Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

245.bölüm..


ayy bu teyzem, bir ömür.. aç kaldık sanki.. bir tepsi köfteyi bize ayırmış.. 
giderken.. illa alacaksınız diye tutturdu... 
 
öpüşüp vedalaştık...arabaya bindiğimizde.. 
tu---- (gülerek.. ) soda istiyorum, sodaa..
ir---- bendee.. 
 
iki şişe soda alıp.. seyhan nehrinin kenarında, durduk.. içiyoruz..
hava ılık.. tam,bahar havası.. 
 
ir---- ne tatlılardı ,değil mi.. 
tu---- evet.. çok içtenler.. hep böyle midir teyzen.. enişten.. 
yoksa ,benim için miydi bu kadar hazırlık.. zuhale acıdım ya.. bir dakika durmadı...
 
ir---- (güldüm.. )  hep böylelerdir.. ikram etmek için yarışıyorlar sanki,karı koca.. 
zuhalimin de, hiç sesi çıkmaz.. anne babasına..
gelen,giden hiç eksik olmaz.. eniştemin sülalesi de kalabalıktır... 
 geçen  ramazanda bir gün.. 
misafirleri yokmuş.. da.. huzursuz olmuşlar.. düşün artık.. abileri olmasa ,zuhal mahvolur.. 
neyse ergün abim dersini vermiş.. artık  dönüyorum diye, seviniyordu.. 
nikahtan sonra gidip ,diplomasını alacakmış... 
 
tu--- söyledi.. şu burs meselesini de ,konuştuk.. ben değildim ama arkadaşının ihtiyacı varsa..
neden olmasın dedim... artık yok.. sağol dedi.. 
ergün cin gibi.. bence,yutmamış da.. birşey demedi.. 
 
ir---- o da sedat beyin.. marifeti.. işte ,ne yaparsın.. 
soda iyi geldi.. tunam yine de, biraz yürüyelim mi..
 
tu---- burası ıssız.. evin orada yürüyelim.. vitrinlere de,bakarız.. fikir edinmek için.. 
 
ir---- kıyafet mi ,alacaksın... olmazz.. var takım elbiselerin.. bütçemi sarsma.. 
 
tu---- hah hah hah... ben senin için düşünmüştüm.. hülyanın nikahına giyersin diye... 
 
ir---- hıı,pardon da.. bana da,gerek yok.. çok da ,önemli değil zaten.. 
abimin dediğini ,söyledi mi babam.. 
 
tu----( içini çekerek.. ) hımm,evet.. 
 
 hareket ettik... 
evin önünde, park edene kadar konuşmadık hiç... 
 
tu---- gel hadi.. 
 
indim... 
 
bulvardaki mağazaların vitrinlerine baka baka.. epeyce ilerlemişiz.. 
tunaya yakışacağını düşündüğüm spor ,
mevsimlik bir kazak gördüm.. el örgüsü.. merserize beyaz iple .. saç örgüsü..örülmüş..
 
ir---- tunaa.. şu beyaz kazak, nasıl.. duruyor.. 
tu---- iyii... de, sıfır yaka  ve krem rengi .. mankenin üstündeki pantolona daha çok uyarmış.. 
ir---- hııı, haklısın.. 
 
caddenin karşı tarafına geçip.. oraya da baktık... 
 
ben bir tuvalet gördüm, sesimi çıkarmadım ama bayıldım... aklımdan neler geçti.. bir bilseniz..
o anda karar verdim ve mutlaka bir yolunu bulup,uygulayacağım kaçarı yok... 
 
gülüyormuşum.. vitrine bakarken...
 
tu----  ne oldu, goncam.. plan yapıyorsun, sanki.. 
sakın şu gördüğümüz ........ ııııı, yarısı olmayan kıyafetle ilgili olmasın  planın..
 
ir---- niye beğenmedin mi.. yoksa bende mi, güzel durmaz.. şişmanl.......
 
tu---- iremmm.. çok beğendim, sende de harika durur.. eminim.. ama bu nikaha giyilmez ki.. 
balo, düğün falan olsa neyse..
ir---- hııı, haklısın.. 
 
tu----( gülerek, bana baktı..)  iyisin dimi.. ikidir haklı olduğumu söylüyorsun da.. 
ir----  anlayışsız mı ,demek istedin.. sen.. 
 
bana ters ters bakıp.. elini ,omuzumdan çekince... güldüm... 
 
elini tuttum.. 
ir---- şaka şaka.. haklı olduğun için, haklısın dedim..
 giyebileceğim ,bir ortam olsa.. bütçemi zorlar ,yine de.. onu alırdım... 
 
tu---- bütçeni ,hiç karıştırmadan da alabilirsin.. ama dediğin gibi, bir ortam yok.
 hoş, olsa da.. 
neyse..    dönelim mi... 
 
ir---- olur... 
 
yürüyüp.. eve geldik.. 
ay yoruldum.. ne zamandır.. yürümüyorum ki... hamlamışım.. 
 
banyoya girip.. duş almaya halim yok.. ayaklarımı yıkayıp ... geceliğimi giydim.. 
yatağa yattığımı ve tunaya sokulduğumu ..hatırlıyorum.. 
 
*****
 
okula gittik..sabah
... o kadar masaj yapmama rağmen..  bacaklarımın ağrısı hala geçmedi...
 
binaya girerken...
tu---- irem, çok mu kötüsün ya...
ir---- yoo, açılırım birazdan... eee, kocacığım sporcu masajı yapsaydı... böyle olmazdım..
 
tu---- aşkolsun yani.. uyudun.. sabah da ,zamanımız mı oldu ki... 
ir----- hımm, olmadı dimiii.. 
 
tu---- eveeett.. akşama diyelim.. iyi dersler.. hayatım.. ne yapmıyoruzz.. 
 
ir---- çalışmadığımız halde,kopya çekmiyoruuzz... 
 
tu---- aferin aferin... 
 
ir---- tunaa.. yakalarsan ,helal olsun sana..hiç sıfır verdin diye ,söylenmeyeceğim valla.. 
 
tu---- (durdurdu beni.. )   sen sıfır alırsan.. not ortalaman hoppp diye düşecek 
ve ben muhtemelen, adını okuyamayacağım.. istediğin buysa.. buyur çek.. 
hiç çalışmasan bile ,sıfır alamazsın sen.. nasıl istiyorsan ,öyle yap...
ama bana ve kendine laf söyletme..hoşçakal... 
 
yürüyüp ,merdivenleri çıkmaya başladı... 
bacaklarımın ağrısını unutup ,koştum arkasından.. yetiştim ..
 
ir---- çok akıllısın ve beni ,durdurmayı da çok iyi biliyorsun.. 
bir daha, açık vermeyeceğim..beni çözdüğünü,sanma yani.. 
 
tu---- (yan yan bakıp.. gülerek...) yook canım.. sanmıyorum.. apaçık, içini görüyorum.. 
kopyaya sakın teşebbüs bile etme.. anında yakalarım.. görmemezlikten gelmem söz konusu bile olamaz.. 
 güvercinim..derste değil, evde yakalayayım olur mu.. by.. 
 
aaa, adama bak.. lafı söyleyip gitti.. sinir işte.. 
sınıfa girdim.. ama son derece gerginim..
 
vedat ,cansuyla konuşuyor.. benim  sıramın üstüne de, oturmuş beyefendi.. 
kendini ne sanıyor bu...  tepem atıverdi.. 
 
ir----  sen başıma belamısın... git lan sırana.. in şuradan.. 
 
 şaşırsa da.. birşey demeden.. inip, sırasına gitti....  
 
kağıt mendillerimi çıkarıp,kolonyamdan döktüm...
 sıramı sildim, eni konu... mikrop bulaşacakmışcasına... tiksintiyle..
 
cansu da.. bakıyor , garipsedi kız.. 
c---- sen.. iyimisin.. 
ir---- hııı.. çookk.. 
 
oturup.. kitabımı açtım.. 
jet gibi okumalıyım ,bir fikrimin olması lazım..
saliha hoca ,bugün .. herkese tek,soru sorup.. artı eksi vereceğini söylemişti.. tamamen unutmuşum.. 
 
ellerimle kulaklarımı kapayıp.. kendimi vererek.. iki kere okudum ,son konuyu.. 
gözlerimi kapatıp,içimden tekrar ediyordum ki... omuzumu tuttu birisi.. 
 
hışımla döndüm.. 
ir---- çek lan.. elini   .zi... pardon hocam... görmedim.. 
 
s----  bende seslendiğim halde..  bakmadığını görünce.. neyin var ,demek istemiştim.. 
 
ir---- afedersiniz.. ters bir günümdeyim,herhalde.. 
s---- peki.. 
 
yerine geçip.. oturdu
 önündeki listeye bakarken...
 
s---- dün işlediğimiz konuya ait ,sorular soracağımı söylemiştim.. 
fiil çekim eklerinin ,çokça kullanıldığı bir parçaydı.. hatırlarsanız.. 
sorulara geçmeden önce ,biraz ısınalım diyorum.. 
verdiğim kelimeyi , sağdan başlayarak..
ben, sen ,o şeklinde .. değişerek.. gideceksiniz.. 
ilk kelime gergin.. başla.. 
 
---- gerginim
----gerginsin
---- gergin
---- gerginiz
---- gerginsiniz
---- gerginler.. 
 
s---- evet.. güzel.. ikinci kelime..sevmiyor.. ...
 
takip ediyoruz hepimiz.. sıra bize doğru geliyor.. 
c----- sevmiyorum
ir---- sevmiyorsun
----- sevmiyor
v ----- seviyoruz
----- sevmiyorsunuz
----- sevmiyorlar.. 
 
s---- vedat niye ,sırayı bozdun.. sana gelmedi ki ,daha.. hem de yanlış söyledin.. 
v---- biliyorum da.. Adana ağzıyla,allahına kadar seviyoruz  ...demek istedim,hocam.. 
 
s---- sınıf disiplinine ,önem verdiğimi biliyor olmalıydın.. çık dışarı.. 
 
v---- yookk yaaa... siz,önce dersten atıp.. sonra asistanınız yapıyorsunuz... 
şimdi, beni de asistanınız yapacakmısınız..yoksa ,bir hocayla evli olmak mı lazım.. 
 
zaten yay gibi gerilmiş ,sinirlerim.. arkama döndüm... 
 
ir---- ne diyorsun lan.. gerizekalı.. lafını bil de ,konuş.. ağzını yırtarım.. 
 
v---- hocam, bana hakaret ediyor.. sevgili irem ,arkadaşımız...
 güzide okul birincimiz, ağzımı yırtacakmış.. onu da, sınıftan atın da... kim kimin neres..............
 
saliha hoca kıpkırmızı oldu.. 
elini sıraya sertçe vurarak bağırdı... 
 
s---- keeeeesss.. sınıfta olduğunu unutma.. terket sınıfı.. derhal... 
v---- irem çıkmazsa.. bende çıkmıyorum... 
 
saliha hocayla ,göz göze geldik... kadını çaresiz bıraktım... kahretsin... 
 
ayağa kalkıp...
ir---- afedersiniz hocam.. çıkmamı ,istiyor musunuz.. 
s---- (mırıldandı... ) evet.. 
 
ben sinirle kapıya doğru yürüdüm, vedatta  ayağa kalktı.. . 
 
kahretsin..kahretsin...  ben nasıl,tuzağına düştüm..
 
c---- amannn beee.. bu nasıl ders.. sen ,nasıl hocasın... zahmet etme,ben de çıkıyorum.. 
iremm.. beni bekleee... 
 
gözlerim dolu dolu ,cansuya döndüm... atılmak için.. saliha hocaya ,laf söyledi.. 
herkes şaşkın şaşkın bakarken.. koluma girdi... 
 
saliha hoca ,dehşetle cansuya bakıyor.. birşey diyemedi bile.. 
 
dışarı çıktık.. vedatta ... koridorda ,peşimizden geliyor... 
 
merdivenlerden inerken.. birkaç basamak..önümüze geçip , bize döndü.. 
 
ukala ukala sırıtıyor... 
v----cansuyla konuşmamı... kıskanmana gerek yoktu, irem..  ben,ikinize de yeterim... 
beraber takılabiliriz.. eee, kızlarr... nerede tadınıza bakmamı istersiniz.. 
 
ir---- defol git.. 
 
v---- gitmiyorum ,ne yapabileceksin ki.. 
kocanı mı ,çağıracaksın yoksa.. çağır gelsin,
bennn seni,istiyorum kızım... işte o kadar... 
 
elini bana doğru uzatınca.. başımı geriye doğru çektim ,refleksle.. 
 
cansu ,usulca kolumu bırakıp.. önüme doğru geçti.. 
c---- git buradan.. elini de,çek.. 
v---- sen kimsin be.. bücür.. aramızdan çekilmezsen ezerim seni.. ,irem benimle gelecek.. 
 
cansuyu kenara itince... 
cansu merdivenin  korkuluğundan güç alarak..  vedatın göğsüne ,öyle  bir tekme attı ki.. 
vedat bir kat aşağıya .. uçtu resmen.. küüüttt.. diye bir ses duydum.. 


Hiç yorum yok: