Translate

24 Şubat 2012 Cuma

528. bölüm..


tu--- .................. beni yanlış anladın, seni zorlamak niyetinde değilim.. gel,otur demiyorum.. 
mutlu.. güler yüzle ..
normal hayatını yaşamanı ,arzu ediyorum..  iyi ol ,yeter.. 
 
ir--- şaşkına çevirdin beni.. tuna... evet ,çok üzgündüm.. kötü anılarım var..her yerde..
unutmam , zaman alacak.. tamamen unutacağımı da ,sanmıyorum.. 
ama buraya ailem.. bağlıyor beni.. 
 
lanetler ediyorum,o güne.. o geceye.. 
ama oldu.. ve biz .. aylarca çok acı çektik..  
seni de anlıyorum ,bu yaşadıklarımızı da.. uzantıları..olarak,kabul ediyorum.. 
 
 yine,sevginin dozu aşırıya kaçıyor... kendini bu kadar hırpalamasana..sen..
gel, görmem lazım mutlaka diyince.. babama yeminde ettirmişsin ,üstelik.. 
sana birşey oldu sandım..
sende iyi ol.. tunam..
benim de, tek isteğim bu..
 
elini bırakmamıştım zaten.. arabasına doğru.. yürüttüm.. 
kapıyı açıp.. kaşımla işaret ederek.. otur dedim.. 
 
oturdu,itiraz etmeden... 
yüzünü ellerimin arasına alıp.. dudaklarını,minicik öptüm..  
 
ir--- .. ayakta kalmayı.. normal hayatı,sadece senin için istiyorum.. 
seni çok seviyorum..
tunam.. çook.. 
hemde.. seninle okula gitmeyi kabul edecek kadar, çok ..
ders başlayacak.. neredeyse.. takip et beni.. gidemiyorsun..ben götüreyim bari..
 
tu--- ..................
 
kapısını kapatıp.. kendi arabama bindim... 
 
manevra yaparak.. döndüm.. elimi pencereden çıkarıp.. .. gel  dedim ,tunaya da.. 
arka arkaya gidiyoruz... 
 
bana olan aşırı sevgisini gösterdikçe.. ürküyorum ve inanamıyorum.. 
dediklerini hissettiğine de ,eminim.. 
tunanın da, içinde fırtınalar koptuğunu ..atlamışım yine.. 
bende düşkünüm ona.. 
ama onun ki bir başka.. 
 
arkadan selektör yapınca..okula dönmem gerektiğini ,fark ettim.. dalmışım..
 
sinyal verip.. girdim park yerine... tuna da yanımda durdu... ikimizde indik arabadan... 
kimsecikler yok bahçede... ders başlamış olmalı.. 
 
tu--- sana yukarı gel.. yada burada bekle , demiyorum.. kendini iyi hissetmiyorsan.. 
geri gidebilirsin...  (gülerek) getirdiğin için sağol... 
 
ir--- burası ..benim için.... şu anda.. bir bina ..öncesini aklıma getirmemeye..
iyi şeyleri düşünmeye çalışıyorum.. bunu da, senin için.. yenerim tunam.. 
biraz kalıp.. geri dönerim.. 
 
tu--- yukarı gel,öyleyse... ben gittimmm.. 
 
koşarak girdi ,ana kapıdan.. merdivenleri ,üçer üçer çıktığını gördüm... 
 
okula ,çevreme .. güneşliğe baktım...neler yaşandı burada.. 
ne güzellikler gördüm. ne çirkinliklere tanık oldum... bir yıl içinde..
 
 şu ağacın altında oturuyordum da..
 tuna gelmişti yanıma.. seviye sınavına girip.. kağıdı ,boş vermiştim hani.. 
babama inat olsun diye... 
evlendirecekti ya beni.. 
 
güldüm kendi kendime.. tunanın ısrarına anlam verememiştim.. 
yeniden sınava girdirmek için ,yaptıklarını unutabilirmiyim.. yılım kaybolmasın diye ,
nasıl da uğraşmıştı...
 
ya bu brandayı gererken yaşadıklarımız, el birliğiyle güzelleştirmiştik bahçeyi.. 
her yerinde 
bir anı saklanmış sanki.. baktıkça hatırlıyorum... 
 
nasıl şenlik yapıp ,dans etmiştik.. tuna törende benim adımı söyleyip.. tebrik ederken ,öpmüştü beni..
 
arkadaşlarımı da çok özledim.. ama..
 hatırlamak istemediğim,acı veren.. olaylar.. da hala tazeliğini koruyor.. malesef..
 
içimi çekerek.. 
binadan içeri girdim.. şu merdivenlerin dili olsada konuşsa.. kaç kere, inip çıktım acaba... 
 
önce... öğretmenler odasına baktım.. yeni öğretmenler oturuyorlar.. 
tanımıyorum hiç birisini... geri dönüp...tunanın  odasına girdim.. 
pencereyi açarak.. bir sigara yaktım...
 
kapıyı da ,kapattım tabi.. masasının üstü ne kadar düzenli..yine.. 
 dağıtmak geldi,içimden.. 
ama dokunmadım ... sigarayı söndürmüştüm ki... kapı tıklatıldı... 
 
ir---- evet.. 
tertemiz yüzlü, genç bir kız.. elinde kağıtlarla.. selam verip,girdi.. 
---- ertuna kara ile görüşmemi söylediler.. bunları ona verecekmişim...
 
ir--- masaya bırakın, lütfen.. şu anda derste kendisi.. adınız ve sınıfınız yazıyorsa.. sizi çağırtır..
--- teşekkür ederim, hocam..
 
gülümseyerek.. acemi haline,telaşına baktım.. sanki kendimi gördüm onda.. . 
başımla selamını aldım.. kız çıktı odadan.. 
 
bıraktığı evraklara göz gezdirdim.. 
burs ve yurt için başvuru formu..doldurmuş.
 
kişisel bilgiler kısmını okudum hemen.. 
Malatyadan gelmiş.. adı  çiçek ..
8 kardeşler.. babası işsiz.. annesi ev hanımı..mevsimlik işlere gidiyormuş..
 evleri kira.. ve kardeşlerinin hepsi okuyor.. 
en küçüğü ilk okulda.. içim cız etti.. 
 
dışarıdan sesler gelmeye başlayınca ,ara verildiğini anladım...
önce mustafa bey daldı odaya...sonrada galip bey... tabi beni görünce..şaşırdılar... 
 
ayağa kalktım hemen.. 
mu--- irem hanım.. sizz.. 
g--- iremm.. kızım hoşgeldin.. 
 
gelip tokalaştı.. gülerek.. 
ir--- hoşbuldum hocam.. mustafa bey.. merhaba.. 
mu--- şaşırdım,kusura bakmayın...merhaba..  oturun lütfen... 
 
oturduk.. üçümüzde... 
 
g--- nasılsın,irem.. 
ir--- iyiyim, siz nasılsınız.. gözünüz aydın.. 
g--- sağol.. 
 
mu--- tuna burada olduğunu ,biliyor mu.. bir terslik yok ,değil mi.. 
ir--- yok,biliyor.. gitmeden, sizleri de ..görmek için beklemiştim aslında..
mu--- iyi yapmışsın.. 
 
g---  irem.. kayıt yaptırmamışsın... neden söyle bana.. kendini mi cezalandırıyorsun.. tunayı mı.. 
öğrencin olacak ,gençleri mi.. 
 
ir--- hepsi yada hiçbiri..hocam.. 
 
o sırada... tuna da,girdi içeri.. 
tu--- oo.. hoşgeldiniz.. 
 
g--- hoşbulduk.. 
mu-- hoşbulduk.. tuna..( elindeki dosyayı uzattı..) bunu oku.. bana fikrini söyle.. odamdayım.. 
irem hanım.. yine bekleriz.. 
 
başımla selam verdim ,bende.. mustafa bey gitti.. tunada yerine oturdu.. 
 
tu--- galip bey... hazırlık sınıfında.. tatsız bir olay olmuş sanırım.. 
g--- evet.. bende onu söyleyecektim.. iki uyumsuz var.. birisini, diğer sınıfa alalım.. 
 
tu--- tamam.. listeler gelince.. kaydırırız.. ne ikram edeyim size.. irem;?
g--- ben istemem.. saliha bekliyordur.. 
ir---- bende gideceğim, tuna... 
 
g--- irem kızım, tuna anlatır sana.. her zaman ,yerin hazır.. gel ,tamam mı.. 
ir--- sağolun hocam... saliha hanıma ,selam söyleyin... bana kızgınmış.. şimdi görüşmeyelim..
 
g--- (gülerek.. ) peki.. hoşçakalın.... 
tu--- ir--- güle güle.. 
 
tuna ardından ,kapıyı kapatıp,
karşıma oturdu....
 
tu--- nasılsın.. ben gitttiğini düşünmüştüm.. 
 
ir---  seni görmeden gidemedim... iyiyim.. bir kızcağız geldi.. evrakları burada.. 
o kızı ve kardeşlerini.. ben okutacağım.. 
bir yolunu bul.. 
 
alıp kağıtlara bakarken..... 
tu--- niye sen.. madem ihtiyacı var...diğerleri gibi.. onu da ..kardeşlerini de... okuturuz.. 
 
ir--- bilmem..içimden geldi.. dışarıda bekliyordur.. ben gideyim,sende işlerine bak... 
hıı,sen idareci mi oldun.. 
 
tu--- hımm.. öyle gibi.. mustafa beyin ,atama emri gelmiş.. Ankaraya gidecek..
 yerime ,seni önereceğim demişti.. bize geldiğinde.. 
 ben istemedim ama aday göstermiş bile... onaylanırsa, bilemiyorum artık.. 
 
ir--- vayyy.. tebrik ederim... onaylanacağına eminim, tuna kara.. 
tu--- sağol da.. hevesli ,değilim.. çok zamanımı alacak ,çünkü.. halbuki ben... 
 
ir--- istifa etmeyi düşünüyordun, dimi.. 
tu---ahmet abi mi ,söyledi..
 

Hiç yorum yok: