Translate

17 Şubat 2012 Cuma

301.bölüm..

yelizin elinden tutup.. içeri girdirdim...

tuna da.. bülentin arkasından kapıyı örttü...

y---- sana zahmet olacak ya..

ir---- aa,hiç de bile.. bak lavabo burada.. elini yüzünü yıka .. kendine gelirsin.. ..
üstünü değişmek,istersen rahat birşeyler verebilirim..

y---- yok yok.. sağol.. elimi yıkayıp gelirim...

tuna salondaki ..masanın üstündekileri kaldırırken... bende fırını çalıştırdım..pilavı ve tavuğu ısıtacağım..
yeşil salatamı dolaptan alıp.. kapağını açtım.. misler gibi duruyor..

tuna geldi yanıma..
tu--- aşkım,eksik bir şey var mı.. almamı istediğin...

ir---- yok canım.. hazır herşeyim.. ısınıyor.. bir de çorba yaparım hemen..
tu----  hangi tabakları alayım...

ir---- sen otur.. bülent laf eder bak...
tu---- hah hah hah.. o kendine baksın.. 

b---- ireemm.. tunaa.. gelebilir miyiimm..
tu---- gel gel..
bülent girdi mutfağa...
b---- evet ne yapıyoruz... yeliz çok yorulmuş da.. ben yardım edeyim..

tu---tepsi orada bak.. bardakları dolaptan al.. bende tabakları getiriyorum...

b---- maruflar gittiler mi.. tuna..
tu---- yok.. gece gideceğiz demişti... belki uğrarlar.. yeliz ne zaman gidiyor..
b---- bu gece ..

****

elimde çorba tenceresiyle geldiğimde... masada oturuyorlardı...
çorbaları koyup oturdum..

ir---- aman efendim.. ne güzel oldu.. evimizde arkadaşlarımızla beraberiz.. buyrun hadi..

y---- sağol irem.. ama İstanbul iyi gelmedi bana.. müthiş bitkinim.. yardım edemedim kusura bakma..

ir---- aşkolsun yeliz,ne kusuru.. bülentle ,tuna masayı hazırladılar işte..
neyin var ki.. bir doktora gitseydin.. keşke..

b---- biz neyiz irem.. herhalde biliyoruz neyi olduğunu..
ir---- biliyorsan,iyileştir öyleyse..

b---- (gülümsedi..) yazdım reçeteyi .. yeliz uygularsa iyileşir.. iyileşiriz..

tu---  bülent.. kardeşimi üzdün mü ,yoksa..

b---- yoo..sadece buraya gel ,dedim.. yoksa ,evlenemiyeceğiz.. tayinim buraya çıkacak gibi..
yeliz,ondan böyle..

tu---- yelizz,doğru mu.. söylüyor...
b---- haydaaa.. inanmıyormusun bana..

tu---- kes kes.. bir densizlik yapmışsındır sen...

y---- (hafifçe gülümsedi.. ) doğru söylüyor tuna..
 ya,istifa edip buraya geleceğim... evleneceğiz... yadaaa....

b---- ömrümüz yollarda geçecek.. ayda bir görüşürsek ,şanslıyız diyeceğiz..
tu---- hımm.. ne zaman belli olacak ataman..

b---- seminer sonunda.. kesinleşecek..
burada uygulamalardan ,anlatımlara kadar not veriliyor bize... sınav yani...
 400 kişiyiz..bir kişi ,uzman genel cerrah olacak..en yakın aday da benim.. tezim de bitmek üzere...

tu---- gurur duydum.. seninle..
b--- sağol..

yemekleri servis yaptım..
yiyoruz.. düşünceli düşünceli..

ir---- bülenntt... sana birşey soracağım..
b---- sor..
ir---- sen, yelizin kariyerinden vazgeçmesini istiyorsun değil mi..

b---- itici gelecek biliyorum ama şartlar onu gerektiriyor..gibi..
 yoksa hiç itirazım olmaz.. çalışmasına..
yani başka bir çare göremiyorum.. nikahlanırsak.. eş durumundan buraya da atanabilir..
ilk etapta istifa edip, sonradan sözleşmeli de olabilir..
vazgeçmesi kısa süreli yani, tamamen değil..

ir---- pekiii... aynı şartlarda ,yerleriniz ..konumlarınız farklı olsa..
.. yeliz sana ,istifa et ..İstanbula gel.. dese kabul eder miydin..
boş yere mi, okudum ben... demezmiydin..

b---- bilmiyorum, öyle birşey söz konusu olunca düşünürdüm.. artıları, eksileri..
şu an durum bu..
yelizin karar vermesi gerekiyor.. bu yeni olan bir konu da ,değil üstelik..
..nişanlandığımızda, kendisi de biliyordu..

y---- sizin de canınızı sıktık.. kapatalım lütfen.. irem ellerine sağlık.. çok güzel olmuş yemeklerin..

ir---- afiyet olsun.. arkadaş değilmiyiz.. canımız sıkılsa da.. paylaşmak iyidir..
hakkınız da.. hayırlısı neyse o olsun.. en doğru kararı vereceğine eminim..

y---- sağol,irem.. inşallah.. veririm..
tu---- eline sağlık hayatım.. hava güzel.. kahveleri verandada içelim mi..

y---- ben yaparım irem..
ir---- yok yok.. sen de çık..  bülentle..

tu---- bülent.. şurada içkiler var.. istersen,koy iki tane..
b---- hani bizi götürecektin..

tu---- size dedim.. sizee..
b---- hıııı.. pardoonn.. yelizz ne içelim..

onlar dışarı çıkınca..
bizde masayı kaldırdık..
tunayla..

tu---- irem..bulaşıkları yıkama ,önce kahveyi içelim.. yeliz gidecekmiş.. bu gece..
ir---- tamam tamam.. sen git hadi.. içki içiyorlarsa ikimize yapayım..bak bir...
tu---- olur..

dördümüz verandada oturup..kahvelerimizi denize bakarak.. manzarayı seyrederek içtik..
içki istememiş yeliz..

y---- evinize bayıldım.. güle güle oturun.. şu manzaraya bakmak bile, insana huzur veriyor..
ir---- teşekkür ederiz.. buraya gelmeye karar verirsen.. ev emrindedir.. yeliz..
var madem..kullanırız hiç
dert etme birşeyi.. kardeşime feda olsun ,tamam mı..

b---- vayyyy.. irem ,sen ne diyorsun..
lan tuna.. kendine benzetmişsin iremi de..
insan bu kadar ,bonkör olur mu ya.. ev dediği de ,stüdyo daire sanki... yalı bu, yalıı..

güldük.. bülente..
tu---- kimseyi değiştiremezsin bülent.. .. o zaten öyleydi...
irem, benim şu hayattaki tek şansım..

ir---- sende benim için öylesin.. tunam.. sağol..
bülentt ,aslında ben çok cimriyimdir..
para harcarken dikkat ederim.. pazarlık yaparım..
ama varsa,sevdiklerimle de .. herşeyimi paylaşırım.. kuru ekmeğimi bile...

y---- önemli olan da.. o zaten irem.. teklif etmen bile güzel kardeşim..
Adanada görüşürüz diyip ,izin istesem ayıp olur mu..

tu---- peki.. yeliz ,yolcusun madem.. birşey demiyoruz..

kalktık ..
tu---- irem sen de gel..
ir---- yok tuna.. götürüp gelirsin..
tu---- (mırıldandı.. ) gelmeyebilirdik..
ir---- (gülümsedim..) başka yere ne gerek var ki..

sarılıp öpüştük..  yelizle,
 bülentle tokalaştık.. onlar dışarıya çıkınca...

tu--- gelseydin ya.. irem..niye istemiyorsun ki..

ir---- uykudan uyanıp.. misafir ağırladım..sersem gibiyim.. ayıkamadım bile tuna...
şuraları toplayıp.. yarın için humus hazırlayacağım.. hadi bekletme.. çabucak git, gel..

tu---- tamam.. hoşçakal... dikkatli ol..
ir---- sende..

el salladım.. araba gidene kadar..

eve girdim... sonra...

Hiç yorum yok: