Translate

17 Şubat 2012 Cuma

302.bölüm..

nohutu düdüklü tencereye koydum...
ıslattım ama..  ancak pişer..

bulaşıklarımı yıkadıktan sonra..

buzdolabını açıp.. ne pişirebileceğime baktım...

topan patlıcanları fırında közlerim, fasulyelerden bir zeytin yağlı yaparım..
biber dolması da.. yapayım.. ilk kez geliyorlar..

kabaklarla cevizli,mayonezli bir meze.. çiğ köfte de yoğururuz..
başkaaa.. ufuk, patates kızartması ve köfte sever mi acaba.. neyse..  soslu ,karışık kızartma
hepimize hitap eder...

fasulyeleri ayıklarken.. patlıcanları fırına sürdüm..
fasulyeyi ocağa koyunca.. biberleri oyup iç hazırladım.. doldurdum güzelcee..
onu da pişiriyorum...

nohutun altını kısıp..  verandaya çıktım.. oturup,ayaklarımı koltuğa uzattım...
deniz kokusunu çektim içime... çiçek kokuları geliyor esintiyle beraber.. saat on olmuş..
bacaklarım üşüyünce...
içeri girdim hemen..

yemeklerin altını kısıp..fırını kapattım...

televizyonu açıp.. koltuğa uzandığımda...
telefon çaldı..kim ki..

açtım..
ir--- aloo..
ne--- merhaba hanımefendi..

ir--- annemm.. iyi akşamlar canım.. nasılsın..

ne--- çookk iyiyim.. sen nasılsın..
ir---- ............. .. nasıl ,çoookk iyisin.. (doğruldum.. )bana bak.. beklemedin mi yoksa..

ne--- gülemiyorum.. güldüğümü farz et.. evet kuzum... kardeşin,bekleyemedi..
çookk güzel, sarışın ..yemyeşil gözlü bir oğlumuz oldu.. topaç gibi maşaallah...

ir--- anneeeeee... hiiii... sahi mi.. nasıl, ne zaman ..
niye haber vermedin.. babam  arasaydı ya,gelirdim hemen..

ne---- kız bir sus anammm.. makinalı tüfek gibisin ha.. 
beş martta ,iki kişinin doğum günü olacak artık.. dün akşam gittik,hastaneye..
baban müjde vermek için aramış ama yokmuşsunuz.. şimdi,baba oğul uyuyorlar..
teyzenler yeni gittiler,bende kızımı arayayım dedim..

ir---- .. gözünüz aydın anne ,allah analı babalı.. ablalı ,abili ..enişteli ..büyütsün..
şansı açık,ömrü uzun olsun...

ne--- amiiiiiinnnn.. darısı sana olsun kuzum.. hayırlısıyla ,sende kucağına al bebeğini..

ir---- inşallah.. anne.. babam ne yaptı.. şekeri çıkmıştır onun..

ne--- hee.. çıkmış..  ben sancı çekiyorum,elinde insülin.. nermin şunu sen yap ..
elim titriyor demez mi.. gel,gel.. ben sana bir iğne yapıvereyim dedim.. korktu niyeyse... 

ir---- hah hah hah.. şaşırmıştır iyice.. sevindi mi ,anne..

ne---- ooo ,ne diyorsun.. delirdi ...

ir--- anne sen yalnız mısın.. kimse kalmadı mı yanında... niye kalktın sen.. yatsana..

ne--- baban var ya..irem.. ablam kalayım dedi ama istemedim..kaç kişi onu bekliyor ..kolay mı..
 gündüz gelecek.. hem gayet iyiyim.. merak etme..
saadet hanım da.. aradı.. gözün aydın dedi.. yarın gelir o da.. neyse siz ne yaptınız..

ir--- tunanın sevinci,şaşırması görülmeye değerdi annem..  hepsi çok mutlu oldular...

bir bebek ağlama sesi geldi..
ne--- duydun mu..
babamın sesi de geliyor...
"oğlumm.."diye...

ir---- duydum annemm.. duydum.. isim düşündünüz mü..
ne---  ben koyacağım da,bulamadım daha... yıldızlar da ,serhat koymuşlar..

ir---- annee.. adı ertan olsun mu.. koymazsan darılmam ha.. aklımdan o geçiyordu.. söyledim..

ne----ablası istemiş..  olsun be.. ertaaann.. oğlumm.. iyi ,kulağa güzel geliyor.. adıyla yaşasın..
ir----aminnnnn.. ertan çok ağlıyor.. kapat hadi sonra konuşuruz...

ne---- bak bak bak.. kıyamadın mı..  bırak ağlasın ciğerleri açılır..(kısık sesle.. ) irem,babanı bir görsen..
hiç çocuk tutmamış kucağında sanki.. bir panik ,bir panik..

ir---- dalga geçme ya.. unutmuştur.. adam..
ertanım da,acıkmıştır.. gaddarmısın ne.. doyursana çocuğu..

ne--- (içini çekerek..) anne olduğunda.. konuşalım ,gaddar olunuyor mu..
nurinin de selamı varmış..
buz gibi.. gözünüz aydın demiş babana.. evlat kızım.. evlat.. atılmıyor.. tunaya selam söyle.. hadi
iyi geceler..öptüm..

ir---- as.bende öptüm.. seni.. babamı .. tekrar gözünüz aydın olsun..

kapattım..

şaşkın ..sevinçli.. garip..burnuma yemek kokusu gelince koştum.. mutfağa...
mmmm.. nefis görünüyorlar..kapattım altlarını.. nohutta pişmiştir nasılsa...

kapıdaki anahtarı tuna almış..
yukarı çıkayım da.. pijamamı giyeyim.. güldüm ,kendi kendime..

tunam da.. niye geç kaldı.. ki..

yatak odasında.. perdelere baktım önce...
sonra soyunup..  siyah.. takımı giydim..aynada bakıyorum da... giymesem daha iyiydi sanki..
içinin, bu kadar  göründüğünü  ve şortun kısalığını ..tahmin etmemiştim.. doğrusu.. sorun değil tabi..

saçlarımı açtım..
 dişimi fırçalayıp.. yatak örtüsünü kaldırdım....

tunanın defterini ve ipek pijamasını yastığının üstüne bıraktım...
ışığı kısıp.. perdeyi açtım biraz
yattığım yerden yıldızları görmek istiyorum...

uzandım yatağa.. yorganı örttüm..
gökyüzüne ,bakarken bakarken.. uyumuşum..

Hiç yorum yok: