Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

269.bölüm..


sabah 
 
tuna uyanmadan.. 
aşağıya inip.. kahvaltıyı hazırladım.. 
omleti pişirirken... 
mutfak kapısından baktığımda.. daha iyi anladım ,tunanın geceki endişesini.. 
 
bizim çiftlik ,kesinlikle göç almış... 
allahım ,bu ne kalabalık... 
otobüslereee diye bağırıyor çavuşlar... 
canım tunam,ne kadar yorgun ki.. sese bile uyanamadı...
 
hıı, az da ben yormuş olabilirim.. tabi.. 
ama ama.. o da.. hiççç uslu durmadı.. ''şalvarın modeli baştan çıkarıcıymıışş..'' diyince..
ben de.. modeli incelemesine izin verdim..ne yapsaydım .. yaniii..
 
omleti tabağını  gülerek, tepsiye koydum.. 
fatma kapıyı açıp.. beni karşısında görünce.. 
 
f---- ayyy.. geç mi kaldım.. tuh tuh.. 
ir---- günaydın fatma... geç falan kalmadın..  senin işin var,ben yaptım..
hüseyin efendiyle, nasılsınız..
 
f---- ehhh işte.. yarım ağızla ,kusura bakma dedi.. 
ir----ama sen süründürmeye ,kararlı gibisin.. 
f---- hee.. öyle valla.. neyse ben sütleri mayalayacaktım.. gidiyorum,hanımım.. 
 
ir---- fatmaa.. bana bir çiçek koparıp versene... çabuk ama.. 
 
 açtı kapıyı.. iki dakika sonra... bir gül uzattı kapıdan... 
kıkırdayarak.. gitti... 
 
****
yatak odasına girdiğimde.. tunam,öyle derin uyuyordu ki.. kıyamadım uyandırmaya... 
 
komodinin üstüne bıraktım..tepsiyi..
güya tatilde adamcağız.. işleri çoğaldı..
 bu gece istanbula gideceğini düşününce..içim burkuldu..
 
saate baktım.. daha zamanım var... saçlarımı tepede toplayıp..ördüm..
buradan alacağım kıyafetlerimi.. kılıfın içine yerleştirdim... güzelce.. 
not yazıp.. yastığımın üstüne bıraktım... 
sessizce aşağıya inip, kapıyı açmıştım kiii.. 
 
tuna " iremmmm.. "diye...bağırdı.. 
kapıyı  örtüp... seslendim... 
 
ir---- tunaa.. ne bağırıyorsun canım.. 
tu---- bekleeee.. 
ir---- kahvaltı et..bekliyorum.. 
tu---- buraya gel.. sen de yememişsin..
 
elimdekileri bırakıp.. yukarı çıktım... 
tuna aceleyle,giyiniyor.. 
 
ir--- günaydın.. sevgilim.. niye uyandın.. ben giderdim..
tu----( pantolonuna, kemer takarken... ) olur mu ,aşkım.. hiç ,olur muu.. nasıl uyumuşum hayret.. 
(öptü dudaklarımı...) günaydın... 
 
ir--- sağol.. yorgundun.. dinlenseydin ya...   hiç canım ,yemek istemiyor .. sen ye..
 ben de yatağı düzelteyim... 
 
kolumu tutup.. koltuğa oturttu.. aç ağzını ,diyerek bir kaç lokma yedirdi.. zorla..
meyve suyunu elime verip.. kendisi atıştırdı.. çabuk çabuk...
 
tu---- eline sağlık,hadi gidelim.. hayatım.. 
ir---- afiyet olsun.. 
 
tarlalarda çalışan insanlara ,baka baka.. hızla yola çıktık..
ir---- ben kılıfın içine, kıyafet koydum..onları diğer eve götürmek için.. akşam yada öğlen 
yanına alırsan... sevinirim... 
tu---- tamam.. öğlen gelirim.. konuşuruz... 
 
okulun park yerine, girdi... 
tu--- hadi,iyi dersler sana... 
ir---- sana da,kolay gelsin.. hayatım.. hoşçakal.. 
inip.. koşarcasına binaya girdim...
 
ben nefes nefese sınıfa,girecekken.. saliha hanımla karşılaştık.. kapıda..
 
ir---- günaydın hocam.. 
s---- sana da..  acele etme canım..bir dakika dur.. koştun mu.. 
ir---hımm.. 
s---- galip bey, senden çok memnunmuş.. ya sen.. 
ir---- şikayetim yok.. hocam.. elimden ,geleni yapıyorum..
s---- iyi .. girelim hadi.. 
 
derse girdik.. yerime otururken.. kapı tıklatıldı.. 
bir öğrenci, beni mustafa beyin çağırdığını söyledi... 
 
s----  tamam.. git irem.. 
 
***********
 
üç saat sonra.. öğle tatilinde..
mustafa beyin odasından çıktım.. 
üç  sınav ard arda olunca.. yoruldum biraz... 
indim merdivenleri ağır ağır...  
 
kimseler yok.. dersten daha çıkmadılar sanırım... 
kantinden gazozumu alıp, dışarı çıktım.. söğüt ağacın altına oturduğumda.. rüzgar..  brandayı, kuvvetle sallıyordu.. 
 
yaslandım,.. 
içiyorum..
 
 şimdiden ,ayrılık dokunmaya mı başladı ne.... 
gözlerim nemleniyor ..sık sık...
 
 okuldan sonra ,
neşe ablaya gideceğim.. iki saat otursak.. yedi ,yedi buçuk olur..  
bir saat sonra... tuna havaalanına giderken
beni anneme bırakır.. .
 
. sonra.. sonra..  gideceğini dile getiremiyorum bile... 
ağlamaya başladım.. kendime kızsam da.. akıyor yaşlar gözümden... 
 
bari boşalsın içim.... deli gibi... hıçkıra hıçkıra.. ağladım... 
aşağı inen,bir kaç öğrenciyi.. görünce...sildim yüzümü..
gözlerimi... kapattım.. sakinleşmeye çalışıyorum...derin derin nefesler alarak... 
 
öğlen tatili için...bahçe kalabalıklaşınca.. kalktım yerimden... yüzümü yıkadım ,çeşmede... 
çantamı da almadım..mendilim yok diye ,düşünüyordum ki...
beyaz bir mendil uzatıldı.. almadan,başımı çevirip kim diye baktım
 
tu--- (bakışları değişti ...birden.. ) ne oldu sana... 
 
mendili alıp.. sildim yüzümü... gülümsemeye çalışarak... 
ir---- herkese mendil mi verirsiniz... beyefendi.. dejavu gibi oldu.. 
 
tu---- bırak şimdi mendili..  anlat.. niye ağladın.. ağrın, falan mı var.... 
 
ir---- tunam.. içimden geldi ağladım... valla iyiyim..merak edilecek  birşey yok..
iki tost al..şurada yiyelim.. gitmek istemiyorum.. 
 
tu---- (anahtarı uzattı..) çantan nerede.. 
ir---- sınıftaa..
tu---- arabada otur..geliyorum..  
ir---- tuna... bak cansu getiriyor.. 
 
cansu çantamı  eline almış, yazık.. tunayı görünce.. gülümsedi.. 
 
kısık sesle konuşsalarda ..duyuyorum tabi... kapıyı örtmedim... 
 
tu---- sağolun, cansu hanım.. iremin, niye ağladığını biliyor musunuz... 
c --- hayır.. bilmiyorum.. sordunuz mu.. ne olduğunu..
tu--- sordum.. içinden gelmiş.. 
 
c---- doğrudur.. herhangi bir dış etken yoktu çünkü.. 
tu---- peki.. yanında olursanız sevinirim.. akşam gideceğim,lütfen dikkatli olun... sizi ararım.. 
c----- tamam.. 
 
tuna gelip oturdu yerine.. bende kapımı kapattım..
ir---- tunaa.. bakma öyle.. endişeyle.. 
 
konuşmadan hareket ettik.. 
 
çiftliğe de.. dönmedi... 
ir---- canım.. nereye gidiyoruz.. okul var..unuttun mu.. 
tu---- unutmadım.. 
 
hızlandı.. araba.. trafiğe aldırmadan...
gidiyoruz.. ..
ir---- (ellerimi karnımın üstünde birleştirdim.. ) ''sakin ol ..tombişim.. 
 baban biraz gergin.. bana ,ne olduğunu çözemedi ya... taktı kafasına şimdi..
halbuki..dediğim gerçekti ama.. 
sen, korkma tamam mı... ''
 
ayağını gazdan çekti.. normal hızla ilerliyoruz şimdi.. 
 
tu---- çok akıllısın..
 
ir----he ağam... mütevazi olamayacağım, biliyorum.. kusura bakma,seni meraklandırdım ama..
 gerçekten, ihtiyaç duydum ağlamaya.. 
 
tu---- ............... ben,seni üzgün görmeye dayanamıyorum... 
 
 yutkundum.. tekrar başlayacağım.. neredeyse ağlamaya..  
 
konu değişmeli ,derhal... 
ir---- tunaa..yeni evimizde ,dürüm yiyelim mi...  n'oluurr.. hadiii.. yaklaştık da zaten.. 
 
tu----  ............... oturacak yerimiz mi ,var ki... 
 
ir---- amannn.. sende.. yere otururuz ne var.. bizim için sorun mu.. incilerimiz dökülmez.. 
 
tu---- pekiii... (elini dizime koydu...) irem.. annenlerin adresini verdim..
nedim bey, sana evrak getirecek... 
yurt için,bankaya  ödeme emri... yenileniyor...
. oku ve imzala.. vekaletinden bir kaç nüsha çıkarttırdım... bir tanesini ona ver.. 
eve bıraktım.. alırsın.. 
 
lütfü beyin verdiği parayı ,hesabına yatırdım... kullanman gerekebilir.. 
ev için ne istiyorsan.. git ,halit abiden 
al.. para verme.. alacağım var.. onda.. 
biz hallederiz.. 
arabanın benzini... az kalmış olmalı...... 
 
ir---- aaa tunaa..  işi anlarım da... benzini de ,düşünme ya...gerekirse alırım... 
niye ,kendini hırpalıyorsun... 
aylarca gidecek değilsin...herşeyi düzene koymak istiyorsun ,anlıyorum.. çok sağol da... 
ben tek değilim ki..
... tek olsam bile ,çevre faktörüm var.. 
 
hem,yapayalnız kalsam da.. başımın çaresine bakarım ben.. artık bakarım yani..
hiçç merak etme beni.. giitt ve eğlenmene bak... kuşlar kadar özgür ol.. 
 
abilerinle ,güzel günler geçir...  aklına ,ne geliyorsa.. içinde kalan, ne varsa yap...
yerde yuvarlanın, top oynayın.. kovalayın birbirinizi... ne bileyim ya... yaşayamadıklarını yaşa...
istiyorum...
eren abi gidecek.. bir daha ,ne zaman görüşeceksiniz kimbilir...
 ne tuğrul gelir, bundan sonra.. ne de sen gidersin...  haksızmıyım.... relax aşkım ,relaxxxxx.. 
 
içini çekerek.. durdurdu arabayı.. 
yeni evimizin önünde... 
 
tu---- sen.. sen.. insanı rahatlatıyorsun...moral veriyorsun.. sağol.. 
 
ir---- (güldüm.. ) başka şeylerde, yaparım.. sen, bildiğin için söylemiyorum.. zaman uygunsuz... 
her şeyi düşündün de.. e dürüm hani.. sevgilim.. almadın... 
tu----(gülümseyerek.. ) yukarı çıkalım.... 
 
****
 
evimizin kapısını, açtı tuna.. içerisi kebap kokuyor.. 
döndüm gülerek... 
ir---- tunaaaamm... 
tu---- canııımmmm... 
 

Hiç yorum yok: