Translate

16 Şubat 2012 Perşembe

291.bölüm..



sabah altı da..
sessizce hazırladığım,kahvaltı masasına oturduk..
tuna başını kaldırmıyor.. ben gözlerimi kaçırıyorum..
yapılması gereken ,rutin bir görevmişcesine..
acele ediyoruz..

tu--- istersen okula bırakırım seni..
ir---- yok.. erken daha.. tuna işe gidecek diye, kandırıyorum kendimi..
tu--- başarı oranın ne..
ir----%1..

çayını bitirip.. ayağa kalktı..
tu--- % 1 kaybolmadan, ben gideyim öyleyse..
ben de kalktım...
ir----( gülümseyerek.. ) akşam gelirken.. ekmek al ,kocacığım..

yanaklarımı avcunun içine alıp... dudaklarımı öptü...

tu---- başka bir şey, istiyormusun..
ir---- yumurta da olsun.. çok gecikme ...

tu---- (gülerek..)  mesaiye kalabilirim .. haberin olsun..
ir---- canın sağolsun.. taksitler bitinceye kadar.. katlanacağız ne yapalım..

tu---- evet .. haklısın.. iyi günler..
ir---- sana da canım.. güle güle..

tuna arkasına bakmadan.. elinde anahtarı ,hızla indi merdivenleri...

kapıyı kapadım..
ir--- koş irem.. koş koş koş...

****

mutfağımı temizledim.. bir kahve pişirdim,kendime.. ayıkmam lazım..
içerken..
 yelizle  konuştum.. kuaföre gidiyormuş..
işin bitince beni evden alırmısın dedi... tamam dedim... 
haber verdim pilota da... uçak öğlen kalkacak..
philibi arayıp.. para için acele etmemesini cuma günü görüştüğümüzde alacağımı söyledim.. ...

bir saat sonra.. her şeyim hazırdı..
evim derli toplu.. ben tiril tiril giyinmişim.. valizimi çekerek..kapının önüne getirdim..
unuttuğum birşey var mı diye.. aklımdan geçirdim,aldıklarımı... yok.. gidebilirim...

valizi merdivenden kaydırarak.. indim aşağıya...
arabama koyup.. doğru anneme gittim.. babam da evde.. konuştuk..

tuna ararsa sakın çaktırmayın diye de, tembih ettim... sarıldım öptüm ikisini de..
babam tedirgin ama nerminimin bakışlarından sonra... birşey diyemedi...

annem bir paket uzatınca... ayyy öyle çok duygulandım ki... bitirmiş merserize kazağı.. dikmiş..
ne---- güle güle giysin.. damadım..
ir---- annee.. eline sağlık.. çok mahçup oldum ..
ne---- daha çookk işlersin..üzülme.. valizin içine koymayı unutma yeter..




****

abdullaha gittim..
rahat rahat.. kuruldum koltuğa... göster marifetini dedim...
sarı postiş istemiştim.. tenime uygun bulmuş..
uzun saçlarımla boğuştu resmen.. postişi yerleştirip.. tokalarla tutturdu..
mavi lensi de,taktım... ay çok yakıştı..
makyaj uzmanı ,makyajımı yaptı..uzun süre kalacak dediğim için...
 profesyonel birisi yapsın istemiş..  bitince aynaya bakakaldım... bu ben miyim.. diye..
güzel dağınık bir topuz yaptı.. ışıltılı taşlı tokalarla sabitledi..spreyi sıktı..
takma tırnaklarıma,pembe ojelerim sürüldü...

bambaşka birisi olarak ,kalktım ayağa..
abdullah sanat eseri yaratmışcasına, gururla bakıyor.. bana...
---- kız iremm.. allah nazarlardan esirgesin.. tu tu tu maşşallah..
ir---- sağol abdullah.. herşey kusursuz oldu.. çok teşekkür ederim..

parasını verip..
yelizi almaya gittim..
öff bu kız ayrı  bir ,güzel yaa.... giysi.. saç ,makyaj.. çok yakışmış..
hiç bakımlı da görmediğim için.. harika olmuşsun dedik birbirimize..
gülerek..  havalanına doğru gidiyorum...

y--- sen arayınca, fırsatı kaçırmayım dedim.. arkadaşlar idare ederiz dediler.. sağolsunlar..
ikimizde çok bunaldık.. irem.. bence,asıl sürpriz bülente olacak..

ir--- bence de.. aklıma koymuştum gitmeyi ama planlar öyle çok değişti ki.. fırsatını bulunca, beraber gidelim dedim.. gözlerine inanamayacaklar.

y---- evet ,sarı saçlı ... mavi gözlü .. irem hanım.. tuna tanımasında.. iyice inceleyeyim mi dedin
yoksa...
ir---- yoo ..
y---- (gülerek..)tabi  tabi öyledir.. bak.. ben tuna gibi bir erkeğe hiç rastlamadım...görmedim..
çok erkekle muhatap oluyoruz ya.. o bakımdan yani..
ir---- ay ay açıklamada yaparmış... biliyorum yeliz.. biliyorum.. merak etme..

y---- iyi,hamilelik nasıl gidiyor...
ir---- maşallah diyim, hiç anlamıyorum bile.. yelizz.. kilo almışmıyım..

y---- aman öyle olsun.. fıstık gibisin..
almamışsın,almamaya da çalış.. çünkü,çok müsait vücudun ..hiç anlamazsın bile..

ir---- çok iştahlıyım ya.. tuna uyarıp duruyor..
y---- ilk doğumunda ,fazla kilo alman.. senin için zor olur..irem..tunayı dinle..

******
 ellerim terliyor, kalbim çarpıyor..
tuna olmadan... tek uçağa bineceğimi düşünmemeye çalışıyorum..
tam randevu saatinde oradaydık...
arabayı park edip...valizlerimizi çekerek...uçağa yaklaştık..

pilotun adı hasan.. yaka kartım var demişti..

bakım yapan bir kaç kişi var... çevrede..
gece için.. frapan bir saç, makyaj olunca..dikkatle bakıyorlar.. bize..
( ingilizce konuşuyoruz)
ir---- .. hasan bey ..
h---- benim buyrun..
ir---- ben irem kara.. telefonda konuşmuştuk..
h----...... yolcularım siz misiniz..,başka gelecek var mı..
ir----  biziz.. başka kimse yok..
h---  buyrun efendim...

valizlerimize yardım etti.. koyduk uçağa... 
binip, oturduk yerimize...küçük bir otobüs büyüklüğünde.. ama her konforu var.. çok şık..

 hostesimiz... açıklamaları yaptı..kemerlerimizi bağladık..karşılıklı oturuyoruz yelizle..

telaşımı fark edince..
y---- iremciğim.. kocana kavuşacağını düşün.. bir amacın var.. onu ne kadar sevindireceksin..
bu uçuş da,işin bir parçası..

ir---- (derinnn ,bir nefes alarak... ) haklısın.. bize gideceğiz dimi..

pilotumuz hayırlı yolculuklar diledi.. kalkıyoruz..

y---  sen gel, bülentin kaldığı ev de müsait..
ir---- indiğimizde ararız,tuna yoksa bize gideriz.. daha yakın çünkü..

y---- bak, biz orada ayrılalım... nikaha gideceksin dimi..
ir---- e gelmişim.. gideceğim tabi.. ama tunadan uzak duracağım.. sende gelirsin..

y---- gelirsem tanır beni, senin sürpriz çöpe gitmesin yine..
ir---- hııı, doğru.. (davetiyeyi uzattım..) akşam görüşürüz öyleyse...

 hostes hanım, bir şeyler ikram etti..
onları yerken.. acıktığımı fark ettim...
aşağının manzarası nefis.. 
pilot birazdan ineceğiz dedi.. hayret,hiç anlamadım bile yolculuğu..

***********



İstanbuldayız..
teşekkür edip... indik.. pilot bekleyeceğini söyledi... yarın arayıp, haber vereceğim ona..

iç hatlardan geçip..
kulübeden,yalıya telefon ettim... iyii kimse yok .. açılmadı..
taksi duraklarına doğru yürüyorduk kiiii...

bir adam yaklaştı yanımıza...

---- irem kara?
ir---- evet..
---- beni maruf bey gönderdi.. (marufun ,kartını uzatıp)... sizi istediğiniz yere bırakmamı söyledi..

 aldım kartı..güya affettirecek kendini diye söylenerek peki dedim..

önce yelizi bıraktık.. sonra yalıya getirdi beni.. onu gönderip..
bahçeye girdim..

bekçi ile diyoloğumuz süperdi.. tabi tanımadı beni...
kimliğimi gösterip...

ir--- davut efendi.. gördüğünden,değişik olduğumu kabul ediyorum da.. sen başkalarına dikkat et..
buraya bir çok kadın geldiğinde ,neredeydin..üstelik eve de girmişler..

kısa bir şaşkınlıktan sonra..
---- o kadının da ..kimliğine baktım soyadı kara idi ..
tuna beyin kardeşi olduğunu söyledi..anahtarı vardı.. beyim,izin vermiş..
yanında ki.. siyah çarşaflı kadınlar, bir hayır işi için gelmişler.
yarım saat kadar sonra da .. gittiler zaten..

ir---- o kadın, tunanın kardeşi değil..
tunaya söylemememişsin herhalde..
 yoksa şu anda işsiz olurdun..

---- evet.. konuşamadık.. geç geldi, erken gitti beyim..

ir----  sen yine söyleme.. yani kovulmak istiyorsan bilemem tabi.. ve gözünü dört aç..
neyse..  bir saat sonrası için ,bir taksi çağır bana... şimdi ,şu anahtarı versen diyorum..

kapıyı açıp.. valizimi içeri koydu..

anahtarı aldım..

içeri gözgezdirip.. verandadan boğaza baktım..özlemişim burasını..

bir bardak su içip.. annemi aradım..

ir---- canımm.. ben sağ salim geldim..
ah---- çok şüküürr.. içim içimi yedi..

ir---- (gülerek.. ) yalıya girdim, sizi aradım.. iyisiniz dimi..
ah---- iyiyiz.. dur annen geldi.. sana müjde verecek...

ir---- ayyyy.. kardeşim mi,oldu yoksaaaa..

ne---- yok bekleyebildiğim sürece,bekleyeceğim.. yıldızın oğlu olmuş.. sabah..
özcan haber verdi..yine oğlan  baldız ,diyordu...

ir---- ufff.. sen sanınca,heyecanlandım .. yarın ararım.. şimdi giyinmem,lazım..nikaha geç kalmayayım..
öptüm sizi..
ne---- bizde seni öptük dee.tuna aradı.. nikahtan sonra, arayacakmış seni..

ir---- zuhale gitti de...
ne--- (kısık sesle.. )iremm.. şaşırdın mı... oradasın ya .. ne arattırıyorsun adamı..
ir---- annemm.. ararsa dediğimi de.. byy..

kapatıp...
ayağa kalktım.. yukarı çıkaramayacağım.. valla..
valizimi koltuğun üstüne koyup.. perdeyi kontrol ettim...

tezgahtar kız buruşmaz demişti.. doğru söylemiş..
pembe kıyafeti, şifon şalımı ve ona uygun iç çamaşırlarını ..
ayakkabı,çanta ..takı.. gereken ne varsa... çıkardım... hepsini..

değişip.. giyindim..
makyajım hiç bozulmamış.. rujumu tazeledim sadece..
valizimi kapatıp.. koltuğun arkasına koydum...

pembiş pembiş oldum.. şalımda çok şık.. bekçi,taksinin geldiğini söyleyince..
tıkır tıkır.. çıktım kapıdan.. kapıyı kilitleyip ,minik pembe çantama attım anahtarımı..

topuklu giymeyi unutmuşum  sanki..
neyse.. bindim taksiye..

şöföre, beyoğlu nikah dairesine gidiyoruz diyip.. yaslandım arkama...
doyumsuz manzara bile ,heyecanımı bastıramadı..
aklımda ki ,binbir düşünce.. şöförün geldik efendim demesiyle dağıldı..

kapı önü..  çok kalabalık..
 genç erkekler ,bayanlar topluluğu .. girişi işgal etmiş..

Hiç yorum yok: