Translate

16 Şubat 2012 Perşembe

273.bölüm..

ne----  istediğinde çokk düşüncelidir.. ama..
bir yaş günümü ,kutladığını bilmem..
ben kutlamasam,
küsmeyi bilir..o.
 hep böyleydi.. zaten..
kıskançlığı,bencilliği bir numaradır....
..nereden aklıma getirdin ,kız...
m.ö di ... iki aylık evliyiz...babanla...
adı evlilik yani..

ir---- dur dur... m.ö dedin... miladınız neydi...
ne--- iremmm... anlatmam bak.
ir---- hah hah hah... susstuuumm....

ne---- babamın evinden,çiftliğe gelin gittim ama benim derdim,oyun..  çiftlikte ip atlıyorum..  o gün de,yaş günüm..14 e, gireceğim..
seviniyorum öylesine...
. yaz günü, nasıl sıcak hava.. şalvarlada ip atlanmıyor.. çıkardım,elbisem var
üstümde..
ahmeti de,uzaktan gördüm.. traktörle tarladan geliyor..  
ben zıplarken ,bacaklarım görünüyormuş.. halbuki dize kadar, uzun don giyerdik eskiden....
tayt gibi düşün.. göremez yani..
tabi bunu ,aylar sonra söyledi...

neyse, ben tulumbanın başına gittim..
gelince.. elini yüzünü yıkasın diye, su çekiyorum ki.. soğusun ..
ahmet bana sağol desin.. yaş günümü kutlasın..
ne bileyim..
 bir çiçek koparsın falan diye,bekliyorum.
benimle ip atlasa bile, gönlüm hoş olur..yani..

bir sinirle geldi,yanıma..
bakışlarından sonra... hiç birşey demesine gerek kalmadı..
o çocuk aklımla.. bir üzüldüm ,bir üzüldüm..
gece ..eve de, odamıza da girmedim..
rüzgar var ya.. onun annesi de ,çok akıllı bir hayvandı...  sarıldım.. merdivenin altında....
ağlaya ağlaya.. sabah ettim..

ertesi gün de... ahmetin yaş günü.. ben kutlarmıyım.. oralı bile ,olmadım tabi..
alınmış beyefendi,bir ay hiç konuşmadı benimle..
benim de, canıma minnet... üç ay da ben konuşmadım...ama mütemadiyen ağlıyorum..
hiç unutmam, bir cuma günü.. babam geldi..rahmetli..
 benim neşesiz halimi .. gözlerimin şişliğini ..görünce.. ahmet nerede dedi.. bilmiyorum dedim..
çardakta da.. oturuyoruz..
 .. saçımı okşadı..
''burada bekle beni..kim ne derse desin,kaybolma..bir yere..
 kızımı verdiğim gibi,almasını da bilirim .. ahmet yalvardığını ,unuttu demek ki ''dedi...
gitti ,söylene söylene....
.

onbeş dakika geçti,geçmedi.. babam önde, ahmet arkada.. geldiler,çardağa..
ahmet ağlıyor,baba nermini götürme diye..
babam karına soracağım.. ona yalvar, dedi..

ah---- nermiinnn.. herşeyi anlatmak zorunda değilsin..

ir---- babam bizi dinliyormuş.. yalvarma kısmına gelince ,müdahale etti... hah hah hah...

ne--- edeerr..o ilacını içmedi, değil mi... şimdi ,şekeri yükselmiştir.. iğne lazım..
ahmeettt.. insülin iğnesini
yapsanaa..

ah----versenee..
ir---- ben veririm anne.. otur sen..

ne----( doğruldu, güçlükle )  nazlıdır.. bilmezmisin.. küser..
illa ben vereceğim..

kalktı..
canım yaa... zor yürüyor.. mutfaktan iğneyi aldı.. yatak odasına götürüyor..
bende saate baktım.. tunam istanbulda olmalı.... zaman epeyce geçmiş...

telefon çalınca.. koşup açtım.. koridorda hala..içeri çekecektim..güya... konuşmaya daldım..

ir--- alo..
tu--- canıımm..
ir---- (kısık sesle... ) mmmm.. tunamm.. bir dakika beklersen..

tu---- bir tanem.. havaalanından arıyorum.. geldiğimi söyleyim dedim..
abimler bekliyorlar.. ikisi de gelmiş..eve gidince yine ararım.. o zaman konuşuruz.. oldu mu..
ir---- tamam.. by..
tu--- by..
kapadım..

arkadaki ,kabloyu açıp.. odama doğru çektim... telefonu...
sesi de kıstım iyice..

annemle babam da,kısık sesle konuşuyorlar da.. karşı odada olunca..yine de duyuluyor.. 

ne--- çok mu acıdı .. sana dedim ,ben yapmayayım diye...
ah---- nerminn.. hırsını al ,istedim.. iyi geldi mi..

ne--- gelmiyor ahmet.. o günlerim,isteklerim.. hevesim.. geri gelmiyor..gelmeyecekte.. gömdüm onları..
 irem gidecek.. karışmayacaksın...
kocası ,ona değer veriyor..
 kızımız da, onu mutlu etmeye kararlı..
bırak da onların ,çocuklarına anlatacak..güzel anıları olsun..

ah---- ................. tamam..
ne--- sağol..
ah---- sende..

görünmeden.. aceleyle mutfağa gittim.. duyduğumu bilmesinler.. şimdi...

yıkanmış ,tabakları bardakları yerleştirdim.. buzdolabına konulacakları koydum..
ocağı, tezgahı silip.. mutfağı pırıl pırıl yaptım..

ellerimi kurularken.
annem koridorun ışığını yakınca...

ir---- annee.. kahve istermisinn..
ne---- yap kız.. içelim.. yasak ama.. efkarlandım..

ir---- annem.. yasaksa yapmayım..
ne---- (mutfağa girdi... ) yaapp.. acı patlıcanı ,kırağı vurmazmış..
niye yoruldun kuzum..sen emanetsin..ben yapardım..

ir---- aman anneee.. emanet mi olduk ,şimdi...ne yorulması..
( kahveyi ocağa koydum.. ) sen ayağını uzatıp, otursana içeri..
yarın ne yemek yapacaksın.. şimdiden yapayım ben..

ne---- burada içelim.. taze acebek getirmiş baban..onun salatasını yapacağım.. yemeklerim var..
 sen ne istediğini söyle .. onu yaparım..

ir---- istediğim yok anne.. ben biraz,geç geleceğim yarın.. ev aldığımız apartmanda....
başka bir daireye ,müşteri götüreceğim...

ne---- baban götürüp ,getirecek ya...seni, bekler .. beraber gelirsiniz..
ir---- ..................

konuşarak.. kahveyi içmiştik .. ki.. telefon çaldı.. sesini kısmıştım ya.. tuhaf bir
cızırtı gibi.. duyuluyor...

ne--- bu ses de ne..
ir---- şeyyy.. telefon çalıyor.. tuna arıyor da..
ne---- eee.. niye buradasın.. konuşsana kızım.. kocanla...
ir----tamam..

koşup, odaya girdim...kapıyı kapadım usuullca..
açtım.. telefonu..

Hiç yorum yok: