Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

253.bölüm..


tu---- irem.. sakin olsana... gidecekmiş işte.. 
ir---- tuna ,ben okula gelmiyorum.. anneme gideceğim... 
 
tu---- dur bakalım.. olmaz.. abinle ,iyi değilsin.. o da ,ruhsal olarak iyi değil... tartışırsınız ,bayılırsın falan...
hiiççç kusura bakmıyorsun.. göndermem.. riske atamam,seni.. 
 
ir----tuna lütfen bırak, gideyim.. annemin ,yanında olmak istiyorum..
 o kadın ,ne kadar üzgündür şimdi... nuriyi ,görmek isteyen kim.. 
bana ne dese de.. umurumda değil ,artık.. 
 
tu---..................
 
 
ir---- hadi tunam, inatlıkla gidiyorum ..demek istemiyorum.. kadın ,dokuz aylık hamile.. 
o benim annem, başım her sıkıştığımda yanımdaydı.. 
şimdi ,sıra bende.. rica ediyorum.. gönüllü gönder beni.. 
sen çok değerlisin.. kırmak istemiyorum.. lütfen... 
 
içini çekip... telefonu aldı eline...
çevirdi numaraları... 
 
tu---- dekan bey, lütfen.. ben ,ertuna kara... 
(bekledi biraz... )
merhaba mustafa bey... ............. ben, izin istiyorum...acil bir durum var da..  ..............
irem de... gelemeyecek.. ama...... .....................peki, teşekkür ederim.. iyi tatiller... 
kapattı... 
 
ir---- verdi mi.. 
tu---- hımm... anneni tekrar ara.. gel derse, hemen gidelim.. 
 
puflayarak oturdum koltuğa... aradım annemi.. 
 
ir--- alo.. anne.. 
ah--- baba irem,baba... 
ir---- anneme ,ne yaptınız ya... 
ah---- yatıyor ,biraz.. heyecanlandı..
ir---- nuriye mi.. 
ah---- hımm...
ir---- babaa.. annem iyi mi..doğru söyle.. 
ah----  geldi ,kendisi söylesin... 
 
ağlamış sesinden belli...
ne--- irem kızım.. birşey mi oldu... 
ir---- oğlun gelmiş.. gözün aydın.. seni merak ettim .. iyimisin.. 
ne---- (içini çekti... ) şimdikinden kötü olmayalım da, şükür halimize..
ir---- annem, abim orada mı.. üzdü dimi seni.. 
 
ne---- anne yüreği üzülmem mi.. 
sabah geldi, nuri... oturduk konuştuk epeyce..çok üzgün.. 
kahretmiş kendini.. bana ,bize değil...bu sefer ki öfkesi.. hülyaya.. 
seninle konuştuktan sonra ..hakkınızı helal edin diyip ... çıktı... 
aptallık etme diye ,ant verdirdim ama.. bilmiyorum artık neler olacağını.. çökmüş çocuk..
hiç nuriyi tanıyamazsın... üniformalı gelmiş.. belinde,zimmetli  tabanca.. var.. 
allah sonumuzu ,hayır eylesin ... yüreğim daraldı da, biraz uzanmıştım... sen ,niye okulda değilsin..
 
ir--- abimle konuşunca ,gidemedim ki.. birazdan geleceğim yanına.. 
annee.. 
canını sıkma bak,sana çok zararlı.. 
saadet teyzemi, arasan diyorum...hani ne bileyim, dikkatli olsunlar... 
 
ne---- ne arayacağım.. ok yaydan ,çıktı bir kere... saadet ettiğini çeksin diyorum, 
inşallah, çocuğumun başına bir iş gelmez diyorum.. uhu uuuu...
ir----  (gözlerim doldu..). annee... anne, yapma ya...
 
ah---- kızım..kapıyorum..annen sakinleşince.. konuşursunuz.. 
ir--- tamam.. 
 
kapattım.. 
gözlerimi sildim... karşımda bana endişeyle bakıyor tuna...
 
ir---- gidelim.. anneme bırak beni.. sende teyzemin evinin orada ,dolaş ...  belki nuri oradadır..
tu---- tamam... 
 
 anneme gidene kadar...hiç konuşmadık.. neredeyse..
 
tu---- irem, gir içeri.. bak bakalım nasıllar.. bana haber ver.. 
ir---- olur.. 
 
kıyafetimi almak için ,arka kapıyı açınca...
tu---- önce bak.. ben veririm.. yada evimizde giyiniriz... 
başımı sallayıp... 
 
bahçe kapısından girip... zile bastım... 
babam açtı.. kapıyı... 
ah---- hoşgeldin.. 
ir---- hoşbulduk... annem nerede..
ah----  .. salonda.. tek mi geldin.. 
ir---- tuna getirdi.. 
ben içeri girdim, babam dışarı çıktı... 
 
annem salondaki kanepede .. gözü kapalı..oturuyor... ayaklarını uzatmış.. 
arkasına yastık koymuş babam... yanına oturup.. elini tuttum...
 
ir---- nermiinimm.. bak bakim bana... 
 
açtı ,nemli gözlerini... konuşmadan sarıldık.. hıçkıra hıçkıra ağlamaya başladı... 
 
ir---- annee.. bak diğer oğlunu düşün, birazda...
 sana da yazık, ona da.. 
erken doğarsa.. vebalini kim verecek.. nuri mi.. hülya mı.. saadet mi.. 
hadi canım.. kendini topla.. aman da.. nasıl masum bakarmış.. oyyy... bir tanem beniimm.. 
anneemmm... canımm.. bak ben ağlarsam ,duramıyorum biliyorsun.. 
 
ne---- yavrumm.. anan kurban verene ...sen ağlama.. 
(gözümü sildi.. ) tamam sustum.. tuna mı getirdi seni.. 
 
başımı salladım... 
ir---- bekliyor, annen nasıl bak .. haber ver dedi.. 
ne---- film olduk.. iyiyim,iyi.. git hadi sen.. 
 
ir---- aaa, nereye gideyim ya.. kadına bak.. kovuyor.. 
ne--- sus kız.. ne kovması.. demedin mi bekliyor diye.. haber ver diyorum.. 
ir---- serseme çevirdiniz beni de.. ağlama bak.. bozuşuruz ona göre... 
 
kalktım.. yanından.. 
 
dışarı çıktım.. tunayla babam arabanın yanında konuşuyorlar... 
yaklaştım.. 
 
ah---- nasıl annen.. 
ir---- berbat.. tuna ben alayım.. kıyafetimi.. 
 
ah----dur..irem, ben gelmiyorum..anneni yalnız bırakamam..siz gidin nikaha.. 
 
ir---- iyi olur.. aslında..
ah---- işte ..onun için diyorum ki..  gidip hazırlanın...
toplantınız, yemeğiniz de varmış hem..aklın burada kalmamış olur..annenle vedalaş..hadi kızım..
 
 
*****
annemi öpüp.. çıktım.. nuriyi bulun diye, sıkı sıkı tembih etti....
 
eve gitmeden önce.. saadet teyzemin ,sevim teyzemin evlerinin çevresinde dolaştık ... 
belki nuriyi görürüz umuduyla... eski çalıştığı yere de baktık... yok yok yok... 
 
ir---- abdullahın oradan da, geçelim tuna... 
tu---- kuaföre mi gideceksin.. 
ir---- yok canım... hülya oradadır,gelin başı için.. telefonunu almışlardı... 
nurinin,oraya bakacağını düşünüyorum... 
tu---- peki... 
 
o tarafa doğru.. gidiyoruz.. ben başımı cama dayamışım..öyylee.. bakıyorum etrafa... 
 
birden nuriyi gördüm.. abdullahın dükkanını ,görecek bir şekilde... 
parkta ki,bankta oturuyor..
 
ir---- tunaaa dur dur dur......nuri ,nuriyi gördüm... 
 
yavaşladı... ileride durduk... 
ben inmek için ,kemerimi açınca... 
 
tu---- irem, inme..  duygularını ,daha fazla tetiklemeyelim.. tutamayız onu...
ir---- burada ,bekliyecekmiyiz böyle... 
tu---- gerekirse bekleriz... ne yapalım... 
ir---- bak, sen otur.. ben konuşayım...  
 
döndüm arkaya.... kahretsin, kalktı... eveett.. tahmin ettiğim gibi.. kuaföre gidiyor.... 
teyzemde oradaysa.. kıyamet kopacak..şimdi... 
 
tuna hareket edip.. kuaförün önünde durdu...  gelin arabası da ,duruyor.. antep plakalı.. 
tamam dedim ,buradalar... 
indik aşağıya.. nuri bizi görünce, şaşırdı önce....
 

Hiç yorum yok: