Translate

9 Şubat 2012 Perşembe

33.bölüm..

yarım saat sonra,içeriden kahkahalar yükseliyordu... ilginç,çok ilginç.. demek anlaştılar..
ben , kahve yaptıktan sonra.. yemek  bahanesiyle, mutfaktan hiç çıkmadım.... abimin yanında nasıl bakardım ki, tunaya.. 
tunanın değişikliğin sebebini tahmin edebilecek olsası,elimi ayağıma dolaştırıyor ama yapacak birşey yok.. konuşmalarını az da olsa duyuyorum.. benden değil,okuldan bahsediyorlar.. 
irfan usta geldi ,o sırada.. 
---- hayırlı sabahlar.. 
ir--- sanada irfan usta.. 
abim koridora geldi hemen.. 
er--- buyur usta.. nereden başlıyacaksın.... 
---- salondan başlarım .. 
er---- sen hazırlığını yap..naylonu ver bana.. eşyaları ortaya çekerim.. 
usta naylonu ,verdi.. 
er--- tuna ,sen bırak.. takım elbiselisin.. 
tu--- yok yok.. tek olur mu.. beraber çekeriz.. 
gülümsedim hallerine... 
herşeyi ortaya topladılar..üstlerini de örtüp.. çıktılar.. 
ir--- sağolun..yoruldunuz.. 
er--- olacak ,o kadar..
tu--- ben okula gitmeliyim..tanıştığıma memnun oldum, ergün.. hepiniz,yarın akşam davetlimsiniz tamam mı.. 
er--- tamam.. bu gece de..ben götüreceğim, tuna.. önce,sen buyur .. 
tu--- çok isterdim ,ergün..arkadaşım kalıyor bende.. yine de, gelmeye çalışırım ama söz vermeyim.. 
er--- uygun görüyorsan ,arkadaşını da getirebilirsin..  
tu--- uygun da, bakalım..sorarım.. yarına ..yedi kişilik ,yer ayırtırım... 
er--- (yeşil gözlerini  kısarak... ) yedinci kim.. irem ve zuhal var,ona göre çağır.. bak, ben aliye benzemem.. söyleyim de..
ağzıyla içiyorsa gelsin.. içki adamı bozar..
 ben istedim ,kızlarla olalım diye .. tatsızlaşmayalım.. 
tu--- (gülümsedi.. ) tamam ergün.. bahsettiğim arkadaşım..  zararsızdır.. yoksa ben sana bırakmam. 
tuna gidince...
er--- evet sevdim tunayı,hayırlısı olsun... ben  iki saat sonra gelirim,olur mu bacım.. 
akşam beraberiz unutma.. 
**************
ergün abi gitti ama akşam oluncaya kadar ,kaç kere geldi .. canım benim yaa.. beklemedi güya.. saat başı gelinir mi... inanın geldi.. irfan amca da,şaşırdı yazık.. 
salon, koridor.. abimin odası bitti.. yarın da diğer tarafları yaparım dedi.. eşyaları yerlerine çekince.. o gitti.. 
ben de, usulen bir paspas yaptım.. duşa girdiğimde abimin sesini duydum... 
nu--- iremm,ben geldimm.. 
ir--- duştayım.. 
nu--- tamamm.. 
on dakika sonra.. bornozumu giyip, saçlarımı havluya sardım.. odama girdiğimde abim benim yatağıma uzanmıştı.. 
ir--- huuu.. odanı mı şaşırdın.. kalk da, giyineyim ..
nu--- ( gözlerini açıp, doğruldu.. ) odam boya kokuyor.. ondan geldim.. 
ir--- (kıpkırmızı gözlerine ,bakıp ) uyumadın mı.. 
nu--- yok.. sen ne yaptın dün,bugün..anlat bakalım.. 
ir--- bence sen de ,duşa gir.. kendine gel.. sonra konuşuruz..  yemeğe davetliyiz.. hem bir sürprizim var sana.. 
nu--- aman kalsın.. sürprizleri sevmiyorum.. 
(ayağa kalktı) kim çağırdı yemeğe.. hiç kıpırdayacak halim yok.. 
( kısa bir özet halinde ergün abimin geldiğini anlattım.. yarın da..tunanın çağırdığını .. dikkat çekmeyecek şekilde sıkıştırdım.. lafın arasına.. amaa yutmadı tabi.. ) 
nu--- hımm,demek öyle.. kirvem çağırmış..madem.. giderim.. ama yarın için düşünmem lazım.. 
o çıkınca.. bende siyah kumaş pantolonumu ..
beyaz gömleğimi giydim..hafif bir makyaj sonrası.. saçlarımla uğraştım biraz.. uzun olunca en iyi çözüm.. toplamak yada topuz yapmak.. at kuyruğunda karar kıldım.... aynaya bakarken.. abim seslendi.. 
nu--- iremm, güzel olmaa.. belki birileri de,gelebilir..
gülümseyerek çıktım, odadan.. 
bornozunu giymiş..  traş oluyor abim.. kapıya yaslanıp.. 
ir--- allah vergisi abiciğim.. çirkin olamıyorum.. 
n'apimm.. 
nu--- hahaha ..kendini beğenmiş,sende.... 
ir--- hıhhh.. ses ,boy pos.. endam, yüzüm zaten.. wanderfull.. allah övmüş yaratmış.. çirkinsen ben ne yapayım.. 
gülerek,boynundaki havluyu fırlattı bana.. 
nu--- allah çirkin şansı versin derler ama.. bende, o da yok.. (içini çekince.. üzüldüm.. hatırlattım diye )
ir--- abii,şaka yaptım ya.. valla bak.. sen çok yakışıklısın.. yaniiii, biraz..
nu--- hahaha.. delisin kızım.. 
*** 
şakalaştık, biraz daha moral buldu.. sonra beni odasından kovaladı.. yani, giyinebilmek için canım.. 
giyinmiş.. cebine parayı koyarken.. koridorda konuşuyoruz... 
nu--- irem nerede buluşacağız.. 
ir--- ( topuklu ayakkabılarımı ,giydim ) onlar gelecekler.. bizim arabamız mı var.. bu ergün abi,bambaşka ya.. akşama kadar gitti, geldi.. beni yalnız bırakmamak için.. 
nu--- ( gülerek ) o bir tane.. niye gidiyorum sanıyordun ki.. yoksa,gözüm kapanıyor uykusuzluktan.. 
ir--- abii, arda nasıl.. gitmen, işe yaradı mı bari.. 
nu--- hımm ..  olmayacağını ,anladı sanırım.. 
ir--- iyi iyi.. 
arabanın sesini duyunca.. hemen kapıyı açtı.. 
nu--- gelmişler.. sen,kapıyı kilitle.. 
abim "allahına kurban.. ergünümm" diyerek 
koştu.. gülerek baktım bahçedeki..  sarılmalarına.. 
kapıyı kilitleyip yanlarına gittim..
inmişler arabadan.. üçü de çok şık canım.. 
zuhalle öpüştük.. abimlerle tokalaştım.. 
er--- nurim,askere gidecekmişsin.. ne çabuk büyüdün sen.. daha biz gitmedik oğlum.. 
nu--- ( gülerek ) okumayınca.. böyle abi.. neredeyse evlenecektim de ama.. olmadı.. 
er--- onu da duydum.. hayırlısı olsun.. 
zuhalle konuşurken.. tunanın arabası,sokağa dönünce.. elim ayağım buz kesti birden.. 
zuhal fark edip.. başını çevirdi.. 
zu--- ( kısık sesle ) mecnun dayanamış ,geldii.. 
ir--- susss.. 
zu--- niyee,elinden geleni yap demiştin.. dimi.. 
ir--- hele bir dene.. 
tuna ve bülent arabadan inerek.. yanımıza geldiler.. nuri biraz soğuk olsa da.. bozmadı.. 
 tokalaşıp, hoşgeldiniz dedik..bülenti tanıştırdı.. bana da gayet mesafeli.. 
er--- memnun oldum, bülent bey.. tuna,gidelim isterseniz.. 
bülent--- bende memnun oldum, ergün.. arabamız boş.. sıkışmayın beş kişi.. 
nu--- ( kaşını kaldırıp) yok iyiyiz biz.. 
abi nereye gideceğiz.. 
abim yeri söyledi.. arabalara bindik.. 
allahım ne gırgır şamata yaptık,gidene kadar.. 
hepimizin ağzı kulaklarında olunca.. geldiğimizi anlamadık bile.. 
ali abim, arabayı durdurunca.. 
nu--- alii.. benzin mi, bitti oğlum.. 
al--- yok da, giderken itebilirsiniz.. abim benzinin nasıl alındığını unutmuş..sağolsun.. depo fuldü,yarılanmış..  geldik nurii.. 
daha ne oturuyorsunuz.. 
zu--- nurinin aklı başında mı, alim..onu  kaybettik.. aman kızlar, sizin aklınızı başından almasın da.. 
nu-- ( kapıyı açarken) doğru söze ne denir.. sende cadı görümce ,olacaksın herhalde.. 
zu--- hahaha.. onlar benim.. kimseye vermem..en azından şimdilik.. 
er--- verme bacım.. 
al--- hiç niyetim yok.. zuhalim.. merak etme.. 
indik arabadan.. tuna ve bülentte bizi bekliyorlar .. 
ir---  kısmetlerini.. niye kapatıyorsun zuhal.. ben onlara kız bulurum.. 
zu--- seni meşgul etmeyelim,biz.. işin vardır.. hanii, çeyiz.. okul.. bekleyenler falan.. 
er--- al-- nu-- zu-- hah hah hah.. 
 güldüler bana.. eh zuhal.. alacağın olsun senin.. nasıl utandım.. 
****
abim, göl kıyısında bir yer seçmiş.. aile ile gidilecek bir yer ama.. 
yemeklerimizi yerken sohbet de, koyulaştı.. içkiler yenileniyor bu arada.. ali abim ve bülent içmiyor.. ben ve zuhal bira istedik.. 
nuri, ergün abim ve tuna hiç sarhoşluk belirtisi olmadan.. içiyorlar..
başımı masadan kaldıramıyorum,zuhal de..yanımda devamlı eğilip.. "tuna ,sana baktı, güldü.. şöyle yaptı.. "diyor.. 
ir--- ( fısıldadım ) zuhal,kendine gel.. sıra sana da gelir nasılsa.. 
zu--- hıhh.. öyle bir ihtimal yok canım.. okuyacağım ben.. 
ir--- ( gülümsedim ) inşallah ,sana da bir hoca buluruz.. 
zu--- ( gülerek ) senin gibi mi.. tunayı ,kabul ettin yani..
ir--- daha etmedim.. şimdilik niyetim de yok.. önce okulum geliyor.. işe bak, siz biliyorsunuz
da.. nuri bilmiyor anladığımı.. ve tunaya karşı çok tepkili.. tam nedenini çözemedim.. 
ergün abim sigara verdi.. aldık içiyoruz.. 
tu--- imrendim siz,kuzenlere.. abi- kardeş ilişkilerinize.. 
er--- sağol.. çok ,düşkünüzdür birbirimize.. aslında kadromuz eksik.. Manisada ki.. yıldız teyzemin iki oğlu.. saadet teyzemin.. iki kızı.. yok.. bir araya gelebilirsek.. fırsatı kaçırmamaya çalışıyoruz,işte.. yarınımızın garantisi yok.. 
zu--- ergünn.. hiç birimizin yok.. üzme beni.. 
bak yarın okul olduğu halde.. senin için buradayım.. 
er--- sağol gülüm.. kısmet olur da.. diplomayı alırsam.. ancak o zaman ,moralim düzelecek.. 
bülent--- hepimiz çektik ergün,alırsın merak etme..  hangi bölümdesin.. mesleğin ne olacak..  
er--- ben çok çalışkan,taktir teşekkürlerle sınıfı geçen birisi olmadım.. kardeşlerimden farklı olarak.. okulu okumayı pek sevmem.. tek idealim vardı.. elektrik-elektonik okumak..  okuyorum.. öğretmen olacağım da.. yapacağımı sanmıyorum.. 
al--- konuyu değiştireyim.. nuri ne zaman gidiyorsun ve nereye.. 
nu--- onbeş gün sonra.. İskenderuna  gideceğim.. kısmetse.. 
tu--- hayırlısı olsun.. yarın da,beraberiz nuri.. 
sana da söyleyim de.. 
nu--- işi bırakıyorum yarın.. arkadaşlar da,plan yapmışlar.. söz vermeyim.. 
tu--- ayarlarsın,işte..önce ben çağırdım.. 
er--- tamam tamam.. gelir,değil mi nuri.. 
nu--- sen öyle diyorsan..boynum kıldan ince.. abim..  yine de, haberleşiriz.. 
er--- olur.. 
ergün abi,müthiş ince düşünceli.. gerçek bir abidir.. hepimize karşı.. 
evde ne konuştularsa artık..  ali abi.. biraz sonra masaya döndüğünde.. ödemeyi yapmış.. demek ki.. 
al--- istediğiniz zaman kalkabiliriz.. hafta içi 
olunca.. malum.. zuhalin okulu var.. 
tu--- benim de.. haklısın.. 
er--- bizim için sorun yok da.. tuna,eğer uygun görürsen.. cumartesine alalım,yarın ki yemeği.. ne dersin.. 
tu---- tabii.. olur.. daha çok zaman geçiririz.. 
*******
iki gün sonrası için.. randevulaştık.. arabalara
doğru yürürken.. nuri aliyle az geride kaldı.. 
zuhalin koluna girdim bende.. hafifçe yalpalıyorum.. bir bira bile çarpıyor beni.. 
ama zuhalde hiç bir şey yok .. 
zu--- ( kısık sesle ) tuna ,seni yarında görmenin planını yapıyordu..herhalde.. 
ir--- olabilir de.. bir bahane bulup,görüyor zaten.. sabah  karşılaştık evin önünde.. abime sor ,anlatır sana.. rezil oldum,resmen.. 
yumruklayacaktı,neredeyse tunayı.. 
zu--- ergün bu,yapar.. ya şimdi ki, hallerine ne demeli.. sevmese ,ne yemeğe çağırırdı.. ne de davetini kabul ederdi.. bende ,bu kadar çabuk benimsemesine şaşırdım.. belki dee.. 
ir--- belki de? 
zu--- senden kaynaklanıyordur,diyorum.. yani leylalığını ,o da fark etmiştir.. 
ir--- ne diyorsun ya.. abimin yanında,tunaya tek laf etmedim.. bakmadım bile.. nasıl fark edecekmiş.. 
zu--- ( arabanın yanında durduk.. gülerek ) oyyy leylam.. sazanım.. yapmadım diyorsun da.. ergün evinize gelirken.. biraz anlattı,sabah olanları.. tunayı korkutayım dediğinde.. tavrından,çözmüş seni.. irem tunayı seviyor,dedi.. 
bende nurinin tunaya tepkisini, anlayamadığını söyleyip..lafı çevirdim..  büyük ihtimalle, nurinin kulağını büker.. 
ir--- (şaşkınlıkla.. elimi ağzıma kapayıp,dinlemişim.. ) inanmıyorumm.. 
nu--- az önceki, teklif hala geçerli mi.. 
aynı yöne gidiyoruz nasılsa.. abimler gelmesinler şimdi.. saat geç oldu.. 
tu--- tabi tabi, buyrun.. 
zu--- (fısıldadı ) bak, bükülmüş bile..
ir--- inanamıyorumm.. 
abimlerle tokalaşıp,zuhalle öpüştük.. teşekkür ettim.. 
onlar da, iyi geceler dediler.. arabalarına oturup.. gittiler.. 
tuna kapıları açıp, anahtarı bülente verdi.. 
biz nuriyle arkaya oturduk tabi.. 
hareket ettik.. radyo çalıyor..
nurinin omuzuna yasladım başımı.. mırıltıyla.. "niye buradayız"  
abim gülümseyerek " sana gidip,gelirken.. benzini azaltmış abim.. yarın kuyrukta beklemesin dedim.. hem ,gecikeceklerdi.. sokağa çıkma yasağı var ya.. nasılsa yanında ben varım.. "
cevap vermedim.. hiç konuşmadık evimize gelinceye kadar.. 
araba durunca.. indik.... 
arda da, bahçede bizi bekliyormuş.. abim görünce.. tunaya bülente teşekkür edip.. bahçeye girdi hemen.. 
hava bulutlanmış.. yağmur kokusu geliyor.. burnuma.. derin derin ,içime çektim.. elimi uzatırken... 
bülent--- ( tokalaştık ) sen de mi, seviyorsun bu kokuyu irem.. 
ir--- hımm, bayılırım.. sen de mi, yoksa.. 
bülent---- yok.. gelirken,tuna yağmur yağacak.. mis gibi,toprak kokacak diyordu da.. senin de sevmen..ne bileyim.. ilginç geldi.. 
ir--- ( tunayla tokalaşırken ) niye ki..o çiftçi.. ben de,çiftçi kızıyım.. severiz tabi.. tohum toprağa 
atılıyor da, sonrasında.. ne emek veriliyor,bir bilsen..yağmursuz olur mu.. toprak,böyle burcu burcu kokmalı.. sevmelisin ki.. ürün bereketli olsun.. 
tu--- her attığımız tohum.. emek versen de.. 
filizlenmiyor bazen.. 
bülent--- (gülerek ) o- oo... ben arabadayım.. 


Hiç yorum yok: