Translate

8 Şubat 2012 Çarşamba

26.bölüm..
içeri girdik..annem ve babam oturuyorlar,salonda..

ah---çocuklar gelin..

oturduk...

nu--- buyur baba..

ah---  annenle,üç dört günlüğüne yaylaya gitmek istiyoruz..bu yıl hiç bakamadık.. çatıyı da yaptırayım diyorum,yağmurlar başlamadan..
yarından sonra.. burada boya badana,yapılacak.. irem ben tek duramam diyorsan, annen gelmeyecek..
ve nuri,sende bir delilik yapmayacaksan tabi..
anneanneniz gelmiyor, tek kalabilecekmisiniz..

nu--- hülya reşit olsa.. bekler miyim,sanıyorsun.. onbeş gün sonra askere gidiyorum,deliliğe zamanım yok ki..
gidebilirsiniz..

ir--- irfan amca çok tertipli yapıyor.. badanayı.. benim için de, sorun yok..kalırız biz..

ne--- eminmisin..

ir--- tabi tabi..

ne--- iyi ,temizliğe de neclayı çağır.. öyleyse..

ir---- peki...


*******



herkes yattı ama benim hiç uykum yok... yatakta oturuyorum...

herkese öfkeliyim..en çok da kendime..

nasıl bu kadar anlayışsız ,olabildim diye...

acaba tunayı ,beğenmemiş olsam.. bu oyunu sürdürürmüydüm..

hiç sanmıyorum.. babamın yüreğini ağzına getirirdim tekrar.. istemiyorum diye
basardım yaygarayı... 

iyi de.. şimdi ne yapacağım..konuşmak istiyor..büyük ihtimalle sözlün benim,diyecek..

bende aman ne güzel, bende senden hoşlandım mı diyeceğim..
ohhh ne ala.. herkes istediğine kavuşacak... belki de, okuma da evlenelim bile diyebilir.

offff of.. ne dedim ben..hoşlanmak mı....

yattım yatağa...yanaklarım alev alev yanıyor..


bir o yana, bir bu yana...döne döne.. sabahladım..


babam bile kalkmamıştı.. daha..

mutfağa gidip.. kahvaltı hazırlamaya başladım...

annem, erzak ve valizi kapının kenarına koymuş..

 hamuru bile hazırlamış.. hiç de duymadım..


ah--- günaydın, erkencisin..

döndüm..

ir--- günaydın, uyuyamadım.. omlet ister misin...

ah--- isterim.. ben şunları arabaya yerleştireyim..

ir--- tamam..

çayı demledim.. omleti yaptım..

annem geldi...

ne--- vay vay ,kızım da kahvaltı hazırlarmış..
ireemm. gitmemi istediğine emin misin...

ir--- (güldüm..) tabi anne.. baş başa bir tatil yapın .. soğuktur orası.. şömineyi de yakın.. ohhh ,keyfe bak be..

ne--- yaa,ne demezsin.. ustalara yemek yap.. bahçeyle.. temizlikle ,çamaşırla uğraş.. ne güzel bir tatil, değil mi..
çok istiyorsan, sen git babanla...

ir--- babamla niye gideyim canım.. kimbilir; belki sözlümle giderim, olamaz mı...

ne--- tabbbiii... havada buluuut, sen bunu unuutt.. anladın mı...
 hıh,sözlüsüymüş..

ir--- aman anneee.. bir,hayal bile kurdur muyorsun,hem sözlüme laf yok.. kim se artık..
dalga geçiyorum bak ,kendimle..

ne--- çok konuşup ,sinirlendirme beni..hamur burada.. sacı da,çıkardım.. iç malzemeyi de sen yaparsın,artık.. peynir buzdolabında..

ir--- tamam.. yaparım.. açarkende... az un, bir tutam arsenik.. biraz nişasta..biraz da fare zehiri mi ...koysam acaba..


nuri duymuş..
otururken söyleniyor.. 

nu--- yakışır bacıma.. yap kız.. bende yerim..kısa yoldan ,eşek cennetini boylarız..

ir--- sana yoookkk..

ne--- sabah sabah, ne kadar iç açıcı konuşuyorsunuz... nuri, bir daha duymayım böyle laflar..

nu--- (içini çekti..) kızına birşey demiyorsun ama..

ne--- yine mi, kızın diyorsun.. evde arsenik ve fare zehiri mi var.. boş boş ,konuşuyor işte..

nu--- aman aman.. kızdırmaya gelmiyor sizi.. sustum..
sende saadet gibi terliği eline alırsın,bilmezmiyim..
ben sevim teyzeme sığınayım ,en iyisi.. ya da yıldızıma...

babam da geldi.. oturduk yiyoruz...


ah--- evet, sevim baldıza gidebilirsiniz..haberleri var..
bak,kızım buraya para bıraktım.. bir ihtiyacınız olursa kullanın..


ir---anladım.. gülşeni çağırırım,belki.. otururuz..

ah--- kendinize dikkat edin.. aklımız burada kalmasın.. tamam mı ,nuri..

nu--- tamam..


abim,işine gittikten sonra.. babamları yolcu ettim...

arkalarından el sallarken..içime bir hüzün çöktü...

içeri girdim.. mutfağı topladım..

masada hamurlarımı açıp.. üstlerini örttüm..

içi hazırlayınca..pişirmeye başladım...

işim bitince, yedim bir tane.. hımm nefis olmuş...


duşaldım.. giyindim.. evi derleyip topladım..

saat ,bir gibi.. çıkıp.. okula gittim..

çok disiplinli bir okul.. yani o zaman öyleydi.. paksoy kız lisesi dedin mi..

askeriyeye girer gibi..kimliğini versen de.. sorgudan geçiyorsun.. kimi göreceksin.. kaç dakika kalacaksın.. imza falan..

neyse zuhali çağıttım.. girişte ki.. salonda bekliyorum..

zil çaldı o sırada.. zuhal akıllı kız..hülyanın koluna girmiş geliyorlar...


öpüştük.. oturduk..

ir--- nasılsınız kızlar..

zu--- ben iyiyim , hülyayı sınıftan dışarı çıkarmaya çalışıyordum..

hü--- boşversene zuhal.. çıksam ne olacak..

ir--- hülyaa.. sana biz gittikten sonra.. ne dediler..

hü--- ne diyebilirler sence..güzel, sıkı bir azar işittim.. annem tarafından..

tehdit edildim vs.. bak,irem..daha iyi anladım ki.. biz boşa kürek çekmişiz..

annem asla razı olmayacak.. nuriye söyle.. vazgeçsin.. bizim için hiç umut yok..


zu---benim sınavım var.. iremciğim.. gitmeliyim.. (öptü beni) ..hülya.. tenefüste yanıma gel..

hü--- tamam zuhal..gelirim..

ir--- başarılar canım..

zuhal koşarak gitti..

ir--- hülya.. abimin,vazgeçeceğini sanmıyorum.. bu tavır için, biraz geç kalmadın mı..

hü--- (içini çekerek , nemli gözlerini bana çevirdi.. ) vazgeçsin demek, kolay mı sanıyorsun irem.. başka çare göremiyorum..
reşit değilim ki.. nurinin dediğini yapayım.. annem vurdurur bizi.. amcamı tanıyorsun.. emret yenge dedimi ,iş biter..
ya hapis ,ya mezar .. nuriye kıyabilirmiyim ben.. nasıl razı olurum.. sonra yaşayabilir miyim..

onun için diyorum,unutsun beni.. yolumuza gidelim.. sizde ,bizde huzursuz olduk..

söyle nuriye .. sevgim çok büyük.. ama imkansız.. bir geleceğimiz olamaz..

ir-- söylerim ama dinleyeceğini sanmıyorum..

hü--- haa, birde görmeye falan gelmesin beni..artık korumam var.. annem getirip götürecekmiş,beni..
ir--- tamam..

hü--- benim de, derse girmem lazım.. hoşçakal..

ir--- güle güle..

benim aklım iyice karışmış olarak ,çıktım okuldan ..

biraz ileride ,duvara yaslanan abimi gördüm..


beni görünce doğruldu..

nu--- gördün mü.. nasıl...

ir--- iyi iyi.. ne işin var burada.. madem gelecektin.. beni niye gönderdin..

 yürüyoruz eve doğru..

nu--- izin aldım.. içeri girebiliyor muyum ki.. irem.. okulun çıkışında da ,bekleyemezdim..
hülyayı göreceğim diye.. osman enişteme laf anlatmak var ,birde..
ortalık,karışık diye zuhali çıkışta o alıyormuş..

ir--- birdaha da gitme zaten.. osman eniştem değil.. mesele ,saadet hanım.. hülyayı da o alıyormuş..

anlattım hülyanın dediklerini.. güldüğünü görünce...

ir--- nuri bey..anlamadınız herhalde . kız olmaz diyor...

nu--- asıl anlamayan sensin.. beni düşündüğünden diyor onları..  on dört ay sonra karım,olacak o...


ir--- onsekiz yaşına girince yani ,öyle mi... iyi de abi.. sen denizci olacaksın.. denizde olursan nasıl geleceksin ki.. hem "odun"
nu--- ( sinirli sinirli ) gerekirse yüzerek ,gelir "odunu "kırıp yakarım.. irem..

ir--- (başımı salladım.. )halinizi hiç iyi görmüyorum..

nu---ben de ama  boşver şimdi ,bizim halimizi.. yaptın mı sıkmayı...


ir--- hıı, yaptım.. iş yerine götüreceksen ,gel vereyim yersiniz..

nu--- yok yaa.. seni iki zibidiyle yalnız mı ,bırakayım.. öyle düşünenler de havasını alacak...
ben de misafirinim yani..

ir--- (güldüm.. )abi var ya.. alemsin valla..

Hiç yorum yok: