Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

267.bölüm..


f---- ....... amaann.. erkek değil mi.. hepsi aynı.. 
ir---- otur ve anlat.. 
 
oturduk karşılıklı..  
 
f----- ne anlatayım ki.. hani işçiler geldi ya.. karınca sürüsü gibi.. 
onlara kazanlarla .. su..çay,yemekler ..ekmek neyim .. yaptık.. 
esma kadın da ,bir çok yardımcı getirdi sağolsun... 
..beyim ,gelecekler dediydi ama... 
beklediğimizden,çok fazla gelince..
 hizmet etmek için.. bizde çıktık mutfaktan... 
uzuunnn.. uzun.. yirmi masa kurduk..
yoldan gelenler.. yorgunlardı,çünkü... 
parti parti oturdular.. çay ve kahvaltılık ikram ettik.. 
onlardan kıskanmış beni... sen mutfağa git diye,bağırdı bana..
benim ,kıskanılacak neyim var allahaşkına...  
 
 
ir---- (nasırlı ellerini ,tuttum... eğilip.. yüzüne bakarak... ) fatmaa.. sen çok güzel bir kadınsın.. 
bağırması yanlış ama sen kocanı bilmiyormusun.. isteyerek olmadığına eminim.. 
birkaç güne kadar,yükün daha azalır..tamam mı.. sıkma canını.. 
 
f----........... kaç yıllık evliyiz.. ilk defa bağırdı bana... 
tuna beyimi,zor durumda.. bırakmayacak olsam... köyüme gidecektim.. valla.. 
 
ir---- aaa.. hüseyin efendiyi ,terk mi edecektin yani... sinirliler, yorgunlar.. 
o kadar kişiyle uğraşmak, kolay mı ... hem bak ,sende diyorsun ilk defa bağırdı diye.. 
sen buranın vazgeçilmezisin... gitseydin..tunada çok üzülürdü, bende..
 ama en çok hüseyin efendi 
üzülürdü..emin ol... beraber geçirdiğiniz yılları ,bir çırpıda silebilirmisin..  
hadi ,git evine şimdi.. sakinleşince.. gönlünü alır o.. 
 
f---- ............... ben.. benim önce.. ahçılara bakmam lazım... 
ir--- tamam,bak ama..kocan,mutfaktan  çıkma diyorsa.. çıkma... 
 
f---- ............. size salata, yapacaktıımm.. unuttum bak.. 
ir---- (gülümsedim.. ) ben yaparım... gitt.. 
 
fatmayı, gönderirken... tuna girdi içeri.. 
kapıyı kapadı... 
 
tu---- fatmanın ,nesi vardı.. 
ir---- hüseyin efendi ,bağırmış..  servis yapıyor diye... 
tu---- (montunu çıkarıp ,astı...) niye o yapmış ki... 
ir---- (anlattım...) terk edecekmiş ,neredeyse.. içine oturmuş kadının.. onu sakinleştirdim..
sen ne yaptın.. gel mutfağa da..anlat... salata yapacağım.. 
 
tu---- acelem var... üstümü değişip.. tekrar gideceğim,irem...  elektirikçiler geldi,ışıklandırma yapacağız.. 
yemeği tek yiyeceksin ,malesef.. masalar hazırlanıyor..
benim, onlarla yemem gerekiyor....hoşgeldiniz gibi düşün... bu gece,çok karışık ..onun için,seni çağırmıyorum.. 
 
ir---- ......... peki,kolay gelsin sana...  dersim var zaten... 
 
****
 
tuna şalvarını,kareli gömleğini.. yeleğini giymiş.. 
 
aşağı indiğinde.. 
ben de.. masada çevirisi yapılacak ,metni okuyordum... 
 
tu---- canımm.. anahtarım var.. sen yat ...bekleme beni..
ir---- vaaayyy... karaların tunası..
 ağaamm.. çok yakışıklısın... genç kızların,  yüreğini hoplatacaksın.. 
 
tu---- (öptü yanağımı, gülerek... ) genç kızlarla ilgilenmiyorum... onları,ziyaya havale ettim.. 
sen yetiyorsun bana... 
 
ir---- yanii,ilgileniyordun haa.. ziyaya niye, havale ediyorsun.. zuhalim ,söz konusu...
 
tu--- e bir zamanlar ,evet..ilgileniyordum... ziyaya gelirsek.. 
zuhalin ,z sini bile bilmeyen.. bekar bir erkek o.. 
hem daha ,vermedik kızımızı.. hem de..ikisinin de haberi yok....
 
ir---- (elini tuttum..) tunaa..bana öyle geliyor ki.. bu gece ,görüştürür lütfü abi.. 
orada olmayı çok isterdim..ikisinin,bakışlarını görebilmek için.. 
 
tu---- ara istersen ,ergünle gidebilirsin..
ir---- yookk.. canım.. sensiz ,ne işim var...onların yanında..  hem çeviriye başlamam lazım...
tu---- peki, sana da.. bana daa.. kolay gelsin.. 
 
kalkıp.. yolcu ettim.. 
kapıyı kilitleyip ,anahtarı çıkardım.. üstünden... 
 
******
saat dokuz olduğunda...daha yemek yemediğimi ,fark ettim... 
kaptırmışım kendimi , neredeyse tamamladım sayılır... 
bir parça börek ve meyve suyu aldım mutfaktan... 
masanın üstündeki ,kağıtları topladım... 
 
yerken... derslerimi tekrar ettim... 
yarın da.. sınav olacağım... notlarımı,yüksek sesle.. okudum,bir kaç kez... 
 
çantamda ki.. tapuyu görünce... 
elime alıp.. inceledim... gülümseyerek..
 
kasaya koymak için.. yukarı çıktım... 
yatak odasının penceresinden... dışarı baktığımda... yemek yenilen yerin, ışıl ışıl aydınlatılmış 
olduğunu gördüm... 
masalar da.. yemek yiyen insanlar... kazanların başında ki.. ahçılar.. 
koşturan çocuklar... 
birden, bizim çiftlikte olan.. anılarım canlandı...
güllü,hamza kahya..esma kadın...babamın verdiği ceza... 
veee... tuna.. tuna.. tuna...
karşılaşmamızı düşününce,içim bir tuhaf oldu... 
 
yarım saat sonra... 
çiçekli şalvarım, uzun kollu eski ,yeşil tişörtüm..
başımda..yazmam... ayağımda spor ayakkabılar...e bulamadım daha uygun birşey.. 
elimde kapı anahtarı... 
onlardan birisi gibi.. yeleğime sarılıp.. masaların ,o tarafa doğru yürüdüm... 
 
nasıl kalabalıklar.. 
bir görseniz... 
yanımdan gelip geçiyorlar... evin arkası yol olmuş...
 
üst üste ,yığılı tabldot tepsilerinden birisini aldım elime.... 
etli kuru fasulye ,pilav.. salata.. elma.. ekmek.. ağzı kapalı su..ve kaşık.. 
görevliler..sırayla koydular .. tepsime..
 
oy oy masada ki,erkeklerin arasında tunamı görüyorum sadece.. birkaç kişiyle  konuşuyor.. 
o beni görmedi...
 
karşı sırada ama biraz uzağında....boş bir yer gördüm..
gidip oturdum... hiç bakmıyorum ,o tarafa... yemek de.. nasıl güzel olmuş.. 
etrafımda ki.. yiyenler de.. beğenmişler... 
kulak misafiri oldum..
 
---- ben karnın doyar,dediydim sana...gördün mü.. 
---- aboo.. gördüm kıızz..  evde baba zulmü çekeceğime..iyi ki gelmişim ha.. hem yevmiye.. 
hem erzak.. hemde.. çadırımız ve yemekler güzel...
---- hee.. doktor da gelir yarın.. karalar çiftliği diyince.. duracaksın.. her bişiyimizle ilgilenirler..
bu benim üçüncü gelişim..
 
---- sen işini bilin zaten.. 
***********
kız kıza dedikodu yapıyorlar..
 yavuklusu varmış , birisinin.. "yazman gözelliğini ortaya çıkarmış " diye iltifat etmiş de.. duyunca,onların gülmesine ben de.. güldüm... 
 bana döndü...birden... 
 
---- pek hoşuna getti bakıyom.. 
ir----  evet, hoşuma gitti.. sen gerçekten çok güzelsin.. 
---- sağol bacım.. sen nereden geldin..
ir----- buralıyım ben... 
 
---- kızlar,  çavuş geliyor..gidip, yatın diyecektir.. sabah altıda.. bağa gidecekmişiz biz.. 
---- ben, çapaya yazıldım...  bizim buraya niye bakıyor ,bu herifler... 
 
başımı çevirdim... tuna şaşkınlıkla bana ,bakıyor... 
yanında ki, çavuşa birşeyler söyledi.. 
 
meğerse çavuş beni gösterip.. bu bizden değil... aramıza karışmış, diyormuş... 
 
tepsilerimizi alıp,kalktık.. masadan.. 
 

Hiç yorum yok: