Translate

17 Şubat 2012 Cuma

317.bölüm..

s---- yok da,hava alsın dedim.. herkes gergin bu aralar.. dün ilk defa.. zuhal abisine
karşı geldi.. düşünebiliyor musun..

ir----sabrı bitmiştir kızın .. tabi sen.. ergün abiden,taraf olmuşsundur hemen...
oğullarınıza, kıyamazsınız bilmezmiyim..

s---- hiçbirinizin ,allah acılarınızı  göstermesin.. abidir.. sayması gerekir.. olmaz öyle şey..

ir---- teyze delirtme beni.. zuhalden bahsediyoruz.. o ne zaman saygısız ,davrandı ki..
haksızlık ediyorsunuz... zuhal cevap verdiyse ,abim mutlaka hak etmiştir..inanıyorum... ben ona..
gelecek mi buraya..

s---- gelecek..
neşe de.. doğum tebriğine gelecekmiş.. misafirim var.. onları da getirebilirmiyim demiş annene... .
nerminle daha önce tanışmışlar.. getir tabi dedi.. ben kim olduklarını bilmiyorum...
kalabalık olacağız yani..
ben çamaşır katlıyordum... bitireyim, yarım kalmasın..

ir---- teyzem... ben yaparım.. otur sen...
s---- birlikte yapalım öyleyse.. ertan beyin giysilerini de ütülüyordum...

oturma odasında divanda minik çamaşırlardan bir dağ var sanki..katlanmış çoğu..
ütü masasına geçtim..
konuşa konuşa...
hepsini ,ütüleyip yerleştirdik yerlerine..

o sırada annemler geldi..
ertan babamın kucağında.. yıkıyor ortalığı ağlıyacağım diye... sesi de güzel ,gür olacak gibi...

bir hengameyle onu susturmaya çalışıyoruz.. annem gayet sakin..
bırakın ağlasın diyor...
 içeri gitti..üstünü çıkarıp.. elini yüzünü yıkayacakmış..

oy kıyamam ben ona.. boncuk boncuk yaşlar dökülüyor...

kucağıma aldım... hiiii.. maşşallahhhh... gözlere baakkk... yemyeşil ...
nazarlığı yerinde mi diye kontrol ettim...

ir---- anneee.. nesi var ertanın..
ah---- aşı oldu kızım.. canı tatlıymış beyefendinin...
ir---- ağlatma ya anne.. bişi yap.. içim kötü oluyor..

s---- bende hiç dayanamam.. suyundan ver iki kaşık..
ir---- boğarım çocuğu teyze ,sen ver...

s---- tövbe de,kızım... ne boğması ,alıştırma yapmış olursun işte...
ir---- yok yok... sen tut.. ben suyunu getireyim...

annemle koridorda çarpışıyorduk neredeyse, ben koşturuyorum tabi..

ne---- sakin ol.. sakin..
ir---- vicdansız mısın ne.. dur canım... geldim geldim... ağlamaa.. ablasının kuzusu..
ne---- hah hah hah..

annem giyinmiş.. kot pantolonunu.. yeşil renkli..yarım kollu bir tişört..
salona geldiğinde.. teyzemin ,ertana su içirişine bakıyorduk.. babamla..

çocuk bakmak bir sanat resmen..
şapur şupur içiyor..
dudağını eme eme...

ne--- irem.. bir bardak su verirmisin..
ir---- tamam..
gidip getirdim... kısık sesle..

ir----  anne.. sen nasılmışsın.. moralin bozuk gibi...
ne--- fena değilmişim.. bir hafta sonra yine gel dedi sevinç..

ir---- neyin varmış ki... fıstık gibisin.. maşallah..
ne--- (gülümsedi..) sağol da..polip vardı..bende.. ilaç veremiyordu.. şimdi verdi işte.. 
biyopsiye parça aldı..

ir--- hii.. kıyamam.. yatsana sen..
ne--- ne yatması anam.. misafir gelecek..

ir--- sen lohusasın.. kim geliyor ki.. gelirse de ,gelsin ayrıca..
 ertanı doyurmaktan başka ,işin yok senin...

ne--- ooo.. bak sen.. emin misin..
ah--- doğru söylüyor ,kızım.. elimizden geldiğince birşeyler yapıyoruz... sen iyileş ,önce..

s---- yemek hazırlayayım mı .. nermin..
ne---- yok ablam.. yaptın, pişirdin.. birde hazırlayacakmısın.. acıkan yer.. kısır yapacağız ya.. ondan yerim..
s---- kimyon bitmiş.. yedirmem kısırı sana... ertan uyutmaz ikinizi de.. gazdan..

ah---- alırım baldız.. ne eksik söyle hemen..
s---- eksik değil de.. ceviz içi azalmış biraz.. takviye lazım... ahmet..
ah---- tamam..



babam gitti yazık.. annem ertanı doyurdu.. altını değişti.. ben dokunamıyorum ama öğrendim..
nasıl yaptığını..
oyuncak bebek gibi.. aynı..
kıpır kıpır..
teyzem de kısır malzemesini hazırlıyordu..

telefon çaldı..
ir--- alo..
tu--- ahh sese bak...ne güzel alo diyorsunuz.. hanımefendi..

ir---- hıımm.. başka şeyler de ,diyebiliyorum..
tu--- bilmem mii... goncam.. sesini duymak istedim.. çok yoruldum da.. doping lazımdı..

ir---- bir dakika durursan..  anlatırım.. sana..

telefonun kablosunu  çekip.. odama  girdim.. yani eskiden benimdi.. ya..
koltuğa oturdum..

ir---- evet aşkım ,ne dememi istiyorsun.. yorgunluğunu alayım hemen.. şarkı mı, şiir mi..

tu---- hah hah hah... beni sevdiğini söyle.. o yeter ..şimdilik..
ir---- (içimi çektim...) kelimeler kifayetsiz kalıyor.. tunam.. göstersem nasıl olur..

tu---- (gülerek.. )nerede ,nasıl..
ir---- derhal geliyorum yanına..

tu--- .......... yaa,ne iyi olurdu.. ama gelme.. meyve bahçesine, gideceğiz.. birazdan..
ilaçlama yapılıyor.. sana iyi gelmez..

ir---- sen de mi yapıyorsun.. sanki... gitme ,beni bekle..
tu---- tabi yapıyorum.. şöför, hamal..işçi..  şu an görsen tanıyamazsın beni..

ir---- iddiaya var mısın.. oradaki tüm erkeklerin arasında ,yine de  tanırım seni..

tu---- ......... iremim.. çavuş sesleniyor.. gitmem lazım.. tanıma işini bilahare konuşalım..
öptüm seni..

ir---- tamam bir tanem.. fazla yorma kendini.. bende öpüyorum seni..
tu--- ertanı çok öpmee..

ir---- hah hah hah.. geç kaldın.. ama sana da ayırdım bir kaç öpücük..
tu---- (gülerek.). harcama sakın..

ir---- (uzuunnn bir öpücük sesi gönderdim ona.. )devamı akşama..

tu---  hımm.. bekliyorum.. hıı.. philip geldi.. dünkü tüm ihracatçılarla beraber..
o iki kendini bilmezi getirmemiş sadece.. gezdiler tarlaları.. pamukları incelediler..
ağırladık öğlen yemeğinde... şimdi gittiler..

ir---- hadi,hayırlısı ...buraya da neşe abla gelecekmiş.. akşam sende gelirsin dimi..
tu---- çalışırım.. ararım seni.. tek kalma..

************

çıktım odadan..
telefonu yerine koydum...

oturma odasına giriyordum ki.. .. annemin kucağındaki ertana,sevgiyle  bakışını görünce .. durdum kapıda..
 ellerimi karnımın üstünde gezdirdim... bende...çocuğumu okşayıp, sarıldım sanki..

annemin yanağından bir damla düştü ,ertanın tulumuna...

girdim hemen...
ir---- annee.. ağrın falan mı var.. niye ağladın..

Hiç yorum yok: