tövbe, ağzımı bozdurdular.. 
. bende yanlış davranıyorsun,kızla konuşmamışsın bile
evlenmek nereden çıktı dedim..
caydırma amaçlı.. başlık falan veremem ... askerliğini bitir,o zamana kadar tanı ...
kendini düşünmüyorsan,o kızcağızı düşün .. sersefil ortada mı, kalsın dedim... 
daha neler neler... ama nuh diyor, peygamber demiyor.. 
bu kadar öğütten sonra... tehdit eder gibi..  vermezsen,kaçırırım bende diyince.. delirmişim...  
kaçır lan,kaçırmayan.(...........) , ne halin  varsa gör ... 
benden bir kuruş alamazsın ... sakın,buraya getirmeyi de düşünme dedim...
 
on gündür,bu mevzu var...iyice, bunalttı beni..
dün gece, yeniden aradı..aynı şeyleri tekrarlayıp.. kapadım.. 
annen de ,üzüldü tabi.. 
ağlayarak..nuriye,karşı hep acımasızdın zaten .. versen ne var ,sanki .. diyince.... tepem attı..
ona da bağırdım... o da ,bana küstü.. konuşmuyor...uyanmıştır da.. gelmiyor baksana.... 
 
ir---- ................ ben veririm baba... 
ah--- nee.. 


 

Hiç yorum yok: