Translate

23 Şubat 2012 Perşembe

479.bölüm..

tu---- merhaba canım.. ne yaptın..
ir---- hazırlandım işte.. neredesin ,sen ne yaptın..
tu---- çiğdemin yanındayım... müşteriye bakıyor.. çıkacağız birazdan...
irem..
masayı ,kaç kişilik hazırladın...

ir---- (gülümsedim...) doğru mu söyleyim..

tu--- hah hah hah...
ir---- çağırdın dimi..

tu----(içini çekti.. )evet.. çiğdeme sordum.. sesi çıkmayınca ,aradım..gelecek..

ir---- aşkımmm... . ben de,on kişilik hazırlamıştım zaten..
zuhalle,teyzemle konuştum bende..selamları var... bizim kız coşmuş..
gece arayacak..konuşamadı..  ziya da yanında olacakmış...

tu---- hımm, bak sen.. abimler çok sevinecekler desene..

ir---- herhalde.. aşkım, arabanın arkasında limon kaldı mı..
bak da, yoksa.. al.. mercimekli köfte yapıyorum... zuhal söyleyince, canım çekti..

tu----(kısık sesle ) canın çekti ,demek..

saf saf sordum...
ir--- senin de mi ,istediğin birşey var.. nee.. söyle yapayım,canım....

tu--- yok... tek yapamazsın ..
ir--- tunaaa... aşkolsun.. şimdi söylenecek şey mi bu...

tu---- ben hiç birşey ,söylemedim ki.. ne anladığın ve yorum tamamen,sana ait..
çiğdem geliyor..kapıyorum..

ir---- bekle bekle... ne giyeceğimi sormadın...
tu--- sormalı mıyım.. uygun birşey giyersin..

ir---- eveett.. çok uygun.. tam senin imana yakışır birşey... var üstümde..

tu---- ireemm,susss... çiğdem geldii..
ir---- yok yaa... niye susacak mışım... çiğdemi bırak.. gel hemen... bekliyorum..

tu---- çiğdem.. iremin selamı var...

çi---- as. tuna benim işim uzayacak gibi.. sen git istersen.. ben şakirle gelirim...

ir---- tuuuunaaaa...

tu---- irem... duydun mu, geliyorum...
ir---- gel gel... şok edeceğim seni.. hah hah hah...

tu--- bende .. by..
ir---- byyyy...

kapattım telefonu ,gülerek...

*********
mutfak önlüğümü takıp.. köfteyi yoğurdum..
malzemelerini koyup.. karıştırdım,kıvamını bulunca..  kayık tabaklara yerleştirip,süsledim turşuyla.. .
börekten mis  kokular geliyor... temizledim tezgahımı... bulaşıklarımı yıkadım...

börek nar gibi ,kızarınca çıkarıp.. bir parça kopardım kenarından.. mmm,nefis olmuş..
üstünü örttüm..
bir koşu..  çiçek kopardım ,bahçeden... vazoya koydum...

saat altı olduğunda... tüm mezeler,soslanmış..tatlandırılmıştı.. masama yerleştirdim..
yemeklerim de ,altı kısık halde ısınıyor.. tavuğu da ,fırına sürdüm..

peçeteleri koyarken.. ay nerede kaldılar ki.. dedim...
zil çaldı...
tuğrul  abim ve ufuk... geldiler...

ufuk elindeki çiçeği uzattı... yıkanmış ,saçlar da özenle taranmış...
 benim aldığım ,takımı da giymiş..

uf---- iyeem.. bunlay sana...

ir--- allahım.. minik yakışıklım, bana çiçek almışş... irem,yer seni..
(aldım kucağıma... öptüm yanaklarını... )
abim.. hoşgeldin... buyur..

tuğ--- hoşbulduk... bu kokuuu.. irem.. işkembe çorbası mı yaptın..yoksa..

ir---- hah hah hah... tam isabet..

onlar salonda konuşurlarken.. bende çiçekleri  geniş vazoma..özenle  yerleştirip...
masama koydum,ufuğun yanına... otururken...

ir---- nasılsın abi.. ufuk..sen, niye sessizsin..

gülerek..
tuğ--- ben iyiyim de.. ufuğun ,bir sorunu varmış..
ir--- nedir canım.. söyle bana...
uf---- gaye gelecek mi.. iyem..

abime baktım.. ne oluyor gibisinden... dudaklarını ısırıyor ,gülmemek için..

ir---- bilmiyorum,ufuk .. özledin..mi, arkadaşını...
uf---- hımm.. çok tatlı bir kız...
ir---- tatlı ha.. 

abim aceleyle kalkıp.. mutfağa gitti.. nasıl gülüyor içeride...

uf---- babam da ,gülüp duyuyoy.. ne vay bunda... allah allah...
ir---- sen ,çok kibar bir çocuktun... ufukcuğum.. allah allah diyorsun..  şaşırttın beni..

uf---- aman iyeem.. allahına kaday, Adanalıyık işte...
kızlay ,çok kibay eykekleye muhallebi çocuyu diyoylaymış... yaaa... buse söyledi..

ir---- ağzınız süt kokuyor ,daha.. muhallebi kötü mü
buse yanılıyor,kızlar.. kibar erkeklerden hoşlanırlar...
sen,kaba olma lütfen..

uf---- üffff iyemm.. yumuşakmış o..
 yumuşak ne demeek...

tuğ---- hah hah hah...

abim ,mutfak kapısına yaslanmış gülüyor...

ir---- abiiii... ne yaptınız çocuğa.. allahına kadar Adanalıyık dedi ..inanamıyorum..
 yanında,bir daha konuşun da .. göreyim ben sizi..

tuğ---- gen,irem gen... ben yanında konuşmuyorum da..
amcalarıyla, bir arada olunca.. ölçüyü kaçırdık..

ir---- vah yavrum vah... iyi ki ,Adana da değil.. bozulacak çocuk..  yumuşağı, sen açıklarsın dimi..
benim işim var...
tuğ---- hah hah hah... kaç bakalım...

yanından geçerken... kısık sesle...

ir--- ne diyeyim,çocuğa.. sen babasısın.. aklını karşıtırmadan ,anlatırsın..

tuğ---(mırıltıyla) (........ )diyeceksin işte..
ir---- aaaaa... o ne ,derse.. ay ben ,fena oluyorum..

kapı çalınca..
tuğ--- dur ben açarım.. belki gelinim gelmiştir... hah hah hah...
ir---- çok kötüsünüz .. çook..

tuğ--- buyrun efendim.. buyrun... minnoşum  mu,gelmiş..
g---- al amcası.. bugün, acayip sinirli kızım..

kucağına aldı mügeyi.. bende hoşgeldiniz diyorum..

tuğ--- sinirsiz günü var mı ,cadının... kız bacaksız..
ir--- öhöö..
tuğ--- hah hah hah... ay karnım ağrıdı valla...

er--- tuğruul ,gülme.. kızım korkuyor..

içeri girdiler... kocaman bir çantayla geziyorlar zaten...

Hiç yorum yok: