Translate

20 Şubat 2012 Pazartesi

403. bölüm..


tu---- sevgili misafirler,  hepinize teşekkür ederiz.. geldiğiniz için.. 
amacımız belli.. çorbada tuz misali..eğitime katkıda ,bulunmak ..
maruf arkadaşımız ,inşaatını üstlendiği blokları da.. lojmanları da.. teslim tarihinden önce bitirerek.. jest yaptı..
lojmanlarımızdan.. açacağımız okuldaki  eğitimcilerimiz ve ihtiyacı olan,öğrencilerimiz yararlanacak.. 
çalışkanlığın, titizliğin .. 1.sınıf kalitenin göstergesi olan 
evlerimizi de ,satışa çıkarıp.. okula,döner sermaye oluşturmak istiyoruz..  
hazır burada ,bu kadar hayırsever toplanmışken.. 
en şerefiyeli konutumuzu da.. açık artırma ile satmak arzusundayız.. 
yönetecek kişi, ben değilim.. merak etmeyin... 
(gülüşmeler arasında.. )
eşimi çağırıyorum..irem gelir misin.. 
aaa, ben ne anlarım açık artırma yönetmekten.. eh tuna.. yaktım seni.. 
yine de,kalkıp yanına gittim.. 
platformun iki yanında biriken kalabalığı görünce.. ürktüm önce.. 
mikrofonu ,bana göre ayarladı tuna.. 
ir---- (elimle kapatıp.. kısık sesle ) ilk rakam ne,ne kadar artırma aralığı var.. .. birde insanları tanımıyorum..
 burada kal.. kim olduklarını söylersin bana.. ve tunaa.. elimden çekeceğin var.. unutma bunu.. 
tu---- belediye başkanına sor, ilk rakamı.. aralık yok..isteyen istediği kadar artırsın.. 
hep yanında duramam..da,gözümün önünde olacaksın zaten..
 anladım ki.. insan her yerde ,tek.. 
sen çok güçlüsün,başarırsın..kendine inan... 
kim olduklarını bulmak, sana kalmış..
sor, inisiyatifini kullan.. ben ,sana her konuda güveniyorum.. 
unutmam canım.. 
beni orada bırakıp.. karşımdaki yerine geçti.. 
kalabalığa göz gezdirdim önce... 
sonra, ne yapabilirim der gibi ellerimi iki yana açtım... 
ir---- benim de ,haberim yoktu inanın.. 
sevgili eşim.. 
istediğim her şeyi.. zor da olsa..  yaptığımdan ,vazgeçmediğimden .. olsa gerek.. 
size de , ev satabileceğimi düşündü herhalde.. 
lütfen,bana fazla direnmeyin..çabuk çabuk artırın da.. evimize gidelim.. işim var... 
bir kahkaha yükseldi kalabalıktan.. 
ben rahatladım tabi.. 
ir--- (ingilizce olarak...)maruf, başka ikramınız yok mu.. 
maruf işaret etti birilerine.. dondurma dağıtacakmış meğerse.. 
kutularda dağıtılmaya başlandı bile.. 
ir--- çoğunuzu tanıyor ve sizleri,bir amaç için toplanmış.. aile fertleri gibi görüyorum.. 
sıcakta fazla beklemenize ,gönlüm razı değil.. başlayalım diyorum..
artırma aralığını da kaldırdım, limit yok.. gönlünüzden ne koparsa.. herşey çocuklarımız için..
mesela, yemekhanenin bir yıllık 
ekmeğini ... lojmanın tekstil  ihtiyacını karşılayabilirsiniz.. 
nasıl gülüyorlar görseniz.. alkışlandım uzun uzun... 
kısaca ingilizce özet yaptım ,konuşmamdan.. philibin çok hoşuna gitti.. "tekstil bendenn" dedi.. 
teşekkür ettim.. 
ir---- belediye başkanım.. ilk,sembolik  rakamı sizden alsam diyorum.. 
---- 100 lira diyorum.. 
ir---- evet.. duydunuz..artırmayı başlatıyorum.. .. 
---- 200
---- 250
---- 275... 
babama bak.. 
ir---- sağol babacığım.. eğitime harcanacak, bu paralarla.. 
çocuklarımızın geleceğine şekil vereceğinizi unutmayın lütfen... 
rakamları duyayım... 
---- 500
ph--- 1000 dolar..
ir---- thank you philip.. 
zü---- 3000 dolar..
ir---- thank you zübeyde... 
ce---- 5000 dolar... komisyon hariç... 
ir----(güldüm) sağolun ,cengiz bey... 
ha----- irem kızım.. 10.000 dolar.. sat bana.. 
ir---- halit bey.. ama hiç çekişme olmadı ki.. 
tu----11.000 
ir---- . yok mu artıran... 
ce---- 12.000
---- 13.000
ir---- kim 13.000 dedi.. göremedim.. 
galip beymiişş... elini kaldırınca... öyle çok şaşırdım , ki.. 
ir---- hii, hocammm.. görmemiştim sizi.. hoşgeldiniz.. saliha hanım yok mu.. 
ga---- yok, selam gönderdi..
dediler ki... öğrencin dimdik ayakta... 
seni, sizi görmeye geldim bende... 
irem kara.. sana güvenenleri ,hiç mahçup etmedin.. seninle gurur duyuyorum.. 
oraya da..her şartta,çok yakışıyorsun.. 
 meslekdaşım olmanı sabırsızlıkla bekliyorum.. 
dudaklarım titriyor..neredeyse ağlayacağım... sağolun diyebildim.. 
tuna ayağa kalkıp,galip beyin olduğu tarafa bakarak.. 
tu---- galip bey..  irem, konuşamazsa.. ihale size kalacak bu gidişle..birşeyler yapın..
ga---  hiç aklıma gelmedi bu.. 
beyler.. lütfen,rakamı artırın..ben garip bir öğretmenim.. 
gülüşmeler oldu... 
ga---- bulduumm.. " hayatıııımmmm.. " desemm.. 
ben ağlayacakken, gülmeye başladım birden... 
oturanlar ellerini kaldırıp, rakam söylüyorlar..
----50.000 dolar... 
ir--- teşekkürler.. var mı artıran... 
--- 51.000
ir---- evveeett... 
---- 55.000
ir---- güzelll.. 
---- 60.000
---- 65.000
---- 75. 000..
ir--- harikasınız.. 
----- 100.000 dolar... 
ir---- 100.000 doları ,kim dedi...
bir bey ayağa kalktı.. 
---- ben avukat mustafa gezer... müvekkilim adına katılıyorum.. açık artırmaya.. 
ir---- bu resmi bir açık artırma değil ,beyefendi..
durdurup,istediğime ihaleyi bırakabilirim.. ,yetkim var.. 
katılanları tanıyoruz ,gördüğünüz gibi...
madem komşu olacağız ,müvekkiliniz.. kimdir..  ..  bu tip,gizliliğe karşıyım.. 
---- sizin olabilir ama benim  açıklamaya yetkim yok..hanımefendi.. ...kendisi de yurt dışında zaten.. 
burada eğitime katkıda bulunmak için varız ,demişti eşiniz.. 
kimin parası olduğunun, ne önemi var...
ir---- bizim için ,çok önemi var beyefendi.. burada okuyacak olan çocukları..
öz çocuklarımız olarak ,göreceğimizden ... kaynağını,bilmediğim parayı kabul edemem.. 
müvekkilinizi açıklasanız.. olabilirdi tabi..
hem açık artırmadan ,benim bile haberim yoktu.. müvekkiliniz ,size nasıl bir yetki verdi ki.. 
açık artırmaya katılıyorsunuz... 
illa ,bir daire al mı dedi...
----- söylemek zorunda değilim.. ama buradan daireler almak istediği kesin.. 
ir---- öyleyse..ben size daireler satmak istemediğimizi ,net biçimde söyleyebilirim.. her neyse..  var mı artıran..
----- 150.000 dolar...
tunaya baktım...ne yapayım diye..  başını  salladı ,hayır anlamında.. 
ha--- 151. 000 ..irem kızım...
----- 500.000 dolar..bu paraya da itiraz edemezsiniz.. 
ir---- ben ederim, beyefendi... halit beye,151.000 dolara.. satıyorum.. hayırlı uğurlu olsun.. 
sayın misafirler,katılımınızdan ve bana gösterdiğiniz hoşgörüden dolayı ,teşekkür ederim.. 
galip hocam..  iltifatlarınıza,  layık olmaya çalışacağım... sağolun...
alkışları duymadım bile.. o sinirle..tunanın yanına gidip, çantamı  aldım.. 
tu---- irem,nereye.. belediye başkanı kurdale kesecek şimdi.. sonra da yemeğe gideceğiz.. dördümüz..
ir---- arabanın anahtarını versene ,sigara içeceğim.. sinirlendim.. kimdi o adam.. 
gülenin avukatı olabilir mi.. 

Hiç yorum yok: