Translate

20 Şubat 2012 Pazartesi

401.bölüm..


dışarıya çıktık.. 
iş adamlarıyla da tanıştım.. çok tatlı insanlar..marufa karşı acayip saygılılar.. şeyhleri ya.. 
 ağaçların gölgesinde.. yemeğimizi yedik.. 
kahveler içilirken ,sohbette ilerledi.. hep birlikte konuşuyoruz..
 besi hayvancılığı yapıyorlarmış.. 
et üretim tesisleri varmış.. Adanayı bu konuda incelemişler.. yeni pazar olarak..düşünüyorlarmış.. 
ikiside evliyiz dediler..öyle de gençler ki.... hevesle eşlerinin, çocuklarının fotoğraflarını gösterirken..
bizi de ,evlerine davet  ettiler.. 
maruf  almancaya, geçti  hemen.. 
ma---- arkadaşlar.. fotoğrafları kaldırın.. 
ev sahiplerimiz, bebeklerini  kaybettiler.. 
hele bayan,çok çok  hassas bir dönemde...aylardan sonra..hastaneden , yeni taburcu oldu.. 
yazık ya.. gençler ,öyle mahçup oldular ki.. acıdım hallerine... 
ben,ingilizce olarak.. 
ir---- önemli değil, maruf.. arkadaşlar,durumu  bilmiyorlardı .. hem,çocukları çok tatlı... maşallah...
 hepsi nasıl anladın dercesine.. bana baktılar... 
tu----iremmm.. sennn? 
ir----  son iki aydır,çalışıyordum da.. biraz biraz, öğrendim.. 
ma--- tebrik ederim.. tuna haklıymış.. aklına koyunca, gerçekleştiriyorsun.. 
tunaya bakıp, gülümsedim... 
ir---- evet maruf, tespit doğru.. yeter ki,isteyeyim.. yaparım.. senden de, birşey rica edeceğim.. 
kabul edersen.. 
bana,başka yollar aratmamış olursun.. direk konuyu hallederiz,zaman kaybettirme bana.. 
güldüler.. ama zübeydenin içinin gittiğine eminim.. maruf ne diyecek diye, dikkatle dinliyor... 
ma---- elimden ne gelirse,yaparım.. irem..  tunanın bahsettiği konuysa. 
avukatlarıma danışmam lazım.. şahısları aşıyor,  çünkü.. 
ir---- tamam... haber bekleyeceğiz, ilgine teşekkür ederim... lütfen,geç kalma.. 
zübeydenin gözleri doldu, peçeteyle çaktırmadan sildi de benden kaçar mı.. 
nasıl mutlu oldu kimbilir.. bir umut ışığı doğdu çünkü.. 
fatma filcanları almaya geldiğinde.. kısık sesle.. 
fa---- hanımım, zuhal adında bir bayan telefon etti.. sizi sordu.. misafirleriniz olduğunu duyunca.. 
çağırmamı istemedi.. selamı var size.. "dönmüşler"de dedi.. 
ir---- tamam fatma.. sağol... ben ararım.. 
*****
lojman ve evlerin teslimi için..
arabalardan indiğimizde şok oldum... 
gözlerime inanamıyorum.. 
. çok güzel olmuş... tanıyamadım ,o çorak araziyi.. . 
yeni bitmiş inşaat ve okul alanı demezsiniz.. çevre düzenlemesi , yapılmış.. 
yerler çim ..
ağaçlar kocaman,sanki yıllardır orada büyümüşler gibi...
 küçük korucuklar , yaratmış maruf.. 
tebrik etmek lazım.. 
.arada ki yollar harika.. olmuş.. ana yola kadar asvalt dökülmüş.. elektirik direkleri
yerleştirilmiş.. 
evlerin, lojmanların... yemekhanenin ,içlerini gezdik de.. 
1.sınıf malzeme kullanmış allah için.. iyi ve dürüst çalışmış.. 
yarın taşınanlar olsa.. oturabilecek hizmetler hazır... 
çocuk parkıyla, basketbol sahası ve iş yeri için.. dükkanlarda yapılmış.. 
sinema salonunun bile,olduğunu öğrenince.. çok sevindim çok.. bu planda yoktu çünkü.. 
jest yapmış ,maruf bey.. 
okulu da, temel atıldığında görmüştüm... şimdi ki halini görünce.. şaşırıyor insan.. bu kadar kısa zamanda.. 
üç katlı okul inşa edilmiş.. içi döşeniyor.. bravo valla.. helal olsun ,tunama da.. 
 okulun,sıraları ve dolapları gelmiş.. çok şirindi..
laboratuar malzemeleri.. 
masa..koltuk,yazı tahtaları.. ... perdeler de ,yarın gelecekmiş..
görevlilerle.. misafirlerle.. ilk katı,koloni halinde geziyorduk.. herkes başka yere bakıp, dağılınca... 
tunayla yalnız kalmışız.. 
sınıfın birisine girdik.
 sevmem ama  ağaç,boya.. inşaat kokusu bile umrumda değil..heyecanlandım..
pencereyi açarken.. anlatıyor işte ,tuna da... 
yeni öğretim yılına mutlaka ,yetişsin demiş .. söylemiyor da..
benimle beraber olunca ,işler aksamış tabi.. 
öğretim şimdilik ,başka bir okulda yapılıyormuş..
hıı, okul tabelamız bile asılmış.. 
görünce..
öyle çok duygulandım ki.. anlatamam...  .. 
 bir hafta içinde , öğrencilerimiz burada  eğitim görmeye başlayacaklarmış.. ama resmi açılış kasım
sonlarında olacakmış, bakan gelecekmiş..çünkü.. randevu alınmış... 
oturdum sıraya... aklımda binbir düşünceyle, 
elim titriyormuş.. dokunurken.. 
yanıma oturdu ... elimi,ellerinin arasına alıp.. bana döndü.. ... .. 
tu---- "irem-ertuna kara ilk öğretim okulu" eğitime hazır, karıcığım...
işte ..bizim binlerce yavrumuz, burada okuyacak.. 
okul açmak..hayalimdi ama... ben seni öğretmen olduğunda,bir yere göndermemek  ...
fırsatı kaçırmamak için,aceleyle yaptırdım..biliyorsun..
ortaokul ve lise de.. yapılacak.. sen mezun olduğunda ,hazır olacak şekilde projelendirildi.. 
ben,sözümü tuttum .. ama  sen kaçıyorsun.. ideallerini,unuttun.. seni,zorlamak gibi bir niyetim yok..
sadece ileride pişman olmanı istemiyorum.. 
benim dememle olmaz.. çok çabalamalısın.. eskisi gibi..yine sen istemelisin...
üniversite kampüsü bile, bir başka dünya.. acımasız ,rekabete açık..
 ikinci bir sınav oldu  ama ikinci bir kayıt tarihi ,olamaz.. zamanı geçirmemek lazım..bir haftan var..
bu sıralarda.. oturup.. 
büyüyen  
yavruların..  saf yürekleriyle ,sana öğretmenim demelerinin  .. güzelliğini hissedebilmen  için,
 söylüyorum.. düşün taşın..ve son kararını ver.. 
ben..evlenirken seni engellemeyeceğim, tüm imkanları önüne sereceğim demiştim.. 
lütfen,kullan.. 
ir----..................... 

Hiç yorum yok: