Translate

24 Şubat 2012 Cuma

529. bölüm..


ir--- evet.. çalışmaya ihtiyacın yok ama.. öğretmek senin mesleğin.. niçin, vazgeçeceksin ki.. 
 
tu--- öğretmeyi bende seviyorum.. ama dedim ya.. 
senin huzurun  için ,herşeyden vazgeçerim.. 
ister,çöl...ister deniz.. istersen dağ.. istediğin yerde..istediğin hayatı ..yaşatırım,sana.. 
yeter ki, beraber ve mutlu olalım.. tek amacım bu. hiçbirşeyde gözüm de,yok..hırsımda... 
 söylemen kafi.. 
 
ir----..........  tuna.. hani sana baskı uyguladığımı ,söylemiştin ya... 
şimdi bu dediklerinden, hem gururlandım... hem de.. acayip bir baskı hissettim üstümde.. 
sende ters etki yapıyordu, ya bende de .. yaparsa diye korkuyorum.. 
malum ,hala dengem yerinde değil.. 
 
tu--- hah hah hah...  senin, ters etkin nasıl olur kimbilir....  
baskı olsun diye söylemedim.. içimden, geçen bu.. 
 
ir----  pekii, karı kocayız madem.. ilk normal davranışımı yapayım ,öyleyse... 
 
tu--- iremm.. burada olmaz.. şaşırma.. 
 
ir---- hah hah hah.. ay tunaa.. olmayan ne... ben ,senden para isteyecektim... sadece..
 yanıma
hiç para almamışım da... 
 
tu--- ne,para mı... yok ki.. bende almamışım.. 
 
ir--- tu--- hah hah hah... 
 
ir---( gülerek)off of.. çalışman lazım hayatım.. sakın ,istifa falan etme... 
 
(çantamı karıştırdım.. kıyıdan köşeden birkaç bozukluk bulup.. tunanın eline verdim.. )
 
tu--- bu ne, irem.. git,çiftlikten al... en yakın yer, orası... 
ir--- tamam da.. yanında bulunsun..senin.. olur ya.. simit, gazoz falan alırsın belki.. hah hah hah..
ayy çok komik... 
 
tu--- sabah,aklımı karıştırdın.. unuttum.. öğlen.. perişan ettin..para aklıma mı, geldi ki.. 
al şunu, birde dalga geçiyorsun.. 
 
çantama koydu, verdiklerimi.. 
 
ir---- sende beni mahvettin.. beş dakikada, annene git..
çabuk çiftliğe gel.. daha sayayım mı.. 
sen dersine gir.... ben gidiyorum ,hadi.. 
 
tu--- güle güle.. dikkat et.. 
 
ayağa kalktık.. 
ir---saat üç olmuş.. teyzeme gidiyorum.. altıda çiftliğe gelmiş olurum.. herhalde.
tu--- ben gecikebilirim.. öğretmenler toplantısı uzayabilir.. çiftlikte,sıkılırsan ...
ir---- yok yok.. sıkılmam..
 
 
tuna açtı kapıyı... 
tu---irem.. 
döndüm.. 
ir--- evet.. 
 
tu--- çaktırma da.. çiçek.. duvar kenarındaki ,kız mı.. 
 
şöyle bir baktım, göz ucuyla... 
ir--- hı hı..o.. nasıl bir bahane, bulacaksan bul.. çiftlikte arkadaki evde de kalabilir.. 
derste çalıştırırım,
 
tu--- hayır.. asla  yaşadığımız yere ,kimseyi girdirmem.. ders ,sonraki konu.. 
buradaki yurda yerleştiririm..
eşim olduğunu ,söyledin mi ona... 
 
kaşlarımı kaldırdım... 
 
tu--- tamam.. git hadi.. önce,para al yanına... sonra,teyzene gittiğinde.. sekretere not bırak.. 
bende.. mustafa beyin yanına, çıkacağım birazdan.. 
 
gülümseyip.. yürüdüm merdivene doğru... 
 
************
 
çiftlikten ayrıldığımda... hala kendime gelememiştim.. 
(haa bu arada.. bilgisayarım da gelmiş.. onu da gördüm... )
 
tunanın beni, takıntı yaptığını.. düşündükçe.. 
ikimiz içinde ,bunun çok yıpratıcı olacağını fark ediyorum.. 
yani.. önceden de.. çok düşkündü ama 
yeni bir boyut kazandık.. gibi.. 
 
neyse ki.. git,gel diye ısrarlı değil.. takip falan etmiyor.. şöför kullansın da diyebilirdi.. 
ışıklarda durunca.. arkamdaki,yanımdaki arabalara dikkatle baktım.. tanıdık birileri var mı diye..
 
paranoyak olacağım bende.. sanki tuna da, o kadar toy.. tanıdık birisine ,izletir mi beni.. 
günahını almış olmamı, temenni ederek.. yeşil ışık yanınca, hareket ettim.. 
uzun süre arkamdan 
gelen araç var mı diye de, kontrol ederek.. teyzemlere geldim... 
 
park edip ... 
zili çalarken.. belki tesadüfen.. bilmiyorum.. bir araç girdi sokağa.. şöför bana.. ben şöföre baktım.. 
geçip gitti.. 
plakayı aldım ama... 
 
***
 
kapı açıldı.. ben yukarı çıktım.. annem, teyzem ..zuhal .. anneannem, babaannesi ..var..
ertan uyuyormuş.. 
hoşgeldin.. nasılsın falan.. dedikten sonra.. ben elimi yüzümü yıkayıp.. mutfağa girdim..
 
zuhal çay dolduruyor.. 
zu--- irem, neyin var.. teyzem geldi, gitti.. ben bunların işini anlamıyorum dedi de.. 
 
ir--- . ben anlıyor muyum ki.. okul başladı ya..sabah gergindim zaten...
öğlen tuna arayıp.. öğretmenlerin seni sordular falan diyince..
duygulandım.. o gerizekalıya lanet ederek.. ağladım... tuna ben üzüldüm diye ,delirmiş.. 
iyiyim,diyorum inanmıyor.. 
annemlerdeyken.. çabuk gel, seni görmem lazım mutlaka diyince.. 
gittim,kendimi gösterdim işte.. 
 
çayımı ve tabağımı bıraktı masaya... 
ir--- çayları verip geliyorum... 
ir--- tamam.. 
 
biraz sonra.. iki sigarayla geldi..yaktık... 
ir--- sen nasılsın.. ne yaptınız gece.. 
zu--- hiiç.. abim geldi,sizden sonra.. döndük.. 
 
ir--- söyledin mi ,diyorum be.. zaten ,sarhoş gibiyim.. uğraştırma beni.. 
zu--- hayır, söylemedim.. istediğim gibi bir,ortam olmadı.. 
 
içimi çektim... 
ir--- iyi düşün, zuhal.. bu gerçekten ,hiç bir şeye benzemiyor... ben tunadan,çok çok memnunum..
ama sevgisinin fazlalığı bile.. ... nankörlük etmek de ,istemiyorum .. şaşkına çeviriyor beni..
 
elimi tuttu.. 
zu--- yapacak bir şey yok..irem.. sabırla ,tunaya endişelenecek bir durum olmadığını anlatacaksın.. 
ama çok zor günler ,aylar geçirdi.. bunu da atlatacaktır.. zaman ver ona.. 
senin başında beklemek yıprattı ..adamı..
ama sen,ziyanın da bu tip davranacağını düşünüyorsan.. çok yanılıyorsun... 
oohhhooo...dağlardan serin.. 
 üzülmüşsün, ağlamışsın.. şu eksikmiş, bu yokmuş.. hiiçç umurunda değil..
dert etmiyor.. kesinlikle... ancak çok gerekliyse.. durumu değiştirmeye çalışıyor.. 
öyle gamsız ki..
aklın almaz.. tunanın zıttı yani.. 
 
ir--- hangisi iyi bilmiyorum valla.. herşeyi ince ince düşünmesi.... bana değer vermesi iyi de.. 
çok fazlasını yapıyor.. o da,çok yıpratıyor kendisini... 
isteme işi ,ne oldu peki.. 
 
zu--- geldiler işte.. suat bey,niyetlerini söyledi.. babam da ,düşünelim bir hafta sonra cevabımızı veririz dedi.. 
 
 
zil çalınca.. mutfak penceresinden baktı... 
zu--- buna ,ne denir bilmem.. lafının üstüne geldi mi, taşı eline al mı....
ziya geldi.. hemde bu saatte.. 
 
ir---  açsana kızım.. 
zu--- annem açtı. 
ir--- eee.. karşılamayacak mısın.. 
 
zu--- bir sus be.. duyamıyorum.. anneme birşey diyor... 
 
zi--- ............ müsaitseniz,annemler gelmek istiyorlar..  
se--- tabi.. buyursunlar... 
zi--- tamam... zuhal yok mu.. 
 
zu--- bak yaaa.. beni çağırıyor.. anneannem, babaannem var.. ben nasıl ,yanına gideyim .. 
düşüncesiz..haberi de ,var ha... 
 
se---zuhall.. 
 
ir---kalk birlikte çıkalım.. demek özlemiş seni yada görmek istiyor..
 birşey söyleyecektir.. 
 
zu--- onun derdi belli... söylemedim ya... gel gezelim ,diyecektir.. yine..
her defasında, yok demekten ben bıktım.. 
 
ir--- kız zuhal.. ben çıkarırım seni.. valla bunaldım..ziyayla konuşursun sende.. 
zu--- cık, olmaz.. seninle çıkarım da.. 
 
ir--- konuşma len.. bal gibi de olur..
zu--- olmazz,kesinlikle karışma.. 
 
 
zuhal çıktı.. teyzem, içeri girdi..

Hiç yorum yok: