Translate

18 Şubat 2012 Cumartesi

318.bölüm..

ne--- (gülümseyerek.. )anneler hassas olur.. endişelenir,sevinir... üzülür.. her şeye ağlarlar..
deşarj yöntemidir.... ağrım yok.. bir rahatsızlık da hissetmiyorum..
belkide sevinç beni ,babanı kandırıyordur.. diye teselli ediyorum kendimi..

ir---- niye yapsın ki,çıkarı ne.. neval hanıma götüreyim seni..
bende gideceğim zaten..
ne---  kapı çaldı.. git bak, sonra konuşuruz..

kapıyı açtım...
neşe ablanın.. yanında, kırk yaşlarında..  esmer kısa boylu az kokoş görüntülü ,bir bayan var...
 tanıyorum sanki..

birde yaşlı bir teyze duruyor.. arkalarında..
ir---- hoşgeldiniz.. buyrun..
neş--- buyurduk iremciğim..

içeri girdiler.. öpüştük, salona aldım..
annem ,teyzemde girdiler.. tokalaştılar.. neşe abla tanıştırdı.. bizi.. oturduk..

neş----  suzan hanım teyze..ziyanın annesi..  cavidan teyze de,anneannesi..
Ankaradan tanışıyoruz...
burada kimseyi tanımıyorlar.. ziya ev kiralamış.. onlarda oğullarını ziyarete gelmişler...
bana gelmişlerdi.. yabancı değiller,beraber gidelim dedim...

s---- iyi yapmışsınız.. neşeciğim..
ne---- ben saadet ablamda görmüştüm ,suzan hanımı..tabi ki yabancı değiliz..
neşe büyük kızımız bizim...

neyse..
hoş sohbetler de.. çok bilmiş bilmiş bakıyorlar..
zuhal de.. gelecekmiş.. tuh.. görecekler şimdi kızı..

ertan konuşmamızı sık sık.. böldü.. hep ben gittim odasına.. gazını çıkardım yatırdım..
alışıyor muyum ne...

suzan hanım alttan alttan.. sevim teyzemle.. yakınlaşma çabası içinde..
teyzem misafir delisi zaten... kendini davet ettirdi bile...

teyzem,kabul günüme buyrun dedi ..
Ankara soğuk,oğlumuz sıcak bir yere geldi..ısınacağız .. diye çok sevindik dedi.. cavidan hanım..

bende.. biz adamı yakarız.. teyzeciğim.. arkanıza bakmadan kaçarsınız dedim... gülündü falan..
neşe abla ,planı uygulamaya koymuş belli..  haberleri var ...

suzan  hanım gözünü süzerek..

suzan--- yeter ki gönüller bir olsun..iremciğim..  neşe bahsediyordu.. sevim hanımların.. küfür küfür esen
damları varmış... oraya gideriz artık..

hıhh işte lafı söylettin.. teyzem ,nasıl gelmeyin desin ki... ben susayım en iyisi...

s---- tabi buyrun.. bekleriz..

tuh ya.. tuzağa düştüm...
kaynar ikram ettim.. kendimde kahve filcanında içtim..

üçünün de içi bayıldı.. su istiyorlar devamlı...

ir--- demin demek istediğim buydu işte... suzan hanım...
yiyeceğimiz,içeceğimiz ve havamızla insanın içini yakar kavururuz..
özellikle alışık olmayanları.. çarparız...

ohhhh,berabereyiz..
eşitliği sağladım...


**********

ertanı sevdiler.. kucaktan kucağa gezer miymiş canım..
kapıp kaçırsam içeri.. ayıp mı olur.. diyordum ki..

neşe abla imdada yetişti...

neş---- irem ertanı al canım... daha aşısı yapılmamıştır dimi.. mikroba açık şimdi o..
allah nazardan esirgesin.. lütfüyle de geleceğiz inşallah...

ben alıp.. odasına götürdüm... öpmeye kıyamıyorum ki...
boynunu kokladım, mis gibi bebek kokuyor..
saçıma bir yapıştı..
bırakmıyor.. borçluyum sanki.. velede bak... zor kurtardım kendimi...

annem,teyzem... neşe abla mutfağa girmiş... kısırları koyuyorlar tabaklara...
bende servis yaptım... suzan hanımdan pek hoşlanmadım.. niyeyse.. saadet teyzem gibi,açık bulmak için inceliyor sanki.. 

 babamla zuhal içeri girmez mi o sırada..
 kapıda karşılaşmışlar.. zuhal de..bir şık  giyinmiş.. ki..
hafif de makyaj yapmış..
saçlarını fönletmiş... kadın bayılacak şimdi..

ah---- kimyon geldiii,
ir---- misafirimiz var baba.. zuhal hoşgeldin..

öpüştük..
zu---- hoşbulduk..  hayatım.. ama ben girmeyeceğim...
teyzemi ve ertanı göreyim.. anneme de,haber vermeye geldim...

ir---- tabi tabi.. git sen... yani şeyy.. derslerden bunaldı dedi de, teyzem.. hava al..

neş---- zuhaallll... aşkolsun.. gelsenee..

zu---- (kısık sesle..) üffff... neşe abla mı var.. yakalandım...
ir--- tamam kapıdan bak ama girme... ben ertanı getireyim..

ah--- irem.. kovsaydın bari... geç kızım ,geç... ayıp olur.. merhaba de..
sonra gidersin...

ir---- babaaa...
ah---- neeee..

ne---- zuhalimm.. kızım.. kaynanan sevecek.. kısırın üstüne geldin..

içeri girdik.. babam hoşgeldiniz dedi.. oturdu... hal hatır sordu..
zuhal .. annemi öpüp...
zu---- teyzem.. ben evlenmeyeceğim.. bu durumda ..kaynanam da,olamaz ..dimi..

suzan---- belli mi olur..
zu---- olur efendim.. hoşgeldiniz..

zuhal,şöyle bir tokalaştı.. onlarla..
neşe ablayı, annesini öptü... oturdu.. karşılarına...
neşe abla nasılsın falan dedi.. konuşturmaya çalışıyor da.. zuhal kısa cevaplar verdi..

derin bir sessizlik hakim salona... zuhal inceleniyor... açık ve net.. kısırı falan bıraktılar..
ir---- zuhal çabuk gel.... birşey göstereceğim sana...
zu----geldim..

****
 mutfağa girdirdim..
zu---- nee..
ir---- konuşurken,çayları koyalım diyecektim....

zu---- ama...girme diyordun..
ir---- atma..ben demedim, sen dedin...

zu---- çay koyamıyor musun da ,beni çağırdın.. niyetin ne senin...hıı.. anladımmm..
ir---- (bardakları hazırladım çabucak... )neyi anladın...

zu---- artık tecrübeli oldum ... bu içeride oturan hanımın,evlilik çağında... oğlu var dimi..
beni içeri çağıran ,neşe ablaydı.. demek onun da haberi var..
 yakında ,bize de getirirse hiç şaşırmayacağım... ve senn.. bu durumdan haberdarsın beni uyarıyordun... doğru muyum...

ir--- haberdar olduğum birşey yok.. tahmin ettim sadece...

zu---- ben ertana bakıp.. gidiyorum.. koca  bekleyen kızlar gibi..
içeri girip süzülemem..  tersim zaten.. ummadığın laflar duyabilirsin benden..
annesinin peşinde  geziyordur..oğlu da....
o sümüklünün.. sümsük  oğlunu görmeye dayanamıyacağım..

güldüm.. pek sümsük değil diyeceğim ama olmayacak...

zuhal ertanı görüp ,tekrar salona geldi...

çayları verdim,bende..
zu--- anne.. benim aliye sözüm vardı.. buluşacağız..  siz,lütfen rahatsız olmayın..
 görüşürüz.. teyze,enişte.. neşe abla... hoşçakalın...

s---- beraber giderdik kızım..
zu---- yok anne.. eğleneceğiz ,biraz.. dağıtalım... dedik..

s---- ne diyorsun sen, zuhal...
ir---- ne var teyze...  bizde gideceğiz tunayla..
zuhalim.. yer ayırın, bize de..

kapının önüne çıktık..
ir--- kız ,teyzem bozuldu ha..

zu--- boşver, ona da kızgınım.. eve geldiğinde konuşuruz.. dersim var.
ergünle biraz,takıştık..
ali olmasa ,aklımı kaçıracağım..biz sahiden dışarı çıkacağız.. alimle..gelir misiniz..

ir---- tunam, işçilerleydi bütün gün.. gelemeyiz.. ben durumu kurtarmak için öyle dedim..
ergünle niye takıştın.. size uymuyor da...

zu-- offff of...   titizdi.. aşırılaştı..
gözünün üstünde ..niye ..kaşın var ,diyecek yakında..
abarttı artık işi.. .emrederek ,söylendi bana...
bende,çok  üzüldüm .. 'bana babam karışır.. sen kim oluyorsun '',dedim..
çok sinirlendi beyefendi.. sokak kapısını güümmm.. diye çarpıp çıktı...
 tabi ondan sonra annemi ,dinle.. özür dilemeliymişim.. abimmiş o ,her zaman haklıymış..
ay içim daraldı irem, anlatamayacağım...
tunaya selam söyle.. hoşçakal..

nemlenen gözlerini silerek.. bahçe kapısından çıktı..

arkasından bakıyorum.
.hiii , o da ne.. sokağa 34 plakalı bir araba döndü.. yaklaşınca tanıdım..
 ziyaymış.. .. zuhalin yanından geçti..
ve birbirlerine bakmadılar bile...

durdu kapının önünde... camı açarak..

z--- merhaba..ben ziya , hatırladınız mı..
ir---- evet.. buyrun..

z---- neşe abla ve annem buradalarmış sanırım..
ir--- evet içerideler..

z---- nereden icap ettiyse.. onları alacakmışım.. lütfü bey rica etti..
haber verirmisiniz.. ben rahatsız etmeyim.. çok işim var, gecikiyorum.. çabuk olsunlar..

ir---- (gülümsedim.. )veririm.. peki.. ama çay içiyorlardı daha..

z--- o zaman.. taksiye binip gitsinler,yürüsünler..özel şöförleriyim de.. alırım dedim sanki..
ir---- ziya bey,sinirlenmeyin.. söyleyeyim ben..

içeri girerken.. plan işlemedi lütfü bey,diyorum...

ziya ,hiç sümsük değilmiş demek ki.. sesi çıktığına göre..
kader bu.. birbirlerini... görmediler..

 aceleyle kalktılar,ben ziya geldi diyince..
demek,biliyorlar huyunu..

onları yolcu ettik..

***

Hiç yorum yok: