Translate

18 Şubat 2012 Cumartesi

327.bölüm..


 tunayla abilerinin seslerini duyunca gözlerimi açtım.. salonda konuşuyorlar.. iki saat  kadar,uyumuşum.. 
 
tu--- hadi hadi.. abim senden daha iyiydi şimdi.. eren bey... 
t---- yaşşşaaa.. 
er--- taraf tutma.. yıllardır ata mı bindim ben.. hem bindiğim at, huysuzdu.. 
 
tu---- benim  atımı verdim sana..uysal diye.. 
binmedin de.. 
İstanbulda gösterdiğin, resimler kimindi.. hava atıyordun hani.. 
 
er--- poz vermek için ,konu mankeniydi o at... 
 
t---- hah hah hah.... ya abi.. attan düştün işte.. bunun başka açıklaması yok.. ayy çok eğlendim ..
hele bana laf atarken ,senin düşmen yok muu.. bitirdi beni.. 
tabi bahisde kazandığım...para da işin kaymağı.. 
 
er--- aman aç gözlü veririm ,tamam.. tunaa,hasat parasını alınca.. tuğrula gönder..benim için..
geldiğimde hesaplaşırız seninle de...
 
tu---- gönderirim ..  
ireemmm.. neredesinn..
 t---- aç  gözlü değilim ben.. ev alacağım.. o da, küçük bir katkı olacak..
tu--- ne evi.. nerede alıyorsun.. evin var ya... 
 
t----- İstanbulda ...irem nerede.. sahi..
er--- gelin kaçtı..mı yoksa.. hah hah hah.. 
 tu--- çook komiksin ,abiciğim.. sen banyoya gir.. bende sana giyecek getireyim.. gel..banyo burada.. 
er---- asıl sen komiksin.. banyoyu bilmiyormuyum lan.. sen karını bul önce.. 
 
kalkıp.. oturdum yatakta... battaniyeyi katlayıp.. dışarı baktım hava kararmış.. 
salona girerken.. koridorun başında ,eren abiyle karşılaştık...  
 
ir--- merhaba abi.. 
er--- ooo irem hanım.. günaydın.. lan tuna ,iremi buldumm.. 
 
tu---- geliyoruum..
ir---- (gülümsedim.. )sağol abi,rüyamda seni gördüm çamurların içine düşmüştün... ve sanırım 
rüyam çıktı.. bu ne hal,böyle.. 
 
t---- hah hah hah... 
er--- hep kocanın yüzünden,at üstünden attı beni.. 
ir--- vah vah... gönül duymasın..aman..
 
tuna elinde kıyafetlerle indi merdivenden.. 
 
tu---- bunlar uyar sana..  irem.. uyuyor muydun... 
ir---- hımm...
 
eren abi aldı elindekileri.. banyoya doğru yürüdü.. 
söyleniyor ama... 
 
er---- dillerine düştüm.. tamam artık.. kurtulamam... atın huysuzdu işte.. konuşurken birden şaha kalktı.. 
ir---- abii, yoksa irem mi dedin.. 
er--- bilmem,sizden konuşuyorduk.. demişimdir.. 
 
ir--- tunanın atına bindiysen irem demeyeceksin abi.. kıskanıyor beni.. ondan düştün seenn..
er---- tunaaa.. işbirliği mi yaptınız, tuğrulla...
 
tu--- yok abi... ne işbirliğinden bahsediyorsun... irem dediğini duymadım bile... arkadaydım ya.. 
bahis geçersizdir.. öyleyse.. üzgünüm tuğrul abi.. 
t---- oooo.. olmaz ya.. oynamıyorum.. mızıkçısınız.. 
 
ir---- ben keyfini yerine getiririm.. tuğrul abim... 
t---- bir sen düşünüyorsun zaten.. sağolasın... 
tu--- harcandık bakıyorum... 
 
eren abi banyodan çıkana kadar..
yaş pastayı  , tabaklara koyup götürdüm... 
çaylar hazır dediğimde.. 
masaya geldiler... 
 
er---- hamarat gelin.. akşam yiyemezsem, sorumlusu sensin.. eline sağlık.. 
ir---- afiyet olsun abi.. tuna biraz daha gezdirir sizi... halanın yemekleri için ,acıkırsın... 
er---- yookk.. gitmem bir daha... düşürüyor o.. 
 
t--- tu--- hah hah hah...
 
yaş pasta,çay .. sohbet ....vakit nasıl geçti anlamadık bile... 
hala arayıp.. neredesiniz siz.. çabuk geliyorsunuz.. demese hiç kalkacak durumda değildik... 
 
ir---- ben,üstümü değişeyim.. tuna sen böyle mi gideceksin.. 
tu---- değişirim de..
işçilere bir miktar ödeme yapacağım . çavuşlar bekliyorlardı... 
 
tuğ-- biz gidelim öyleyse.. gelin arabanı alabilir miyiz.. 
 
ir---- tabi ki,abi.. 
er---  irem de,bizimle gelsin  .. 
 
tu---- kendisi bilir.. karışmıyorum.. 
ir---- hımmm... ilginç.. 
 
*********
 
abimleri gönderdik... 
mutfakta bulaşıkları yıkıyorum.... 
 
tu---- niye gitmedin.. 
ir---- ben bilirsem.. doğrusu buydu.. hadi paralarını ver de.. gecikmeyelim.. ... 
 
tu---- yok öyle bir planım.. seninle konuşmak için ,ayrı gidelim istedim... 
ir---- (kaşlarımı çattım...) ciddi birşey mi var.. tuna... ne konuşacağız... acil mi ki.. 
 
ellerimi kurulayınca... 
tu---- gel, salona... 

oturduk  üçlü koltuğa... bana döndü.. 
 tu---- bak şimdi.. erenin çocuğu olacak... tuğrulun da var..
 bir kuruşuna dokunmuyorum ama halam topraklarını bana verdiği için, 
biraz rahatsızlık duyuyorum.. açıkçası... onların da hakkı var orada... 
halama karşı gelmiş gibi ,olmak istemiyorum..ileride veririm haklarını da.. 
şimdilik.. halamın yaptığı gibi.. çocuklarına kullansınlar diye,ikisine de... tahvil alayım diyorum..
önce sana sormak istedim.. 
razı mısın .. 
ir---- (güldüm.. ) niye olmayayım canım.. hak haktır.. iyi edersin.. sormana gerek var mı... 
 
tu---- var,çünküü.. toprakların şu an ki, rayicinden  hesaplayıp ..
o bedele tahvil almayı, düşünüyorum da.. ondan.. 
ikiyle çarparsan.. 
sorma sebebini anlarsın... 
 
ir---- razıyım.. helali hoş olsun.. amcasın sen.. yabancıya gitmiyor.. nasılsa.. 
senin de ,vicdanın rahatlar işte... 
tu---- (gülerek... )miktarı sormayacak mısın... 
 
ir---- (başımı salladım iki yana... ) hayırr.. tek önerim olabilir.. 
 ufuk için.. tuğrul abiyi vasi tayin et.. 
annesi kendi için kullanamasın.. yada böyle bir imkandan haberi olmasın...ev alacağım diyordu,kullansın bari.. ona,para olarak da verebilirsin.. işine yarar.. 
 
tu---- doğru diyorsun.. tamam.. sorarım.. 
 artık gidebiliriz .. 
ir---- dur bakalım.. tuna bey.. konuşuyoruz madem.. 
 
tu---- aşkım.. gündüz için.. sorry dedim ya.. galip bey de ,kabul etmedi zaten.. e daha ne ..
ir----.............. ya etseydi tuna... nasıl bana sormazsın sen,inanamıyorum.. 
 
tu---(yanağımı okşadı... )bencilce  buldun..dimi..
 sen ve çocuğum aklımı başımdan alıyorsunuz da ondan... bu arada çıkardığın özet, berbattı.. 
duygu yoktu.. aşk romanı değil de.. tekstil için ,çeviri yapar gibi olmuştu... 
o kadar fantaziden ...sonra.. daha farklı olacağını..ummuştum doğrusu... 
 
ir---- fantazi uygulamalı değil ,demedin mi.. hem galip bey geldi.. yazarken.. 
hemde.. alışkanlık oldu, çevirilerim.. duygusuz..olabilir.. romanı geç.. gerçeğine bak sen.. 
bana duygusuz diyebilir misin.. 
 
tu--- (gülümsedi...) aslaaa.. venüsüm.. asla..
 ********
 
diz hizasında bej rengi  etek ... kırmızı ağırlıklı,minik çiçek desenli bir gömlek giydim..
kemik rengi kalın kemer ve aynı renk ayakkabımı çantamı aldım dolaptan... 
makyajım da bir kalem,bir ruj... parfümümü sürdüm... inci küpemi taktım..kolyem elimde... ,
seslendim.. 
 
ir---- tunaaaa.. neredesin.. ben hazırım... 
içeri girdi.. krem keten pantolonunun üstüne.. annemin işlediği kazağı giymiş... 
 
 tu--- hımm.. görüyorum.. üşümezmisin..etekle...
ir---- yok canım..kolyemi uzattım..takarmısın.. 
 
alıp taktı...boynumu..öperken, ben yine ürperdim tabi... 
ir---- off tunaa.. 
tu----  ses çıkarma,bak yine öperim.. çok güzel olmuşsunuz hanımefendi.. 
 
ir---- (gülümsedim..) sağol,sizde çok yakışıklısınız... 
iç açıyorsunuz beyefendi.. mmm,kokuya bak allahım.. 
gönlümden neler geçiyor, bir bilsen... 
 
tu---- hıh.. ya sen bir bilsen.. benim aklımdan neler geçiyor...en iyisi bir an önce gidelim... 
 
****
yağmur hızla yağıyor...
ben yaş pastayı ve sütlaçları tepsiye koyup üstlerini örttüm...oraya götürüyorum..
  tuna da, tatlı aldı.. 
 
halanın evine geldik..... heryer ışıl ışıl ,bütün lambalar yanıyor... 
 
mutlu, güler yüzle karşıladı bizi hala... öpüştük, sarıldık... kapıda..  
beni süzerken... hal hatır sordu ,hemen.. 
 
tuna elinde tatlı ,içeri girdi......
 tu---- halaa neye bakıyorsun... 
 mu----- gelinime bakıyorum.. tü tü tü.. allah nazardan saklasın.. 
tu--- amiiinn.. 
 
mu---- artık,karnın belli mi oluyor ne .. kaç aylık oldu.. torunum... 
ir--- (gülümsedim... ) iki gün önce süzülmüşsün diyordun halacığım... dört ayı dolduracağız ..neredeyse..
 
tuna arabadan benim yaptıklarımı alıp,tekrar geldi yanımıza... 
tu---- girsenize içeride konuşun... serin esiyor.. rüzgar.. 
 
mu---- gönülle kırkınız karışacak ,yani... hangi birinize gideceğim ben.. 
tu---- gönülü,ereni görünce.. bizi unuttun bakıyorum... iyi öyle olsun.. 
 mu---- tunaaa.. 
tu---- ne var hala.. o gün de.. göndermedin mi bizi... alındım tabi.. 
 
tepsiyi mutfağa götürdü.. 
 mu---- ne diyor ,bu deli oğlan.. 

Hiç yorum yok: