Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

246.bölüm..


cansu bakmamam için,merdivenlerden... geri çıkardı beni ..
 şoktayım, titriyorum.. dişlerim birbirine vuruyor... 
 
c---- iremm.. kendine gel.. 
ir-----  öldü mü.. o.. 
 
c---- (gülümsedi.. ) ölmemiştir... kafası kalın ya.. burada, bekle beni... 
 
başımı sallayıp.. pencerenin iç kısmındaki ,mermere oturdum.. bayılmamalıyım diyorum.. tansiyonum iyi değil.. ellerimi karnıma koydum,sanki korurcasına... mırıldanıyorum... "iyiyim iyiyim "
 
cansu.. koşarak indi merdiveni... 
başımı duvara dayayıp.. gözümden akan, yaşları siliyorum.. aceleyle... 
 
bir koşuşturma,fısıldaşmalar.. geliyor aşağı kattan ama.. yerimden kıpırdamadım... 
görmek istemiyorum.. onu.. 
epeyce oturdum herhalde... 
 
ders bitmeden.. cansu ,koşarak geldi yanıma... 
c---- irem.. sen.. hiç birşey görmedin.. biz burada durduk.. 
vedat aşağıya indi.. hepsi bu.. anladın mı... 
 
ir---- . anladım da.. ben,tunaya yalan mı söyleyeceğim.. olmazz.. 
c---- ben arkadaşları, kast etmiştim..mustafa bey..bilgilendirildi.. ertuna beye de, 
haber verilecek..elbette.. dersteymiş.. 
 
ir---- (derin bir nefes aldım...) peki, öyleyse..  aptallık edip.. öfkelendim... 
sağol cansu.. iyi ki, yanımdaydın... 
 
c---- önemli değil.. görevden öte.. böyle aşağılık tipleri ,hiç sevmem... 
 
ir---- öldü mü, cansuu.. 
c----- hayır... uzun bir süre.. için bertaraf edildi.. diyelim..
(gülümsedi.. ışıl ışıl gözlerle... ) saliha hocayla,aramı düzeltmem lazım... yardım edersin değil mi..
 
ir---- görevli olduğunu ,söylememiz lazım.. cansu.. yoksa.. affedeceğini sanmıyorum.. 
gerçi, senin derslere girme zorunluluğun yoktur ,değil mi.. 
 
c----evet yok da.. senin yanında..olabilmem,için malesef ki.. hocalarla iyi geçinmem lazım..  
saliha hanımı, mustafa beye havale ederim..çıkmamın  gerekli olduğunu ,uygun bir dille anlatır.. 
 
kapılar açılıp, hocalar ve öğrenciler koridora çıkınca... 
c---- normal davran... eşin de, gelir birazdan.. irem,birşey söyleyebilirmiyim.. 
ir---- tabi.. buyur.. 
c---- iki günde edindiğim izlenim.. eşin seni çok .............
ir---- seviyor... diyecektin dimi.. 
 
c---- evet.. çok da, değer veriyor.. ve anladığım kadarıyla.. 
ikinizde...okulda,hem seviliyor.. hemde çok kıskanılıyorsunuz.. 
durmuşla yaptığımız ,değerlendirmede.. vedattan daha tehlikeli , yetişkinlerin  olduğuna 
kanaat getirdik.
 
ir---- nasıl yani.. hocaları mı , kast ediyorsun.. 
 
c---- e bir bakıma öyle .. ama bu sefer eşinin ayağını kaydırmak için.. seni kullanabilirler... 
ona ulaşmanın yolu sensin.. uyarmak istedim.. 
iştee.. ertuna bey..  geliyor.. anladığım kadarıyla,duymamış.. haberi yok.. 
iremm.. dikkat çekmeyin.. az ve öz konuşun.. hatta çok görüşmeyin bile... ben sınıftayım.. 
 
tuna yanıma yaklaştı... 
tu---- iremm.. canım.. niye orada oturuyorsun.. hasta olmak için mi... 
 
gülümseyerek indim ,pencere kenarından...
 
ir---- tunam, çok yaklaşma.. iyiyim, gördüğün gibi.. merak edecek ,birşeyim de yok...
 cansu,çok görüşmememizi önerdi.. öğlen yemeğinde.. konuşalım mı.. 
 
tu---- istersen..izin kağıdı al.. 
ir---- niyee.. 
tu---- ne bileyim.. sararmışsın da... 
 
ir---- (gülümsedim...) ayrıcalıklı dedirtmem kendime..
tu---- neyse.. seni,öptüğümü farz et.. 
gülümsedim.. 
ir---- sende canım... hoşçakal... 
 
 
sınıfa girdim.. 
arkadaşlar, cansunun cesaretle .. saliha hocaya kafa tuttuğunu sandıkları için..
etrafına toplanmışlar.. popüler olmuş, bir anda... yani sıram işgal edilmiş.. 
ben de,arkadaki boş sıraya oturdum.. ellerimi,başıma koyup..gözlerimi kapadım 
az önce olanları ve cansunun dediklerini düşünüyorum... 
 
ne kadar zararlı bir tip olsa da, vedatın başına gelenler.. offff of.. ya bana dedikleri diyorum..
hadi,ondan kurtulduk ..desem.. tunaya , zarar verebileceklerle mi uğraşacağız birde.. 
içim karmakarışık oldu... 
tuna ,duyunca nasıl endişelenecek kimbilir..  
biz hep diken üstünde mi ,olacağız böyle... hayat bu kadar acımasız mı...
 
içimi çekip.. bu yıl bittikten sonra ... kaydımı dondurmaya karar verdim.. stresle ,
çocuğuma gereken.. ilgiyi ve şevkati veremeyeceğime göre, en iyisi bu... 
 
galip bey içeri girince.. herkes gibi bende yerime geçtim.. 
 
olanları duymuş belli... 
bana bakıp.. gelirmisin dedi.. 
gittim yanına... 
 
kısık sesle.. 
g---- irem istersen.. yok yazmam,seni.. çık biraz.. 
ir---- sağolun, gerek yok hocam... iyiyim ben.. 
g---- peki ,sen bilirsin..
ben ,fırsattan istifade... tuncerle olan konuşmamızı özetleyip.. izin istedim..
 
g---- iyi düşünmüşsün.. olur tabi..mustafa beyde ,itiraz etmez sanırım... yine de sor.. 
istek ve önerileri.. yapmak istediklerini yaz ..fotokopi ile çoğaltıp.. asın, 
okulun belli yerlerine ...herkes okusun... 
ir---- tamam hocam.. diyip, yerime geçtim... 
 
derse olabildiğince konsantre olmaya çalıştım..ama. dalgınım..
cansu nasıl bu kadar sakin diye, düşünmeden edemiyorum...
 
profesyonellik, böyle birşey demek ki.. 
bu çıtı pıtı kızın,o tekmeyi nasıl attığını bile  anlamış değilim zaten.. 
 
ders bitti... benim sınav için çalışmam lazım... cansu ısrar etti, çıkalım hava al diye..
yok dedim.. buz gibi bir gazoz istedim, kantine gidiyorum diyince..
 
sınıf boşalınca.. ben ders çalışmaya başladım.. tunam görsün bakalım.. çatır çatır tam puan, alacağım..
kulaklarımı kapadım.. tekrar ediyorum.. 
 
kaptırmışım kendimi.. tunanın geldiğini, görmedim bile.. cansu gazozu ,tunaya vermiş.. . 
kapı kapanınca ,kim diye başımı kaldırdım...
 
tu---- (gülerek.. yanıma oturup, uzattı gazozu.. ) iremiim.. bırak çalışmayı.. kaç alırsan al.. önemli değil.. 
ir---- (içtim gazozdan...)  hımm, öyle deme.. kocacığımı ,hayal kırıklığına uğratırmıyım.. hiç.. 
 
tu---- senden yana, hayal kırıklığına uğramam ben.. 
(yanağımı ,elinin tersiyle okşadı.. ) sabah sabah..ne , fırtınalar olmuş.. haberim yok... iyi misin.. 
 
ir---- eh işte.. hiç sorma.. cansu olmasaydı .. tekme tokat ,dalacaktım herhalde.. cansu, ölmedi dedi ama..
doğru mu bilmiyorum... 
tu---- (içini çekti) dokuz canlı ya.. ölememiş.. neyse sıkma canını.. artık etrafında olmayacak en azından.. 
 
ir----  öyle de ne bileyim.. benim yüzümden yaralandı diye, düşünmeden edemiyorum... 
huzursuzum...öğlen yemeğine gelmeyeceğim.. çalışacağız arkadaşlarla..
son dersimiz boşmuş..  sınavdan çıkınca..tahlilleri doktora götüreceğim,haberin olsun.
 
tu---- yemeği niye geçiştiriyorsun... 
ir---- canım istemiyor, tuna.. bugün ,tost yerim ne var..
 
tu----- bende gitmem ,o zaman ..sende ,ben olmadan gitmeye pek meraklısın....  iyi.. git bakalım.. 
 
ir---- tunaa.. biraz yalnız kalmaya ihtiyacım var... kafamdakileri  dağıtmak,istiyorum... tamam mı..
 
tu---- tamam.. gecikme..
ir---- eve gelirim.. hıı,galip bey izin verdi.. osman enişteme uğrarım.. demir şebekeyi yapacaktı bugün.. 
tu---- peki.. öyle olsun.. dikkatli ol.. fasulyemizi ,bir de sen gör bakalım... 
 
gülümsedim... 
ir---- olurum..iyi dersler canım... 

Hiç yorum yok: