Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

270.bölüm..


tunam... iki tane  ,büyük minder getirmiş... çiftlikten..
sabun,el havlusu..peçete  bardak ,tabak falan.. da poşetteydi...
 
 yediğim dürümün tadını da ,unutamam.. aslında yediğim değil.. durum unutulmazdı.. 
o da, bahanesi işte.. 
 
ellerimizi yıkayıp.. yere oturduk karşılıklı.. o da, bana sürpriz yapacakmış zaten... 
dürümleri yiyip.. colaları  içtik... 
gözümüz de saatte.. geç kalmamak için... 
 
tu---- sen içimi okuyorsun.. dürüm,isteyince..şaşırdım.. doydun mu.. 
 
ir---- doydum hayatıımm.. ben seni tanıyorum artık.. ama bu gerçekten sürpriz oldu...
 o kadar işin içinde.. bunları buraya bırakıp..ta nereye gelerek, beni alıyorsun...
 ya ben şımarmayım da ,kim şımarsın... ooooo... canımmm.. çookk teşekkür ederim... 
dur,olmadı bu...kuru kuru... 
 elimi ağzımı yıkayayım da... ıslak ıslak... teşekkür edeyim... 
 
tu---- hah hah hah... 
 
banyoda ,elimizi ağzımızı.. yıkadık... havluyu uzattım tunaya.. kurularken.. 
muzur muzur bakıyorum ,banyoya da...
 
tu---- ne geçiyor yine aklından... 
ir---- ......... sonra söylerim... 
tu---- unutmam bak.. 
ir---- hıııhhh..unutturur muyum kiii... 
öptüm yanaklarını ,şapur şupur... 
 
tu---- bu ne..böylee, gel burayaa... 
 
****************
 
beni okula yetiştirdi ama uçtuk resmen... 
yine de... kızamadım.. 
çok mutluyum ,çookk... 
 
 binaya  beraber girdik..merdivenleri çıktık aceleyle... 
 öğrenciler içeride.. hocalarda sınıflara girmek üzereler... 
 
bu galip beyin.. dersi... 
 
durdu ,kapının önünde...  gülerek ,geçti dalgasını... 
 
g---- hayatııımmmm.. gecikmişsinizz.. 
tu--- ufff.. öyle oldu..  galip bey.. suç benim.. kusura bakmayın.. 
 
ir---- yok hocam.. ben oyalandım.. 
g---- hah hah hah... 
tu---- iremm.. 
ir---- ne var hayatımm.. 
 
g---- hah hah hah... siz çok yaşayın, e mi... 
ir--- tu--- amin...
tu---- irem,gir sen .. 
g---- dur.. girme... mustafa bey, çağırıyormuş seni... 
 
 kızardım herhalde.. tunanın gözünden kaçmadı tabi... 
tu---- sağolun galip bey... 
g---- sizde sağolun... hayatıımmm... 
 
o gülerek.. sınıfa girdi.. 
 
tu---- evet.. neler oluyor.. 
ir---- ne gibi... 
tu---- off iremm.. ne işler, çeviriyorsun yine.. 
 
ir---- beeenn.. günahımı alıyorsun.. grafikleri hazırlarken.. 
okul arşivini ,kullanabilirmiyim demiştim mustafa beye... onun için çağırıyordur... 
 
tu--- yalana bak..  yutacakmış  gibi mi, görünüyorum.. 
 
elini tuttum.. gülerek.. 
kapıdan uzaklaştırıp... merdivenlere götürdüm...
 
ir----  benim için, bu seferlik yutar mısın.. güzel bir amacım var.. ısrar edip,öğrenmeye çalışma.. 
lütfen.. 
tu----.......... peki.. 
ir---- bana güven ve söz ver.. aklına takmayacaksın... 
tu---- tamam.. söz... 
ir---- sağol.. hadi git de.. bende yukarı çıkayım... 
 
tuna indi merdivenleri... ben de.. üst kata çıktım... 
 
********
 
 
mustafa beyin yanında..
iki kişi daha var... girdim.. 
 
ir---- buyrun.. beni çağırmışsınız... 
mu---- evet,oturun irem hanım... 
 
boş olan ,koltuğa iliştim... 
mu--- beyler.. milli eğitim bakanlığı, müfettişleri... bir proje çerçevesinde..
 üniversite ve yüksek okullarda okuyan.. 
başarılı öğrencileri  tespit ediyorlarmış..
..  mülakat sonucunda..ve kurul onayıyla.. bir üst sınıfa geçebilme ,hakkı tanınmış.. 
 
müfettişlerden birisi... mustafa beye bakarak.. 
---- izin verirmisiniz...
mu---- tabi.. buyurun... 
 
ingilizce konuşmaya başladı.. benim anlama kapasiteme bakıyor uyanık.. 
açıklıyor bana... konuyu.. 
 
arada bir durup... soruyor anladın mı ,diyerek... 
her defasında evet ,diyorum.. 
 
diğeri de ,söze girdi..  çapraz sorgudayım sanki..
konu değişti.. 
sorular, peş peşe geliyor.. artık..
 beni ve hayatımı tanımaya yönelik konuşuyoruz... 
 
arkama yaslandım.. 
rahat rahat ,cevap veriyorum.. 
mustafa bey de... gayet mutlu.. dinliyor bizi... 
 
orada,iki saate yakın kaldım herhalde.. tek kelime Türkçe konuşmadık.. 
en sonunda... birisi..şey dedi, bana... 
 
---- üst sınıfa geçersen ,sana ne artısı olacak... samimi olursan seviniriz.. iş hayatı,öğretmenlik 
deme bize...  evliymişsin ,ihtiyacın yokmuş..ne paraya .. ne de çalışmaya... 
sen seçilirsen.. 
bir başka ,ihtiyaç duyan insanın ..yerini hakkını aldığını düşünmeyecekmisin... 
 
kısa bir an durdum...
 
ir---- hayır düşünmeyeceğim.. 
ihtiyacımızın olmadığı doğru.. 
ama ben birey olarak ,buradayım.. 
başarımı da ,birey olarak..  değerlendirip.. buraya gelmişsiniz
mali durumuma, not verilmiyor değil mi..
 
burs verseniz kabul etmezdim ama .. 
sınıf atlarsam, bu benim yeteneğim sayesinde olacaktır.. 
başarımda,eşimin ve mutluluğumun katkısı manevi olarak... elbette var..
 ama çalışan,öğrenme isteği ve azmi olan benim... 
çalışmaya ihtiyacım yok diye ,okumayı mı bırakayım...
 
kadın -erkek... fakir- zengin ayrımına kurban mı edileceğim... 
bir başkasını ödüllendirirken... 
eşimin mali durumundan dolayı, ben cezalandırılıyor mu ..olacağım yani.. 
eğer hak ediyorsam.. 
kimsenin yerini aldım,başkası yararlansın diye düşünmem.. 
çünkü.. ben gerçekten, öğretmen olmak istiyorum... 
 
üst sınıfa geçmem.. benim açımdan.. çok önemli.. bana inanıp..destek olanlara ,sözüm var.. 
kendime,aileme.. eşime, .. hocalarıma.. başaracağım dedim.. 
doğacak çocuğuma ve gelecekteki öğrencilerime de.. örnek olmak isterim.. 
çabamın boşa gitmediğini .. erkeklerin dünyasında da..olsa.. 
başarının cinsiyetinin olmadığını, bana gösterirseniz.. çok sevineceğim..
sizce.. kendimi... yeterince açık ve samimi olarak ifade ettim mi.. . 
 
---- (gülümseyerek.. ) kesinlikle.. hitabınız,ifade tarzınız.. akıcı konuşmanız.. etkileyici ve samimiydi.. 
irem kara.. 
biz raporumuzu sunacağız... kurul değerlendirecek.. 
size ve okulunuza haber verilecektir... 
yaz sonunda.. sizi  çağırabilirler... 
 
ir---- teşekkür ederim..ev adresim değişecek .. yakında.. bana ulaşmasında, sorun yaşanmasını
istemem.. 
 
yazdım adresimi .. müfettişe uzattım... 
 
adrese bakarak...ilk defa Türkçe konuştu... 
---- buraya mı ,taşınacaksınız... 
 
ir---- evet.. kısmet olursa.. 
ben yine ingilizce cevap verince... meydan okumama.. güldü... 
o da, ingilizce devam etti... 
 
---- özel olacak ama.. bende ev arıyorum.. fiyatını sormamda, sakınca var mı... 
yada biliyor musunuz... oradaki dairelerin fiyatını... 
 
ir---- evet biliyorum..  kat ve plan farkına göre fiyat değişiyor..ama ortalama olarak.. 
kiralık..isterseniz.. ............... lira.. satılık isterseniz ................ lira.. 
arzu ettiğiniz taktirde.. 
diğer daireleri, gösterebilirim... 
emlak satışıyla da, ilgileniyorum .. 
bütçenize uygun ,ev bulmanıza  yardım edebilirim... yani.. 
 
---- güzelll.. yarın  okul çıkışında.. eşimle beraber gelirim.. 
ir---- (gülümsedim.. ) saat ,altı buçuk gibi orada olurum.. 
 
ayağa kalktım... 
üçüne de,başımla hafifçe selam verip.. 
ir---- iyi günler dilerim.. 
 
onlarda.. bana iyi günler dediler... 
 
çıktım odadan.. 
tuna ,tam karşımda duruyor... o şaşırdı.. 
ben kaşlarımı çattım..yanına yaklaşırken.. 
 
ir---- senin ne işin var burada.. 
bana güvenecektin.. birde söz verdin dimi... 
meraklı seniii.. 
 
tu---- dur ya.. yargısız infaz yapma.. içeride olduğunu ,bilsem.. burada beklermiydim.. 
şaşırdığımı görmedin mi..başka birşey için ,şimdi geldim .. daha, yeni mi çıkıyorsun sen.. 
 
ir---- evet ... tunaa ,doğru mu söylüyorsun.. 
 
tu----yemin mi edeyim.. irem..sekretere sor, istersen.. odada oturmak istemedim..
sesini duyduğum,o ingilizce konuşan kadın ..sen miydin yani.. 
 
ir---- (gülümsedim..) eveett..anlaşılıyor muydu.. 
tu---- çok iyi duymadım da... ev satışıyla ilgili ,mustafa beyin odasında..
ingilizce konuşuyorsun.. çok ilginç... 
artık anlatman şart oldu.. iremimim.. 
 
ir---- büyükk bir zevkle, anlatırım hayatıımm... senin mustafa beyle konuşman acil değilse.. 
aşağı inelim... çünkü.... 
 
lafımı tamamlayamadan.. kapı açıldı... 
mustafa bey.. müfettişleri yolcu ediyor... tokalaşırlarken... bana da ,selam verdiler... 
 
mu--- irem hanımın eşi de.. okulumuzda görevli ..ingilizce öğretmenidir... kendisi..
ertuna kara ile tanıştırayım.. sizi..
 
tuna yaklaşıp tokalaştı,
 
----  fevzi yoldaş.. müfettişim.. memnun oldum.. ertuna bey.. 
tu---- bende,memnun oldum.. 
diğeri de ,elini uzattı.. 
----  ,müfettiş..vecdi sayar.. 
tu---- memnun oldum, beyefendi.. 
 
fe--- irem hanımın.. nasıl ,bu kadar iyi ingilizce konuştuğuna şaşırmıştık.. 
meğerse eşinden dolayıymış.. 
 
tu---- hayır, benden dolayı değil.. 
eşim.. çok iyi, ingilizce temel bilgisi almış...
okulun da,önemi büyük ama dil konusunda
doğal bir yeteneğe sahip..kendisi... 
 hırslı ve çalışkan da olunca.. sonuç  ortada.. 
 
ve---- tebrik ederiz.. görüşmek üzere... irem hanım, ertuna bey.. 
tu--- ir--- sağolun.. 
fevzi bey de.. hoşçakalın diyip.. ayrıldılar yanımızdan.. 
 
bana bakarak... 
tu---- eveett.. açıklama istiyorum..  
ir---- ben çok yoruldum.. sen konuş gel.. 
 
mu--- ders bitmek üzere zaten.. evinize gidin.. tuna konuşmak istediğin ,bir konu mu vardı... 
tu---- evet vardı.. 
ir---- ben aşağıdayım.. görüşürüz, mustafa bey.. 
 
tuna anahtarı verdi bana... 
ben.. indim... 
 
****
arabaya oturdum.. başımı koltuğa yaslayıp... gözlerimi de kapadım.. 
içimden..mrs elizabeth e.. bizi pratik yapmaya zorladığı için teşekkür ediyorum.. 
 yapmadığımız muzurluk ,kalmazdı.. yine de.. sabırla eğittiler ,bizi..
o ve diğer hocalarımız
haftada bir gün... Adanada ki..ingiliz çocuklarının ana okuluna götürürdü.. 
biz daha.. onbir ,on iki yaşlarındaydık.. 
hepimize ,birer çocuk verirdi..  ilgilenirdik akşama kadar... 
 
ertesi yıl.. başka bir etkinlik..  teori olarak gördüğümüzü..  konuşa konuşa yerleştirdi.. beynimize.
.tam yedi yıl boyunca.. çok iyi bildiği halde..
tek kelime ,Türkçe konuşmamıştı bizimle.. 
bizi mezun ederken..
diplomalarımızı verip.. şaşırtmıştı üstelik.. 
'sizinle gurur duyuyorum... ingilizce konuşmanız gereken..her yerde  başarılı olacağınıza inanıyorum ''demişti... 
 
tunanın dedikleri o bakımdan doğruydu yani... doğal yetenek miyim.. bilmiyorum ..
onlar için söylemiş olsa bile... 
tunadan duymak, çokkk güzel.. 
 
sarhoş gibiyim.. hala..
birden..  zuhal geldi aklıma.. saate baktım aceleyle... ayy kızcağıza söz verdim... gecikeceğiz..
 
bugünde her yere geç kaldık.. öğrenciler de.. dağıldı... kimsecikler kalmadı.. okulda.. 
hava kararıyor.. kilitledim,kapıları..
tuna, nerede kaldı derken.. 
mustafa beyle, binadan dışarı çıktıklarını görünce... 
deriinn bir nefes aldım... 
 
tuna keyifle geliyor.. bak huylandım şimdi... acaba sürprizimi mi,öğrendi .. 
mustafa bey söylemez canım ,diye teselli ediyorum kendimi... 
kilidi açtım... 
oturdu yanıma... mustafa bey de.. arabasıyla geçti yanımızdan... 
 
tuna hareket ederken,hiç konuşmadı..
 o keyifle gelen adam,niye değişti bir anda ..   tuhaflık var ama ne... 
tebrik etmesini beklerken.. alındım doğrusu.. 
 
ir---- tu naa.. 
tu--- hıı.. 
ir---- öğrendin mi.. 
tu--- hımm.. 
ir---- ne diyorsun peki.. 
tu---- güzel bir ödül.. olacağı ,kesin.. 
ir---- sevinmedin mi.. 
tu--- şaşırdım ve henüz gerçekleşmediği için.. temkinli davranmak daha iyi olur.. 
 
ir---- ........... tuna ,ben.. hayal kırıklığına uğradım... bu,soğuk insan...  sen misin.. 
daha farklı davranacağını, ummuştum... 

Hiç yorum yok: