Translate

20 Şubat 2012 Pazartesi

402.bölüm..


lojmanlar ve okul arasındaki alandayız... 
saat beşte.. rüzgar çıktı.. bulutlandı hava.. güneşin etkisi biraz azaldı yani.. 
genç bir kız yerlerimizi gösterdi.. 
mimarlar, mühendisler.. müşavirimiz, avukatımız..,
babam.. halit abi.. cengiz bey.. baş başa vermiş,konuşuyorlardı.
oturmadan önce yanlarına gidip, tokalaştık.. 
ama marufun iş yaptırdığı kişiler çoğunluktaydı.. 
üstü kapalı ...kurulan platformda koltuklarımıza oturduk..
protokol sırasındayız.. dördümüz... arka tarafta da, epeyce oturan var..
hepimize meyve suyu ikramı yapıldı.. buz gibi.. 
kürsü hiç boş kalmıyor..yapılanları anlatıyorlar.. 
 inşaatla ilgili teknik bilgiler verilirken , belediye başkanı geldi.. 
marufu ve tunayı tebrik etti.. okul açılışıyla ilgili sorular sordu.. 
geleceğini söyleyip.. yerine oturdu..
biraz sonra.. sanayi ve ticaret odasından .. başkan ve üyelerden bazıları geldiler.. .
 bana garip garip baktıklarını görünce. .. tuna tanıştırdı.. yine de ,irem olduğuma pek inanamadılar..
gördüklerinden,çok farklıyım tabi.. 
pamuk,buğday ve fıstık sattığımız beylerde geldiler tokalaştık .. 
maruf ,alkışlar eşliğinde ..kürsüye çıkarken.. tercüman da yerini aldı.. 
benim tonton philibim de gelmiş.. kenarda oturuyor.. elini kaldırdı,bende karşılık verdim.. 
arkamı dönünce..  bu ne kalabalık..böyle dedim.. her yer dolmuş.. insanlar ayakta duruyorlar... 
tunaya eğilip... 
ir---- tunaa.. sandalyeler eksik kalmış.. organizasyon, mükemmel diyordum bende.. 
sen,bulamazmısın
getirtsen.. hı.. 
tu---- geliyormuş.. hayatım.. merak etme.. cengiz abi,evlere emlak hizmeti verebileceğini söyledi.. 
ne dersin.. sen ilgilenmek istersen............. 
ir---- yok, istemem... cengiz bey,yapsın... benim ev sattığım kişilerin.. mali problemi yoktu.. 
 gelenlere ,evleri hediye ederim ben.. döner sermaye de ,hayal olur.. 
tu---- (gülümseyerek...) canım benim.. yanlış düşünüyorsun..
bize ait olan evlerin hepsini .. peşin parayla ,satmak istiyoruz..
ilk etapta,yatırım amaçlı ev almayı düşünenler,gelir buraya.. yani paraları vardır.. 
evlerin hepsini diyelim ki, cengiz abi alacak... 
 cengiz abi de kazanacak, bizde.. 
isteyenler de,taksitle  ev alabilecekler..
anladın mı.. 
ir----- anladım da.. yine de.. içimden gelmiyor uğraşmak... (gülerek ) marufun evlerini de.. tiyo vereyim de ,o değerlendirsin bari.. 
sen,şu çeki ne yaptın.. 
okula kullanalım diyorum.. ..buraya yada yapılacak olanlara.. 
tu---- hayır,yapılacak olan okulların parası ayrı ve  hazır..bizim diyebilmeliyiz değil mi..
 bu evlerin hemen , satılmasını  da..işletilmesi, bize külfet olmasın... diye istiyorum.. 
çeki bozdurup, parayı hesabına yatırdım.. ana paran belliydi 
..sen,
ayırıp..başka,iyi bir amaç için kullanırsın.. 
ir----- hıııı,ondan mı o kadar para vardı hesapta... bende şaşırdım,görünce..  
tu---- (gülümsedi...) evet , tahmin ediyorum... 
(içini çekerek.. ) ireemm ..ben,arabanı... sattım. yenisini kendin seç.. olur mu.. 
ir---- sağol da, uzun zaman araba alacağımı sanmıyorum.. kullanmak bile istemiyorum.. 
tu---- hımm, sen al da.. başkası kullanır.... .. balcalı epeyce uzak, biliyorsun... 
imalı imalı baktım... 
ir---- bir hafta demiştin ,dimi.. ama inan ki..benim,hiç hevesim kalmadı tuna.. 
tu---- neyse ,belki fikrin değişir... 
marufu,dinleyemedik  ama olsun.. otururken alkışladık..  
ma---- tunaa.. kalksana.. 
tu---- niye.. birşey mi oldu... 
ma---- evet, dinlemediğiniz belliydi.. seni davet ettim kürsüye.. hadi hadi.. bekliyorlar... 
tu---- alacağın olsun, maruf.. istemediğimi söylemiştim sana.. 
tuna  kalkıp.. kürsüye çıktı.. alkışladık tabi.. 

Hiç yorum yok: