Translate

24 Şubat 2012 Cuma

530.bölüm..


bende.. salona geçip.. yanlarına oturdum.. 
zuhalin babaannesi nazile nene.. beni de,çok sever.. aynı zuhali sevdiği gibi..
eski kadınların, çileli yüzü onda da var.... şivesi .. de, çok tatlıdır.. elimi tuttu.,şevkatle.. . 
 
---- .nerminimin kuzusu.. bir deri ,bir kemik kalmışsın.. erin ,ekmek yedirmiyor mu sana.. 
eziyet mi ediyor.. hindi,makinalar var.. çamaşır mı yuyorsun.. 
akarca da tokaçlardık.. beeemmm beyaz olurdu külle.. horantaların karnını doyurmak üçün
bazlama ederdik birde.. tereyağını değdirip.. verirdik. ellerine...  çamaşır kaynatırdık.. 
leğenlerde yurken..kollarımız ellerimiz.. kızılcık toplamış gibi olurdu... buz gibi suya girince..
 ne canımız varmış keleee.. uh demezdik.. 
hindi siz.. rahatsınız emme... yine de...yüzünüz gülmüyor... deel mi.. gülüm.. 
de bana.. bir derdin mi var... 
 
gülerek.. elini tuttum... 
ir---  nenem.. bir derdim yok, çok şükür... erim de ,kötü değil.. 
doktor şişmanlama dedi de..
ondan yemiyorum... dediğin gibi.. sizlere göre ,çok rahatız ama.. yüzümüz gülmüyor .. malesef..
 
---- hee... neye gülmüyon.. öyleyse.. 
gözü çıkasıcalar nazar mı ,ettiler sana.... yavrıımmm..
elemtere fiişş.. kem gözlere şiişşş... rabbim esirgesin.. duz getirde okuyam..
 
annem mırıldandı.. "kız hastayım falan de"
ir--- havalar serinledi ya.. nezle oluyorum herhalde ,nene... üstüne afiyet,kırgınlık var.. 
 
---- oyyy.. sobanız yoksa.. osman versin ha... yeni gelinken, her bişi..olunur.. kuzum... 
derde kalmayasın..
hamamda yak sobanı.. içeri ısınsın.. öyle tökün suyu.. erin önce ,girsin.. 
onlar üşümez.. kih kih kih..
 
anneannem... dünürüne,ters ters bakarak ..mırıldanıyor 
 "o ne anam.. töbeee..  "
 
ben gülmemek için ,dudaklarımı ısırıyorum.. 
ama nazile nenenin saflığını ve benim iyiliğimi istediğini bildiğim için, dinliyorum... 
dinlememek gibi bir seçeneğim de yok ama
 
teyzem de.. anneme ziyaların cuma günü geleceklerini .. söylüyor.. 
 
---- kıızz.. beni dinle sen... 
ir--- dinliyorum nene.. buyur.. 
 
---- bak.. kırk tene çöreğ otunu alıp..havanda ezeceksin.. üç ayetel kürsi okuyacaksın... 
 
---- "anam yapma sakın.. bunun dediğini.. bir yerine sür diyecek şimdi.. "
 
anneanneme bakıp.. başımı salladım... dudaklarım mahvoldu..ısıracağım diye..
 allah zuhale yardım etsin.. o nerede kaldı sahi.. maşallah nene susmuyor ki.. makinalı tüfek gibi.. 
nasıl da ciddiyetle anlatıyor ... kendini kaptırmış..
 
--- böyylee döşüne süreceksin.. üstüne yımışak ,havlı neyim kapat... 
bir kaşık da ,bal yuttun mu..allahın izniyle bişşiciğin kalmaz..melengiç kahvesi de iç iyi gelir.. 
içini yımışatır..
ben en iyisi, sana kupa çekim.. seviimmm.. 
 
se--- efendim anne.. 
--- çocuğa kupa çekelim.. yazık kuzuma... 
 
ir--- istemeemm.. 
---- susss.. 
--- "anam yakar bu..kızı.."
 
se--- tamam anne.. nermin yapar... evlerinde..
ir--- istemem yaa.. 
ne--- kız sussana.. sen.. ay ablaa, allah sabır versin ha.. ne yürek var ,sende...
 
se--- amin.. 
---- "sevim kızım..benim dilbentlerim ütülenecekti.. ne oldu"
se--- ütüledim anne... bohçana koydum..
 
---- "ohh eline sağlık..sende çocuklarından göresin, inşallah..
allah hayırlı bahtlar versin..evlatlarına... 
bak helee.. anam zülüş nerde kaldı... kıza bakın .. bir.. "
 
---- oy ,nenesi kurban olsun verene..
bi oğlumun, bicecik kızı..kıymetlim o.. 
ben bakarım dur..
 
ir--- neenee ..sen dur ya.. ben bakarım... 
----baksaydım.. 
ir--- otur canım..sen otur....
 
kalkıp.. kapıyı aralayıp seslendim.. 
ir--- zuhaall...büyükler geliyorr.. 
 
ziyanın güldüğünü duydum.. zuhal de, geliyorum dedi.. 
kapadım tekrar..
 
ir--- zülüşünüz geliyor.. hülüşünüz nasıl.. haber alıyor musunuz annanne..
 
---- hee,eşegün supası.. gebeymiş.. 
 
ir--- vaayy..teyzemin gözü aydın.. beyhanla işler iyi desene.. 
---- ne bilim valla.. kızı, ağlata ağlata gelin ettiler.. bundan sonra iyi olsun.. bari.. 
 
ir----hayal abla da ,nişandan dönmüş ha.. 
 
---- hayalimin de,kaderi işte..
verme kızını dedim ama beni dinlemedi ki anası... 
 
ne--- ablam,kızlarının çok ahını aldı canım... hülyayı postaladı.. hayali de elinde oyuncak etti.. 
hayalin nişanlısı,çulsuzdu ama..evini yuvasını bilecek.. gayretli..dürüst çocuktu... 
gül gibi geçinirlerdi...
kızı düşünen mi var... attı nişanı... 
beyhan zengin de.. ne olmuş,kızımıza kıymet veriyor mu ki.... haza , odun .... 
 
---- kih kih kih.. nerminn.. bakelee.. ne geldi aklıma.. rahmetli cumali efendi.. 
seni isteyenleri kovmuş ya.. 
 
---- "hee, kovdu da... 13 yaşında everdi.. hiç hakkımı helal etmem... 
yıldızımı da.. gurbet ellere gönderdi.. 
oyyy oy.. hasret kodu beni.. yavrıma.."
 
se--- babama öyle deme ,anne.. nur içinde yatsın.. 
 
ne--- öyle nazile teyze... kısmet işte.. ahmete içi ısınmış,demek ki.. 
 
ir--- sende güzelmişsin anne... ama babam çok yakışıklıymış ya... 
gerçi eniştelerimin hepsi, çok yakışıklıymış 
o gençlik resimleri, öldürüyor beni.. kara kaşlar, kara gözler... sürme çekilmiş sanki.. 
 
se--- niye kız,biz çirkinmiydik.. 
 
---- yok anam,gelinime laf dedirtmem... çok gözeldi allah için...
huyuda gözel, kendi de.. allah bin kere razı olsun... en ufacıcık bir lafını duymadım...
 o da evlatlarından gülsün inşallah...
 biz tarlaya giderdik.. o bize yemek yapardı... 
hele, bir keresinde içerideki odaya.. pamık dolu,hararları koymuştuk.. 
meğerse ,  bambıl düşmüş.. .. 
anam sevim bir kaşınıyor, bir kaşınıyor.. 
kih kih kih...
 
teyzeme bakıp... fısıldadım..
ir---- bambıl ne... nereye düşmüş.. 
 
teyzem de, annemde.. gülüyorlar...
ne--- pamuğa, zarar veren böcek... tunaya sor anlatır... 
ir--- hıı.. 
 
nene konuyu unuttu ,herhalde.. ama yinede anlatıyor... 
susmak yok.. devamm... 
 
---- ....... böyylee ,simmm siyah bulut gibi birşey geliyor üstümüze.. bizde  bağda  pekmez kaynatacağız.. 
sevimde şeher kızı ya... eşşeğe de heç binmemiş.. yoruldu yürüyeceğim diye...  
gelen ,çekirge sürüsüymüş ya... 
allah seni inandırsın ,nerminim... bir bamyalar olurdu ,o tarlada.. 
 
ir--- haydaa.. üzümden ,bamyaya geçtik ... 
 
----- heee... banaduraları yerken ,çocuklar yıkamamışlar iyice... 
kızılcık şurubu içirdiydim... 
 
----- "oy anam oy.. nedir ,benim çilem kele... akşama kadar böyle işte... "
 
ne--- ablam ne yapsın,anne... nasıl konuşuyorsun sen... cahil olsak,kavga çıkartırız herhalde... 
 
---- ben su taşıyorum,tabi.. çocukları yucaam ... kazana doldurdum.. odunlar 
ıslakmıymış..bir duman oldu.. nerminim.. gözgözü görmüyor... 
 
ir--- teyzee.. ne sabırlı kadınsın ,sen ya..
 
se--- allah rızası için ,kızım... dört atanın, hakkı birmiş... baştacıdır onlar... sabır edersen mükafatını alırsın.
 
---- "sabredeceğine.. erine konuşaydın.. evden hiç çıkıyorlar mı ki.. koca sülalesi "
 
se--- annee ..kaç yıllık evliyim.. karşı çıksaydım,osmana..sen bu eve gelip, 
kalabilirmiydin... 
babam rahmetli olduktan, sonra... oğlun yanına mı, aldı.. 
damatların ,ondan iyiler yine de...
kızlarının arasında ,geziyorsun en azından.. 
burada yerin belli,odan var... rahatsın.. kimse karışmıyor.. 
kaynanamı beğenmiyorsun ama o sıdıka hanım nerede diye,önünde arkanda dönüyor...
 
---- "dönmeyeydi,nedem... bir gardaş için ,on kocayı feda ederim.. diyeceğinize... 
erola laf diyonuz anam...
 bu nasıl iş.. karısı istemiyor işte.. ne yapsın çocuk... "
 
---- yaylaya giderdik,çocukken... analık deelmi.. ceviz ağaçlarına çıkarırdı bizi.. kendi çocuklarına kıyamazdı.. 
bizim anamız yok ya.. vicdansız,nasıl sorgusunu verecek acaba.. 
tarlaya,bağa  giderdik.. bir de,çobanlık yapardık haa.. hayvanları otlatırdık,sağardık.. 
öyle de büyük olurdu ki.. o karpuzlar.. bıçak neyim yok..
taşa vur,kaşıkla ye.. 
 
ir--- ben bağıracağım şimdi.. 
 
se--- bağırma irem.. o , çocuk gibi olmuş artık.. gönlünü kırma... 
ama annemin aklı başında güya.. 
been.. kocaman evlatlarım var.. huzurumu bozup.. erol için ,kocamı feda edecekmişim bak.. 
erol benim çocuğum gibiydi.. ama az ağlatmadı beni.. 
yuvamı hiç kimse için bozmam.. bozamam anne.. 
ele karışıyoruz.. 
bak,kimlerin kahrını çekmişim.. gör de, hak ver bana... 
 
---- ama allah için.. sevimim bir tanedir... 
 
se--- sağol anne... 

Hiç yorum yok: