Translate

19 Şubat 2012 Pazar

344.bölüm..


tu--- irem.. o utanmıyor da,sana ne oluyor ki.. eskilerin erkek evladı ,nasıl sevdiklerini... 
hiç duymadın mı.. 
halanın dediği herşey faullü.. takma kafana.. bana  da,kuduruk dedi..ya.. 
 
ir---- duydum da.. bu kadar da, olmaz ki.. canım..
ona ..göre.. dediği şey,gayet normal.. 
hadi bizim yanımızda konuşuyor da.. sen varsın.. insan biraz usturuplu olur... 
sen değil,asıl kendisi kuduruk..
 
tu---- kuşak farkı.. işte.. çocuğumuz doğunca... 
halamın ne diyeceğini ,ben de.. tahmin edemiyorum... sahi.. son iki gündür ,sormayı ihmal ettim.. 
kızımız mı olacak.. oğlumuz mu... halamı da,alıştırırım hem... 
 
ir---- ıggıııı.. söylemeyeceğim... bekleyeceksin.. tekmelenen benim.. nasılsa.. 
 
tu---- hah hah hah... iyi .. söyleme bakalım... zuhale sorarım, bende...
 
ir---- (güldüm... ) o önce.. kendine çare olsun.. okula mı ,gidiyoruz .. tuna.. 
sahi,raporu benim vermem mi gerekiyormuş... 
 
tu---- (yüzü değişti, birden... ) hayır.. itiraz etmesinler diye öyle söyledim.. 
irem ,haladan sıkılmış diyemedim... çiftliğe götürüyorum seni... 
 
ir---- iyi iyi... 
tu---- cansu da.. orada.. 
ir---- ya, sormaya korkuyorum.. okulda durum nasıldı... 
 
tu---- hiiçç ,bir şey olmamış gibi... raporunu sunup.. sınavlara girmek için dilekçe vermiş.... 
gayet saygılıymış..hocalara karşı...biz karşılaşmadık daha... 
sen gitmeyeceksin nasılsa.. cansunun okulda kalmasına da, gerek yok..
kızla tatsızlık olmasın  diye...
bizim arkadaki evde ,kalabilirsin  dedim...
yerleşmiştir.. şimdi..
istersen.. sen de.. çiftlikte  ,kalabilirsin yani... 
 
ir---- dönüşümlü olarak.. kalırım tunam.. çok iyi yapmışsın.. 
tu--- ............ bilmiyorum.. ben hala ,o insan müsfeddesinin.. iyi niyeti ,hak etmediğini düşünüyorum... 
 
 
çiftlik yoluna dönünce... güldüm kendi kendime... 
 
uzun yolda.. iki yere barikat kurulmuş...  taşıtlar ve insanlar.. kuyruk olmuş..
 
ir----inanmıyoruum... cansu mu ,yaptı bunu.. bu işlemez ki... insanlar sıcakta bekliyor ,yazık ya..
 
tu---- kart verip... herkesi kayıt altına alacakmış..
.. kamyon,şöför ... traktör .. iş makinası kim girmiş ,kim çıkmış.. 
bileceğim dedi.. bende yap dedim... 
 
yavaş yavaş ilerliyoruz... 
ir---- bir eksik var ama.. 
tu---- nedir.. söyle... 
ir---- kayıt için,sahte imam.. yok.. 
 
tunanın gülmesine.. yanımızdan geçenler bakıyor... dişlerimin arasından.. konuştum... 
 
ir---- ağam, sus.. başka bir şey sanacaklar... beni..
tu---- o nasıl laf..  çok kişi ,tanıyor seni.. fevzi beylerle gelmişsin 
ya.. görmüşler... 
ir---- akşamları beraber görürlerse.. daha da alışırlar.. öyleyse... 
 
kontrol noktasına geldik... 
gencecik bir delikanlı... o da .. iş için gelenlerden.. seçmiş demek ki cansu... 
 
kimliklerinizi gösterin dedi... 
gülerek.. uzattık.. 
deftere.. not aldı.. bize iki kart verdi.. 
mutlaka yakanızda olacak dedi... 
 
geçtik... 
 
ilerideki ... kayıt masasında... cansu var
yaklaşınca ,seslendim...
 
ir---- cansuu.. kolay gelsin... 
ca--- vayy.. kim gelmiş... sağol.. 
işaret etti.. geçtik.... 
 
ir---- torpilliyiz ha... 
ca--- ehhh biraz.. evinize buyrun.. efendim... 
ir---- işin bitince.. gel de, kahve içelim... 
 
ca--- akşama doğru belki.. olabilir... tuna bey... iki şuraya, iki buraya.. iki tane de.. ileriye 
projektör koymak  istiyorum... 
 
tu---- tamam.. hüseyine söyle.. elektrikçiyi çağırsın... 
 
ca----söyledim..  bana delirmişim gibi ,baktı da.. bu kadar büyük araziye..  
elektrik çekilir miymiş.. haberiniz olsun istedim... 
 
tu---- anladım.. ne gerekiyorsa ,yap cansu... yetkilisin.. 
 
*******
 
ben eve girdim.. tuna da hüseyinle konuşup geldi... 
 
kapının önünde konuşuyoruz.. 
 
tu--- aşkım gidiyorum... kapıyı kilitli tut.. fatmanın anahtarı var...  söyledim.. dikkatli olacak... 
 
ir---- tamam... 
sağol getirdiğin için...seni çookkk seviyorum...  oğlumuzun  da, sana benzemesini... 
tıpkı babası  gibi ,bir eş olmasını.. 
karısını herşeyin üstünde tutmasını, diliyorum.. 
bahadır adı,kara sülalesine şan olsun... 
ders başlamasına yarım saat var.... . git hadi... 
 
tu---- (kaşlarını çatıp.. anlamamış... bir ifadeyle bana baktı... ) ne dedin, sen.. 
ir---- (gülerek... ) duydun ,beni.. 

Hiç yorum yok: