Translate

19 Şubat 2012 Pazar

343.bölüm..


tam tahmin ettiğim gibi,bir gün geçiriyorum... 
halam ,patavatsızlığının sınırlarında dolaşıyor... 
 
öğlen yemek yerken, yelize neler söyledi.. 
kız geldiğine geleceğine pişman oldu.. raporumu da.. getirmiş sağolsun... iki çift laf edemedik... 
 
babam bile.. dayanamadı ;
 
ah---- abla, ne karışıyorsun.. kıza.. evlenir,evlenmez... tasası sana mı düştü.. 
 
---- abooo.. anam ,ne dedim ki ben... yaşlanınca, avratların bebesi olmaz.. o da, biliyordur zaten... 
 
ah---- iyi ya ,işte.. sen, demesen de olur.. 
 
---- kartlaşmasın ,acele etsin dedim be... uyyy  lafım battı mı.. yoksa.. 
 
y---- önemli değil.. hanımefendi.. 
nermin hanım elinize sağlık... benim kalkmam lazım.. ahmet bey, irem.. hoşçakalın.. 
 
kalkıp.. özür dileyerek.. yolcu ettik... bozuldu ama .. belli etmemeye çalışıyordu.. 
 
bu halamı ne yapmalı bilmem... 
 
annem,ertanı doyurmak için kalkmış masadan... 
babam.. halama söyleniyor... . 
bende konuşsunlar diye ,girmedim mutfağa...
 
odaya gidip ,yatağa uzandım ... 
karmakarışığım.. tunayı,okulu merak ediyorum.. 
halamın gözünü süze süze.. dediklerine sinir olmuşum zaten... 
 
ona ne tunanın esmerliğinden.. 
belki ben çikolata niyetine seviyorum.. allah allahhh... 
ilk bebem ona benzermiş..ancak üçüncü bebe, bana benzeyeceği için... 
çabuk çabuk .. arayı uzatmadan doğurmalıymışım... 
mendeli biliyor sanki.. 
hıı, birde... o kadar mal ,mülk varmış.. illa erkek çocuk doğurmalıymışım..ısmarlıyoruz 
ya.. 
bu kara sülalesinin erkekleri.. kadir kıymet bilmezmiş.. onu dinlemeliymişim.. 
oğlum olursa.. başka karılara gerek kalmazmış... vs .. vs... 
oğlumuzun olacağını tabi ki, söylemedim..duysa memnun olurdu herhalde.. 
 
ayyy ruhum daraldı...birşey de.. diyemiyorum.. babam var... içime oturdu lafları.. 
 yengeme ,anneme hak vermemek mümkün mü.. 
halama,yıllarca nasıl dayanmışlar... bilmem.. 
 
ertanımı bile istediğim gibi sevemedim... çocuk devamlı kucakta tutulmazmış.. 
 
yok,sıcakmış.. yok,isilik olurmuş.. ona ne.. 
annem karışmıyor,halamın lafını mı dinleyeceğim... alıştırdım çocuğu ,haberi yok... 
 
 
kapı tıklatılınca.. uyuyor numarası yaptım.. gel diyecek şimdi ,babam... 
halama daha fazla katlanamayacağım valla... 
 
kapı açılıp, kapatıldı 
...hem.. uyuyayım bari... gözlerim yanıyor... 
 
yüzümün üstünde.. tanıdık,sıcak bir nefes hissedince araladım gözümü.. 
tunam yere diz çökmüş.. bana bakıyor... 
 
gülümsedim..
ir---- canımmm..
tu---- (yüzümü okşadı... ) aşkımm.. bir tanemm.. niye yattın.. ağrın falan mı var.. 
 
ir---- (kapının kapalı olduğunu görünce... kısık sesle...)  yok yok.. halam var... o yetiyor... 
 
tu---- hımm,şu mesele.. benim için mi ,konuştu yine.. boşver.. aşkım.. 
 
ir---- kim konuşabilirmiş ,senin için... yeliz ,raporu getirdi .. lokmaları boğazına dizdi,kızın... 
(elini boynumun ,arasına sıkıştırdım... )
sen ne yaptın... 
 
tu---- benimle gelmek ister misin.. burada rahat değilsin ,gördüğüm kadarıyla... 
 
ir---- (doğruldum...)  gelirim gelirim... dee.. nereye... 
tu---- fark eder mi.. 
 
ir---- (yanaklarını tutup.... dudağından ,bir öpücük alıverdim...) etmezz..  
 
tu--- (kalktık ikimizde... kısık sesle..) yine gafil avladın.. beni.. baban evde.. 
basılalım mı istiyorsun... 
 
ir---- (gömleğimi düzeltirken... ) hadi hadi.. odaya girip, kapıyı kapıyorken.. 
babamın evde olduğunu ,bilmiyor muydun... 
bana masum ayakları ,yapma...
 hem kapıyı, meraklı halamdan başkası açmaz.. 
hii, çıkalım.. dedikodumuzu yapar şimdi... 
 
tu---- bizim ne dedikodumuz olacak.. irem.. karımı,görmeye geldim.. o na.. ne..
ir---- o yaparrr.. 
 
koridora çıkınca, burun buruna geldik.. günahı boynuna.. kapı da dinliyordur.. 
 
---- oy oy.. karaların tuna.. hoşgelmişsin.. 
tu---- hoşbulduk hala ,nasılsınız.. 
 
---- eh işte... iç güveyinden hallice.. ne işin var.. iremin yanında..
eskiden.. damatlar... 
kayın babanın yanına ,destursuz girmezlerdi... hele büyüklerinin yanında...
karısının elini bile ,tutamazdı... 
 
tu---- neyse ki, eski günlerde yaşamıyoruz ... şartlar  gerektiriyor,elini tutmam kimseyi
rahatsız etmemeli..etse de fark etmez..
 karımı götürmek için..  geldim.. iyi günler size... 
 
-----  anam.. damat kudurmuş kelee... 
 
gülüyoruz ikimizde.. mutfağa zor attık kendimizi.. annem babam da ,oturuyorlar... 
 
kısık sesle.. 
tu--- abi kusura bakma, dayanamadım.. 
 
ah---- bakmadım.. otursanıza.. yemek yiyin.. irem sen doydun mu.. 
ir---- hımm.. doydum baba..
 
ne--- tuna.. bak seni istiyor.. 
ertan nasıl atılıyor.. tunaya... 
 
tuna gülümseyerek... aldı kucağına... 
oturdu sandalyeye... sırtını tutuyor...
 
tu--- kucağa alıştıran,ablan.. sen beni istiyorsun.. ertan bey.. bu nasıl iş...hıı.. 
 
ir---- evet ya.. aaa, başını omuzuna koyuyor.. şuna baak.. vay velet vay... 
 
ne---- taktik vermiştir babası ,kızım.. sen bilmiyorsun... geceleri, masal yerine ..
ne anlatıyor sanıyorsun.. 
 
ah---- (güldü.. ) nermin açık vermee... irem,al ertanı  da..tuna yemek yesin.. 
 
tu--- canım istemiyor, abi... ben,iremi almaya geldim...
ah---- tamam da.. nereye ,okul için..  rapor geldi ya..
tu---- onu kendisinin teslim etmesi ,lazım.. irem..  hazırlan da ,geç kalmayalım.. 
 
ir---- hazırım.. 
ne---- tuna..geri getir..bari..  hiç birşey anlamadım.. 
 
ir---- annee...(fısıldadım )halam gitsin de.. yarın gelirim..  raporluyum ya.... bıktıracağım seni.. 
 
ne---- ireemm...iremm ,ah irem... sen anladın beni.. başka birşey demiyorum...
 
kahkahalarımıza ,halam geldi.. 
---- bana da diyin ,kele...ne gülüyonuz..
 
ah---- buyur abla.. gel ...
bende kalkıp ,yer verdim... 
 
ne--- ertana güldük, abla.. 
----- gülmeyin oğluma.. erkek o , erkeekk... 
(........... ............... .............) 
 
ben derhal mutfaktan çıktım.. dediği şeye bak... ayyyyy,ne ayıp.. tunayı bile takmıyor
..hiç çekinme adeti yoktur.. zaten... 
tipik Adanalı... erkek çocuğa düşkünlük.. had safhada... 
 
tuna da.. ertanı ,babama verdi.... görüşürüz diyip..geldi.. 
başımı uzatıp.. allahaısmarladık.. dedim... işimiz aceleymiş diye..
çantamı alıp... 
kaçarcasına.. ayrıldık.. 
yoksa halama birşeyler diyeceğim.. güzel, olmayacak... 
 
arabada.. gidiyoruz..

Hiç yorum yok: