Translate

23 Şubat 2012 Perşembe

478.bölüm..

masadakileri kaldırıp... saçlarımı bağladım...böreği el açması, yapacaktım zaten...
sürpriz olacak yani..
artık,yerler mi.. sert mi olur bilemediğimden..
önce yufkayla böreği yapıp, fırına koydum.. o pişerken.. hamuru yoğurdum..
dinlensin demişti annem... üstünü kapatıp...
masamı hazırlamaya koyuldum...

... on kişilik hazırladım... şakir bey içinde tabak koydum,ne olur ne olmaz diye...
yedek servisleri de... getirdim...
içecekleri bile koydum...

alt kat banyosuna.. yeni havlular yerleştirdim...
yukarı koşup.. yatağımı kapattım...  yıkadıklarımı astım..çamaşırlığa...

bir saat sonra.. açma böreği bitirdim nihayet...
 ilk denememdi ..kollarım ağrıdı ama..hamuru incecik açtım..
sirke ve nişasta mucizesi.. bu olsa gerek..

fırına koymadan ,biraz daha dinlenmesi gerekiyormuş......
diğer böreği dilimleyip, tabağa da aldım... dağınıklığı toplayıp, bulaşıklarımı yıkayınca...
bir sigara yakıp.. zuhali aradım...

se--- aloo..
ir---- teyzem,merhaba..
se--- merhaba kızım.. nasılsın.. geldiniz mi...

ir---- yok teyze.. İstanbuldayız daha.. iyiyim,sesinizi duymak istedim.. sizde ne var ne yok..
se--- şükür kızım.. bir yaramazlık yok..

kulağıma ,bir başka konuşma sesi gelince...
ir---- misafirin mi var ,teyze... zuhal yok mu..

se---- hımm.. zuhal mutfakta..
ir---- başka yerde olsa ,şaşarım zaten... neşe ablanın sesi değil mi o..
se--- evet..

ir---- anladım.. diğerleri de... ziyanın annesiyle,anneannesi dimi..
mesken tuttular sizi..

se--- biraz öyle oldu... öpüyorum seni.. tunaya selam söyle...zuhale veriyorum...
ir---- as. teyzem... bende öpüyorum.. herkese selam söyle...

zu--- irem.. beni,rüyanda mı gördün.. nerelerdesin,kaçak..

ir---- görmem için, bir sebep var mı.. hem,o senin marifetin kızım...
biz,İstanbulu olduk da..
size de.. yakında taşınacaklar varmış, herhalde... annem,ziyalar..evlerinden çıkmıyorlarmış dedi..
neler oluyor zuhaal.. bu ne samimiyet.. ziyaya kapıldın mı, kıızz.. yabancı mıyım ,anlat çabuk..

zu---- hah hah hah... neşe abla da,suzan hanımlar da.. selam söylüyor..

ir--- aman sağolsunlar.. konuşamıyorum deme sakın..
sen söyle, ben anlarım.. ziyayla durum ne..

zu---- emin misin.. hah hah hah..
ay irem ,iyi ki aradın ha.. güldüm sayende.. tuna nasıl..

ir---- zuhhaal.. akşama kadar , ararım bak..işim var zaten..
yemeğe çağırdım herkesi.. oyalama..beni..
tunam iyi.. morali düzeldi..

kısık sesle...
zu---iyi sevindim de... çok zamansız aradın ,be gülüm.. herkes sustu, beni dinliyor...
işim bitince,ben seni arasam olur mu...
hem birisiyle de.. konuşursunuz...belllki..

ir---- neeee... ziya ha..  zuhaall, ne iş.. anlayalım yani..

zu--- (kısık sesle ,konuşuyor garibim) allahım , ne meraklısın ya..
akşam,bizimkiler .. yani hepsi,buradakilerle... topluca..
saadet teyzemlere
gidecekler.. abimlerle beraber, bende sonra gideceğim..

ir---- anladıımm.. ziyayla sen gideceksin..
zu---- öyle gibi...

ir----hııı, gitmeyebilirsiniz de... evde başbaşa kalmak varken dimi.. köftehoorr..
 saman altından su yürüten seniii.. kız bak.. ziya sabırsızmış.. sonra basılmayasınız..
hemde evinizde.. olur mu, yaa..
bize gidin, zuhall.. annemden anahtarı al.. hah hah hah...

zu--- çok eğleniyorsun, bakıyorum..
ben senmiyim..ki,
 sabırsızlarla baş edemeyeyim.. dimi canımm..
delisin sen..  anahtarı alırken ,ne diyeceğimi de söyle bari..

ir--- şey dersin.. teyze.. acil ,boş eve ihtiyaç duyduk..ziyayla,doktorculuk oynayacağız.. da..
hah hah hah...

zu---- hııı, tabi tabi.. tamam anne.. geliyorum...
irem.. mercimekli köfte yaptım...
sensiz boğazımızdan geçmedi ama zorla ,yedik hepsini..  çay dolduracağım... şimdi de...
öptüm seni.. gıdından.. heh heh heh..

ir---- pis alçak.. canımı istettin kız..
hııhh.. bende,açma börek yaptım.. 
 zuhal,üstüne yağ sür dedi annem ..yumurta da süreyim mi..

zu---- aferin , yaptın ha.. önce sen tadına bak da,kimse zehirlenmesin... hah hah hah..

ir---- zuhaaaaallll...
zu---- bağırma ,sağır oldum.. süt,yumurta sarısı.. ve yağı çırp... yay üstüne.. çeksin içine iyice..
beklet.. pişirdikten sonra.. üstüne nemli bez ört .. hıı, çiğken kes böreği.. hazır olur..
afiyet olsun canım...

ir--- sağol.. zuhall, bekliyorum ha... bende seni öptüm.. kendini koru.. saldırganlara karşı..
zu--- hiiçç merak etme... by..
ir--- by..

kapattığımda.. hala aptal aptal, sırıttığımı fark ettim..

kalkıp..zuhalin dediklerini yaptım.. salatalarımın.. mezelerimin sosunu hazırladım..çorbamın terbiyesini döktüm..

mercimek köftesi de ,yapayım bari.. canım çekti..
mercimeği ocağa koyup..diğer malzemeleri çıkardım...
bulguru iyi ki almışım..
yeşillikleri doğrama işlemim de ,bitince... yukarı çıkıp.. giyindim..

diz hizasında.. lacivert etekle.. lacivert askılı bluzümüm üstüne.. önden bağlamalı.. düğmesiz..
lacivert beyaz desenli.. geniş gömleğimi giydim.. makyajımı da yaptım..
iri boncuklu kolyem, halka küpemle..iyi durdu..
ayakkabılarım da kısa topuklu... rahat..

indim aşağıya.. saat dörtte.. böreği fırına sürüp.. mercimeği ,bulgurun üstüne döktüm.. şişmesi lazım..
beklerken...
kahvemle sigara keyfi yapmak için, terasa çıktım... hava sert ama güneşin ışığı bile içimi ısıttı... içtikten sonra ,içeri girmiştim ki..
telefon çaldı..

ir---- buyrun...

Hiç yorum yok: