Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

252.bölüm..


saliha hocanın ,durgunluğu dikkat çekiciydi.. 
dersini işledi .. sadece.. 
süre dolmadan beş dakika önce ..serbestsiniz dedi.. olacak şey değil.. notlarını çantasına koyarken... 
yanına gittim... 
 
ir---- hocam,
s---- efendim.. 
ir---- siz bana sormuştunuz ,neyim olduğunu.. tamamen iyi niyetimle ,soruyorum... bende... 
 cevap vermeyebilirsiniz de.. çok durgunsunuz..yapabileceğim birşey var mı .. 
 
ayyy.. kadın ,gülümsediiii... 
s---- sağol ,irem... biraz ,kafam karışık da.. özel konular ,yani.. 
 
bende gülümsedim... 
ir---- anladım,  efendim ... 
s---- sen ,akıllı bir kadınsın.. anlamışsındır.. 
ir---- sağolun,kolay gelsin size.. 
 
s---- (gülerek)  sana da.. bebek bekliyormuşsun.. keşke ,bende senin kadar cesur olabilseydim.. 
 
yanaklarım ,pancar gibi olmuştur herhalde.. .. başımı eğerek, "teşekkür ederim "...diyebildim.. 
 
saliha hoca çıkınca.. gidip yüzümü yıkadım.. offf.. duymuşlar işte... 
 
*****
 
ders arasında, ne giyeceğime.. yanıma ne alacağıma karar verdim.. 
çünkü, nikahtan çıkıp toplantıya gideceğiz.. 
 
yeşil ipekli bluzum abes olur.. toplantıda.. 
siyah gömleğimi giyerim,diye düşündüm... beyaz takımımın içine... 
 
takılarımı da, çıkartmam lazım..
 
ben dalmış,bunları düşünürken.. galip bey derse girdi... 
 
g---- gemiler nerede,battı .. irem, karadeniz mii.. akdeniz mi.. 
ir---- (gülümsedim... )batmamasına uğraşıyorum , hocam.. 
g---- iyiii.. gel.. şu teksirleri .. çoğalt.. ve tüm okula dağılmasını sağla.. 
 
yanına gidip.. aldım kağıdı.. 
bir de, ingilizce  basılmış..tekstil dergisi ..  uzattı.. 
g---- buna da, göz gezdir.. akşam için, bir fikrin olsun.. hem anlaman,hem konuşman gerekebilir.. 
ir---- peki,hocam.. ders arasında bakarım.. 
g---- tamam... 
 
ders bitince ,cansuyla yukarı çıktık..
fotokopi çektim ,epeyce.. 
 
galip bey ,ingilizce sorular hazırlamış.. ingilizce de cevap istiyor.. okul hakkındaki düşüncelerimiz.
burada yaşadıklarımız, bizi etkileyen olayları anlatın.. 
.. sevdiklerimiz ve sevmediklerimizi kelimeler halinde yazın demiş.. 
 
ir---- cansuu.. sen, bunları tuncere ..esraya ver de .. dağıtsınlar... birde kutu yapmam lazım.. içine atmaları için.. 
c---- hayır.. beraber gidelim.. gelecek ders arasında da.. kalan fotokopiyi çekeriz.. 
 
ir---- niye tedirginsin ,cansu.. vedatta yok.. artık..
c---- olsun.. dikkatli olmak iyidir.. hemm.. ben artık sadece ,senden sorumlu değilim ki...
 birde bebeğin olacağını öğrendim... doğru mu.. irem.. 
ir---- (gülerek...) vay dedikoducular vay... evet doğru .. cansu... kimden duydun.. 
 
c---- dün akşam ,konuşuyorlardı.. öğrenciler.. onlardan duydum.. tebrik ederim.. 
ertuna beyin, telaşını şimdi daha iyi anlıyorum.. 
 
ir---- sağol.. herkes biliyor desene.. 
c---- büyük ihtimalle .. evet.. hadi gidelim... 
 
*****
 
 
cansu, beni gözünün önünden ayırmadan.. arkadaşlara verdim kağıtları.. dağıtacaklar.. 
pazartesi de, toplayacağız... dedim.. 
 
öğlen tatiline kadar.. tüm okula dağıtılmıştı.. kağıtlar.. 
yemek için ,çiftliğe gittiğimizde...
 ben doğru yatak odasına çıktım.. 
benim giyeceklerimi hazırladım.. takılarımı ve hülyanın hediyesini.. aldım.. 
çanta ve ayakkabımı
poşete yerleştirirken, tuna geldi... 
 
tu---- ben şimdi giyineyim diyorum ,irem.. 
ir---- olmazz.. kırışır.. hem okulda bu kadar şık olmanı ,istemem doğrusu...
nasılsa ben giyineceğim... sende giyiverirsin.. 
 
tu--- (gülerek.. ) tamam da.. nerede giyineceğiz.. 
 
ben tunanın takımlarını da ,kılıfın içine koydum.. doğrulup.. saçımı kaldırdım..arkaya.. 
 
ir---- fantazi yaparız ,tunam... odan da giyiniriz.. 
tu---- hah hah hah.. başkaaa.. 
 
makyaj malzemelerimi ve tel tokalarımı tıktım, çantama... 
 
ir---- bak ben böyle telaşlı ve gerginken.. bana itiraz etme.. başka, çaremiz mi var.. 
okuldan çıkıp..
nikaha yetişeceğiz.. üstüne atlayacak değilim ,herhalde... 
aslındaaa... 
 
diyerek.. tunaya doğru yürümeye başladım... 
tuna gülerek ,geri geri gidiyor...
 
tu---- iremm..durr.. kendine gel... 
ir---- korktun mu.. hıı..
tu---- evet ,gelmeee.. 
ir---- (ellerini tuttum.. uzanıp ,öptüm yanağını... ) istediğim de ,buydu zaten.. 
yemek yiyelim ,hadi hadi..  
 
tu---- (çenemi kaldırdı... )  sen de, ne çabuk vazgeçtin.. 
ir---- zaman tuna.. zaman ,yok... yarın olsun.. da, görürsün sen... 
 
gülerek.. aldık hazırladıklarımı... 
indirdik aşağıya... 
çabucak yemeğimizi yedik... 
 
ben,çıkmadan annemi aradım..
ir---- anne.. merhaba.. 
nu---..............
ir---- annee.. konuşsanaa.. 
nu---- annem içeride.. 
ir----..................... abiiiiii...
 
nu---- hatırlıyorsun,ilginç... 
ir---- seninde ,bazı şeyleri hatırladığına eminim.. 
nu---- ne kincisin ,ha.. deve kini var sende.. 
ir---- ohhh.. niteleme sıfatlarına, bir yenisini daha ekledin bakıyorum... 
 
tuna geldi yanıma.. nuri mi.. dedi.. fısıldayarak.. 
evet ,dedim.. sessizce... 
 
aldı elimden telefonu... 
tu---merhaba nuri..
 
bende dinliyorum... 
nu--- merhaba tuna.. 
tu---- nasılsın, firar mı ettin yoksa.. 
nu---- yok canım... cenazem var diye, izin aldım... 
 
tu----........ ölen birisi mi ,olacak nuri... 
nu---- evet.. ben.. 
tu---- saçma sapan, konuşma... okula gelsene.. sen.. 
nu---- mecaz canım..  endişelenecek bir durum yok.. yoksa eve gelirmiydim .. 
sizin de, gözünüz aydın..  saat altıda gidiyorum... görüşemeyiz herhalde... ireme iyi bak.. 
 
tu---- sağol da... sen nikaha geldiysen, görüşürüz..
nu---- ............... hoşçakal... 
 
o kapatınca.. tuna da ,kapattı... 
 
ben ,dönüp duruyorum salonda...
ir---- ben dedim.. dimi.. gelir diye... 


Hiç yorum yok: