Translate

17 Şubat 2012 Cuma

308.bölüm..

tunayla karşılıklıyız.. bir başta ben.. diğerinde o..

bayanlara şarap almış ,tuğrul abi..
tuna içer misin dedi.. sesli değilde.. göstererek...
başımı salladım..iki yana..

tuna peynir tabağını işaret edip.. ye demek istiyor..
başımı yine salladım.. ama aşağı yukarı, bu sefer..

gülerek.. ekmek dilimini aldım elime.. yiyeyim mi diye  baktım..
 yani izin veriyormusun diye ,dalga geçiyorum kendimce..

gülümseyip.. başını eğdi hafifçe.. gözlerini açıp açıp kapıyor...

eren abi bize bakıyormuş...

er---- kadehimi irem ve tunaya kaldırıyorum.. hep böyle anlaşın inşallah.. kaldır lan maruf..

ma--- what ?
er---- he he.. vat .. almış dört hanım, sen ancak ... yat...

allahım kahkahayı duymalıydınız.. ... maruf hala ''tuna what ''diyor.. ayy hiç böyle güldüğümü bilmiyorum..

biraz sakinleşince.. tuna güya marufa açıklama yapıyor....

benim de... bir kaç lokma ,peynir ekmek yiyince.. midem sakinleşti.. neyse ki...

tu---- maruf.. abim.. ireme ve bana mutluluklar diledi..
ma---- fıkra mı anlattı..

tu---- yok yok..
ma---- niye güldünüz öyleyse..

er---- hadi tuna cevap ver..
tu---- aşkolsun abi.. ne diyeceğim şimdi ben..

tuğ---- vatla yatı nasıl anlatsın..off off..
tunaa acıyorum sana...

tuna dudağını kemirerek bana bakıyor...

ir---- tunaa.. konuyu değiştireyim mi..
tu----( gülümsedi. )..nasıl..

ir---- maruf.. yalıyı nasıl buldun... o en üst kısımda teras var ya..
işte oraya bir dürbün koyacaksın.. sonra seyreyle boğaz manzarasını..

ma---- biz çokk beğendik.. yalıyı.. manzarada gerçekten muhteşem.. dürbün de.çok iyi fikir..
ama istediğin fiyat biraz.. fazla gibi.. anlaşabilirsek.. almak isterim..

ir---- (kaşlarımı kaldırdım...)  tek fiyat ve pazarlık yok.. komşu olmayı çok isterdim.. ama..

eren,tuğrul ve tuna kısık sesle mırıl mırıl konuşuyorlar...

er---- kabul et iremm..
tuğ---- fırsat kaçıyorrr..
tu---  hayatım,hırs yapma..

hiç aldırmadım ,tabi..
ir---- zübeyde.. istediğin zaman bu yalıyı da.. kendi evin gibi kullanabilirsin ..
 satacağım yalı ,benim olsaydı..inan ki yine sana hediye ederdim..
dün bir başkasına göstermiştim..orasını..siz bakmaya gittiğinizde aradılar.. almaya karar vermişler..
ama ben.. sizden bir cevap almadan.. kabul etmedim...
artık gönül rahatlığı ile arayıp ,onlara sattığımı bildirebilirim... üzgünüm ama durum bu..

z----sağol irem.. ..

ma----..........

ben kalktım usulca masadan.. fihristi açıp.. numarayı buldum güya...
çıt çıkmıyor salonda...

telefonu alıp.. numaraları çevirdim...
. gönülü  aradım..İstanbul içi.. olsun diye.. sayıyordur o.. kaç rakam çevirdiğimi..

bir süre.. durup.. konuşmaya başladım.. kendi kendime..

ma---- iremm... alıyorum .. kabul..
ir---- amaa..
ma---- bugün ,bizim evlilik yıldönümümüz.. zübeydeye almak istiyorum.. o yalıyı..

kapattım telefonu şak diye... gülerek.. geldim,yerime oturdum... tebrik ettim ,ikisini de...
diğerleri de kutladılar...

hayırlı olsun dedim... su bardağımı elime alıp..
ir---- marufa ve zübeydeye...
onlarda kaldırdılar...

er---- iremmm... neymişsin sen..
tu---- tebrik ederim ,hayatım.. blöf de iyiydi.. satışta.. % 10 un helal olsun..
ir---- sağol canım.. yiğenime hediye edeceğim dedim ya,  abi..

g---- çok şaşırdım ,irem.. ya almasaydı.. riski seviyorsun...

ir---- ben tiyoyu aldım, gönül.. kendimi ,hiç körü körüne riske atarmıyım...
ama risksiz de olmuyor..
beni en iyi ,senin anlayacağını umuyorum...

g----( gülümseyerek..) haklısın.. anlıyorum...

tuğ----  biz niye fransız kaldık.. ya.. marufa acıdım bak..şimdi..

er---- akıllı kadınların önünde,eğileceksin oğlum.. fransızda olursun..
şu garibimin ,memleketinden de...
evlilik yıldönümleriymiş.. bak ,nasıl melül melül bakıyor...
başına geleceklerden ,korkuyordur da bu...

tuğ---- korktuğunu sanmıyorum.. abi.. öyle olsa dört hanım alır mıydı...
o gitti paracıklarım diye ,düşünüyordur....

tu---- ya abi.. güldürmeyin.. durumu,toparlayacak malzeme de kalmadı...
 irem.. burayı da satıverir görürsün ..

tuğ---- evet ciddi olalım.. hı ,olmadan önce.. eren pirimizden.. icazet almak isterim...

er---- buyur.. çocuğum.. konu ne..
tuğ---- ben, kadınların önünde eğilme ..kısmına takıldım..

er---- öhhhööö.. sarhoş mu oldun lan..

tuğ---- (içini çekerek.. masaya yaslandı...kısık sesle.... ) ben nerede yanlış yaptım abi...

er---- .................... gelin, dışarı çıkalım biraz ..deniz havası alalım.. kalk lan maruf...
ma--- what ?
er---- haydaaa.. ha bire ,vat diyor bu.. ..

tuna, maruf.. eren tuğrul gayet  üzgün bir ifadeyle..verendaya çıkıp.. sürgülü kapıyı çektiler..

ir---- zübeydee.. durgunluğumuz,inan ki... sizinle ilgili değil.. abimin evliliğinde bazı sorunlar varmış da...
z----  vah vah... çok üzüldüm.. umarım çözerler..

ir---- hımm.. bende.. sen,kaç yıl oldu evleneli.. demiştin..
z---- beş yıl bitti..

ir---- daha nice,uzuunn..  yılları beraber geçirirsiniz.. inşallah...

z---- inşallah.. sağol.. burayı alırsak.. yarın da kalırız demişti ,maruf..sen de, buradasın değil mi..
ir---- ayy.. malesef yokum.. sabah erkenden.. gitmemiz lazım..
gönüllerle.. tapuya gidersiniz
artık.. öğlen ve akşam toplantılarım var... tuna iş başı yapacak... yarın ,çok faal olacağız yani..

z---- kolay gelsin size..
ir---- sağol..

g---- irem.. hesap numaranı biliyorsan söyle..paranı yatıralım.. yoksa adına havale çıkarırız..
ir---- acelesi mi var..gönül..

g---- bir aksilik olmazsa.. yarın gece..bizde gideceğiz ya...almanyaya..  bir an önce,gönderelim.. diyorum..

ir---- xxx bankası.. ziyapaşa şubesine.. adıma gönderebilirsin öyleyse..

g---- tamam.. şurayı toplayalım da.. kalkalım artık.. yarına ..bizim de çok işimiz var...
herkes dağılıyor.. kimbilir bir daha ki karşılaşmamızda nasıl ve nerede ... olacağız..

ir---- erken daha gönül.. hem hüzünlenme.. daha iyi oluruz inşallah..

g---- (gülerek.. ) inşallah .. ama erken değiilll.. gidelim,tuğrulu da.. götürelim.. evine..

erkekler içeri girdiler.. daha iyiler ama..
er---- hadi hanımlar,bize gidiyoruz.. tuğrulun eserini göreceksiniz...

Hiç yorum yok: