Translate

22 Şubat 2012 Çarşamba

455.bölüm..


nikah törenini ,şahitliğimizi..kutlamaları... takı merasimini.. nazarlıklı  şekerleri ..
arkadaşlarının arasında... cıvıldayan yelizi.. 
tunanın,bülenti tebrik ederken..  birbirlerine dostça sarılmalarını ...hiç ama hiç unutamayacağım... 
 
ben güzel bir set takım.. eren ve tuğrul abimlerde altın lira taktılar.. annemin verdiği lirayı da, bülentin cekedine iğneledim.. 
 
nihayetinde, sandığı kolunun altına aldı bülent... diğer kolunu da.. yelizin omuzuna attı... 
 
 hala bekleyen arkadaşlarına bakarak...gülüşmeler arasında.. veda konuşması yaptı... 
 
bü---- arkadaşlar geldiğiniz ve bizi düşündüğünüz için.. teşekkür ederiz...
(sandığı sallayarak... )çok makbule geçti.. inanın... 
bana, bir hafta gözüme görünme diyen.. 
 hocama huzurlarınızda .. ayrıca teşekkür ederim.. o müthiş bir hediye, bizim için... 
hepiniz çok değerlisiniz, bizim yanımızda... ama iki kişi var ki..onların değerini size anlatamam..
. hep yanımızdalardı...
hep de öyle olacaklar...  tuna ve irem... sağolun... 
geldiniz de, bir türlü gitmeyi bilmiyorsunuz...gelinle ,damat bu kadar  oyalanmaz ki canım.. 
işimiz,gücümüz var dimi ama.. 
... hadi hadi.. evinize gidin.. geç oldu... saat 7.30.
 
gülerek  bize döndü... 
 
bü---- tunaa.. siz de yorulmayın.. biz taksiyle gideriz.. zaten,uykum da geldi benim... 
tu---- olmaazz... evinize bırakacağım sizi.. 
bü---- hadi ya... tuh... 
 
kahkahalar atılırken, konfetiyi fırlattım... 
tam isabet.. kar yağıyor sanki... üstlerine... 
 
yeliz çok mutlu... bülent desen ağzı kulaklarında... 
onlar adına bende ,bizde mutluyuz... 
 
arabaya bindik..korna çalarak.. hareket ettik...  eren ve tuğrul abimlerde peşimizdeler... 
yemekten haberdar olan ,arkadaşları da.. arabalarıyla takip ediyorlar bizi... 
 
yeni evliler,
kısık sesle ..arkada konuşuyorlar... 
bü---- yelizimm.. bak.. bitti işte.. evlendik.. 
ye---- evet..de.. konuşman ,neydi öyle... ne utanmazsın sen...hiç kimseyi takmıyorsun...
 
bü--- ne takacağım,haksızmıyım.. karımla bir haftam var... zamanımızı çalıyorlar...
 
ye---- uykun gelmişti hani.. 
bü--- bak, o doğru işte.. omuzunda bile uyuyabilirim...eve gelince,beni  uyandır..tamam mı...
ye---- bülenntt... 
bü---- hah hah hah.... 
 
tunayla  birbirimize bakıp, gülümsedik... 
 
bü---tunaa.. yolu şaşırdın..gidiyorsun..ileride ki kavşaktan  ,geri dön...
 
tu---- hadi yaa... bu yol nereye giderse.. oraya gideriz,bizde... İstanbulu bana mı öğreteceksin... ukala.. 
yanlış gittiğim ,nerede görülmüş.. zamanından biraz da, ben çalayım dedim... uyu sen,uyu.. 
 
bü---- yeliiz, bu bizi kaçırıyoorr... sandığa göz koydu .. kesin.. 
ye---- tunaa... 
tu---- efendim yeliz... 
 
ye---- ne düşünüyorsan vazgeç ,lütfen... 
tu---- yeliz, arkana yaslanıp rahatına bakar mısın.. 
son gözde bekarımıza ve kardeşime yakışır bir gece
geçirelim... 
 
bü---- ................ tunaa.. kimlerden ,telgraf geldi bil bakalım..
tu---- nerden bileyim ki... 
 
bü---- ziya,zuhal ,ali ..ergün... beraber göndermişler... ahmet abi,nermin hanım... sevim hanım ve eşi,
kutlamışlar bizi.. sevinç hanım ve eşinden bile geldi.. 
çok çok duygulandım...  mahçup ettiler
beni... teşekkür et, bizim adımıza olur mu... 
 
tu---- olur.. ederim.. gideceğiz diye,biz söyledik..
 
bü---- maruf da,İstanbuldaydı... tesadüfen,dün karşılaştık.. 
bildiği halde.. nikaha gelmeyince..
şaşırdım...senin haberin var mı... çiğdemi de göremedim.. 
 
tu---- ben de görmedim.. marufun ,burada olduğunu bile bilmiyordum.. 
belki,iş için gelmiştir...belki, gezmeye..
İstanbullu oldu artık...  hele ,tek geldiyse..keyfine diyecek yoktur... 
ama gitmiş de.. olabilir.. günahını almayalım..
 
bü---- hah hah hah... gönül rahatlığıyla ,kaçamak yapmak onun da hakkı.... 
 hangi kadına baksa... evleniyor..
düşünsene... 
 
ir---- aman nasıl da acıdım.. 
 
bü---- adama..yazık ya,irem... 
ye---- bence asıl ,sana yazık olacak gibi.. 
 
kahkahalarla güldük... 
 
orhan beyin mekanına geldiğimizde ... 
bülent.... abimlerin ve arkadaşlarının da .. arabalardan indiğini,görünce...
tunaya yaklaşıp... 
 
bü---- tunaa, paraya ihtiyacın olursa... sandıktan al ha... çekinme .. 
 
tuna da... gülerek... 
tu---- tamam.. tamam,dert etme.. 
 
**********
 
on altı kişiyiz... 
orhan abi, bize özel masa hazırlatmış... kapıda karşılayıp...hoşgeldiniz dedi.... 
sayıyı bilmediği için.. masalar birleştirildi falan... 
onları tebrik edip.. gelenleri masaya yönlendirdi...  
 
sonra... 
tunanın ve benim omuzlarımızı tutarak... ...
----- sizi tekrar, burada... böyle görebildiğime sevindim.. iyisiniz değil mi... 
tu---- iyiyiz abi... sağol.. 
----- siz de sağolun.., hadi eğlenmenize bakın... hayat çok kısa... 
 
..bir görseydiniz.. ne eğlendik,ne oynadık... kah romantik, kah oryantal.. 
doktor arkadaşları da, kafa dengiymiş.. 
hepsi de, bekar.. 
 
 kendi yemeğimize gidemeyişimiz ,gecenin espri konusuydu... 
tabi,abimlerin sayesinde... bir anlatışları vardı ki.. kırıp geçirdiler bizi... 
 
tuğrul abim bile... azıcık yumuşadı..tunaya karşı... ben de aralarında oturuyorum...
 
tuğ--- ya insan,karısıyla yalnız kalabilmek istiyorsa... daha güzel bir bahane bulur .. 
yeni evlenmişsin... evin içi  kalabalık.. üstelik aile büyükleri var.. rahat olamayacakları  aşikar .... 
gelme tamam... kabul ederiz... 
ama şöyle romantik bir yerde,başbaşa olabileceğin ortam hazırlarsın...dimi.. 
 yok efendim... küçük kardeşimiz...
güyaa, çamurda yolunu kaybetmiş de... yürüyerek.. eve gelmeye çalışıyorlarmış.. 
 peehh.. duy da
inanma... belinde tabancası var.. ateş etmiyor.. duyup, anında buluruz diye...
nitekim öyle oldu... bulduğumuz da... hiç  tedirgin, endişeli falan  görünmüyorlardı... 
 
tu---- nasıl görünüyorduk... 
tuğ---- ıslak, çamurlu ama halinizden..gayet memnundunuz.. yalan mı...
 
tu---- ..................  değil.. ama ben .. bulmanıza izin verir miydim...öyle olsa... 
 
tuğ---- ben bilmeemm..  evde kimsenin kalmadığını tahmin etmiş de ... olabilirsin...
 
 
tunaya bakarak... 
ir---- tunaa.. bak,abim anlamış.. planımızı.. hadi..artık,itiraf edelim... 
 
nasıl gülüyorlar... bize... 
tu---- peki, hayatım... edelim.. nasılsa,inandıramıyoruz... 
ir---- been, tunaya kaybolalım dedim... 
 
bü---- e be,vicdansızlar... niye bizim kaybolmamıza izin vermiyorsunuz...peki..
 o kadar da.. dedim.. ha..
uykum geldi diye.... 
 
ay gözlerimizden yaşlar geldi.. güleceğiz diye... 

Hiç yorum yok: