Translate

16 Şubat 2012 Perşembe

272.bölüm..

kahve yaptım tunaya..içti..

banyo yapmış... üstünü değişiyordu.. içeri girdiğimde..
valizi hazır görünce.. yine burkuldu içim.. ama bozmadım kendimi..

yatağa uzandım.. seyrediyorum onu...

ir---- tunaa.. hırka aldın mı..
tu--- (gülerek.. ) orada var ya..irem.. hava iyi hem..

gömleğini giydi.. ilikliyor.. kalkıp,yeleğini  tuttum..
giyince..
ir---- sütlaç yermisin..
tu---- yok aşkım.. gelince yaparsın.. yeriz ,tamam mı..
ir---- hımm.. tamam..

tu---- senin eşyan.. hazır mı..
ir---- yarın alırım.. tuna.. evi göstermek için geleceğim ya... giyeceğimi aldım..

tu---- bak, dikkatli ol.. her gece... saat on gibi ararım... anlaştık mı..
ir---- anlaştık..şu kemeri taksana...

 taktı kemerini.. cekedini de.. verdim..
tu---- irem.. burada vedalaşalım.. lütfen..
ben binemem ,o uçağa..

 sarıldım beline... saçlarımı okşarken.. başımı omuzuna dayadım...

ir---- dediklerimi unutma... beni  de,merak etme..  özleyeceğim seni.. ama bu çok özel bir durum..
çok selam söyle.. ikisini de.. öpüyorum..

tu---- (çenemi kaldırdı... yüzümü avuçlarının içine alarak...  ) söylerim canım..
içimden ,geçenleri biliyorsun... seni çok seviyorum.. allaha emanet ol..
sarıldı bana ,sıkı sıkı...

ir---- canımm.. sende.. hadi gidelim.. ancak gider...........
tu---- seenn.. gelme.. lütfenn..

ir---- (gülümseyerek,baktım gözlerinin içine... ) pekiii..

tu---- canıımm.. nasılda söz dinlermiiş..
(öptü dudaklarımı... minik temaslarla.. )
tombişimize de iyi bak... tamam mı..
ir--- hıımm...

****


annemlerin bahçe kapısına yaslanmış... tunaya el sallıyorum ,hala... ..
 araba çoktan gitti de... kıpırdayamıyorum..ki..

ayrılırken çokk kötü olduk ,ikimizde.... sarılıp..kaldık öylece..
babamla annem,çıkmadılar kapının önüne..rahatsız olmayalım diye...

onu,oradan ikinci kez İstanbula yolladığımı fark ettim.. ama bu sefer ki.. başka bir amaç için...
buruk olsam da.. aklıma koyduğum sürprizi yapacağım için, heyecanlıyım...
yoksa kendimi frenlemem.. çok zor olurdu...
derhal ,o kazak bitmek zorunda...

babamın sesini duyunca... döndüm...
kapıdan sesleniyor...
ah--- prensesimm.. hava serin.. içeri gel... allah kavuştursun...

yürüdüm ona doğru..

ir--- amiinn...

içeri girip, kapıyı kapatınca..
sanki o ev,yabancı bir ev gibi geldi bana... garipsendiğini.. derlerdi de inanmazdım..

salona girdik...
annem,önce allah kavuştursun dedi..
şişleri eline almış..
tunaya ördüğüm kazağın lastiğini sökecek...

ir---- sağol da.. anneee.. napıyorsun..

ne---- bu ne kız.. böyle ,lastik mi örülür.. gevşek gevşek.. iki günde ağzı yüzü eğilir..
selanik yapsaydın ya..

hopp çıkarıverdi ,şişten...
ir---- anne yaaa... ne zor örmüştüm ,ben onu.. bitsin diye uğraşıyorum.. güyaa..
ne---- konuşma konuşmaaa.. sar şu ipi ,otur karşıma..

ah--- irem istediğin birşey ,var mı kızım..
güldüm..
ir---- ne gibi baba..

ah---- yiyecek,içecek.. gibi.. evde yoksa.. alabilirim de .. söylemen yeter..

ir---- (ipi sararken... )yok ,baba ..canım.. istemiyor..sağol..
ah--- sende sağol.. yavrumm.. ben yatıyorum.. sabah uyandırırım seni.. sakın,kaçma..
tunaya söz verdim..

içimi çekerek.. başımı salladım...
ir---- babaa..  bir dakika... oturur musun..

oturdu yanıma...saçımı okşayarak..
ah--- bu ses tonunu hiç beğenmedim...bakalım, ne çıkacak altından..

gelecek pazartesi ,tunanın yaş günü olduğunu ve benim mutlaka, istanbula gitmek istediğimi.. söyledim..
gidiş planımdan da, bahsedip..
eğer tunaya fark ettirirseniz... size,küseceğim dedim..

gözlerini açmış, beni dinliyorlar..
annem ilmekleri taktı, birkaç sıra ördü bile... hiç bakmıyor ..eli alışmış kadının..

ir---- şimdiden haberiniz olsun,sonradan birbirimize kırılmayalım..
 bilirsiniz..
 aklıma koyduğumu yaparım..
beni engellemeyin.. emir vermeyin..
asileşince, neler olduğunu gördük.. pazar gününe kadar ,bir daha bu konuyu açmayalım..
ve sen baba... yemin et.. tunaya birşey demeyeceksin...

ah---- .............. etmem.. diyelim ki,sen yoldayken.. arayıp sordu..irem nerede diye...
yalan söylemem..
güven kolay oluşmaz ama çok çabuk sarsılır..  kızım.. tunaya bunu yapamam.. hiç unutulmaz,ilişkimiz yaralanır..

ne---- telefona bakmanı ,yasakladım.. mesuliyet benim..
rahat bırak iremi...,zaten tuna için yollara düşüyor.. haberim yoktu dersin.. anladın mı ahmet..

ah----.......................

ne--- bir daha ,şikayet etme öyleyse.. benim niye olanlardan,haberim yok diye...
bak işte.. kız söyledi...
sürprizmiş ,sen karışmasana... ikisinin arasında ki meseleye....
 hiç unutulmaz dedin ya..
 bu da öyle... git yat ,ahmet..
hatırladıklarım sinirimi bozuyor...

ah----.............. iyi geceler.. size..

babam gidince...
yanına oturdum...

ir--- atmaca gibisin ha... ben gideceğim annem.. babam ne derse desin.. aldırma..
sen böyle konuşmazdın,neyiniz var...

aldım şişleri elinden...
başımı ,omuzuna dayadım...

ne---- ver şunu ,ver... bitecek demedin mi.. hırsımı oradan alayım bari...
baban elimde kalacak ,bu günlerde..
 her şeye karışıyor.. sabrımı tüketti..
dayanamıyorum artık..
kendi sıkıntım yetmiyormuş gibi.. elin adamlarına
yemek yapacakmışım yaylada...
almancı ,komşunun evinde tadilat varmış.. iyilik meleği ya, babanda..
 bu halimde benden istediğine bak.. yollarda doğuracağım..
tövbe tövbeee...
"kendin gitt.. yap.. yedir.. dua alırsın...
komşum beni hastaneye götürür "..dedim..
maksadını biliyorum ben... sıkıldı,gidecek gidemiyor.. ben de, gözünün önünde olacağım güya...

 otomatiğe bağladı sanki... nasıl örüyor...bir görseniz...

ir---- annemmm.. boşver ya.. düşünememiştir.. sennn...sinirini bozacak, ne hatırladın bakalım..... onu söyle..

Hiç yorum yok: