Translate

24 Şubat 2012 Cuma

532. bölüm..


zi--- buyrun, dinliyorum.. 
 
ir---- zuhal,  ailesinin izin vermeyeceğini bildiğinden.. benim önerime karşı çıkmış.. 
senin üzgün ve istemediğini sanarak gittiğinden dolayı... -karıştığım için- bana çok kızdı...
 
zi----...................... yani.. 
 
ir---- bu aramızda kalacak, söz ver bana... zuhal duyarsa, hiç konuşmaz benimle... 
senin için, gelmedim.. onun için buradayım.. ben..
 
zi---- (gülümseyerek...) ne,duyarsa konuşmaz..
 
ir---- offff , sırası mı şimdi.. zuhali unutmak istemiyorsan..
 
zi----ben zuhali,unutamam irem hanım..  peki, söz..
 
ir---- senin bildiğin,bir beklentisi varmış. bu çok özel bir karar ,bence dedi.. 
alınganlık yapıp.. bana inandığın için de, sana  çok kızdı... o ,seni seviyor..
ama senin bunu hiç öğrenmemen için..elinden geleni yapacaktır... 
hatta sizinkileri ,kabul etmemekten bahsetti.. 
neşe ablayı aratıp , 
hayır dedirtecekmiş.
git , barış.. zuhalle.. nasıl yaparsın,bilemem...
vicdanım ,bilmen gerektiğini..benim yüzümden...
 
başımı eğdim, neredeyse ağlayacağım..
 
zi--- anladım.. gelip,söylediğin için... sağol... merak etme 
canım sıkılmıştı da.. zuhalden vazgeçebilir miyim,sence..  
 
ir---- ziyaa bak, söz verdin...unutma.. beni görmedin,konuşmadın.. 
hiç birşey duymadın... anladın mı..
allahım geç kaldım... tuna bekliyor.. hoşçakal.. 
 
zi--- güle güle.. selam söyle ,tuna beye.. benimle konuştuğunu , söylersin dimi..
 
ir---- tabi... sadece zuhal bilmeyecek.. 
 
ben yolun karşısına geçtim, aceleyle.. teyzemlerin evine koşturdum... zili çalıp... 
teyzeme... annem çabuk gelsin dedim... 
 
o gelene kadar.. jipi çalıştırdım... 
annemle ertan arka koltuğa oturur oturmaz da... hareket ettim.. 
 
ne--- ne karıştırıyorsun sen ...
ir---- o ne demek anne..ne yapmışım yine.. 
 
ne----  zuhalin nesi vardı.. çokk üzgündü.. 
 
ir----ya  .. salağım ben.. salak.. iyilik yapacaktım güya...
elime yüzüme bulaştırıyorum herşeyi.. (anlattım olanları) işte böyle.. 
 
ne---- kızım ,tamam ziyaya anlatmışsın da... herşey bir yana... 
tunanın kıskançlığını , sana --haşa taptığını --..biliyorsun..
niye tek gittin.. beraber giderdik ,ne var ki.. neden huzursuzluğa, meydan veriyorsun.. 
 
ir---- annee.. söyleyeceğim tunaya.. gizlemeyi düşünmedim bile.. ziya ve zuhal için gittim..
 
ne--- bak.. kulağını aç.. söyleme demiyorum... 
 kocanının üstüne titrediğini.. 
aklının çıktığını bile bile..  senin, ne işin var .. biraz dikkat etsene..diyorum ben.. 
 
ir----.......................... 
 
annemlerin evinin önüne geldiğimde..tunanın  arabası da, duruyordu kapıda... 
 
ir--- anne.. sen söyle de, gelsin tuna... inemiyeceğim şimdi.. 
 
ne--- başka emrin var mı... ayağına uşağını mı,çağırıyorsun.. herşeyin bir yakışığı var..
içeri gelirsin.. babana da , bir hürmettir bu.. iki dakika oturursun.. 
gideceksen.. sonra kocana söylersin.. 
ben ,yemeğe kalın demeliyim.. senin için..
kocanın yanında dik durman için.. anladın mı..  
hiç mi, birşeye dikkat etmiyorsun.. sen..
sevgin, saygısızlığını kapatamaz..
 o sana veriyor,sende ..kocana değer ver.. 
bu yaşımızda.. -- bir takım şeyleri duydun,gördün --- neler neler yaptıkları halde..bulunmaz, bursa kumaşlarıymış gibi.. 
 hala pervane gibi dönüyoruz.. 
kocalarımızın etrafında.. 
neden sence... 
teyzeni gözünün önüne getir...
bak..hala anne..kaynana,görümce kahrı çekiyor...eniştemi saymadım bile... 
bu bizim eksikliğimizden değil.. saygımızdan anladın mı.. 
ve tuna da, saygı görmeyi hak ediyor.. 
çok düşüncesizsin, çok.. iyi ki ,kaynanan yokmuş.. 
iyi ki ,tuna çok sevdiğinden,..eksiklerini görmüyor.. yüzüne vurmuyor.. 
ama hiç unutma.. bu ,birgün görmeyeceği anlamına gelmez.. erkek dedin mi.. dur orada.. 
halanın dedikleri ,yalan değil..
sadece onun,ifade edişi çok çirkin.. 
 
ir----.......................................
 
 
 
kontağı kapatıp..indim..
 
annem sinirli sinirli ..kucağında,ertanla..zile bastı bile... 
 
babam açtı kapıyı... 
ah--- hoşgeldin nermin.. irem nerede.. 
 
ne--- şımarık prensesin..incileri dökülür diye ,yavaş  geliyor.. al oğlunu,al.. 
 
ah--- ooo.. nermin hanım ,pek öfkelisin.. 
ne--- öyleyim.. 
 
annem girdi.. bende ,ardından girdim.. içeri.. 
ir--- merhaba baba... 
 
kısık sesle... 
ah--- neyiniz var.. 
ir--- annem fırçaladı..
ah--- annen fırçaladıysa ,haklıdır..ama kocan anlamasın..
 
ayakkabımı çıkarıp... "tamam"dedim.. 
 
elimi yüzümü yıkamak için ,lavoboya girdim...
annemin sesini duyuyorum.. yemeğe kalın diyor tunaya... o da.. yok,gidelim diyor... 
kuruladım..yüzümü..
 
gülerek.. salona gittim.. gayet neşeli bir sesle...
 
ir---- tuna.. hoşgeldin hayatım..
tu--- hoşbulduk.. sizde hoşgeldiniz... 
ir--- sağol..
 
babamı öptüm ... 
oturdum tunanın yanına... 
ir---- teyzemlerin selamı var..sizleri de, yemeğe çağıracaktı.. 
ben engelleyip.. tuna yorgundur dedim.. istersen..hemen gidebiliriz.. gerçi annem de yeriz dedi ama..
 
tu--- evet.. gidelim.. müsadenizle..
 
 
ah--- müsade sizin.. 
ne--- yemek vereyim öyleyse... 
ir--- gerek yok anne.. ben yaparım.. 
 
tuna şöyle bir baktı bana..inanmaz gözlerle... 
neyse... almadım yemek.. 
 arabaya binecekken.. 
 
ir---- tuna.. buyur arabama.. 
yapmasam da.. yemek yedirmeyi ..bilirim .. paran da yok senin..
ya ısmarlayım yada evde yapayım..seç..
 
tu--- hah hah hah... sen seç .. 
 
diyerek oturdu yanıma.... 
hareket ettim...
 


Hiç yorum yok: