Translate

24 Şubat 2012 Cuma

527. bölüm..


öğlene kadar .. ne yapacağımı şaşırdım ,evde... 
 
yatağımı kapattıktan sonra..mutfakta oyalandım uzun süre.. 
gerekli olmamasına rağmen. sildim, süpürdüm evi.. varmış gibi,toz aldım... 
çamaşır yıkadım,astım.. 
 
aklım karmakarışık olsa da.. duşumu alıp.. giyindim.. makyajımı yaparken...telefon çaldı... 
 
saat 12:30 annem arıyor, sanarak 
açtım..
 
ir--- geliyoruumm.. 
tu--- gel,aşkım ..geell.. 
 
ir---- tunamm..
tu--- canıımm.. nereye geliyorsun.. 
 
ir--- annem arıyor sandım da.. şimdi çıkacaktım evden.. nasılsın,ilk günün iyi miydi....
tu--- iyi..sen nasılsın..sesinde, hala bir burukluk seziyorum ..
 
ir--- itiraz etmeyim bari,aynen öyle...deli deli gezinip ,durdum valla.. ne yatabildim..ne oturabildim.. iş yaptım,unuturum diye.. 
tu--- ne diyeyim,bilmiyorum ki.. 
 
ir--- birşey deme.. seni çok özledim ben.. çiftlikte misin.. 
 
tu---hımm... evet..  hocalarının.,selamı var sana.. ama galip beyle ,saliha hanım..
okumadığını duyunca ,şok oldular.. 
hatta..saliha hanım,sana verdiği şansı kullanmadığını söyleyip.kızdı.... 
galip bey de... istersen..asistanı gibi.. dışarıdan çeviri gönderebileceğini..
toplantılara gelebileceğini söyledi.. bana..hayatım diyip ,durdular... toplantı ,odasında.. 
 
dinlerken öyle duygulandım ki.. ağlıyorum... içimi çekerek.. gözümü sildim.. 
anlamamasına gayret ettim güya.... 
 
ir--- sağolsunlar.. teşekkür ettiğimi söyle... öpüyorum seni.. çıkmam gerek.. hoşçakal.. 
tu---- iremim.. ağlama n'olursun.... 
 
boşaldı içim birden.. 
ir--- uhuu.. ağlamıyorum ki.. uhu uhuuuu.. tunaa kapatt.. 
tu---...........................................
 
ir--- kahretsin ya.. kahretsin.. vedattt.. cehennemde ,cayır cayır yan inşallah.. 
tu---.........................................
 
burnumu çekerek.. 
ir--- tamam .. iyiyim.. özür dilerim.. moralini bozdum.. 
 
tuna da içini çekti..... 
tu--- annene gidince ,ara beni.. beş dakika içinde, aramazsan.. geleceğim ,haberin olsun.. 
 
ir--- tunamm..sen üzülme.. gelme de.. ararım..
tu--- bekliyorum.. hoşçakal.. 
 
kapatıp.. yüzümü yıkamaya gittim.. boşuna üzdüm tunayı da.. tutamadım kendimi.. 
 
çantamı alıp.. çıktım evden..
 
****
 
annemlerin ziline bastığımda,tam beş dakika geçmişti.. babam açtı ,kapıyı.. 
ağladığım belli demek ki..
 
ah--- iremm.. ne oldu sana... 
içeri girdim, telaşla.. 
ir--- yok birşeyim ,baba... 
 
ahizeyi alıp.. çevirdim numaraları.. 
ilk çalışta açıldı.. canım bekliyormuş.. 
 
ir--- tuna.. geldim.. 
tu--- iyi misin..
ir--- hımm.. 
tu--- baban evde mi.. o götürsün sizi. 
ir--- evde de..ben götürürüm.. 
 
tu--- tamam.. öptüm seni.. babanı versene.. 
ir--- (gülümseyerek.. ) ben i-yi-yim... 
 
tu--- ver canım.. ben,belki başka birşey söyleyeceğim.. 
ir--- yaa, eminim..baba.. tuna seni istiyor... 
 
onlar konuşurken.. mutfağa girip bir bardak su içtim.. annem odadan sesleniyor..
"ireemmm buraya gel..kalkamıyorum.."
 
gittim yanına... yatağa oturmuş..ertanı giydiriyor.. yeni banyo yapmış..mis kokulum..gülücükler
atıyor.. 
ne--- kapıyı kapaa.. üşümesin.. oğlum.. hoşgeldin.. 
kapıyı kapatıp.. oturdum yanına.. onu da ,ertanı da öptüm... 
ir--- hoşbuldum.. 
 
annem bana soru dolu ,gözlerle bakınca...
 
ir--- ağladım anne.. içim dolu zaten.. tuna,okuldan ..
hocalarımın düşüncelerinden bahsedince.. dayanamadım.. onu da, üzdüm.. 
gidince hemen ara ,yoksa geliyorum dedi.. olan ,biten bu işte.. 
 
ne---.......................
ir---  hazır mısın.. 
ne--- hımm.. istersen gitmeyelim.. uyumadın mı,yoksa.. 
 
ir--- (gülümsedim.. ) herşeyi bilmek zorunda mısın ,sen.. evet.. uyuyamadım.. sersem gibiyim..
ama gidelim.. açılırım belki.. 
ne--- peki.. 
 
 
ertanı kucağıma alıp, çıktım odadan..
annem de.. etrafı topluyordu.. 
salona girdim.. babamı öpüp.... oturdum yanına... 
 
ah--- annen hazır mı.. 
ir--- evet.. niye, tuna götürmeni mi söyledi..
 
ah--- o seni düşünüyor.. irem.. 
kendi kararın bu.. okumayacağım diyip..inat ettin.. 
şimdi neden üzüyorsun ,hepimizi.. 
tunanın konuşmasını duysaydın.. keşke.. yazık ya.. 
yemin ettirdi bana..iyi mi diye..
 onu da ,huzursuz ediyorsun.. 
istifa etmekten bahsetti ,düşünsene... 
 
 
ir-- (içimi çekip.. ) biliyorum,düzelirim baba.. içim coştu birden.. 
nefretim su yüzüne çıktı..engelleyemedim..
bak,hala yaşıyorum.. 
halbuki.. 
ben, bu acıdan.. öleceğimi düşünüyordum.. 
kaybettiklerimin yanına.. birde hayalimi gömmüşüm..çok mu.. 
tuna olmasaydı ,zaten.. hiç bir çabam da olmazdı,inan bana.. buna da alışırım.. 
 
ertanı ona verip, kalktım.. telefon çalınca... 
ir--- buyrun.. 
tu--- konuşabileceğin, bir yere git.. 
 
kısık sesle..
ir--- olmaz.. söyle.. 
tu--- çiftliğe gel..seni görmem, lazım.. mutlaka..
 ben gidip gelirsem.. yetişemem okula.. 
 
ir--- yapma tuna.. gelsem de..bir kaç dakika ,görüşebiliriz zaten.. yarım saat,yol sürüyor.
 
tu--- bilmediğimi mi, sanıyorsun.. 
 
ir--- peki.. geliyorum.. 
tu--- bekliyorum.. 
 
kapatıp.. babama döndüm.. 
ir--- senin yemin etmen ,işe yaramamış baba.. annemi ,sen götürürsün artık..
 
ah--- (gülerek.. )dikkatli git.. 
ir--- anneeeee.. ben gidiyorum.. zamanım yok.. 
ne--- nereye 
ir--- babam anlatır.. selam söyle.. 
ne--- dur.. çantanı unuttun.. deli misiniz ne.. 
 
alıp.. fırtına gibi.. çıktım evden... 
 
****
 
çiftliğe nasıl geldiğimi, hiç sormayın.. bastım gaza,100 kmyle..gidince..
 on dakikada ,oradaydım.. 
toprak yola dönerken.. ileride tunanın arabasını gördüm..dut ağacının altında durmuş ,
beni bekliyor... daha önce görecek ya... çiftlik evinde duramamış..
 
yaklaşınca..indi arabadan... 
ben de ,jipin...önünde durdurdum..arabamı...
 
 yanıma bir gelişi var ki.. on yıldır görmemiş ,sanki beni.. 
kapımı açınca..daha inemeden.. hasretle sarıldık... 
 
tu--- canımm.. 
ir--- tunamm.. 
tu--- bir daha ,sakın ağlama.. 
ir--- tamam.. ağlamam.. sakinleş artık.. bana bakk.. 
 
boynumdan ,çekti başını.. 
ir--- tunam,asıl  senin rengin atmış..
 
yüzünü okşadım... gülümseyerek.. 
ir--- aşkım.. afedersin.. üzmek istememiştim seni.. ben..naz yapıyorum, naz.. 
 
güldü nihayet.. 
tu--- ben tanıyorum seni.. nazını da.. herşeyini de ,biliyorum.. yapsaydın. çağırmazdım...
ir--- pekii.. beni,gördün işte.. hadi geç kalma..sen.. 
 
elleriyle, yüzümü avuçlarının arasına aldı... 
 
ir--- tunaa.. dur.. ya.. bir gören olacak.. hamza.. efendiye yakalanırız bak.. çocukluğumu bilir o..
bizim çiftliğe.. daha .. yakı.......
 
dudaklarını hissettiğimde.. çok geçti tabi.. konuşunca ,caydıracağımı düşünmem çok saçmaydı.. 
zaten.. 
 
öpüp,çekildi azıcık.. 
gözlerimi açtım..
 
ir--- tunaa sen delisin.. bilmem nerede ,görürler diyorsun...yaşadığın,ağa olduğun  yere gelip ...
hemde Adana gibi bir yerde... yolun ortasına ..
evimiz yok sanki... uluorta öpüyorsun.. hem,bu nasıl öpmektir.. eridim..yaa...  
sen nasıl okula gideceksin .. 
ben anlayamıyorum.. 
 
tu--- ben sana tutkunum.. aşığım.. senin mutsuzluğun ,beni mahvediyor.. 
herşeyi de, yapabilirim..
şartlar değişik çünkü.... 
tahrik etmek için.. öpmedim .. 
seni eriten,içimdeki..özlemimdi.. ..
eğer, gelmem.. gelemem  deseydin.. 
aklımdan geçenleri,tahmin edemezsin.. 
 
ir--- (kaşlarımı çattım..) gelemeyebilirdim.. .. ne geçti aklından.. 
halimize bak.. arabanın,içinde oturuyorum.. bana sarılmışsın.. öpüşüyoruz... bu normal mi..
 
tu--- değil,haklısın da..duygu patlamalarını, sadece sen yaşamıyorsun.. 
seni de,kaybediyordum ben..
anlıyormusun..
beddua ettiğin kişiyi..kendi ellerimle öldürmek isterdim.. 
bizi acıya boğup,çıkmaza soktuğu için.. 
bana karışıp,engellediğin için sana da kızgınım... 
aslında... seni dinlediğim için, kendime daha çok kızgınım.. 
aklımı kaçırmadığıma ,şükür ediyorum..
senin için.. direndim..
 nerede olduğum.. sorumluluğum falan, umurumda değil şu an.. 
.. görmem , dokunmam lazımdı.. sana..
gelmeseydin,malı mülkü.. toprağı.. okulu.. herşeyi bırakıp.. 
buralardan .. hatırasız bir yere götürmek istedim..seni.. 
ben..üzgün olmana.. mahsun durmana, dayanamıyorum.. 
 
elini tutup.. indim koltuktan.. derin derin nefes aldım.. 
tunaya bakıp.. 
ir--- peki tuna.. anladım.. gel hadi.. beraber gidelim okula... ders aralarında görürsün beni.. 
 

Hiç yorum yok: