Translate

18 Şubat 2012 Cumartesi

328.bölüm...



mu---- ne diyor ,bu deli oğlan.. 
ir---- şaka yapıyor hala... ama üşüdüğüm doğru.. 
mu---- (kapıyı örttü... ) yaşlılık işte... gel, yavrum.. gönülle dışarı çıktık bugün.. aramışsın..
ir---- yardım edilecek birşey var mı diyecektim hala... ilgilenemedim gönülle de... 
mu---- eksik olma... yaptım ,yaptık birşeyler... 
salona girdik... 
masaya oturmamışlar.. bizi bekliyorlar.. tokalaştım,öptüm gönülü ..
mavi bir etek ,blüz giymiş..ama yorgun gibi..  tuna da geldi...yanımıza..  
mu---- hadi yavrularım.. masaya buyrun... 
er----  gönül gel.. şöyle otur.. 
g---- sağol eren.. ben tokum, aslında.. yine de oturayım.. 
er---- bizde öyle ama.. eşlik edeceğiz mecburen.. 
t---- halaa ben çok açım.. 
mu---- halan kurban olsun verene.. ye kuzum ,ye.. 
tu---- (kısık sesle.. ) halama kurban lazım.. zaten.. kurtar bizi tuğrull.. bülent  de,olsaydı keşke.. 
yan yana ,oturduk bizde... 
ayşe yemekleri servis ediyor.. tuğrul abi hariç... herkes az olsun, diyor.. 
çok da güzel olmuş ama.. aç değiliz ki... sohbet eşliğinde.. biraz biraz tadına baktık.. 
kahveyi ben yaptım...
gecenin sessizliğinde duyulan ,kurbağa sesleri arasında... geniş balkonda oturup içtik.. 
saçaklardan yağmur suları akıyor.. toprak kokusu muhteşem.. 
er---- halaa.. ilerideki sulama kanalında yüzerken.. akıntıya kapılıp..boğuluyordum... neredeyse..
hatırlıyormusun.. beni kurtarmıştın... 
mu---- çok zaman geçti ama unutulacak gibi değil ki.. çok meraklıydın.. asiydin.. söz dinlemezdin..
bir türlü... zavallı annen ,nasıl korkmuştu.. sen bağırdıkça...elbisemle atlamıştım suya.. hızla,gidiyordun..çünkü..
t---- maceralarımız çok canım.. beni de.. ağaçtan düşerken tutmuştun.. ahh ah ne güzel günlermiş..
keşke eskiye dönebilseydik ,yeniden.. 
tu---- ben çok birşey hatırlayamıyorum.. sizlerle alakalı.. üçümüzün ağaçta ki  ,resmi ..
erenin beni sapanla ,bacağımdan yaralaması.. tuğrulla samanların arasında oynadığımız ,
kalmış aklımda..
hayal meyal.. soluk bir kaç görüntü eşliğinde.. gidişinize ne kadar üzüldüğüm çok net  ve 
sonrasında, hep acı hatıralar var.. 
deriin bir sessizlik oldu.. hepsi hüzünlendi.. hala gözünü silip duruyor..  
ir---- yaa ,böyle durmayın.. iyi ,kötü... kader adı altında.. çok şeyler yaşamış herkes.. 
geçmişi bırakın artık.. 
kavuşmanızın tadını çıkarmanız ,gerekmez mi.. hüzünle vakit geçirmeyin.. dimi hala..
mu---- evet yavrum..haklısın..  dün hayaldiniz.. bugün karşımdasınız.. 
hepinizi bir arada görmeyeli ,ne çok zaman geçti..
 .. erenim,tuğrulum.. tunam.. kuzularım.. vasiyetimdir size.. bundan sonra. birbirinize kenetlenin.. 
yurdunuzu unutmayın.
tuna çok gençti ve yalnızdı ..ama başardı..okudu.. hiç sapmadı.. yolundan..
şımarıp,har vurup harman savurmadı.. toprağına ihanet etmedi..çalıştı... toprak da,onu ihya etti..
hiç kurumadı...alnının teri hepinize de,adil davrandı.. 
 benim mallarımı ona verdiğim için.. kızdınız bana..
 aranızın açılmasında malesef, katkım var da.. ben hiç pişman olmadım.. tunayı seçtiğimden dolayı.. 
siz kötüsünüz demiyorum asla... ama..
 ilgilenemezdiniz, satmayı düşünürdünüz...burada yoktunuz...
 tuna yıllardır.. bir karışına.. bir kuruşuna bile dokunmadı.. paramın da.. toprağımında.. 
eker,satar..paramı yatırır bankaya.. 
bir başınayım.. bir can yoldaşım ayşe var.. harcasam ,ne kadar harcayabilirim ki.. 
bende biriktirdim..  
iremle tunaya.. çocukları için tahvil almıştım.. sizin evlatlarınıza da aynı miktarda.. tahvil aldım..
bugün.. gelecekte, onlar için kullanırken... bir zamanlar,bir halamız vardı dersiniz ..
er---- o zaman için.. bende kızmıştım sana.. ama ne yazık ki..düşüncelerinde haklısın.. 
bizim için o an.. toprak değildi.. önemli olan.. yaşam tarzımızla ,buradaki  düzene ayak uyduramazdık.. 
biz o tahvil olmadan da,halamızı anlatırız çocuklarımıza .. sende dursun.. . kendin verirsin.. torununa... 
mu---- sağol da erenim.. gözüm açıkken..elimle vermek istiyorum.
vicdanımı rahatlatıyorum, belki de...
t---- hala.. ereni bilmem de.. bana ısrar etme. tahmin edebileceğin sebeplerden.. dolayı.. ben almam.. 
sende yada tunada  dursun.. 
burada bulunanlar için,önemli değil.. ama olmayan ,aklını kaçırabilir..  anlatabiliyor muyum.. 
büyük halası,amcaları ve yengeleri.. ufuğun geleceğinin teminatıdır zaten... 
ben olsam da,olmasam da.. 
hepimiz ters ters bakınca... gülümsedi.. 
 t--- yanlış anladınız.. beni.. canıma kast edecek değilim.. 
gelecek yıl..için,davet aldım..  yurt dışında  olabilirim.. 
anlaşırsak, yazın ufuğu da .. götürmeyi düşünüyorum..
er---- (içini çekerek..) ne diyeyim .. bilmiyorum ki.. hayırlısı olsun.. hakkında.. 
tecrübelerimden faydalan diye.. bir iki şey.. anlattım sana..  bir kadın,
t---- sus,konuşma eren.. her ne olursa olsun.. o benim namusum.. çocuğumun annesi.. 
tek laf daha etme..
boşanmam ondan.. bana yakışmaz..
gönül erene bakarak, susturdu..onu.. filcanları aldım bende... mutfağa götürdüm.. 
 ayşeyle beraber... çaylarla.. yaş pastayı ikram ettik..
serin serin yağmur sesini dinleyerek..içiyoruz... 
 eline sağlık dediler.. çok konuşmamaya çalışıyorlar sanki...hani zamanı değil, der gibiler.. 
g---- halayla bugün çarşılarınızı ,Adanayı gezdik.. olabildiğince.. çiftliğinizi,okulunuzu..da  uzaktan gösterdi sağolsun.. 
merak ettim,tuna... o kadar insana, ihtiyaç var mıydı..sahiden.. olağan dışı bir görüntü vardı da ,tarlalarda..
tu---- (gülümseyerek... ) yoktu gönül.. 500 kişi demiştim.. 1000 kişi gelmişler.. geri gidin diyemedim.. 
burada rahatlar,hem paralarını alıyorlar.. hem kışlıklarını temin ediyorlar..
 doktor görmemiş olanlar var ,içlerinde... hepimizin hayrına olsun diye, elimden geldiğince.. 
 birşeyler yapıyorum işte.. .. ama gelecek yıl için kota koymam gerekiyor... 
herşeyi geçtim..kalacak yer ,büyük problem oluyor.. 
g----  eren anlattı da,düzeni iyi kurmuşsun.. 
tek başına olmana  ,çiftçilikle..öğretmenliği bir arada götürmene ,rağmen.. aksama yokmuş.. 
bravo sana.. tebrik ederim..
tu---- sağol gönül.. teşekkür ederim... 
t---- irem ve okul içi faaliyetleri düşünürsek... tunaya acıyorum.. doğrusu... 
 ir---- abiiii... aşkolsun.. beni niye öne sürüyorsun... tunaa.. birşey söylesene... 
t---- sus sus.. ne söyleyecek.. gözümle gördüm.. 
 tu---- (gülerek..) okul geriyor bizi ama görmediklerinle ,dengeliyoruz abiciğim.. 
er---- hah hah hah... aldın mı cevabını.. tuğrul.. 
t----- hıı,aldım..birbirlerine toz kondurmuyorlar... güyaa..
tunanın omuzuna çırpar gibi ,elimle vurdum .. 
tu---- ne olmuş..irem.. 
ir---- (gülerek.. ) toz konmuş hayatım... 
 kahkahalarımız bahçeyi inletti.. 
tu---- Adanayı gece,gezmek istermisiniz.. 
er---- yookk.. kanmam bir daha... 
ata tembih etmiş.. gönül,irem diyince.. hoop yerdesin.. 
güldük hepimiz... 
 ir--- tunanın atı ile arasında ki bağ çok kuvvetli....beni kıskanıyor...düşünebiliyor musunuz.. 
 beni bile,üstünden atacaktı neredeyse... 
seni tunaya söylerim dedim .. anında uysallaştı.. 
hala öyle derin bir iç çekti ki... ne oldu diye,hepimiz ona döndük... 
 dalgın dalgın... yağmura bakıyor... 
er---- halaa.. 
mu---- efendim oğlum.. uykunuz geldiyse.. yataklarınız hazır... 
er----  yok halam,yok.. merak ettik.. az önce, ne düşünüyordun..  andığın kimdi mi ,demek lazım bilmiyorum... sordum diye ,sopa yermiyim onu da bilmiyorum... 
mu----....................................
t---- ben bir kere.. hala ,çok güzelsin... niye evlenmedin sen demiştim de...
 kızılcık sopası sırtıma inmişti... 
halaa.. izi durur burada... (gülerek.. ) durun.. göstereceğim.. 
mu----  hadi oradan.. haylaz seni.. kızılcık sopasıymış... hiç birinize vurmaya, kıyarmıydım ben...
olsa olsa kulağını kıvırmışımdır... ama şimdi sopa olabilir.. susun.. eski defterler kapanalı çookkk oldu... 
ir---- en küçüğünüz ve en şımarığınız benim...
(halanın yanına oturup.. 
 derisi buruşmuş,ellerini tuttum.. yüzüne bakarak )  halaa.. n'oolluurr anlatsanaa.. şu kalbe kim girmiş... 
bunca zaman sonra bile seni etkiliyor, belli kii.. unutmamışsın... 
eski aşklar nasıl oluyormuş.. öğrenelim dimi..değişen birşey olmayacaktır.. ama paylaş bizimle halacığım.. 
bir zamanlar.. bir muazzez hanım vardı.. diye anlatalım çocuklarımıza... 
dilden dile yayılsın.. efsane olsun... saklama, aç yüreğini bize.. ben,bundan daha güzel bir şey düşünemiyorum.. senin sesinden.. torunların dinlese istemez misin.. hatta,teybe kaydedelim...
 (elim bileğine dokunuyor.. nabız hızlandı.. 100 olmuştur.. pıt pıt pıt..atıyor... )
''yine de, sen bilirsin tabi... ''
nabız daha hızlandı.. 
mu-----.. eski çamlar bardak oldu ,köprünün altından çookkk sular aktı.. .
.. ihtiyar ,nasırlanmış yüreğimi heyecanlandırmanın manası yok.. unuttum ben.. 
tunamı da,böyle mi tavladın.. dili tatlı, yüzü.. yüreği güzel kızım... 
ir---- peki hala.. sağol.. sen anlatsaydın.. bende anlatacaktım.. ama..  unutuverdim birden.. 
mu ---- tunaa.. 
tu---- bana bakma hala..  hiç birşey söylemedim ben.. anlatırsan.. sen anlatırsın.. sözüm söz... mezara kadar.. sırrın bendedir ... 
ben gözlerimi kıstım , tunaya bakıyorum... 
tu---- ne var,irem.. o onun özeli.. nasıl anlatmamı bekliyorsun ki.. 
er---- hala aşkolsunn.. 
t---- evet.. demek tuna biliyor.. kalbimizi kırdın.. halacığım.. irem bırak.. artık.. hadi gidelim biz.. 
mu---- tehdit etmeyin beni.. açtırmayın ağzımı da.. buradamıydınız ki.. bileceksiniz...  
tunaya,özellikle anlatmış değilim..  yanlıştı belki ama buhranlı bir anımı.. gördü..daha onbeş yaşındaydı.. sözünü tutacağını biliyordum.. 
o hiç yanıltmadı beni.. kurban olurum ,yavruumm.. kendi acısı yetmezmiş gibi.. benim için de.. 
üzüldü.. 
tu---- birbirimize dayandık, diyelim halacığım.. istemiyorsan.. anlatma.. yorma kendini.. 
mu---- ama bu gelin.. seni nasıl tavladığını anlatacak... .. erenle tuğrul da.. küser..
tu---- halam,gelin beni tavlamadı...  amerikadan geldiğim ilk gün.. çiftliğe giderken daha.. . kader karşıma iremi ,çıkardı..iki yıl,ben onun peşinde koştum... söyledim ya ,sana da.. ondan dinlemek istiyorsan bilemem...
 ereni  de,tuğrulu da.. merak etme.. ben hallederim,
mu---- ayşeee... teybi getir... 
ir---- yihhuuuu.. yaşa halacığım..
ayşe teybi getirdi... 
hepimiz  pür dikkat halaya bakıyoruz... 
tuna kalktı.. halanın yanağını öpüp.. 
tu---- beni affedin.. tekrar dinleyemeyeceğim.. içerideyim ben.. 
ir---- ama tunaa.. 
tu---- hak vereceksin bana ,irem..  
ir---- peki... 
teybin tuşlarına basıp.. kaydı başlattı tuğrul abi... 
birer de sigara yaktılar.. çıt çıkmıyor.. yağmurun sesi var sadece.. 

Hiç yorum yok: