Translate

17 Şubat 2012 Cuma

315.bölüm..

ir---- buyrun..
tu--- ertanı ,kucağından bırakabilmişsin.. hiç umudum yoktu..

ir---- (gülümsedim..) hııı, işimi bitireyim.. yine ,alacağım canım..
asıl sen tehlikedesin.. kucağına başkaları gelmek istiyor ya... (.................) dan ne haber.. 

tu--- (güldü.. ) adresi şaşırmış o... naziklere doğru yol alıyordur... neyseee..
 sanayi odasının yerini biliyorsun ,değil mi..

ir---- evet.. canım..
tu---- iyi... söylemeyi unutmuşum.. orada, girişteki ilk park yeri benim.. kimliğini göster bekçiye..
tam öğlen saati park yeri ,aramamış olursun.. çok kalabalıktır, şimdi.. tamam mı ,hayatım...

ir---- allahım inceliğe bak... öpücüklerimi gönderiyorum sana... hazırlandım.. tam çıkıyordum bende..
tu---- sende sağol.. ne giydin ,demiyorum.. öpüyorum.. rast gelsin.. dikkatli git..

ir--- . ayyy tunaa hiç güleceğim yoktu... ne giydiğimi,anlatmak isterdim dee
zamanım yok.. hoşçakal ... sağol aşkıımm..

tu--- şişş kışkırtma beni.. gelirim bak..
ir---- hah hah hah... ..


*****

tunam haklıymış .. bu ne kalabalık.. park yeri büyük sorun olacakmış... sahiden de..

 girdim onun yerine ,park ettim arabamı...
bekçi kimliği görünce sesini çıkaramadı..
burası..
kocaman bir bina.. merdivenleri çıkarken.. bizim ihracatçılardan bir kaçıyla merhabalaştık...

içeri girdim..
görevliye kimliğimi verip.. ziyaretçi yaka kartımı aldım..

galip bey elinde dosyalarla .. çıktı bir kapıdan.. yakın gözlüğünü, cebine koyarken beni gördü..

g---- (gülerek.. ) sen kimsin.. irem olma ihtimalin ,yüzde kaç..
ir---- merhaba hocam.. yüzde yüz.. iremim..

g---- yanımdan ayrılma.. da,tunaya hesap vermeyeyim..
ir---- (gülümsedim..) daha çoğunluk gelmemiş sanırım..
g---- olur muu.. hepsi buradalar.. gel..

merdivenleri çıktık..hızlı hızlı... 
geniş koridorda yürüyüp.. gelen gidenlerin arasından geçerek.. bir kapının önünde durdu...
iki dosyayı bana uzattı....

g----imza atıldıktan sonra.. yemeğe götüreceğim
onları.. sen de geliyorsun tabi..
 orada, philiple ilgili detaylar var.. göz gezdir.. göster becerini,
Adanaya şube değil... merkez açmaya ikna ettim.. kapasite ve hammadde var diye..
alalım, işlerinin hepsini..

ir---- tamam.. pamuğun başkenti burası.. daha uygun yer mi bulacak sanki..
g--- ne güzel dedin, size de pazar yaratıyorum bak.. para pul, istemezsin sen artık..

ir---- siz bilirsiniz.. sayenizde,paradan daha değerli şeyler kazandığım kesin..

g----aferiinn.. hadi girelim.. o iki (............)de, burada.. ama..
ir----  hocam.. şimdi,daha rahatım.. sorun yaratamazlar..
g---- tamam..

açtı kapıyı..
içerisi çok kalabalık.. koltuklar dolu..
herkes elinde ki dosyaları.. inceliyor... birbirleriyle konuşarak..
ingilizce,Türkçe karışmış..
 . birkaç tercüman daha var...

philip galip beyle tokalaştı da, gözü bende...
ph--- asistanın nerede ,galip..
ir--- buradayım, philip.. merhaba nasılsınız...

ph---vaaavvv.. hiç tanıyamazdım.. sağol,iyiyim.. sen de iyisin gördüğüm kadarıyla...
ir----sağolun iyiyim.. 
ph---- burada işimiz bitince... sana borcumu vereceğim...
ir---- acelesi yok.. philip..

g---- başkan geliyor... buyrun,oturalım..
oturduk bizde..
fısıltılar bana kadar geliyor.. o iki kişi konuşuyorlar yine...

**********

bir saatten fazla sürdü... incelenen belgelerin karşılıklı imzalanması...
başkan ve beraberindekiler...
gayet nazikler, herkesle ilgilendiler.

hayırlı uğurlu olsun diye söze başladı... sonra ingilizceye dönüp ,devam etti.. konuşmaya..
midem gurulduyor.. bitse de ,gitsek diyorum içimden..
''tekstilciler için Adana cennettir .. pamukları yerinde görme imkanınız  da,var.. ''diyince..

güldüm kendi kendime..
''büyük üreticilerin, adını görebileceğiniz ,liste burada.. mevcut ..alabilirsiniz.. ''diyip..
çoğaltılmış kağıtları dağıttırdı.. bir beye..

herkes bakıyor.. bende baktım...listeye..
 oyyy adını sevsinler... ertuna kara...yazıyor, en başta..

philip uyanık.. eğildi bana doğru.. soyadımı biliyor ya..
kısık sesle..
pl---- who is this?
ir---- my husband..
pl---- hımm.. goodd..

*****


hep birlikte ,aşağıya indiğimizde saat dörde geliyordu...

ir---- hocam,nereye ve nasıl  gideceğiz.. ben birkaç kişiyi alırım.. ama.. 40 kişiyiz..

g---- sorun değil.. arabaları var çoğunun.. sen,philibi.....  bak bir  gönüllümüz bile var...

gösterdiği yere çevirdim başımı...
tunam gelmişşşş... tunam... karşıda durmuş bize bakıyor...

ir---- (gülümseyerek.. ) izninizle galip bey... geliyorum..

gittim ,tunanın yanına...

ir---- yakışıklıı.. ne arıyorsun burada...
tu---- seni arıyorum goncam.. çokk güzelsin.. ...daha, yeni mi bitti.. işiniz..

ir---- (gülümsedim..) hıı, yemeğe gideceğiz şimdi de... dersin yokmuydu.. geri  gideceğim deme sakın..

tu---- yok, gitmiyeceğim de... .akşama da ,yemek yokmuydu zaten...

ir---- valla bilmiyorum... gideceğiz dedi galip bey.... tunaa.. sende gelsene...
tu---- yan masa da mı, oturayım..irem.. galip beyin çağırması,lazım..
arabalara biniyorlar.. hadi sende git..

galip bey geldi yanımıza...
g---- tuna, iyi ki geldin.. .. akşam yemeği iptal oldu.. gece,bara gitmek istiyorlarmış..
yemeği şimdi yiyeceğiz...
araban müsaitse, üç kişi açıkta kaldı... bizimle geliyorsun değil mi..

tu---- peki, galip bey.. buyursunlar... yer neresi..
g---- açık ,havadar ..bir yer olsun dediler... göl kıyısında. tenis kulübüne gidelim.. diyorum...

tu---- tamam... irem önden git...
ir---- ben seni takip ederim..
tu----...............

galip bey organizasyonu yaptı.. arabalara oturuldu hadi ,dedi..

.. ben park yerinden çıktım...philip ve yaşlılar bende...  tuna bekliyormuş dışarıda..
... eliyle işaret etti ,geç diye...

ph--- centilmen beymiş.. size yol verdi..

ir---- (gülümsedim...) öyledir... kendisi eşim olur da...
ph---- hah hah hah...

hareket edip... yanından geçerken...
ir---- inatsın..
tu---- teveccühünüz...

ilerleyip.. konvoya katıldık... tuna en sonda..
yolda ki.. trafik azalınca... daha rahatladım..

konuşa konuşa.. etrafı tanıtarak... tenis klübüne geldik..

Hiç yorum yok: